Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärrrssssytti Jenni Vartiainen Vain Elämässä...

Vierailija
11.10.2014 |

Tämä Vain Elämää -kausi on tähän asti ollut loistava. Ihmiset ovat jakaneet aika syvällisiäkin juttuja elämästä, kivusta, surusta, ilosta. Toni Wirtanen on puhunut ahdistuksestaan ja romahduksistaan. Vesku Loiri kertoi peloistaan ja herkkyydestään, vanhenemisesta ja sairastamisesta, Paula Vesala siitä, miten Lautturi -biisi on omistettu hänen kuolleelle isälleen jne.

Ja eilen oli sitten Jennin päivä. Hän näytti kikattelevalta teiniltä fiksumpiensa rinnalla. Kertoi hiuksiaan hulmautellen biiseistään mahtavia syvällisyyksiä.

-Täs biisis on suurta surua.

-Tää biisi on niinku tosi tärkee mulle.

-Tää on MEIKÄMANDOLINOLLE tosi iso juttu.

Well, really? Muut staratkin vaikuttivat pöydässä selvästi hämmästyneiltä, ohjelman konseptiinhan kuuluu raottaa hieman niitä julkisuudessa tuntemattomampia puoliaan. Sekä Samuli Edelman että Toni W. yrittivät saada Jenniä sanomaan jotain kiinnostavaa, mutta ei ei.... 

Meikämandolino ei ilmeisesti ollut ihan ymmärtänyt mukaan lähtiessään ohjelman konseptia. 

Muista staroista on tämän kauden perusteella jäänyt herkkä ja lämmin kuva.

Jennistä vain se, että kaunis nainen ja hieno tulkitsija mutta aivan - armottoman - tylsä - ihminen. Huoh.

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 13:55"]

Muakin vähän harmittaa, että miksi siihen on pitänyt ottaa sekä Jenni että Paula Vesala, keskenään kertovat juttuja, eivätkä avaa niitä muille. Myös se kahdestaan kirpparille meno Paulan jaksossa oli mielestäni tyhmää.. 

[/quote]

Niin ja tämäkin on tietysti Jennin syytä niin kuin kaikki maailman sodat ja hirveydet ja teidän paskapäiden valtava ärsyyntyminen ja ahdistus??? Hävetkää iidootit!!

Vierailija
62/166 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se oma elämä aloittajalla aika tyhjää, kun täytyy oikein kahden ketjun voimalla samaa asiaa täällä jauhaa. Ei tarvitse katsoa Jennin osuuksia tuossa ohjelmassa, ei kuunnella hänen musiikkiaan, ei lukea hänestä kirjoitettuja juttuja. Ja se että hän on tuolla mukana "eikä tajunnut kieltäytyä kun ei kerro yksityisiä surujaan kaikille", ei ole maailman kamalin rikos. Että te kehtaatte täällä jauhaa hänen asioistaan, yrittäkää rauhoittua ja miettiä vaikka omaa elämäänne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan Samuli Edelmanin ja Jennin välillä jotain pientä kettuilua? Tonin päivänä Samuli oli esityksensä jälkeen hyvin tunteellisella päällä ja selvästi pidätteli kyyneliä, jolloin Jenni kysyi, mikä biisissä ollut uhma oli. Samuli ei pystynyt liikutukseltaan vastaamaan mitään ja nyt sitten vastaavasti kyseli Jennin surusta...

Vierailija
64/166 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettineet jos Jennin suuri salaisuus onkin esim hyväksikäyttö tai raiskaus? Siitä on vaikeampi puhua kuin erosta tms.

Vierailija
65/166 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 18:08"]

Jenniä ei ole kiusattu koulussa, sen hän on sanonut. Vanhemmat ei ole eronnee eikä kuolleett.

Jenni lähti ohjelmaan mukaan, jotta saa myytyä Terran platinapainosta paremmin, sehän on selvä.

