Mies ei ole vielä sanonut rakastavansa. Kohta vuosi yhdessä
Minä olen odottanut että mies sanoo sen ensin, mutta hän ei ole sanonut. Hän kyllä näyttää monilla teoilla välittävänsä, mutta sanoja ei ole tullut. Olenko liian vanhanaikainen jos ajattelen että miehen pitää sanoa sen ensin?
Kommentit (37)
Taaai...mies odottaa että sinä sanot ensin, pelkää ettet tunne samoin ja nolaa itsensä
Mun eksä sanoi vuoden jälkeen suunnilleen, koska halusi olla täysin varma tunteistaan. Liekö sun nyksä, kun on suunnilleen sen vuoden nyt seurustellut uuden kans ;) Anna aikaa. Sillä ei ole merkitystä kumpi sanoo mitäkin ensin, koska omista tunteistaan puhuu kunpainenkin.
Jos koet rakastavasi, niin kerro ihmeessä. Mies kertoo kun on valmis. :)
Niin. En usko että hän pelkää, ei ole varsinaisesti arka. Mietinkin, että kuinka paljon MINÄ nolaan itseni jos sanon sen ensin, ja mies joutuu pakotettuna sanomaan takaisin. Mitä ihmettä voin tehdä. En halua erota, mutta mietin voinko jatkaa jos suhde ei muutu rakkaudeksi. Kuinka kauan odotan? Ap
Idiootti. Miksei mies saisi kokea sitä, että nainen kertoo aidosti rakastavansa (ei mitään "mäkin sua" -juttuja)? Mitä jos alkaisitkin puhua tunteistasi sellaisina kuin niitä on etkä itse keksimiesi sääntöjen mukaan? Saattaisi jopa pidentää suhteidesi kestoa.
Olet vanhanaikainen. Ymmärrän kyllä että sanominen pelottaa, kun toisen tunteista ei voi vielä olla varma.
-Pew, why didn't my mother marry my father?
- She never had the time. He came and went.
- Why didn't Babl Dark marry Molly?
- Because he doubted her. You should never doubt the one you love.
- But what should I say then?
- Say when, child?
- When I love someone.
- You should say it.
- Jeannette Winterson, Lighthousekeeping -
Ap ei rakkaus ole mikään kilpailu. Jos rakastat ja haluat sanoa sen niin sano. Älä huolehdi muiden sanomisista. Jos taas suurin huolesi parisuhteessa on joku itsensä nolaaminen niin tulee mieleen että oletkohan ollenkaan vielä kypsä seurustelemaan.
Me olemme seurustelleet kolme vuotta ja asumme yhdessä eikä kumpikaan ole sanonut rakastavansa. Sen tietää muutenkin.
Siinä ei ole mitään NOLOA jos tunnustaa rakastavansa toista ihmistä. Mutta on varmasti kipeä asia, jos toinen ei rakasta takaisin. Rakkauden tunnustaminen on rohkeaa ja kaunista, riippumatta siitä, mitä rakkauden kohde tuntee.
Ap taidat olla melko nuori, kun mietit nolostumista. Ethän sinä siinä mitään menetä, että kerrot tunteesi ääneen? Jos kumpikin teistä ajattelee, että nolaa itsensä tunnustamalla rakkautensa, niin molemmat menettävät sen rakkauden.
9: Itselle on tärkeää kuulla silloin tällöin, että mies rakastaa ja tärkeä kertoa se myös itse. Olisi kummallista seurustella monta vuotta ilman, että tunteitaan voi kertoa ääneen. Joka päivä osoitan tai ainakin pyrin osoittamaan rakkauteni, mutta joskus vain pakahtuisin jos en voisi sitä ääneenkin sanoa.
mun mielestä aika loukkaavaa etsii miehistä syitä, vaikka naiset ne syyt löytävät itsestään.
1. Miehet eivät ole samanlaisia kuin naiset, kuten naisella on helpoin ilmaista tunteita kuin miehellä ne ajattelevat eritavalla kuin naiset.
2. Nainen odottaa milloin/koska mies sanoo "rakastan sinua hani mussu kaninkorva lässyn lää böö" ajattelevat: ei kummiskaan rakasta minua, sillä on varmaa joku toinen tai olenko ruma etten kelpaa? Se vasta ärsyttävää on nainen itkee miehelle ei saa kuulla rakkaus lööv sanoja ja syyttävät miestä. Syy on naisen joka ei anna aikaa toiselle, tai ajattelee mahdottomia miehen tunteista EMME tiedä mitä miehet ajattelevat, mutta ne tietävät mitä ME ajattelemme niistä kun sanomme niitä "kusipäiksi" jonkun yhden lauseen takia maailma romahtaa, onko se miestä kohtaan reilua?
