Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ensi hallitus oikeistohallitus?

Vierailija
11.10.2014 |

?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti. Edistyspuolue yksinään muodostaa hallituksen. Esimerkiksi Kokoomuksen kutsuminen oikeistolaiseksi puolueeksi on sekä puolueen että aatteen panettelua.

Vierailija
2/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:24"]

On varmasti. Edistyspuolue yksinään muodostaa hallituksen. Esimerkiksi Kokoomuksen kutsuminen oikeistolaiseksi puolueeksi on sekä puolueen että aatteen panettelua.

[/quote] Jaa, mä kun olen ollut siinä käsityksessä, että juurikin kokkareille on tärkeää koti, uskonto ja isänmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:26"]

[/quote] Jaa, mä kun olen ollut siinä käsityksessä, että juurikin kokkareille on tärkeää koti, uskonto ja isänmää.

[/quote]

Koti on kaikille muille, paitsi kodittomille tärkeä.

Uskonto? Mitä Kokoomus on ajanut uskonnon vuoksi tai uskonnon eteen?

Isänmaa? Stubbin johdolla viimeisetkin rippeet isänmaasta haluttaisiin antaa komission holhoukseen.

Itse näen oikeistolaisuuden lähinnä talouspoliittisena kysymyksenä. Oikeistolainen ajaisi vapaata markkinataloutta.

Vierailija
4/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:29"]

[/quote]

Isänmaa? Stubbin johdolla viimeisetkin rippeet isänmaasta haluttaisiin antaa komission holhoukseen.

Itse näen oikeistolaisuuden lähinnä talouspoliittisena kysymyksenä. Oikeistolainen ajaisi vapaata markkinataloutta.

[/quote] Ja kokoomuslaisetko eivät sitä tee?

Vierailija
5/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hallitus koostuisi perussuomalaisista, kokoomuslaisista ja keskustalaisista, niin eikö se nyt enemmän oikeistolainen olisi kuin vasemmistolainen?

Vierailija
6/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:34"]

Jos hallitus koostuisi perussuomalaisista, kokoomuslaisista ja keskustalaisista, niin eikö se nyt enemmän oikeistolainen olisi kuin vasemmistolainen?

[/quote]

Ei se olisi oikeistolainen eikä vasemmistolainen. Hyvin hyvin hyvin keskustalainen. Enkä tarkoita Keskusta-puoluetta, vaan keskitien poliittista aatetta.

Vierailija
7/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:34"]

[/quote]

Ei se olisi oikeistolainen eikä vasemmistolainen. Hyvin hyvin hyvin keskustalainen. Enkä tarkoita Keskusta-puoluetta, vaan keskitien poliittista aatetta.

[/quote] Ok, mielenkiintoista.

Vierailija
8/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:29"]

[/quote]

[/quote] Ja kokoomuslaisetko eivät sitä tee?

[/quote]

Ei Kokoomus todellakaan aja vapaata markkinataloutta, vaan hyvinkin pohjoismaista hyvinvointivaltiomallia. Varmasti puolueen kannattajissa ja jäsenissä on ihan oikeitakin oikeistohenkisiä ihmisiä, mutta ei se julkilausutuissa kannoissa näy.

http://edistyspuolue.fi/edistyspuolue-kannat/

Tuolta voi lukea oikeistolaista politiikkaa.

Vierailija
9/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ja kepu näyttää olevan ylivoimaiset yhä vaan. Saa nähdä kumpi romahtaa ennen vaaleja ps vai demarit. Varmaankin persut koska niiden äänestäjät eivät jaksa toistamiseen mennä äänestämään ja mm. puheenjohtaja on jo niin täysin nähty kuin olla ja voi. Ei enää mitään annettavaa edes one linereiden parissa. Mestari hiljeni Brysseliin.

Kok, kesk, RKP ja demarit luultavasti hallitus. Tarvitaan nuo kolme isoa oikeaa puoluetta, koska Natoon liittyminen on nyt.

Niin, kutsuako tuota oikeistohallitukseksi vai miksi. En tiedä.

Vierailija
10/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulee oikeistolainen hallitus. Haluaisin, että suomalaisilla yrityksillä menisi hyvin ja ne investoisivat laitteisiin. Silloin minä saan töitä. Veroja olenkin jo maksanut tarpeeksi.

Vierailija
11/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:31"]Ja kokoomuslaisetko eivät sitä tee?
[/quote]
Vapaa kilpailu on porvarin pahin vihollinen.
Kokoomus haluaa yksityistää voitot ja sosialisoida tappiot. Ja mikäli mahdollista niin aina pitää pyrkiä monopoliin ja tappaa kilpailu.

Vierailija
12/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:34"]

[/quote]

[/quote]
Keskusta on oikeistopuolue, älkää antaka nimikusetuksen hämätä.

Vierailija
13/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:31"]Ja kokoomuslaisetko eivät sitä tee? [/quote] Vapaa kilpailu on porvarin pahin vihollinen. Kokoomus haluaa yksityistää voitot ja sosialisoida tappiot. Ja mikäli mahdollista niin aina pitää pyrkiä monopoliin ja tappaa kilpailu.

[/quote] Miksi sitten sanoa olevansa liberaali?

Vierailija
14/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:31"]Ja kokoomuslaisetko eivät sitä tee? [/quote] Vapaa kilpailu on porvarin pahin vihollinen. Kokoomus haluaa yksityistää voitot ja sosialisoida tappiot. Ja mikäli mahdollista niin aina pitää pyrkiä monopoliin ja tappaa kilpailu.

[/quote]

Nyt puhut kyllä demareista! Demarien mielestä valtion tulee olla sorkkimassa ja osallisena joka asiassa. Kilpailu, vapaus ja avoimuus ovat saatanasta, koska nuo ovat tasapäistämisen ja tasajaon vastakohtia.

Vierailija
15/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen ei saada mitenkään oikeistohallitusta. Kaikki suomalaispoliitikot ovat puoluekannasta riippumatta enemmän tai vähemmän demareita. Kokoomuksen riveissä voi olla satunnaisia yksilönvapauden ja -vastuun puolestapuhujia, mutta kokonaisuutena Kokoomus-vetoinen hallitus ei ole saanut vähennettyä byrokratiaa, yrittäjyyden esteitä ja valtion velkaisuutta.

Vierailija
16/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepu kärjessä todennäköisesti mennään (en ole kepu). RKP on liberaalina luonteva "apupuolue". Kokoomus tai SDP ovat kepun "klassisia kumppaneita". Näistä kokoomus vienee voiton seuraavissa vaaleissa. Loput ratkaistaan hallitusneuvotteluissa ja neuvotteluasemat vaaleissa. Perussuomalaiset tuskin kykenevät yhteistyöhön yhdenkään puolueen kanssa tekemättä "poliittista itsemurhaa". Mielenkiintoiset vaalit tulossa.

Vierailija
17/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on. Vaikkakin luulen että Kepu on vetovastuussa silloin.

Vierailija
18/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yrittäjyyden kampittaminen on mielenkiintoinen asia. Miksi mikään puolue ei koe tarpeelliseksi kannustaa yrittäjiä vaan mieluummin esim. työttömiä?

Vierailija
19/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/21 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:31"]

Tuo yrittäjyyden kampittaminen on mielenkiintoinen asia. Miksi mikään puolue ei koe tarpeelliseksi kannustaa yrittäjiä vaan mieluummin esim. työttömiä?

[/quote]

No älä nyt viitsi. Johan yhteisöveroa laskettiin, mutta mitä saimmekaan työpaikkojen sijaan; pelkkiä yt-neuvotteluja ja irtisanomisia.