Kiittämätön kertoo siitä, että Jenni on saanut kaikkea: kalliit harrastukset taitoluistelu, laulu, musa, kielikurssit jne lellimistä, mutta neiti vaan on niin kiittämätön kaikesta. JOhan laulussakin sanotaan, että joku muu haluis olla hänen tilalla. Ei varmaan kukaan haluais olla kenenkään tilalla, jos jotain kauheeta tapahtunut!!!!

[/quote]

No mikä se on se "suru", josta Paula puhui? Ja mitä mahtoi olla ne tiheällä käsialalla kirjoitetut neljä liuskaa tekstiä, jotka Jenni antoi Paulalle ja josta Paula kirjoitti Kiittämätön-biisin? Onhan jotain lukiossa tai siihen aikaan tapahtunut, jotain sellaista, jota Jenni ei halunnut ohjelmassa valottaa. Ohjaajan tyhmä veto minusta se, että näytettiin se Samulin kysymys, johon ei tullut vastausta. Ihan kuin ohjaaja ois halunnut antaa Jennistä sellaisen sulkeutuneen ja kylmän kuvan. 

[/quote]

Mä koin jotenkin Samulin kysymyksen vähän oikeutetuksi herättelyksi, kun nämä kaksi tekee tilanteesta kiusallisen muille muistelemalla jotain inside juttua eikä kumpikaan sitten sitä sen enempää avannut. Paulasta näki, että oli selkeästi sitä mieltä, että sen asian voisi sanoa, mutta ei halunnut viedä päätöstä pois Jenniltä, jonka rektio oli kylmä hymy ja ylimielinen lause "elämässä tapahtuu kaikkea". En ihmettele yhtään, että Jennistä jäi monille kylmä fiilis.

Syyllinen ei ole kameramies, ei ohjaaja ei Edelmann eikä Jenni vaan Paula V, joka otti esille sen, että kappale liittyy johonkin Jennin nuoruuden suruun/vitutukseen jne kysymättä ensin Jenniltä haluaako tämä asiasta puhua.

Vierailija
66/166 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Isän kanssa kahden hiljaa aamukahvilla
Äiti ei oo täällä itken välitunnilla
Todistukset kouraan, elämä on edessä
Mihin sitten mennään, mitä on nyt tehtävä?

Ehkä jossain huomisessa onkin kirkasta
Kameroilla muisti, tuijotan mun jalkoja
Kun on vielä nuori, kaikkee pitää kokeilla
Elä, opi, koe, et myöhemmin ei kaduta

Mä olen aina paikalla mutta läsnä en
Se hymytön ja kai vaan niin kiittämätön
Ja joku toinen varmaan tahtois olla tässä mun tilalla

Mikään mitä teen ei ravista mua hereille
Asiat on hyvin, vaikken sitä ansaitse
Sinä olet siinä, kaikkihan on kunnossa
Enkä kerro mistään, kun en tahdo loukata

Missä kohtaa muutuin hyvästä niin huonoksi
Kenen mukaan jäikään minun oma tahtoni?"

Minusta biisi kertoo perfektionismista ja masennuksesta. Siitä, että suorittaa ulkoisesti kaiken täydesti, mutta sydän ei ole mukana. Elämä tuntuu tyhjältä, vaikka kaikki on päällisin puolin hyvin. Ei se ole kiittämättömyyttä, vaan jotain sisäistä tyhjyyttä ja ahdistusta/masennusta. Uskon, että monille teineille tuttua ja myös monille esim. tämän palstan mammoista.

Vierailija
67/166 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 23:03"]

Mä pystyin hyvin samaistumaan Jennin reaktioihin. Olen tosi ujo ja introvertti, harkitsen tarkkaan sanojani ja mietin mitä minusta ajatellaan. Olen tunteellinen ja herkkä, mutta olen luonut itselleni kuoren jotta kukaan ei satuttaisi. Minua on kiusattu koulussa ja pelkään edelleen, että ihmiset tuomitsevat minua jostain syystä. Hajoaisin jos lukisin tällaisia kommentteja, sillä haluaisin että muut näkisivät ystävällisyyteni ja muut hyvät puoleni, vaikka minun on vaikea avautua vieraille.