3. Naiset loukkaavat miestä nöyryyttävillä kysymyksillä tai mököttävät "ei saa mitä haluaa" vie mieheltä mielenkiinnon, jos mies kertoo syyn miksi ei sano "rakastan sinua huomioh..... oletko nyt HAPPY?!" nainen ajattelee: sä salaat multa jotaa, kummiskin syy on minussa NO NIIN ON!
4. Naisen vika ei ole kärsivällinen/ anna toiselle tilaa.... ei miehet jaksa pientä tytön valitusta kuunnella juokset pakoon. Ihan teini lissujen valittamista kun Make ei kerro tunteita IIK OMG LOL itken tästä muille ja saan tuhat tykkäystä tyttöporukassa sanotaan JÄTKÄT OVAT KUSIPÄITÄ hei jou... OMG LOL minua ei kohdella näin! MINUA pitää kohdella SILLEEN miten haluan eli nyt vittu ruusupuskat tänne ja rakkauskirjeitä ikkunoista ja ovista läpi IIK OMG OMG OMG OMG OMG :DDDD
20. Eli naiset, jos haluatte etsii syitä miksi miehet ei kerro tunteita. Etsikää vastauksia itsestänne. Tällaiset keskustelupalstat eivät kerro vastauksia teille. Käyttäkää maagisia voimia, ja unohtakaa ne epäilykset saatte miehet lähtemään pakoon teitä.
Kiitti ajan vietosta!
Meillä meni aikalailla eka vuosi että tykkään susta.. Kerran mies sanoi humalassa rakastavansa. Mutta joku vuosi meni, että selvinpäin tunnustettiin rakastavamme. Ja taisin itse sanoa ensin. Jälkeenpäin mies on sanonu ettei olis uskaltanu eka sanoa koska pelkäsi mun reaktiota (:D).
Heh, meillä on mennyt 27 vuotta eikä kumpikaan ole sanonut rakastavansa.
(On pari lasta, omakotitlalo, kesämökki ja kaksi autoa hankittu yhdessä.)
Sanat on sanoja, teoissa näkee rakkauden - päivittäin.
Heh, eiköhän se tule itsestään sitten kun aika on kypsä. Hyvähän se vaan on ettei sano sellaista mistä ei ole varma.
No onko sulla joku teoria kuinka pian se pitää sanoa?? Se varmaan sanol jos/kun rakastaa.
Ei kai sitä nyt huvikseenka sanota.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 12:36"]
Heh, meillä on mennyt 27 vuotta eikä kumpikaan ole sanonut rakastavansa.
(On pari lasta, omakotitlalo, kesämökki ja kaksi autoa hankittu yhdessä.)
Sanat on sanoja, teoissa näkee rakkauden - päivittäin.
[/quote]
Mikä estää sanomisen? Eihän rakkauden tunnustaminen sanoin vesitä mitään, vaan lisää läheisyyttä.
Me ollaan oltu pari vuotta yhdessä, asutaan yhdessä ja ollaan naimisissa. Osoitetaan rakkauttamme teoin mutta myös sanoin, joka päivä. Oltiin oltu reilu kuukausi yhdessä kun sanottiin ne sanat ekan kerran. En ymmärrä minkäänlaista sanojen tai tekojen pihtailua, koskaan ei tiedä milloin on myöhäistä.
Ap jatkaa. En ole nuori, vaan valtettavasti ehkä liikaakin kokenut. Olisi kiva kuulla se mieheltä ensin, että voisi luottaa, ja niinkuin joku sanoikin, uskon että se lisää läheisyyttä. Vaikka meillä ei läheisyydestä olekaan pulaa, mutta voisiko olla vielä paremmin? Ehkä siis sanon itse kuitenkin, jonkun sopivan hetken tullen...
Ei se tule ajan myötä. Miksi automaattisesti oletat, että toista rakastaa, jos on ollut yhdessä vuoden? Luultavasti miehelläsi on erittäin vahvoja tunteita sinuun, mutta hän ei käytä sanaa rakkaus, koska haluaa olla ivan tosissaan sanoessaan sen.
17 vuotta yhdessä, kolme lasta, talo jne. ja hyvin on pärjätty ilman rakkaudentunnustuksiakin. Yhdessä edellisessä suhteessa sanasta rakkaus tuli lähinnä kirosana kun mies sitä minulle toisteli ja petti samalla toisen kanssa. Jos siis pärjäät ilmankin ja mukavaa on, niin en alkaisi sen perään itkemäänkään, käytä energiasi muihin juttuihin mielummin.
Miehesi ei rakasta sinua. Olisi sanonut jo.