Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Christoffer Strandberg tyrmistyiPäivi Räsäsen osallistumisesta Masked Singeriin

Vierailija
04.09.2021 |

Sanoo, ettei usko cancel-kulttuuriin, mutta mitä muuta tuo on, jos ihminen ei saa osallistua viihdeohjelmaan joidenkin sanomisten takia? Eri asia olisi, jos Päivi olisi julistanut lavalla jotakin homovastaista, mutta nyt vain lauloi siellä puku päällä. Kyllä on nyt Christofferilla ihmiskäsitys ihan pielessä, jos hänestä koko ihmisen näkeminen on jotenkin loukkaavaa vaikka hän ei sanoisi siinä edes mitään loukkaavaa. Sanotaan, että asioiden pitäisi riidellä, ei ihmisten, mutta tässähän mennään juuri päinvastaiseen suuntaan kun ihminen ei saisi edes olla olemassa tämän toisen silmissä. Kuulostaa, että Christofferilla on enemmän ongelmia hyväksyä Räsäsen ihmisarvoa kuin päinvastoin.

Ja tämä kaikealla kunnioituksella Christofferin ammattitaitoa kohtaan. On mielestäni tällä hetkellä yksi Suomen viihdyttävimpiä esiintyviä taiteilijoita. Nyt vain meni tosi huti tuo kommentti.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0e0a868b-a590-4cdc-8813-e520ce…

Kommentit (2627)

Vierailija
121/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kavereita (vihr-vas äänestäviä 30-40 v akateemisia perheenäitejä pk-seudulta), joille Päivi Räsänen (ja kristilliset) on synonyymi kaikelle pahalle ja suvaitsemattomuudelle. Pilkkaavat avoimesti Päivi Räsästä ja muutenkin hänen puoluettaan tietämättään, ettei Päivi edes ole Kristillisdemokraattien pj. Ennen viime kuntavaaleja juteltiin tällä kaveriporukalla politiikasta ja kerroin heille yhdestä nimeltämainitsemattomasta ehdokkaasta ja hänen eri mielipiteistään mm. sosiaali-ja terveyspolitiikkaan sekä lapsiperheiden tukemiseen liittyen. Kaverit nyökyttelivät että joo-o, hyviä mielipiteitä. Sitten paljastin, että itseasiassa ovat Päivi Räsäsen ja hänen edustamansa puolueen kannanottoja. Vaihtui kavereilla ääni kellossa, tuli paheksuvaa tuhahtelua, populismisyytöksiä jne. Mitenkään ei voitu myöntää, että on Päivillä "järkeviäkin" ajatuksia ja heidän kanssaan yhteisestä arvopohjaa. Tätä se cancel-kulttuuri saa aikaan, pelottavaa. Arvostus Strandbergiä kohtaan tipahti mulla aika lailla nollille ja tekisi mieli laittaa vahinko kiertoon ja alkaa maalittamaan ja canceloimaan Strandbergia mutta fiksuna ihmisenä täytyy niellä kiukku ja olla menemättä mukaan cancel-kulttuuriin ja hyväksyä se, että Strandbergillakin oikeus mielestäni pyllystä olevaan mielipiteeseen. Huoh. 

Vierailija
122/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen biseksuaali ja minusta Päivi vaikuttaa hauskalta ja mukavalta persoonalta. En jaa hänen arvomaailmansa monessa asiassa, mutta mielestäni hänellä on oikeus mielipiteisiinsä ja sanoa ne ääneen. Viihdeohjelmahan tämä on muutenkin.

Päivi sanoi Veitolan ohjelmassakin että me olemme kaikki Luojan luomia ja siksi yhtä arvokkaita. Päivillä on vahva mielipide että homoseksuaalinen teko on syntiä ja että avioliitto on miehen ja naisen välinen. Tämän hän perustaa raamattuun. Nimenomaan homoseksuaalinen teko, ei homoseksuaalinen ihminen itsessään. Päivillä on voimakkaampi mielipide tuossa kuin yleensä on ev.lut. uskonnossa. Kyllä ev.lut. on myöskin noida vanhoillisemman kannan omistavia, joita Räsänen edustaa. Jossain muissa uskonnoissahan, esim. helluntailaisuus, vanhoillislestadiolaisuus, Jehovan todistajat, islamiuskonto - noissahan ollaan ehdottomasti homoseksuaalisuutta vastaan. Ev.lut. vanhoillista kantaa edustavat eivät myöskään hyväksy naispappeutta kuten eivät nuo edellämainitut uskonnotkaan.

Olen kyllä Päivin kanssa eri mieltä. Minusta kenenkään heteronaisen ei pidä kärsiä homosta aviomiehenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieti hetki tilannetta, jossa sun pitäisi kohdata kasvotusten joku, joka halveksuu kaikkea mitä olet ja jota tutkitaan kiihotuksesta (sinun) kansanryhmää vastaan. Varmaan rankka tilanne."