[/quote]

Mitenkähän ne muut voisivat nähdä jotain mitä et näytä? Kerro ihmeessä!

Vierailija
68/166 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:02"]

Syyllinen ei ole kameramies, ei ohjaaja ei Edelmann eikä Jenni vaan Paula V, joka otti esille sen, että kappale liittyy johonkin Jennin nuoruuden suruun/vitutukseen jne kysymättä ensin Jenniltä haluaako tämä asiasta puhua.

[/quote]

Samaa mieltä.

Vierailija
69/166 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 23:03"]

Mä pystyin hyvin samaistumaan Jennin reaktioihin. Olen tosi ujo ja introvertti, harkitsen tarkkaan sanojani ja mietin mitä minusta ajatellaan. Olen tunteellinen ja herkkä, mutta olen luonut itselleni kuoren jotta kukaan ei satuttaisi. Minua on kiusattu koulussa ja pelkään edelleen, että ihmiset tuomitsevat minua jostain syystä. Hajoaisin jos lukisin tällaisia kommentteja, sillä haluaisin että muut näkisivät ystävällisyyteni ja muut hyvät puoleni, vaikka minun on vaikea avautua vieraille.

[/quote]

Mulla on sama, olen ujo, hiljainen ja introvertti. Rakensin jo lapsena ympärilleni suojamuurin, jota ei hevillä ylitetä tai murreta. Silti en pysty samaistumaan Jenniin, enkä ollenkaan näe häntä ujona tai introverttina. Ehkä hän on ehkä ei.

Mielestäni Toni Wirtanen puhui kauniisti, kun sanoi että suurin osa ihmisistä haluaa toisilleen vain hyvää. Itse olen oppinut paljon pois ujoudesta ja introverttiydestä tämän saman ajatusmaailman tietoisella jankuttamisella itselleni. 

Vierailija
70/166 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan yksi lysti, avautuuko elämästään. Mutta se, että tekee tyhjänpäiväistä musaa ja on kuin näyttelijä, joka näyttelee brändättyä tuotetta, ei tee ihmisestä artistia. Feikki on todellakin ainoa oikea sana häntä kuvaamaan. Huokailee hissimusaa tekotaiteellisissa ikkunaverhon näköisissä vaatteissa antamatta itsestään yhtään mitään kenellekään. Ei mitään aitoa.

Vierailija
71/166 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:02"]

[/quote]

Samaa mieltä.

[/quote]

Eihän Paula sitä varsinaisesti ensimmäisenä esille ottanut, paitsi tekemällä siitä biisistä angstisen version. Esityksen jälkeen Jenni sanoi itse Paulalle että "toit esiin sen toisen puolen, sen armottoman vitutuksen.". Tähän Paula sitten luonnollosesti tarttui ja jatkoi aiheesta, mutta Jenni sen sanoi, että biisin taustalla on armoton vitutus. Onhan se silloin selvä, että tuossa tilanteessa muita alkaa kiinnostaa, että mikä juttu se on. Olisi se Paulaltakin ollut outoa, jos ei olisi mitään reagoinut Jennin lausahdukseen.

Vierailija
72/166 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että Gimmelin perustamisen aikaan tyttöjen taustoja esiteltiin tv:ssä. Siinä taidettiin haastatella Jennin luisteluvalmentajaa, joka sanoi suurinpiirtein että, Jennin ongelma on se, että hän on lahjakas monessa asiassa ja pitäisi päättää mihin keskittyä. Jäi sellainen fiilis, että valmentaja ei kauheasti arvostanut tyttöbändi hömpötystä. Voin helposti kuvitella, että kun on harrastanut jotain koko ikänsä ja ihan tosissaan, vanhemmat ja valmentaja eivät ole tyytyväisiä, jos päättää lopettaa. Lasten harrastukset vaativat usein paljon panostusta myös vanhemmilta. Biisin sanat varmaan kertovat tästä.

