Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiittämätön biisi kertoo tästä:

Vierailija
10.10.2014 |

Lapsi on saanut kaiken maallisen hyvän, mutta suhde vanhempaan/vanhempiin on jäänyt etäiseksi. Lapsen maallisen hyvän eteen raatavat vanhemmat sanovat, että penikka on kiittämätön. Lapsi kokee syyllisyyttä, koska moni varmasti ottaisi mielellään sen kaiken tavaran/harrastukset/matkat. Hän taas voisi luopua niistä, jos saisi olla vanhempiensa kanssa.

En tiedä mitään biisin esittäjän lapsuudesta, mutta noin minä kuulen biisin sanat.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole arkipäivää nykyään..mitä tuota jankkaamaan;)

Vierailija
2/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä teoria. Ei kuitenkaan mitenkään liian henkilökohtainen aihe, joten ihmettelen että miksei Jenni olisi voinut siitä avautua. Toisaalta on vaikea varmaan julkisuudessa alkaa haukkua omia vanhempiaan välinpitämättömiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:24"]Tosi hyvä teoria. Ei kuitenkaan mitenkään liian henkilökohtainen aihe, joten ihmettelen että miksei Jenni olisi voinut siitä avautua. Toisaalta on vaikea varmaan julkisuudessa alkaa haukkua omia vanhempiaan välinpitämättömiksi.
[/quote] öö miksi Jennin siitä tarvitsisi avautua, kun hän ei ole edes sitä itse kirjoittanut?

Vierailija
4/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui hai hei, mikä ihmeen teoria? Onko tavisjutut muuttuneet teorioiks ykskaks!

Vierailija
5/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:24"]Tosi hyvä teoria. Ei kuitenkaan mitenkään liian henkilökohtainen aihe, joten ihmettelen että miksei Jenni olisi voinut siitä avautua. Toisaalta on vaikea varmaan julkisuudessa alkaa haukkua omia vanhempiaan välinpitämättömiksi. [/quote] öö miksi Jennin siitä tarvitsisi avautua, kun hän ei ole edes sitä itse kirjoittanut?

[/quote]

Daa. Vesala kirjoitti biisin Jennin ylös rustaamien kokemusten perusteella. Vähän tsemppiä hei.

Vierailija
6/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:24"]Tosi hyvä teoria. Ei kuitenkaan mitenkään liian henkilökohtainen aihe, joten ihmettelen että miksei Jenni olisi voinut siitä avautua. Toisaalta on vaikea varmaan julkisuudessa alkaa haukkua omia vanhempiaan välinpitämättömiksi. [/quote] öö miksi Jennin siitä tarvitsisi avautua, kun hän ei ole edes sitä itse kirjoittanut?

[/quote]

Daa. Vesala kirjoitti biisin Jennin ylös rustaamien kokemusten perusteella. Vähän tsemppiä hei.
[/quote].voihan se vaikka olla jennin tuttavan kaverin kaiman elämästä kertova tarina, että tsemppiä vain itsellesi.

Vierailija
7/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hieno tulkinta.

Mulle tuli mieleen, että äiti on kuollut tai vanhemmat ovat eronneet ja biisin henkilö on masentunut sen johdosta, vaikka päällisin puolin yrittää pitää kulissia yllä ja esittää, että kaikki on hyvin. Muut eivät aavista, mitä henkilön sisällä myllertää, vaan ovat katellisia sille kulissityypille ja tahtoisivat tämän elämän.

Vierailija
8/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni on herkkä ja hyvä, ja hyvistähän ei aina tykätä, se on tiedossa yleisemminkin;)

Vierailija
9/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen äitiyden kielletyt tunteet ja syyllisyys siitä, kun on lasten kanssa tosi rankkaa. Ja joku toinen haaveilee samaan aikaan lapsiperhe-elämästä lapsettomana.

Vierailija
10/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:38"]

Mulle tulee mieleen äitiyden kielletyt tunteet ja syyllisyys siitä, kun on lasten kanssa tosi rankkaa. Ja joku toinen haaveilee samaan aikaan lapsiperhe-elämästä lapsettomana.