Kyllä ymmärrän sen että tunteet voivat olla pinnassa enemmänkin mitä tarvitsee, kun joku asia koskettaa henkilökohtaisesti. Kuitenkin voisi miettiä että onko tämä tilanne oikea hetki ottaa asia ja mielipaha esille ja voisinko kirjoittaa näistä asioista myöhemmin jossain toisessa yhteydessä jne. On hyvä myös suhteuttaa asioita esim mitä kaikkia oikeuksia on jo vähemmistöt saavuttaneet ja muistaa että Päivi ei voi yksinään näistä asioista päättää vaikka puhuisi mitä. Miettiä ihan järjellä enemmän. Itse yritän näin ajatella.

Vierailija
124/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsäsen suvaitsemattomuus vs. juontajien suvaitsemattomuus.

Räsäsen hyväksyy ihmisen olemassaolon ja pystyy olemaan heidän kanssaan kohteliaasti tekemisissä mutta ei hyväksy tekoja,

Juontajat eivät hyväksy Räsäsen puheita, mutta eivät myöskään suostu olemaan koko ihmisen kanssa tekemisissä ja kokevat hänen olemassaolonsa loukkaavana.

Kumpi pahempi?

Vierailija
125/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on satojatuhansia Päivin kaltaisia isöäitejä ja isoisiä jotka jakavat hänen ajattelunsa

He ovat kasvaneet aivan eri maailmassa ja vain ihmettelevät mihin tämä maailma menee.

Pitäisikö heidät kaikki canceloida.

Kertovatko he lapsenlapsilleen yhä uudelleen ja uudelleen mitä mieltä ovat heidän suuntautumisestaan?

Missä kohtaa Masked Singeriä Päivi julisti niitä mielipiteitään?

Olisiko Strandbergin pitänyt maalittaa myös oksettavaa vaimonvaihtaja Jani Sievistä ensimmäisen jakson jälkeen? 

Vierailija
126/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomisevat ja suvaitsemattomat ihmiset pois viihdeohjelman tuomaristosta.

Tuomitsevat ja ihmisiä itsemurhiin ajavat ihmispasskkat kuten Päivi räsänen pois eduskunnasta ja kaikesta muustakin.

Päivi Räsänen ei ole tuominnut minua homomiehenä, enkä tunne ketään joka olisi päättänyt päivänsä Räsäsen omien mielipiteidensä takia. 

Vierailija
127/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun seksuaalivähemmistöön. "Kyseenalaistan Räsäsen kaltaisen ihmisen osallistumisen". Tuollainen rasis tinen kommentti ja ajattelu tekee vaan meille itselle lisää hallaa. Räsänen kun ei ohjelmassa politiikkaa puhunut. Sinä christoffer itse politiikan otit puheeksi. Räsänen ei saa viihdeohjelmassa pukeutua jaguaariksi ja esiintyä lapsenlapsilleen ? Eihän me les bot ainakaan noin ajatella, koko perhe eilenkin ohjelmaa katsoi, lapset myös, eikä ollut mitään ongelmaa. Miksi sinä teit christoffer asiasta ongelman? Älä nyt nolaa meitä enempää.please. ja pisteesi laskivat roimasti.

Vierailija
128/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että täällä ihmiset, sanoo, ettei kaikki tykkää homoista. Siis miten ihminen voi tuomita ihmisen jostakin sellaisesta mille tämä ei itse voi mitään? On ihan sama kun sanoo, ettei tykkää punatukkaisista.

Toivon, että kaikkien homovastaisten läheinen vetää itsensä kiikkuun kun ei saanut tukea, kukin voi sitten miettiä, että näinkö tämä oikeasti menee.

Vierailija
129/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on satojatuhansia Päivin kaltaisia isöäitejä ja isoisiä jotka jakavat hänen ajattelunsa

He ovat kasvaneet aivan eri maailmassa ja vain ihmettelevät mihin tämä maailma menee.

Onneks myös suomessa on valtavasti isoäitejä ja isoisiä jotka ymmärtävät maailmaa, eikä tuijota sitä kapean linssin läpi. Vaikka he ovat kasvaneet siinä samassa maailmassa kuin Päivi ja hänen kaltaisensa, he eivät ajattele kuten Päivi.

Uskallatko sanoa ääneen samaa islamista ja muslimeista? vai onko se sinun maailmassasi vihapuhetta? 

Vierailija
130/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, että täällä ihmiset, sanoo, ettei kaikki tykkää homoista. Siis miten ihminen voi tuomita ihmisen jostakin sellaisesta mille tämä ei itse voi mitään? On ihan sama kun sanoo, ettei tykkää punatukkaisista.

Toivon, että kaikkien homovastaisten läheinen vetää itsensä kiikkuun kun ei saanut tukea, kukin voi sitten miettiä, että näinkö tämä oikeasti menee.

