Tuplarokotettu voi elää normaalia elämää - maskit voi siis jättää pois
Ainakaan omasta mielestäni maski ei ole normaalia elämää. Joten miten on, aiotteko tuplarokotetut vielä käyttää maskia, vai alatteko elää normaalia elämää?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f77dbd26-3824-40ac-b527-803867f2128c
Kommentit (178)
Jutussa tarkennetaan, että PERUSTERVEET tuplarokotetut voisivat elää "normaalisti". En ole perusterve, joten pidän maskia ja välttelen ihmisiä yhä.
Minä olen elänyt koko ajan normaalia elämää ja elän jatkossakin enkä ota yhtäkään rokotusta.
Vierailija kirjoitti:
En itse jättäisi maskia enää pois, kyllä maski on se, mikä meidät koronalta pelastaa. Rokote on kiva pieni lisä siihen, mutta maskien käyttäminen on se THE JUTTU. Niistä emme tule luopumaan.
Maskien käyttö on jo ennen koronaakin useissa maissa ollut täysin normaalia ja luontevaa, joten toivottavasti se tulee olemaan sitä Suomessakin.
Hallitus teki ikävän virheen, ettei antanut maskisuositusta heti alkuun, vaan esitti niistä sittemmin vääriksi osoittautuneita väitteitä, mikä aikaansai ap:n kaltaisten jääräpäiden vastustusta.
Maski voi jatkossakin olla asuste siinä missä aurinkolasit silmien tai hattu pään suojana.
Maskin käyttöhän ei suojaa itseä eikä muuta eli on täysin kosmeettista. Kun siis puhutaan kirurginmaskista. Ffp2-suojaimen käyttöä aion jatkaa, vaikka suositus poistuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat rokotteet otettu, en tosiaankaan käytä enää maskia. Ei niistä ole hyötyä. Ne jotka ei ota rokotetta, se on heidän oma ongelmansa, ei minun.
Niin kauan, kun julkisissa on maski”pakko” ja paikoissa, joissa suositus, toki sen laitat. Eikö tämä nyt ole selvää?
Julkisia en käytä. Suositus ei ole pakko, en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse jättäisi maskia enää pois, kyllä maski on se, mikä meidät koronalta pelastaa. Rokote on kiva pieni lisä siihen, mutta maskien käyttäminen on se THE JUTTU. Niistä emme tule luopumaan.
Ne auttavat estämään flunssaa, RS-virusta, influenssaa, mykoplasmaa eli miksi jättää hyvä konsti pois ja kärsiä taas niitä tauteja? Rinovirusten aiheuttamille flunssille ja mykoplasmalle ei tule edes immuuniksi.
Aasian maissa on käytetty flunssakausina jo vuosikymmenten ajan maskeja mutta, no, siellä kuitenkin erinäisiä tauteja flunssakausina esiintyy. Joten jokin tuossa yhtälössä ei oikein toimi.
Tottakai esiintyy, koska eihän kaikki sielläkään niitä maskeja käytä. Tautien esiintyvyys olisi kuitenkin huomattavasti suurempi ellei niitä maskeja käytettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse jättäisi maskia enää pois, kyllä m⁹aski on se, mikä meidät koronalta pelastaa. Rokote on kiva pieni lisä siihen, mutta maskien käyttäminen on se THE JUTTU. Niistä emme tule luopumaan.
Maskien käyttö on jo ennen koronaakin useissa maissa ollut täysin normaalia ja luontevaa, joten toivottavasti se tulee olemaan sitä Suomessakin.
Hallitus teki ikävän virheen, ettei antanut maskisuositusta heti alkuun, vaan esitti niistä sittemmin vääriksi osoittautuneita väitteitä, mikä aikaansai ap:n kaltaisten jääräpäiden vastustusta.
Maski voi jatkossakin olla asuste siinä missä aurinkolasit silmien tai hattu pään suojana.
Onhan se helppo sanoa jos se ei itseä häiritse naamalla. Minua häiritsee enkä aio sitä käyttää ennen kuin käyttämättömyydestä saa sakot. Ei ole normaalia elämää olla rätti naamalla hengityksen tukkeena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä täysin normaali, luonteva ja ehdoton suojautumiskeino ei ole pelastanut Aasian maita koronalta? Jos maski olisi estänyt viruksen leviämisen, ei tämä olisi koskaan päässyt Kiinan rajojen ulkopuolelle.