[/quote]

En kyllä ymmärrä miten toi voisi liittyä Jennin nuoruuteen.

Vierailija
11/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:38"]

[/quote]

En kyllä ymmärrä miten toi voisi liittyä Jennin nuoruuteen.
[/quote] Jos et tiennyt, niin jokainen voi tulkita biisejä miten haluaa.

Vierailija
12/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:38"] Mulle tulee mieleen äitiyden kielletyt tunteet ja syyllisyys siitä, kun on lasten kanssa tosi rankkaa. Ja joku toinen haaveilee samaan aikaan lapsiperhe-elämästä lapsettomana. [/quote] En kyllä ymmärrä miten toi voisi liittyä Jennin nuoruuteen. [/quote] Jos et tiennyt, niin jokainen voi tulkita biisejä miten haluaa.

[/quote]

Jos et tiennyt niin biisin takana on ihan oikea tarina. Täällä spekuloidaan lähinnä sitä, ei omia tulkintoja.

Vierailija
13/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kait ne on usein tarkoitettukin:)

Vierailija
14/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennin ainoa henkilökohtainen tunnustus oli pakon edessä se että oli huippu taitoluistelussa --> taitoluistelu on helvetin kallista ja yleensä laji jota nimenomaan vanhemmat haluavat --> tulkinta on oikea koska parhe pärjää mutta eivät ymmärtäneet tyttöä ja tyttö oli kiittämätön

Vierailija
15/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:48"]

Jennin ainoa henkilökohtainen tunnustus oli pakon edessä se että oli huippu taitoluistelussa --> taitoluistelu on helvetin kallista ja yleensä laji jota nimenomaan vanhemmat haluavat --> tulkinta on oikea koska parhe pärjää mutta eivät ymmärtäneet tyttöä ja tyttö oli kiittämätön

[/quote]

ja olihan siinä alussa se että asui isän kanssa ja äidistä ei mitään...

Vierailija
16/25 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Vain elämää ole mikään rippituoli eikä sovitustuomioistuin, onko joku ymmärtänyt asian noin perusteellisen väärin?

Vierailija
17/25 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:54"]

Eihän Vain elämää ole mikään rippituoli eikä sovitustuomioistuin, onko joku ymmärtänyt asian noin perusteellisen väärin?

[/quote]

Samaa mietin. Minun ymmärtääkseni sen idea on se, että artistit esittävät omia versioitaan toistensa biiseistä.

Vierailija
18/25 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:54"]

[/quote]

Samaa mietin. Minun ymmärtääkseni sen idea on se, että artistit esittävät omia versioitaan toistensa biiseistä.

[/quote]

Formaattiin nimenomaan kuuluu, että "omana päivänään artisti avaa persoonaansa". Se on ko formaatissa olennainen sisältö musiikkiesitysten lisäksi. Toisaata fiksu artisti osaa tehdä tämän myös säilyttäen yksityisyytensä. Tarkoitan sitä, että kertomalla kaikkia pieniä ja sinänsä merkityksettömiä yksityiskohtia itsestään ja menneisyydestään artisti voi luoda mielikuvan siitä, että on avoin vaikka todellisuudessa sääteleekin hyvin tarkkaan yksityisyytensä rajoja. Esim. Elastinen onnistuu tässä hyvin.

Jos korostaa: "en kerro mistään mitään" asennetta, luo turhaa muuria itsensä ja yleisön välille ja nostaa itseään (ehkä tarkoituksettakin) jalustalle. Fiksu artisti sen sijaan "ei kerro mistään tärkeästä mitään" ilman, että sitä kukaan huomaa.

Vierailija
19/25 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaan analyysiin lisäisin, että lisäksi tyyppi on ajautunut kokeilemaan jotain teinihölmöilyjä, eivätkä vanhemmat ole huomanneet, eikä hän halua kertoa ja huolestuttaa.

Vierailija
20/25 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Jennin vanhemmat ovat tukeneet ja raataneet jotta lapset ovat voineet harrastaa. Jennille tuli iso vastoinkäyminen luistelussa lukion kynnyksellä-maailma romuttui. Ni.