Olen homo, ja en todellakaan pidä kaikista homoista, lesboista saatika heteroistakaan.

Olen ihminen, en pelkkä seksuaalinen suuntautumiseni. Koita sinäkin "suvaitsevaisena" suvaita toisten mielipiteitä. 

Vierailija
131/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cristoffer onnistui sitten yhdellä lausunnolla todistamaan olevansa paljon ennakkoluuloisempi kuin Räsänen jota tuo syyttää ennakkoluuloiseksi.

Hieno saavutus. 

Vierailija
132/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1971 Homoseksuaalisten tekojen kriminalisointi poistetaan rikoslaista.

1981 Lääkintöhallitus poistaa virallisesta tautiluokituksesta kohdan, jossa homoseksuaalisuus luokitellaan sairaudeksi.

Ymmärrystä erilailla ajattelevien kesken soisin tässä asiassa. Iäkkäät ihmiset ovat eläneet silloin, kun homoseksuaalisuus oli vielä rikollista tai luokiteltiin sairaudeksi. Lapsuudessa opittuja normeja on vaikeampaa muuttaa toiseksi aikuisena. Miten kävisi, jos vaikka 20 vuoden jälkeen lakia taas muutettaisiin takaisin. Kuinka monelle meistä olisi vaikeaa sopeutua siihen ja nykyinen normi olisi se ainoa oikea hyväksyttävä?

Vierailija
133/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Ja puhu paska Suomea ei sinusta tule fiksua vaikka kuinka anglismeja viljelet, osoitat juuri suunnattoman tyhmyytesi paskakasa.

Toivottavasti saat kauhean lopun.

Hyvät naiset ja herrat

Tässä taas esimerkki punavihreiden äänestäjien tyylistä ja inhimilllisestä arvopohjasta.

Eipä ihme, että vanhustenhoito ja terveydenhoidon resurssit eivät kiinnosta.

Vierailija
134/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne Katajalle täydet pisteet, kun meni ja halasi Räsästä. Hän sanoikin, että kannatti tulla, kun näki Jannen ilon.

Veitola naama nurin päin myös siellä eikä mitään kommenttia. Seuraavalla kerralla hänen ohjelmassaan on vihreiden Diarrah feminismiä taas kehiin, Veitola on hyvin poliittinen toimija, ja Strandberg voisi arvostella häntä. Veitolahan tuki myös metoo-kampanjaa Toni Metsäketoa vastaan pyytämällä somessa paljastuksia hänestä koskien seksuaalista ahdistelua. Tuhosi yhden ihmisen uran.

Jos ette tällaista poliittista propagandaa hyväksy, mitä Strandberg ja Veitola edustaa, laittakaa viestiä maikkarille. Tai lopettakaa ohjelman katsominen. Se ikävä puoli siinä on, että myös ne ei-poliittiset toimijat kärsivät menettäessään työnsä.

Vierailija
135/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivillä ei saa olla omia mielipiteitä ellei ne vastaa muiden omia.

Ja siksi jollekin voi tulla paha mieli kun hän esiintyy esim puhtaasti viihdeohjelmassa.

Vierailija
136/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaan pitkälti varmaan Räsäsen ajattelun, niin luulen,

Minulla on työkaverina sateenkaariihminen

Hän tietää ajatteluni ja minä hänen.

Silti tulemme juttuu ihan hyvin.

Meillä on jopa usein hauskaa.

Ihmiset voi olla hyvin ratkaisevasti eri mieltä asioista mutta tulla toimeen.

Räsäsen työnkuvan nyt vain kuuluu olla näkyvä.

Vierailija
137/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli kiva yllätys, että Päivi oli mukana ohjelmassa, hauska nähdä vaihtelevia tyyppejä eikä aina samoja viihdeohjelmien naamoja. Masked nimenomaan on hyvän mielen ohjelma, jossa laulu ja esiintyminen ratkaisevat, eivätkä osallistujan omat arvot tai mielipiteet. En itsekään ole Päivin kanssa samaa mieltä esimerkiksi abortista, mutta hänellä on oikeus mielipiteeseensä eikä se muutenkaan ollut tässä ohjelmassa esille tuleva asia. Eikä Päiviäkään estänyt osallistumasta se, että tuomaristossa istuu ainakin yksi hänen arvojensa vastainen henkilö, joten miksi kenenkään arvoilla pitäisi olla tässä merkitystä?

Vierailija
138/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömppeli paljasti hömppöytensä.

Vierailija
139/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuus erilaisia ajatuksia kohtaan nykyään kulkee näköjään vain yhteen suuntaan, muuten se on vihapuhetta ja joutuu jopa syytetyksi/vainotuksi.

Vierailija
140/2627 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä nyt Maikkaria syyttäisi.

Maikkarihan pyysi Räsästä mukaan.