Itse käytän maskia vain pakosta (työnantajan vaatimus), mutta vapaalla ja julkisessa liikenteessä en moista enää naamalleni suostu laittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä täysin normaali, luonteva ja ehdoton suojautumiskeino ei ole pelastanut Aasian maita koronalta? Jos maski olisi estänyt viruksen leviämisen, ei tämä olisi koskaan päässyt Kiinan rajojen ulkopuolelle.
Itse käytän maskia vain pakosta (työnantajan vaatimus), mutta vapaalla ja julkisessa liikenteessä en moista enää naamalleni suostu laittamaan.
Eihän niitä maskeja kaikki ole siellä Aasiassakaan käyttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttöhän ei suojaa itseä eikä muuta eli on täysin kosmeettista. Kun siis puhutaan kirurginmaskista. Ffp2-suojaimen käyttöä aion jatkaa, vaikka suositus poistuisikin.
Aivan varmasti maski suojaa myös käyttäjää itseään verrattuna siihen, ettei nenän ja suun edessä olisi mitään.
Virus ei pääse mihinkään ilman ihmisen eritettä. Syljen, hengityksen kosteuden, hien ja ulosteiden mukana se pääsee mukavasti levittäytymään. Onhan se selvää, että jos peittää kasvojen limakalvoja niin virukset eivät pääse niiden kautta yhtä helposti sisälle. Toisen pienenpieni sylkipisara jää kuitenkin sen maskin etupuoleen kiinni. Siksi maskin poisottaminen vaikka kynän tai sukkapuikon avulla on aina fiksua.
Kaikista fiksuin huolehtii itse maskien hävittämisestä laittamalla käytetyn omaan roskapussiin. Arvaatte varmaan, ettei julkisen roskiksen kantta ole puhtain käsin koskettu? Kierrän kaukaa kaikki maskeja peittämättömänä pursuavat avosaavit. Oikea tapa olisi pakata edes litran pakastepussiin käytetty maski eikä heittää sitä paljailtaan avoroskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin japanilaisille se on kulttuurillinen normi, ettei lähdetä ilman maskia julkiseen liikenteeseen. He sentään pesevät hampaat ja kielen ennen maskin pukemista. Maskilla halutaan näyttää, ettei halua tartuttaa toista jos sattuu olemaan itse saanut jonkun viruksen, joka vielä itää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole missään vaiheessa ollut mitään maskiPAKKOA. Jos kaksi rokotusta niin turha enää maskia käyttää.
Eivät ne rokotukset tee muille taudeille immuuneiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat rokotteet otettu, en tosiaankaan käytä enää maskia. Ei niistä ole hyötyä. Ne jotka ei ota rokotetta, se on heidän oma ongelmansa, ei minun.
Niin kauan, kun julkisissa on maski”pakko” ja paikoissa, joissa suositus, toki sen laitat. Eikö tämä nyt ole selvää?
Tuo on sama asia, kuin että Suomessa on lausumaton päällysvaatepakko. Vaikka tykkäsi kuinka kulkea alusvaatteisillaan niin julkiseen liikenteeseen vasta kun päällysvaatetta on päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin japanilaisille se on kulttuurillinen normi, ettei lähdetä ilman maskia julkiseen liikenteeseen. He sentään pesevät hampaat ja kielen ennen maskin pukemista. Maskilla halutaan näyttää, ettei halua tartuttaa toista jos sattuu olemaan itse saanut jonkun viruksen, joka vielä itää.
Mutta siellä mennään yleisesti kuitenkin sairaanakin töihin, vaikka sitten maskin kanssa. Sekö on sen näyttämistä, ettei haluta tartuttaa toista? Olisi kuitenkin huomattavasti tehokkaampi keino olla levittämättä tautia jäädä sairaana kotiin, kuin mennä töihin maskin kanssa.
Nämä Aasian maiden maskinkäyttöä ihailevat eivät useinkaan ole perehtyneet tuohon asiaan.
Itse aion käyttää ff- 2 maskia aina kaupassa, julkisessa liikenteessä tms. paikoissa. Käytän maskia jopa rappukäytävässä. Ei vara venettä kaada. Britanniassa luovuttiin kaikista rajoituksista, nyt lääkärit varoittavat, että jokainen rokottamaton ja rokotteen saanutkin saa tartunnan, ellei käytä maskia. FF2- maski suojaa tartunnalta, kirurginen maski ei auta deltaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä vastustetaan aina jotain. Ensin rokotteita, ja nyt kun rokotekattavuus on korkealla, sitten vastustetaan maskeja.
Ei ne ole kivoja, ja on varmasti hankalaa, jos joutuu pitämään sellaista koko päivän. Happihan siinä loppuu.