Vierailija
73/166 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka tulkitsi tuon Kiittämättömän sanat siten, että kyseessä olisi kenties seurustelusuhde, jossa J itse on pettänyt senaikaista poikaystäväänsä? "Kameroilla muisti, tuijotan mun jalkoja ..." Joku on saanut käsiinsä jotain arkaluontoista materiaalia ja uhkaillut paljastavansa kaiken. Ehkä se senaikainen poikaystävä on ollut joku kaikkien jumaloima komea lukiolaispoika, jonka kanssa jokainen tyttö olisi halunnut olla ja sitten onkin tullut toilailtua jonkun toisen miehen kanssa. Siitä se ajatus, että "Joku toinen varmaan tahtois olla tässä mun tilallani ..." Joku toinen nainen haluaisi palavasti seurustella sen saman miehen kanssa, mutta J tuntee olonsa vaan kiittämättömäksi kun on mennyt tekemään tekoja joita tekemättömiksi ei saa. Nämähän on vaan tulkintoja kaikki.

Ja samaa mieltä. Hyvin valju kuva tullut itse artistista nykyisen kauden myötä. Valitettavasti.

Vierailija
74/166 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko, että Rumba oli linkittänyt tämän keskustelu sivuilleen esimerkiksi Jennin saamasta kritiikista :)

Vierailija
75/166 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt miten voisin puolustaa Jenniä teitä hyökkäävää hyeenalaumaa vastaan, mutta onneksi Samu Haber teki sen mun puolesta. Voisitte lukea tämän ennen kuin jatkatte dissaamista:

http://anakonda.fi/blogit-samu-haber/samu-haber%C3%A4lk%C3%A4%C3%A4-antako-jenni-vartiaiselle-potkuja

Vierailija
76/166 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 02:08"]

Olen miettinyt miten voisin puolustaa Jenniä teitä hyökkäävää hyeenalaumaa vastaan, mutta onneksi Samu Haber teki sen mun puolesta. Voisitte lukea tämän ennen kuin jatkatte dissaamista:

http://anakonda.fi/blogit-samu-haber/samu-haber%C3%A4lk%C3%A4%C3%A4-antako-jenni-vartiaiselle-potkuja

[/quote]

Samulla näkyy olevan kova tarve päästä Jennin hameen alle, siksi tällanen ritarillinen puolustusvuodatus.

Vierailija
77/166 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi karvat pystyyn, kun Jenni ylimielisenä letkautti itseään vanhemmille ja paljon paljon kokeneemmille, että "elämässä vaan saattuu kaikenlaista" ja venkoili jotenkin hölmösti. Ai että kun ärsytti! 

Vierailija
78/166 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa se, että hän puhuu vaan kauhean yleisellä tasolla "elämässä sattuu kaikenlaista", "täs on suurta surua" ym.

Ei kaikkea tarvitse paljastaa, mutta jos sanoisi esim jotain sen tapaista että "mulla oli tosi raskas vaihe elämässä liittyen läheisiin ihmisiin", katsojalle tulee tunne että hän kertoo oikeasti jotain, vaikkei oikein mitään paljastakaan.

Vierailija
79/166 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noussut hattuun mandolinolla. Eräänkin keikan aloitti sen sijaan et olisi kiitellyt yleisöä sanomalla et eiks oo kivaa että saitte liput.

Vierailija
80/166 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jenni olisi sanonut, että hänellä oli todella raskas vaihe elämässä avaamatta asiaa sen kummemmin, niin te edelleen haukkuisitte häntä. Että joo, varmasti oli raskasta.. Jäänyt varmaan treeneissä toiseksi eikä ollutkaan paras. Jotkut asiat voivat olla niin kipeitä vielä aikuisenakin, ettei niitä tahdo avata kenellekään. En itsekään ole kertonut edes omalle poikaystävälle omista asioistani kaikkea. Ja pelkään kertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi