Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi uupua lukiossa/yliopistossa?

Vierailija
05.09.2021 |

Pelkkää istumista, lukemista ja kirjoittamista. Mikä sen helpompaa. Raskasta työtä tekevälle on suorastaan lomaa ottaa kirja hetkeksi käteen.

Kommentit (73)

1/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä valmistuin lukiosta vuonna 2016, oli silloin pakko suorittaa yhteensä 75 kurssia, mutta halutessaan sai suorittaa kursseja enemmänkin. Sitten mulla oli sellainen lukioaikainen kaveri, joka suoritti lukion 3 vuodessa, mutta omasta halustaan halusi suorittaa n. 10 ylimääräistä kurssia, ja sitten hän valmistuessaan valitti sitä, kun hän ei enää jaksa lukea lääkiksen pääsykokeisiin kun on niin uupunut siksi kun suoritti lukiossa enemmän kuin olisi ollut pakollista.

Vierailija
2/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloituksesi provo vai oletko oikeasti ap noin tyhmä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloituksesi provo vai oletko oikeasti ap noin tyhmä?

Olipa typerä vastaus kysymykseen.

Vierailija
4/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko pitää välivuosi, koska olin henkisesti niin väsynyt lukion ja kirjoitusten jälkeen. En pystynyt edes tekemään töitä tuon vuoden aikana. Välivuoden ansiosta sain mielenterveyteni takaisin parempaan kuntoon, joten pystyn nyt taas opiskelemaan ja käymään töissä.

Vierailija
5/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat valvovat kaiket yöt bilettäen ja tietokoneella pelaten. Ei se opiskelu heitä kuormita vaan vapaa-aika.

Vierailija
6/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työelämässä uupunut ja APn kanssa kyllä samaa mieltä että opiskelu on kuin lomaa työelämään verrattuna.

Vierailija
7/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työelämässä uupunut ja APn kanssa kyllä samaa mieltä että opiskelu on kuin lomaa työelämään verrattuna.

Minusta taas työelämän on monin verroin mukavampaa kuin opiskelu. Luet päivästä ja viikosta toiseen kirjoja ja artikkeleita, joilla ei välttämättä ole mitään yhteyttä tulevaan työhösi. Sen pohjalta väsäät tyhjänpäiväisen esseen tai tenttivastauksen, jonka opettaja lukee pikaisesti läpi ja jälkeenpäin et itsekään muista, mitä kirjoitit. Sitten tulee gradu, joka tuo sama homma yhteen pakettiin tiivistettynä.

Uupuminen opinnoissa johtunee kuitenkin lähinnä siitä, että on asettanut itselleen liian kovat tavoitteet tai opiskelee alaa, jolla on vaikea työllistyä. Pikkuhiljaa tajuntaan nousee ymmärrys siitä, että sinusta ei ehkä tulekaan jonkun suppean erikoisalan huippututkijaa ja olet käytännössä tuhlannut osan nuoruuttasi hyödytöntä hömppää. Se ymmärrettävästi masentaa/uuvuttaa.

Vierailija
8/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyy laiskotellessakin ja yleviä keskusteluja käydessä yliopiston kahvilasaa istukellessa.

Vierailija
9/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimmäinen syy on laiskuus.

Vierailija
10/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuvuin lukiossa, koska oli perheessä ongelmia, itselläni mt-ongelmia, joihin en saanut apua vaikka hain eri paikoista. Lisäksi lukioon matkustaminen vaati 2 h bussissa istumista päivittäin, mikä aika oli pois opiskelusta. : (

Vierailija
11/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapula valvotti minua aina ja teki hulluksi melkeen. 

Vierailija
12/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs on sellanen ongelma, et lukeminen nimenomaan oli liian raskasta näille raskaan työn tekijöille - siks ne päätyi niihin raskaisiin hommiin.

Use ur brains not ur back.

Vierailija
13/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täs on sellanen ongelma, et lukeminen nimenomaan oli liian raskasta näille raskaan työn tekijöille - siks ne päätyi niihin raskaisiin hommiin.

Opettaja 2800 e kk

Putkimies 9000 e kk

Vierailija
14/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukion ysärin vaihteessa, ns pitkä mafyke-linja. Sen jälkeen olen käynyt tekuAMK:n (väliaikainen AMK ennen vakinaistsmista) ja TTKK:sta on dipan paperit. Silti pidän lukion toista luokkaa rankinmpana kouluvuotenani koskaan, toki myöhemminkin tuli paljon tekemistö mutta kummasti auttoi motivoitumiseen se, että suurelta osib liittyi edes jotenkin valittuun alaan, toisin kuin lukiossa.

Nyt tyttäreni on erittäin kovatasoisella luonnontiedeluokalla lukion toisella vuodella ja hänellä on aivan järjetön työmäärä päivittäin. Tulee mieleen juuri tuo oma toinen vuoteni lukiossa - paljon tekemistä josta vain vähän kohdennettua hyötyä.

Vierailija
15/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ylisuorittaminen alkaa jo lukiossa. Siinä ei muuta ole syyttäminen kuin itseä!

Vierailija
16/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja 2800 e kk

Putkimies 9000 e kk

Haha, sun pitää miettiä asia näin:

-putkimiehen keskipalkka vs opettajan keskipalkka

-vertaatko yrittäjää ja kunnan palveluksessa olevaa virkahenkilöä (not smart)

-mikä on todennäköisyys sille, että opettajana pääset vaikkapa 4500e kuukausiansioihin, kuinka kauan tässä kestää ja lasketko pitkille lomille jonkin arvon

-mikä on todennäköisyys sille, että juuri sinä voitat kaikki kyläsi kilpailutukset (ensin tarttis tuntea ne päättäjät) ja/tai saat parhaat yksityisasiakkaat, ja kuinka moni muu yrittäjä jää rannalle

Vierailija
17/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat valvovat kaiket yöt bilettäen ja tietokoneella pelaten. Ei se opiskelu heitä kuormita vaan vapaa-aika.

Kuinka monta opiskelijaa tunnet henkilökohtaisesti?

Vierailija
18/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perimmäinen syy on laiskuus.

Siis mitä? Painetaan opinnot, työ ja muu elämä niin täysillä, että uuvutaan = laiskuutta?

Vierailija
19/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään työ mitä olen tehnyt ei ole ollut yhtä raskas kuin DI-tutkinnon opiskelu, tähän on mennyt kakki viikonloputkin. Äläpä tule AP huutelemaan, kun sinulla ei ole kokemusta kakista aloista tai yliopistoissa tässä maassa.

Vierailija
20/73 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan akat on kuin väriseviä haavanlehtiä mt-ongelmineen ja keskusteluapuineen ja lääkkeineen jo nuoressa iässä.

Naisia halventava kommentti. Lukiolaiset on vielä mielestäni lapsia, joilla ei ole omaa toimeentuloa, eikä täten oikein valtaa päättääkään kunnolla elämästään. Ole onnellinen, jos sinulle nuoruus ja kaikki muukin elämässä on ollut helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän