Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään pitäisi julkistaa raskaus suvuille....

Vierailija
12.10.2014 |

Kauhulla ootan sitä hetkeä ku kerrotaan, tää on kumminkin kummankin puolelta ensimmäinen lapsenlapsi. Joten voipi olla porukka aika innoissaan ja kiljuntaa riittää...

Nyt aloin vaan miettiin että pitäskö asia vaan pulauttaa ulos vai tehdä sen kertomisesta jotenki "jänskempää"? Miten te ootte kertonu suvulle raskauksista? :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:53"]Turvallisia viikkoja ei olekaan. Kohtukuolemia voi tulla milloin vasn.
[/quote]

Siksi laitoinki siihen "väkäset" ympärille. Ns turvalliset viikot.
Ap

Vierailija
22/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on intohimoinen valokuvaaja ja hän aina haluaa katsella muidenkin kuvia, joten kerroimme kyläillessämme, että meillä on kuvia mukana katseltaviksi ja haluaisiko hän katsella. Tietenkin hän halusi ja otimme esille ultrakuvat vauvasta :). Ei tullut riemunkiljahduksia, mutta iloinen hymy ja onnittelut kumminkin.

Onnea teille kummallekin ja tileville isovanhemmille myös. Iloisia uutisia on mukava kertoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko kertoi toisesta lapsesta antamalla kortin meidän vanhemmille, jossa oli joku vauva masussa -runo. Sellainen salakavala "olen täällä lämpimässä lomamatkalla, viihdyn uima-altaalla, olen täällä vielä pitkän aikaa jne" en muista tarkkaan miten meni, mutta googlesta varmaan löytyy noita :) oli kyllä hauskaa kun meni hetken aikaa tajuta. Me taas ollaan itse molemmilla kerroilla vaan tylsästi kerrottu että vauva tulossa.

Vierailija
24/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:53"]Turvallisia viikkoja ei olekaan. Kohtukuolemia voi tulla milloin vasn.
[/quote]

Niin, mutta vaikeaa se on kyllä asiaa salatakaan vanhemmiltaan synnytykseen asti. Sitten lapsi voi vielä kuolla, vaikka ensin kätkytkuolemaan ja myöhemmin vaikka pudota puusta ja taittaa niskansa. Parempi siis muuttaa erakoksi metsään ja olla ollenkaan kertomatta lapsesta kenellekään, koska jotain voi kuitenkin sattua.

Vierailija
25/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kerrottiim vaan tavallisesti, että meille tulee vauva, vaikka olikin molemman puolen isovanhemmille eka lapsenlapsi. Se nyt edelleen on iha luonnollista ja normaalia että vauvoja syntyy, ei tullut mieleenkään että olisi joku spektaakkeli pitänyt siitäkin tehdä :-D

Vierailija
26/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:53"]Turvallisia viikkoja ei olekaan. Kohtukuolemia voi tulla milloin vasn. [/quote] Niin, mutta vaikeaa se on kyllä asiaa salatakaan vanhemmiltaan synnytykseen asti. Sitten lapsi voi vielä kuolla, vaikka ensin kätkytkuolemaan ja myöhemmin vaikka pudota puusta ja taittaa niskansa. Parempi siis muuttaa erakoksi metsään ja olla ollenkaan kertomatta lapsesta kenellekään, koska jotain voi kuitenkin sattua.

[/quote]

Sitä voi irvailla jollei itselle ole sattunut mitään (arvaan että kirjoittaja kohta ilmestyy kertomaan, että hänelle on sattunut keskenmeno, kohtukuolema, kätkytkuolema, ja pari lasta on mennyt onnettomuudessa tai sairaudessa).

Itse kerroin 1. raskaudesta pian raskaustestin jälkeen. Omat vanhemmat asuvat 600km ja miehen vanhemmat 850km päässä, joten kertominen tapahtui puhelimitse. Kuukauden päivät ehdin iloita tulevasta vauvasta kun paljastui, että kyseessä olikin tuulimuna. JA sitten vain soittamaan tuleville isovanhemmille, että aprillia, mitään vauvaa ei tulekaan.

