Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelen köyhän miehen kanssa

Vierailija
11.10.2014 |

Miehellä jää kuussa pari sataa euroa pakollisten menojen jälkeen. Mihinkään ei ole varaa. Ei kunnon ruokaan, ei vaatteisiin saati matkusteluun edes kerran vuodessa. Asunto, auto, elatusmaksut vievät kaikki rahat. Olen kannustanut hakemaan paremmin palkattua työtä, hakemaan elatusmaksujen laskua, asunto on jo halvin mahdollinen. Totuin edellisessä suhteessani siihen, että myös miehellä on rahaa. Vituttaa. Mies on muuten ihana, mutta helvetin köyhä ja ei mitään toivoa hankkia hänen kanssaan yhteistä taloutta/perhettä. En halua itselleni köyhää elämää. Kauanko odotan, että mies saisi asiansa kuntoon? Ja noista elareista, mies on mennyt kirjoittamaan nimensä elatusmaksupaperiin jossa on määritettynä liian suuret elatusmaksut ja ei niitä suostu pienentämään vaikka laskurin mukaan maksaa 150e enemmän kuussa kuin kuuluisi. Lasten äitillä jää kuussa 1700 euroa rahaa itselle ja 2 lapselle jotka ovat äidin luona 20 päivää/kk.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä ole 1700 euroa paljon kolmelle hengelle.

Vierailija
2/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi köyhäkin mies, kun vain joku rakastaisi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet miehesi valinnut. Ja nyt haluat että mies maksaa lapsilleen vähemmän jottai SINULLA olisi hauskaa hänen kanssaan? Anna muehen olla, itse saa päättää mihin rahansa käyttää.

Vierailija
4/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, etpä kovin rikas ole sinäkään - henkisesti.....

Mies on kuitenkin isä ja lapset kuluttavat. Pitäisikö lasten nähdä nälkää sen takia että sinä pääset leffaan/ulos syömään tms tms. ? Jos olet noin pinnallinen, etsi joku rikkaampi. Simple as that.  

Vierailija
5/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kun joku mies sanoisi että jättänee naisensa koska se ei saa rahaa kuin jonkun satkun kuussa niin tulis hirveä kuoro huutamaan SIKAA 

Vierailija
6/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kyllä pärjäävät. Lapsille jää äitinsä luona käytettäväksi 550 euroa/hlö pakollisten menojen jälkeen. Miehelle jää 200 euroa itselleen jonka pitäisi riittää myös lasten laadukkaaseen ruokkimiseen tuon 10 päivän aikana. Jos elatusmaksua vähennettäisiin edes yhteensä 100 euroa, olisi se lapsillekin parempi kun saisivat kunnon ruokaa isällään? Eikö yhden lapsen kuluihin riitä 500 euroa kuussa? Ruoka 20 päivää, harrastukset, vaatteet, kengät, pesuaineet 20 päivää ym?

Vierailija
7/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määrittelet "köyhän elämän"? Ansaitsen nyt reilusti yli 90 000 t€ vuodessa enkä ikinä valitsisi noin pinnallista ihmistä kumppanikseni. Voi jumalautala, mihin täällä törmää.

Minun luonani on asunut juuri 5-vuotta täyttänyt poika joka toinen viikko jo reilut kolme vuotta ja ne viikot ovat olleet elämäni parasta aikaa. Me emme tee yhdessä mitään erikoista, mihin tarvitaan rahaa. Ollaan ulkona tai sisällä ja halitaan sekä kerrotaan toisillemme kuinka paljon me rakastetaan toisiamme. Elämä on ihanaa ja se riippuu korvien välistä.

Juuri nyt poikani on äidillään, mutta kirjoittelusi sai minut taas muistamaan hänet kesken äitiviikon. Ihanaa.

Toivottavasti joskus ymmärrät, mikä elämässä on tärkeää.

Vierailija
8/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 01:18"]Miten määrittelet "köyhän elämän"? Ansaitsen nyt reilusti yli 90 000 t€ vuodessa enkä ikinä valitsisi noin pinnallista ihmistä kumppanikseni. Voi jumalautala, mihin täällä törmää.

Minun luonani on asunut juuri 5-vuotta täyttänyt poika joka toinen viikko jo reilut kolme vuotta ja ne viikot ovat olleet elämäni parasta aikaa. Me emme tee yhdessä mitään erikoista, mihin tarvitaan rahaa. Ollaan ulkona tai sisällä ja halitaan sekä kerrotaan toisillemme kuinka paljon me rakastetaan toisiamme. Elämä on ihanaa ja se riippuu korvien välistä.

