Top 3 suosikkisi Abban biiseistä? Ja mikä ko. kappaleissa viehättää?
Abba on nyt ollut tapetilla julkaistuaan uusia kappaleita. Innostuin käymään läpi Wikipedian listaa Abban biiseistä. Oma top 3 listani:
1. The piper - vähän keskiaikainen fiilis
2. If it wasn't for the nights - yöllinen tunnelma
3. Take a chance on me - reipasta viestintää, rytmi!
Tässä linkki Wikipedian listaukseen Abban lauluista/biiseistä (vain linkki mahtui tähän):
https://en.m.wikipedia.org/wiki/https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of…
Kommentit (131)
Ap, hyvät valinnat!
Omalista:
1.My love, my life
2 The Day Before You Came
3 Winner takes it all
+bonus: Disillusion
Vierailija kirjoitti:
Ap, hyvät valinnat!
Omalista:
1.My love, my life
2 The Day Before You Came
3 Winner takes it all+bonus: Disillusion
Melkein samat, 1:n tilalla Dancing Queen. Olen kai aika yksinkertainen tyyppi, mutta juuri tuollainen selkeys viehättää, kuten viimeksi mainitussa. Sanoitus sopii hyvin biisiin, ja vaikka en musiikista mitään ymmärrä, ovat "taustat mun mielestä kunnossa, ja hyvin tehty". Ehjä ja kokonainen tuotos.
Mä tykkään naisten äänistä, jotka soi keskenään. Ja joo, tiedän toki, että mikeillä saadaan tehtyä ihmeitä ja kaikuja ja vaikka ja mitä.
Mutta Waterloo-rallatus ei ole mun makuuni lainkaan. Ansaitsi toki voittonsa aikoinaan.
The Beatles -yhtye yksinkertaisine komppeineen on myös mun suosikki.
S.O.S
Lay All Your Love On Me
Knowing Me, Knowing You
Itseeni on vedonnut nämä parisuhteisiin/rakkaushuoliin liittyvät kappaleet, jollain tavalla kaihoisan toiveikas melodia ja sanoitus.
Kaikki ABBAn biisit kuulostaa ihan samalta. Hittireseptiä on surutta kierrätetty ja lypsetty siitä kaikki mahdollinen ulos ja mikäs siinä kyllähän se on ilmeisesti toiminut, mutta ei noita kappaleita jaksa kolmea enempää kerralla kuunnella.
1. Dancing Queen
2. Knowing Me, Knowing You
3. Fernando
Nykyinen suosikkini on Summernight City. Perässä tulee kaikkien tietämät Gimme Gimme Gimme, Waterloo ja SOS, tässä järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ABBAn biisit kuulostaa ihan samalta. Hittireseptiä on surutta kierrätetty ja lypsetty siitä kaikki mahdollinen ulos ja mikäs siinä kyllähän se on ilmeisesti toiminut, mutta ei noita kappaleita jaksa kolmea enempää kerralla kuunnella.
Mielenkiintoista. Puhdasta poppiahan Abban musa on ja erittäin taitavaa sellaista. Mielestäni se on myös vaihtelevaa.
Kaikilta bändeiltä hittien teko ei onnistu, vaikka monet sitä yrittävät. En itse ole varsinainen Abba-fani, mutta kovasti siitä tykkään ja tulee mieleen jotkut elämänvaiheet.
Abban musa ei selvästi ole sinun juttusi. Kiinnostaisi kuulla, mistä musiikista itse pidät, jos haluat kertoa?
Lay All Your Love On Me, The Winner Takes It All, Voulez-Vous
Tykkään tosi paljon uudesta "Don't Shut Me Down" kappaleesta, aika näyttää onko se vain uutuudenviehätystä vai jääkö pysyvämmäksi suosikiksi.
Knowing me, knowing you
Fernando
Eagle
Winner takes it alla ei iske minuun, vaikka sitä pidetään parhaimmistoa
Monet rock puolen edustajat ovat olleet Abban ihailijoita esim Richie Blackmore, Sex Pistols, Bob Geldof, Bono. 70-luvulla sitä ei sopinut kuuluttaa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Abballa on kyllä hyvin selkeä tunnistettava tyyli, mutta omasta mielestäni heidän biisit eivät kyllä kuulosta samoilta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä linkkisi ap :)
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_songs_recorded_by_ABBA
Voi kiitos, olipa ystävällistä :) !
Ap
Vierailija kirjoitti:
Knowing me, knowing you
Fernando
Eagle
Winner takes it alla ei iske minuun, vaikka sitä pidetään parhaimmistoa
Monet rock puolen edustajat ovat olleet Abban ihailijoita esim Richie Blackmore, Sex Pistols, Bob Geldof, Bono. 70-luvulla sitä ei sopinut kuuluttaa ääneen.
Lemmy Kilmister!
Jos aihe kiinnostaa ja varsinkin jos ruotsi taittuu, kannattaa tutustua Angethan soololevyyn levyyn Elva kvinnor i ett hus. Kaikki laulut Agnethan itse säveltämiä.
Kasariteini kirjoitti:
Nykyinen suosikkini on Summernight City. Perässä tulee kaikkien tietämät Gimme Gimme Gimme, Waterloo ja SOS, tässä järjestyksessä.
Tämä on hyvä kanssa! Kiitos videosta myös, oli kiva katsella kesäyötä Tukholmassa. Silja Linenkin, nyk. Tallinkin hylje-valomainos vilahti kohdassa 1.38
Ap
Miksihän Frida laulaa molemmat uudet laulut?
Aiemminhan Angetha lauloi 8/10
1. Chiquitita - (melodia)
2. Mamma Mia - (nostalgia ja erikoisen mielentilan tuo itselleni)
3. Gimme! Gimme! Gimme! A Man Afrer Midnight
(Suosikkini lapsena)
Sorry, tuo linkki ei näytä aukeavan. Abban biisilista löytyy haulla "Abba song list".