Mutta busseissa ja kaupoissa on ihan fiksua pitää maskia, eikä yhtään ylivoimaista.
Ei ole fiksua suoraan sanoen. Ennen vanhaan saattoi joo saada flunssa bussissa, kun ei käytetty maskeja, mutta kun on tarkoituskin joskus sairastaa se flunssa. Tämä on unohtunut kokonaan tässä hysterian keskellä. Jatkuva käsien peseminen ja desinfiointi ei sekään ole järkevää. Meidän kuuluu jossain määrin sairastaa näitä viruksia, jotta vastustuskykymme säilyy. Liiallisella suojaamisella altistamme itsemme niin, että sitten kun sen flunssan lopulta saa, se onkin paljon pahempi kuin mitä se olisi ollut ennen tätä pakkomielteistä suojautumista virukselta. Nythän Suomessa ei ole ollut flunssaa tai influenssaa 1,5 vuoteen, ja terveysviranomaisten pitäisi olla siitä huolissaan, eikä iloita.
Moni varmaan muistaa sellaisia uutisia, kun varoiteltiin, että ihmisten kodit ovat jo liian hygieenisiä, jolloin ihmisten immuniteetti alenee.
Äly hoi! Sillä, mitä syöt on paljon enemmän vointiinsi kuin ymmärrätkään. Tenniskentän kokoisessa suolistossa on mikrobiomi huolehtimassa ihmisestä jos ihminen huolehtii mikrobiomin hyvinvoinnista oikealla ravinnolla. Siksi jostain käsien pesusta ja desinfioinnista nipottaminen kuulostaa typerältä, koska vedellä ja saippualla voi välttää niitä mikrobiomia tuhoavia antibioottikuureja.
Epäilijät voivat myös googlata kuinka paljon yhden ihmisen kehossa on eri bakteeereita ja hiivoja kun lasketaan kaikki yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne auttavat estämään flunssaa, RS-virusta, influenssaa, mykoplasmaa eli miksi jättää hyvä konsti pois ja kärsiä taas niitä tauteja? Rinovirusten aiheuttamille flunssille ja mykoplasmalle ei tule edes immuuniksi.
Lapseni luokassa kaikilla on maskit, ja nyt siellä silti jyllää flunssa-aalto. Ihan yhtä iso osa luokasta on sairaana nyt kuin niinä vuosina, kun maskeja ei käytetty. Joten vaikuttaa siltä, että maskit eivät edes estä noita tartuntoja. Miten maski estäisi koronatartunnan, kun se ei estä muitakaan flunssatauteja tarttumasta?
Flunssien yms määrä kyllä väheni korona-aikana, mutta se väheneminen tapahtui jo ennen maskisuositusta ja laajaa maskien käyttöä. Syynä oli se, että ihmiset välttelivät kontakteja eivätkä tavanneet toisiaan kuin korkeintaan turvavälein ulkona. Oltiin etätöissä, etäkoulussa, harrastuspaikat ja muut olivat kiinni...
Pssst! Käsihygienia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse jättäisi maskia enää pois, kyllä m⁹aski on se, mikä meidät koronalta pelastaa. Rokote on kiva pieni lisä siihen, mutta maskien käyttäminen on se THE JUTTU. Niistä emme tule luopumaan.
Onhan se helppo sanoa jos se ei itseä häiritse naamalla. Minua häiritsee enkä aio sitä käyttää ennen kuin käyttämättömyydestä saa sakot. Ei ole normaalia elämää olla rätti naamalla hengityksen tukkeena.
Täysin tottumiskysymys, kaikilla muillakin on aluksi aivan sama tunne, että se häiritsee.
Ei ole tottumiskysymys. Olen pitänyt kohta vuoden ja ihan yhtä häiritsevä on nykyään kuin mitä oli vuosi sittenkin.
Maskeihin tottumisesta jauhaminen on siis pelkkää paskaa ja yritys aivopestä ihmiset hyväksymään huonompilaatuista arkea, kuin mihin ollaan ennen koronaa totuttu. Mutta eipä uppoa minuun! Se normaalielämä kaikkinensa, mikä oli ennen koronaa, vuonna 2019, on koko ajan ollut ja tulee koko ajan olemaan tavoitteenani. Se on minulle ainoa oikea normaali, ja ainoa tavoitteellinen normaali eikä mitkään nämä lässytykset "uudesta normaalista". Tai siinä tapauksessa minun uusi normaalini on täsmälleen samanlainen kuin vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sitä muurhaiskäpyä syödä yhdessä isommalla porukalla ilman maskeja.
Halleluja! Nyt se elämä vasta alkaa<3