Juuri nyt poikani on äidillään, mutta kirjoittelusi sai minut taas muistamaan hänet kesken äitiviikon. Ihanaa.

Toivottavasti joskus ymmärrät, mikä elämässä on tärkeää.
[/quote]

Toivoisin, että myös miehellä olisi varaa omiin, ehjiin vaatteisiin ja ruokaan. Ja kunnon ruokaan myös lapsille. Sitä toivon. Tasapuolisuutta kaikille osapuolille ja pidän myös lasten etuna sitä että heidän isänsä on hyvässä kunnossa. Jos mies tienaisi 90 000 /vuosi, jäisi hänelle itselleenkin rahaa ja voisi antaa lisää rahaa lapsilleen. Nyt vain surettaa tilanne että toisella ei ole varaa ostaa edes sitä ruokaa joten minä ostan (terveellistä) ruokaa, ostan ehjiä vaatteita, vien häntä elokuviin, ravintolaan syömään ym. En tiedä vain kuinka kauan jaksan tätä yksipuolista ostamista.

Vierailija
9/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi sopeuttaa menojasi miehen tulotason mukaan? Jos haaveilet vielä perheestäkin, niin ei tavallisilla perheillä ole varaa käydä ravintoloissa syömässä ja elokuvissakin käynti on harvinaista herkkua. Miksette voi kokkailla kotona niin kuin muutkin? Ja vuokrata leffan netistä, jos televiosta ei tule ilmaiseksi?

Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä miehellesi on kunnia-asia, ettei lapsilta mitään puutu, vaikka itse joutuisi elämään niukemmin? Minä arvostan todella paljon miestä, joka kantaa vastuuta jälkikasvustaan. Onko sinun vaikea hyväksyä, että sinä tulet tärkeysjärjestyksessä vasta lasten jälkeen?

Vierailija
10/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on köyhä mies ja jopa lapsi hänen kanssaan. Onhan se välillä ärsyttävää, jos vertaa huipputuloisiin, mutta toisaalta mies on hyvin rakastava, lämmin ja mukava mies/isä. Hän on myös vastuuntuntoinen ja luotettava. Tekee myös paljon töitä. On ihan komeakin, pitkä ja tumma. Köyhyys on vain yksi huono puoli eikä kukaan ole täydellinen. Jos minä en olisi häntä napannut, joku muu olisi. Ystäväni ovat "kateellisia" miehestäni, koska vaikka hän on köyhä, hän on hyvä mies. 

Vierailija
11/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävisi köyhä mutta henkisesti rikas nainen, tai sitten kaikinpuolin rikas tai muuten vaan mukava, köyhä nainen, täytyypä muuten lähteä tästä naisiin ja kurkkaista kukkaroon, näkyykö siellä mattia vai vielä isompaa, ai hittolainen kun on jännää;)

Vierailija
12/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 01:52"]

Miksi et voi sopeuttaa menojasi miehen tulotason mukaan? Jos haaveilet vielä perheestäkin, niin ei tavallisilla perheillä ole varaa käydä ravintoloissa syömässä ja elokuvissakin käynti on harvinaista herkkua. Miksette voi kokkailla kotona niin kuin muutkin? Ja vuokrata leffan netistä, jos televiosta ei tule ilmaiseksi?

Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä miehellesi on kunnia-asia, ettei lapsilta mitään puutu, vaikka itse joutuisi elämään niukemmin? Minä arvostan todella paljon miestä, joka kantaa vastuuta jälkikasvustaan. Onko sinun vaikea hyväksyä, että sinä tulet tärkeysjärjestyksessä vasta lasten jälkeen?

[/quote]

Jotenkin olen aivopesty siihen että ensin laitetaan itselle happinaamari ja sen jälkeen muille. Tässä tapauksessa lapsille annetaan kaikki happi ja itselle ei yhtään.. Lapset (10 ja 8) käsitykseni mukaan pärjäisivät myös tuolla 500e summalla per hlö/kk (asuminen jo maksettu) jos elatusmaksua edes tilapäisesti pienennettäisiin 100 eurolla kuussa. Tuo 100 euroa todellakin auttaisi heidän isäänsä enemmän ja lapsia silloin kun ovat isänsä luona.

Vierailija
13/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää talous vatupassissa eikä sekaantua jo tehtyihin elatussopimuksiin!

Vierailija
14/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä autoa tarvitaan?

Vierailija
15/16 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 02:22"]

Mihin sitä autoa tarvitaan?

[/quote]

Lasten kouluun kuljettamiseen. Eipä juuri muuhun. Haluaa kuljettaa, että näkee lapsiaan päivittäin.

Vierailija
16/16 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EROA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi