Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ystävä kerjää kehuja kodistaan

Vierailija
04.09.2021 |

Tiedättekö tilanteen, jossa ystävä on ostanut asunnon, teettänyt remontin tms. ja esittelee sitä ylpeänä. Ja teistä lopputulos ei ole yhtään hieno. Tietysti kohteliaasti sanotte siitä muutaman ystävällisen sanan, mutta että ala teeskentelemään ihastusta.

Ja ystävä huomaa sen ja alkaa kysellä. Minkäänlainen ympäripyöreys "Hienoa että sait nyt oman maun mukaiseksi kaiken" ei kelpaa. Haluaa, että sinäkin pidät sitä hienona. Et voi valehdella etkö sanoa, että ei ole yhtään hieno minusta, mutta toinen tekee todella vaikeaksi sen, että "voi pitää suunsa kiinni, jos ei ole hyvää sanottavaa".

Miten tuossa toimitaan, kun kaikki mitä sanot on väärin?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se tosiaan nyt niin vaikea kehua sitä asuntoa vaikka se susta olisi miten ruma tahansa? Kyllähän sä kehut vaivaakin, vaikka se susta näyttäisi örkiltä.

Siis vauvaa? En muuten kehu. Tämäkin mennyt multa ohi, että kuuluisi kehua. Ap

Vierailija
22/23 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se tosiaan nyt niin vaikea kehua sitä asuntoa vaikka se susta olisi miten ruma tahansa? Kyllähän sä kehut vaivaakin, vaikka se susta näyttäisi örkiltä.

Örkin näköinen vaiva kuulostaakin hauskalta. Sitä vois kehua vuolaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä olen todella kova kehumaan, ihan yleisesti olen ystävällinen ja kiva sekä keksin lähes kaikesta ihasteltavaa. Se on ollut mulle aina helppoa ja luontevaa.

Olen kuitenkin huomannut että kärsin ilmeisesti jonkinlaisesta hahmotushäiriöstä kun informaatiota tulee paljon yhtäaikaa, paikka on itselle uusi ja kaveri / ystävä puhuu yhtäaikaa paljon yksityiskohtia. Jäin itsekin itselleni erittäin epätyypilliseen tapaan aivan sanattomaksi mennessäni ekaa kertaa uuden kaverini kotiin. Koti oli siivottu ja laitettu nätiksi ja kaveri puhui yhtäaikaa paljon lastensa asioista ja en tiennyt miten päin olla siinä tilanteessa. Sanonko yhtäkkiä puheen väliin jotakin asunnosta vai menenkö uuteen tilaan vaan puhumaan niitä näitä. Jokapaikassa oli paljon silmälle uutta tavaraa ja jotenkin se koko tilanne sai minut ihan lukkoon, että samoin kuin yhden edellisen kaveri jouduin laittamaan sen tapaamisen jälkeen viestiä, että teillä oli kyllä tosi viihtyisä ja kaunis koti ❤️

Olin itsekin yllättänyt siitä miten yhtäkkiä jäädyin aivan täysin, ei ollut mitenkään tarkoitus.