Ärrrssssytti Jenni Vartiainen Vain Elämässä...
Tämä Vain Elämää -kausi on tähän asti ollut loistava. Ihmiset ovat jakaneet aika syvällisiäkin juttuja elämästä, kivusta, surusta, ilosta. Toni Wirtanen on puhunut ahdistuksestaan ja romahduksistaan. Vesku Loiri kertoi peloistaan ja herkkyydestään, vanhenemisesta ja sairastamisesta, Paula Vesala siitä, miten Lautturi -biisi on omistettu hänen kuolleelle isälleen jne.
Ja eilen oli sitten Jennin päivä. Hän näytti kikattelevalta teiniltä fiksumpiensa rinnalla. Kertoi hiuksiaan hulmautellen biiseistään mahtavia syvällisyyksiä.
-Täs biisis on suurta surua.
-Tää biisi on niinku tosi tärkee mulle.
-Tää on MEIKÄMANDOLINOLLE tosi iso juttu.
Well, really? Muut staratkin vaikuttivat pöydässä selvästi hämmästyneiltä, ohjelman konseptiinhan kuuluu raottaa hieman niitä julkisuudessa tuntemattomampia puoliaan. Sekä Samuli Edelman että Toni W. yrittivät saada Jenniä sanomaan jotain kiinnostavaa, mutta ei ei....
Meikämandolino ei ilmeisesti ollut ihan ymmärtänyt mukaan lähtiessään ohjelman konseptia.
Muista staroista on tämän kauden perusteella jäänyt herkkä ja lämmin kuva.
Jennistä vain se, että kaunis nainen ja hieno tulkitsija mutta aivan - armottoman - tylsä - ihminen. Huoh.
Kommentit (166)
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 20:08"]
Eikö teillä katkerilla ämmillä tosiaankaan ole mitään muuta elämän sisältöä kuin haukkua yhtä naista täällä kymmenien ketjujen voimalla???? Pitikö tähän samaan asiaan taas ja taas palata?? Että olette säälittäviä.
[/quote]
On meillä muutakin sisältöä, ihan kovinkin. Tämä asia nyt vain tässä suositussa primetime-ohjelmassa on pistänyt monia silmään. Jenni on kenties ihmisenä ihan mukava, mutta artistina Vain elämää -formaatissa ei ole antanut itsestään kiinnostavaa, lämminhenkistä tai syvällistä kuvaa. Biisitkin on samalla kaavalla päivästä toiseen.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:08"]
"Isän kanssa kahden hiljaa aamukahvilla
Äiti ei oo täällä itken välitunnilla
Todistukset kouraan, elämä on edessä
Mihin sitten mennään, mitä on nyt tehtävä?
Ehkä jossain huomisessa onkin kirkasta
Kameroilla muisti, tuijotan mun jalkoja
Kun on vielä nuori, kaikkee pitää kokeilla
Elä, opi, koe, et myöhemmin ei kaduta
Mä olen aina paikalla mutta läsnä en
Se hymytön ja kai vaan niin kiittämätön
Ja joku toinen varmaan tahtois olla tässä mun tilalla
Mikään mitä teen ei ravista mua hereille
Asiat on hyvin, vaikken sitä ansaitse
Sinä olet siinä, kaikkihan on kunnossa
Enkä kerro mistään, kun en tahdo loukata
Missä kohtaa muutuin hyvästä niin huonoksi
Kenen mukaan jäikään minun oma tahtoni?"
Minusta biisi kertoo perfektionismista ja masennuksesta. Siitä, että suorittaa ulkoisesti kaiken täydesti, mutta sydän ei ole mukana. Elämä tuntuu tyhjältä, vaikka kaikki on päällisin puolin hyvin. Ei se ole kiittämättömyyttä, vaan jotain sisäistä tyhjyyttä ja ahdistusta/masennusta. Uskon, että monille teineille tuttua ja myös monille esim. tämän palstan mammoista.
[/quote]
Itselleni taas tulee mieleen, että ollaan menty koulussa porukan mukana ja tällä tavalla osallistuttu koulukiusaamiseen. Tätä tukisi vahvimmin tämä kohta: "Missä kohtaa muutuin hyvästä niin huonoksi
Väkisinkin vaan käy mielessä, ettei vaan olisi kuulunut johonkin kiusaajaporukkaan teini-ikäisenä. Koulukiusattuna oleminen on nykyään "hyväksyttyä" ja siitä saa sympatiapisteitä, mutta kukaan ei halua kertoa olleensa se koulukiusaaja, koska sellaisesta taas on sympatiapisteet kaukana + pahimmillaan kuolinisku uralle.