2.raskaudessa odotettiin sydänäänet, jotka löytyivät viikolla 14 ja vasta sitten alettiin kertoa uutista. Äitini jo kysyi pahaenteisesti, että käyköhän nyt paremmin kuin viimeksi. Ei käynyt. 39+5 sikiö todettiin kuolleeksi. Ja taas soittaamaan, että aprillia....

3. raskaudessa olin aivan hermona ja tein päätöksen, että enää en huijaa sukulaisia. Pitkien välimatkojen vuoksi sain pidettyä raskauden salassa synnytykseen asti ja vasta kun elävä vauva oli sylissä, ilmoitimme isovanhemmille ja muille sukulaisille. Samoin menettelin 4. ja 5. raskaudessa.

Vierailija
27/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ehtinyt kertoa. Joulu kyläilyt ja rv 10, maha paljasti jo kaiken iso kummeille jotka möläytti.

Vierailija
28/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 11:35"]Kuinka pitkällä olet?
[/quote]

"Turvallisella" alueella :)
Ap
[/quote]
Koskaan ei olla turvallisella alueella terveisin 8 kk raskaana istukka irtosi ja sikiö kuoli kohtuun.

Vierailija
29/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottiin kahvipöydässä, kun mummo ihmetteli miten näytän niin erilaiselta. Alkoi molempia naurattaa ja oli sitten kakistettava ulos, vaikka tarkoitus ei sillon vielä ollut kertoa. Kyllä oma äiti ja mummo kiljahtelivat, ensimmäinen lapsenlapsi ja lapsenlapsenlapsi. Myös miehen äiti liikuttui kyyneliin, oma isä halasi ja onnitteli. Reaktioita on siis monenlaisia. :) Tässä tätä ko. vauvaa siis edelleen odotellaan masussa. <3

Vierailija
31/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 12:01"]

Sisko kertoi toisesta lapsesta antamalla kortin meidän vanhemmille, jossa oli joku vauva masussa -runo. Sellainen salakavala "olen täällä lämpimässä lomamatkalla, viihdyn uima-altaalla, olen täällä vielä pitkän aikaa jne" en muista tarkkaan miten meni, mutta googlesta varmaan löytyy noita :) oli kyllä hauskaa kun meni hetken aikaa tajuta. Me taas ollaan itse molemmilla kerroilla vaan tylsästi kerrottu että vauva tulossa.

[/quote]

Ei helvetti

Vierailija
32/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittele lautasliinat kauniisti ja piilota sisään pieni lappu, jossa lasketun ajan päiväys.

Vierailija
33/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrottiin joskus joulukuun alussa, lapsi syntyi helmikuun lopussa. Anoppi ei huomannut edes mahasta. Muulle suvulle kerrottiin jouluna. Mitä sitä turhaan sitä ennen. 

Vierailija
34/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrottiin ihan tylsästi että "meille tulee vauva". Täytyy kyllä seuraavan lapsen kohdalla käyttää jotain tähän ketjuun tulleista ideoista, ihan mahtavia! Onnea kovasti ap:lle :)

Vierailija
35/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 12:01"]

[/quote]

Ei helvetti

[/quote]

Mikä tässä on nyt niin kauheaa? Se, että voi olla etteivät urpot sukulaisenne tajua ehkä koskaan koko asiaa? :) Minusta tuo on hauska juttu.

Vierailija
36/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vanhemmille "maailman paras isoäiti" ja "maailman paras isoisä" -mukit tms

Vierailija
37/37 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutelkaa vanhempianne mummeiksi ja vaareiksi ja sisaruksianne tädeiksi, sediksi ja enoiksi ja seuratkaa, milloin tieto uppoaa. Jos ei uppoa, niin sitten ei kai auta muu kuin selevä suomi.