Mies käski mua ryhdistäytymään. Olen raskaana ja mulla on niin paha olo.
Olen tänään vain oksentanut, ihan kamalan huono olo. Itkettää ja ahdistaa. Valitin miehelle mun oloa ja pyysin että silittäisi mun selkää. Yhtäkkiä mies vain tiuskaisi että mun pitäis ryhdistäytyä koska kukaan ei jaksa kuunnella tuollaista valitusta.
Itse halusi lapsen ja nyt kun hänen lastaan kannan, en saa edes vaikeroida vaikka mulla on kauhea olo.
Kommentit (68)
Se johtuu siitä, että mies hätääntyy kun huomaa ettei osaa ja voi auttaa sua. Ajattelee että jos et valita, kaikki on hyvin.
Jos mun mies olisi reagoinut noin, olisin varmaan nykyään yksinhuoltaja. Vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli samanlainen. Ei ollenkaan voinut ymmärtää kuinka kipeä olin. Hoki koko ajan että raskaus ei ole sairaus ja "älä jaksa koko ajan olla noin negatiivinen". Synnytyksessäkin sanoi, että ei se noin paljon voi sattua ja vertasi mun kipuja siihen kun häneltä paukahti nivelsiteet nilkasta...
🤦♀️
Ihminen on yllättävän kyvytön samaistumaan toisen kärsimykseen, parikymmentä vuotta paniikkihäiriötä sairastaneena kuullut eri lääkäreiltä usein sanat "kaikkia meitä joskus ahdistaa", hohhoijakkaa.
Miehelläsi ei ole mitään käsitystä, miltä raskaana oleminen tuntuu. Hän voisi itse olla ihan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on niin itsekkäitä ettei mitään rajaa.
Tai sitten heiltä puuttuu samaistumispinta noihin vaivoihin.
Mä lähtisin yöksi ystävän luokse tai hotelliin. En jäisi tuollaisen mulkun kanssa samaan asuntoon ennen kuin on pyytänyt anteeksi.
Ongelma on siinä, että "miehenne" ovat vellihousuja. Mies huolehtii perheestään ja erityisesti raskaana olevasta naisestaan. Tsemppiä kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on rankka yleistys. Ei kai nyt kaikki miehet sentään. Löytyy niitä itsekkäitä naisistakin, ei ole sukupuolisidonnainen asia.
Huh. Mulla oli hirveä pahoinvointi ja jos mun mies ei ois ollut mun tukena, kuunnellut mun valitusta ja hieronut mun hartioita ja selkää, en tiedä miten olisin selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli samanlainen. Ei ollenkaan voinut ymmärtää kuinka kipeä olin. Hoki koko ajan että raskaus ei ole sairaus ja "älä jaksa koko ajan olla noin negatiivinen". Synnytyksessäkin sanoi, että ei se noin paljon voi sattua ja vertasi mun kipuja siihen kun häneltä paukahti nivelsiteet nilkasta...
Voi miesraukkaa - minulla on mennyt nivelside nilkasta ja olen synnyttänyt neljä. En vertailisi edes kuopuksen synnytystä(helpoin) nivelsiteeseen. Tosin nilkka oli pidempään kipeä.
Mulla hyvin pitkälti sama tilanne täällä ap! Minä en oo kyllä oksentanut mutta etoo ja on kipuja ja kolotuksia. Isäntä on välillä tosi tahditon ja minä täysin tunnemyrskyissä raivotar ja itkupilli. Ei oo helppoa. Mut tää on meille molemmille ihan uusi tilanne, joten varmasti kuuluu asiaan ottaa yhteen. Yritän ajatella että tärkeintä on että sovitaan ja halataan lopulta. On kyllä hurjia muutoksia itsessä ja mies on kuitenkin pääosin ollut tosi ihana.
Itse meni työntämään pippelinsä sun pimppiin ja ruikkasemaan sisään. Olisi miettinyt seurauksia jo muutama (kymmenen?) viikko sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei oikeuta tuollaiseen käytökseen. Miksi pitää aina selitellä että "eihän se mies nyt niin huono ole", kun selvästi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei oikeuta tuollaiseen käytökseen. Miksi pitää aina selitellä että "eihän se mies nyt niin huono ole", kun selvästi on.
En sanonutkaan että oikeuttaa, enkä selitellyt miestä yhtään sen paremmaksi. Tarkoitin vaan että jos olisi itse kokenut samaa saattaisi mentaliteetti olla hyvin erilainen.
Jos raskausaika on noin vaikeaa niin ei kannata tehdä enempää lapsia, sillä koliikki-uhmaikä-teiniaika +++ koettelee kyllä paljon enemmän.
sellainen draamakuningatar siellä sitten.
hyvä että hengissä olet, kun olet niin kovin kipeä ja sairas, mutta mammapalstalla kyllä jaksaa notkua