Tulipahan vaan mieleen tällainen.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:08"]
"Isän kanssa kahden hiljaa aamukahvilla
Äiti ei oo täällä itken välitunnilla
Todistukset kouraan, elämä on edessä
Mihin sitten mennään, mitä on nyt tehtävä?
Ehkä jossain huomisessa onkin kirkasta
Kameroilla muisti, tuijotan mun jalkoja
Kun on vielä nuori, kaikkee pitää kokeilla
Elä, opi, koe, et myöhemmin ei kaduta
Mä olen aina paikalla mutta läsnä en
Se hymytön ja kai vaan niin kiittämätön
Ja joku toinen varmaan tahtois olla tässä mun tilalla
Mikään mitä teen ei ravista mua hereille
Asiat on hyvin, vaikken sitä ansaitse
Sinä olet siinä, kaikkihan on kunnossa
Enkä kerro mistään, kun en tahdo loukata
Missä kohtaa muutuin hyvästä niin huonoksi
Minusta biisi kertoo perfektionismista ja masennuksesta. Siitä, että suorittaa ulkoisesti kaiken täydesti, mutta sydän ei ole mukana. Elämä tuntuu tyhjältä, vaikka kaikki on päällisin puolin hyvin. Ei se ole kiittämättömyyttä, vaan jotain sisäistä tyhjyyttä ja ahdistusta/masennusta. Uskon, että monille teineille tuttua ja myös monille esim. tämän palstan mammoista.
[/quote]
Itselleni taas tulee mieleen, että ollaan menty koulussa porukan mukana ja tällä tavalla osallistuttu koulukiusaamiseen. Tätä tukisi vahvimmin tämä kohta: "Missä kohtaa muutuin hyvästä niin huonoksi
Väkisinkin vaan käy mielessä, ettei vaan olisi kuulunut johonkin kiusaajaporukkaan teini-ikäisenä. Koulukiusattuna oleminen on nykyään "hyväksyttyä" ja siitä saa sympatiapisteitä, mutta kukaan ei halua kertoa olleensa se koulukiusaaja, koska sellaisesta taas on sympatiapisteet kaukana + pahimmillaan kuolinisku uralle.
Tulipahan vaan mieleen tällainen.
[/quote]
No olihan pitkälle viety analyysi lyriikoista.
Hahahahahaahahaha VEIKKAAN KYLLÄ ETTÄ JENNIÄ OLLAAN RUKOILTU MUKAAN!
Musta tuntuu, että Jennille on noussut menestys päähän.
Kun niin käy, niin ihminen kuvittelee olevansa upea ja kelpaava sellaisenaan. Hän ei enää ponnistele saadakseen hyväksyntää ja ollakseen tarpeeksi hyvä itselleen ja muille.
Kävikö muilla sama mielessä?
Ettekö voi saatana jo jättää Jenniä rauhaan??? LOPETTAKAA! Kun ette mistään mitään tajua, solvaatte vaan tietämättä mistään mitään.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 22:38"]
Amen.
[/quote]
Jennin olisi pitänyt tajuta tämä ennen, kuin suostui tällaiseen ohjelmaformaattiin. Pitää avautua ja olla rehellinen. Sitähän tämä *Vain elämää* ohjelma parhaimmillaan on. Nyt tuli sellainen tunne, että hän ei pelaa puhtaalla pakalla. Hän haluaa hyötyä julkisuudesta, mutta ei anna itsestän mitään.
Katsojalle jäi tyhjä ja torjuttu tunne.
Jenninkin tulee muistaa, että näissä tosi-tv ohjelmissa mainokset maksavat suuren osan ohjelmien tuotannosta. Jos ei ole katsojia, niin ei myöskään mainoksia. En osta mitään, mitä siinä ohjelmassa mainostettiin. Nou thänks!
Jäi tosi paska fiilis koko ohjelmasta. Varsinkin se Jennin ja Samuli Edelmanin kohtaaminen laulun jälkeen, nainen oli tylsä ja vetelä. Samulin "Joo" viimeiseksi loppukommentiksi oli pettyneen tuntuinen, vaikka se veti biisin todella hyvin. Omahyväinen Jenni ei osannut antaa Samulille tarpeeksi nostatetta. Jotain skeidaa se jauhoi, mutta ei antanut kunnollista palautetta.
Katsokaa kokonaan uudestaan Katsomosta tämä kohta, minusta se oli jopa loukkaavaa Samulin taiteellista tulkintaa kohtaan.
terv. tarkkasilmäinen
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:32"]
En halua katsoa mitään vain elämää - ohjelmia, mutta täällä olen lukenut, että Jenniä moititaan kovin siitä, ttei anna itsestään mitään ohjelmassa.
Tästä syystä arvostukseni Jenniä kohtaan nousi entisestäänkin.
Jenni on kumppaniensa kanssa tehnyt hyvää musaa, se riittääköön. Mä en tajua, mitä varten jotkut tai monet haluaa tietää artistien yksityiselämän asioita. Oletteko te sitä mieltä, että omistatte tuon ihmisen, kun kerran ostatte sen levyjä?
Minusta on heikkoa taidetta sellainen, jota pitää selitellä.
[/quote]
Huoh :D Julkkis pitäköön yksityisyytensä ihan rauhassa vaan. Mutta sitten voi samalla olla lähtemättä mukaan ohjelmiin, joissa ideana nimenomaan on se että sitä taidetta ja omaa yksityiselämää raotetaan ja kerrotaan katsojille ja ohjelmaan osallistuneille. Sulta meni taas pointti yli niin että suhahti.
[/quote]
Kuten sanoin, en katso ko. ohjelmaa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että ohjelman idea olisi siinä, että alkuperäisestä artistista poikkeava artisti laulaa jonkun kappaleen itselleen sovitettuna, siis erilaisena. Mutta saatan olla väärässäkin. Ehkäpä ohjelma on sitten tehty juuri teille, jotka haluatte riistää artisteilta kaiken yksityisyyden, koko henkilökohtaisen elämän.
Suosittelen hankkimaan ihan ikioman elämän, niin ei tarvitse enää ärsyyntyä tällaisista.
Ei tarvitse enää Jenniä kuunnella. Oli kyl armottoman kylmä tuossa omassa jaksossaan. Muutenkin oli eka ohjelma joka ei koskettanut millään tavalla. Jotenkin aistin sen myös muista laulajista. Lisäksi Jenni oli ylimielinen.
Taitaa yksi kateellinen älyvapaa tehtailla näitä negatiivisiä juttuja Jennistä. Hän on hyvä laulaja sekä kaunis,eikä tämä ohjelmaformaatti ole tarkoitettu, että pitäsi avata sielunsa ja yksityisasiansa kaikille uteliaille idareille.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:32"]
En halua katsoa mitään vain elämää - ohjelmia, mutta täällä olen lukenut, että Jenniä moititaan kovin siitä, ttei anna itsestään mitään ohjelmassa.
Tästä syystä arvostukseni Jenniä kohtaan nousi entisestäänkin.
Jenni on kumppaniensa kanssa tehnyt hyvää musaa, se riittääköön. Mä en tajua, mitä varten jotkut tai monet haluaa tietää artistien yksityiselämän asioita. Oletteko te sitä mieltä, että omistatte tuon ihmisen, kun kerran ostatte sen levyjä?
Minusta on heikkoa taidetta sellainen, jota pitää selitellä.
[/quote]
Huoh :D Julkkis pitäköön yksityisyytensä ihan rauhassa vaan. Mutta sitten voi samalla olla lähtemättä mukaan ohjelmiin, joissa ideana nimenomaan on se että sitä taidetta ja omaa yksityiselämää raotetaan ja kerrotaan katsojille ja ohjelmaan osallistuneille. Sulta meni taas pointti yli niin että suhahti.
[/quote]
Kuten sanoin, en katso ko. ohjelmaa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että ohjelman idea olisi siinä, että alkuperäisestä artistista poikkeava artisti laulaa jonkun kappaleen itselleen sovitettuna, siis erilaisena. Mutta saatan olla väärässäkin. Ehkäpä ohjelma on sitten tehty juuri teille, jotka haluatte riistää artisteilta kaiken yksityisyyden, koko henkilökohtaisen elämän.
Suosittelen hankkimaan ihan ikioman elämän, niin ei tarvitse enää ärsyyntyä tällaisista.
[/quote]
Kyse ei ole siitä, että haluaisin riistää artisteilta "kaiken yksityisyyden". En todellakaan. Ohjelma on sitä, että toinen artisti tekee tutusta laulusta oman versionsa, mutta myös sitä, että laulun tehnyt artisti kertoo laulun taustoja. Koska artistit usein ovat herkkiä ja tekevät biisejä omista tunteistaan ja kokemuksistaan, laulun taustat liittyvät heidän elämäänsä. Muut osallistujat ovat jakaneet biisiensä taustoja, kertoneet omista fiiliksistään niihin liittyen yms. Tämän verran haluan tietää, en sen enempää kenenkään yksityiselämästä.
Jenni on suosittu artisti ja hänen imagonsa on hyvin rakennettu, mutta valitettavasti hän tuntuu olevan sen verran ujo/introvertti/persoonaton, ettei osaa kertoa edes mistä biisinsä kertovat. "Tää on tosi tärkeä kappale mulle" ei valitettavasti anna katsojalle mitään, kun hän ei kerro miksi kappale on tärkeä.
26 - Korjaus
"Katsokaa kokonaan uudestaan Katsomosta tämä kohta"
Piti sanomani ruutu.fi:ltä, ei Katsomosta. Sorppa.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 00:33"]
Jenni on suosittu artisti ja hänen imagonsa on hyvin rakennettu, mutta valitettavasti hän tuntuu olevan sen verran ujo/introvertti/persoonaton, ettei osaa kertoa edes mistä biisinsä kertovat. "Tää on tosi tärkeä kappale mulle" ei valitettavasti anna katsojalle mitään, kun hän ei kerro miksi kappale on tärkeä.
[/quote]
Minä luulen että kyse on juuri siitä että on ujo ja introvertti, eikä siksi pysty tuollaisissa tilanteissa oikeasti avautumaan.
Mä tykkään Jennistä ja hänen biiseistä. Kunnioitan sitä ettei hän halua avata yksityisyyttänsä. Mutta sitä mä en ymmärrä että miksi ihmeessä hän on lähtenyt mukaan ohjelmaan, jonka tarkoitus on avata sitä yksityisyyttä ja kertoa tarinat biisien takaa. Olisi ehkä kannattanut jättäää väliin vai meinaako Jenni että tekee Cheekit tuolla ohjelmalla?
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:08"]
On eri asia kertoa, että isä kuoli ennrn kuin synnyin, kuin joku OIKEASTI edelleen akuutti, kipeä asia. Paula suolasi Jenniä, kun nosti liian ison asian pöydälle. Ei siellä muutkaan avaudu oikeasti isoista asioista, Vesku ei sairaudestaan, Paula Koivuniemi lapsistaan, Vesala perheestään.
[/quote]
Minäkin mietin, että Jenni on lukiolaisena tyyliin raiskattu treffeillä. Sitten hänen pitäisi yhtäkkiä avautua miljoonan katsojan edessä, kun kuuluu formaattiin? Oli aika ikävä tilanne, kun Virtanen, Edelmann ja kumppanit tarttuivat varomattomaan sanaan, ja rupesivat kimpassa tivaamaan, vaikka kotikatsomoihin asti tuli selväksi, että nyt on asia, josta toinen ei oikeasti ole valmis puhumaan. Elalle muuten taas pisteet käytöstavoista ja psykologisen silmän käyttämisestä, kun päästi Vartiaisen ikävästä tilanteesta.
Samaa mieltä ap:n kanssa ja sen lisäksi että katsojia kohtaan tuo on aikamoisen ikävää niin on se myös epäreilua näitä muita tämän vuoden Vain Elämää artisteja kohtaan, muuta avaavat biisien taustoja ja raottavat ovea sinne syvälle sisimpäänsä (tuskin kukaan ihan täysin kaikkea on paljastanut), niin sitten yksi ei avaa mitään, ei anna mitään. On vaan nättinä. Kyllä tuollaisessa konseptissa pitää kaikkien antaa tai sitten kukaan ei anna itsestään mitään. Mielestäni epäreilua että sinne on nyt päässyt yksi sievistelijä sievistelemään ja muut antavat itsestään enemmän.
Kyllähän Jenni jo Idolsin Vartiaisjaksossa tyrmäsi Muruseni on -kappaleen pohjustuksen, kun yksi kokelaista kysyi sen taustoista voidakseen sisäistää kappaleen paremmin. Ihmettelen, miksi lähteä näihin ohjelmiin, jos ei ole valmis antamaan itsestään kuorta enempää? Noh kyllähän me tiedämme miksi.