Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään positiisia kokemuksia koulukuraattorista

Vierailija
10.10.2014 |

joka omna tai lapsensa kohdalla? Itse kuullut vain negatiivista palautetta esim kiusaamisen puuttumisen osalta.

Kuraattori vähättelee kiusaamista ja puolustaa kiusaaja ja syyllistää kiusattua. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tuntuu kuin olisi melkoisen turhaan siellä koululla.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani kävi pari kertaa juttelemassa yläkoulussa ja koki siitä olleen apua. Tilanne oli sellainen, että poika ei oikein päässyt ryhmään sisään eikä saanut kavereita, koki olevansa ulkopuolinne. Lisäksi oli neurologisen häikän aiheuttamia yleisongelmia. Kuraattori ei varsinaisesti tehnyt millekään mitään (enkä tiedä olisiko voinutkaan) mutta auttoi poikaa jäsentämään omaa tilannettaan ja mahdollisuuksiaan itse.

Vierailija
2/3 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain positiivista kokemusta. Mun tyttö kävi toissa vuonna kuraattorilla koska katsottiin parhaaksi että olisi puolueeton kuuntelija.( ollaan isän kansa erottu nyt 9 vuotta sitten mutta vieläkin jaksaa sättiä mua ja mun kasvatusperiaatteita,hyvin "opettanut" myös vaimonsa lapselleni haukkumaan mua. Tämä onneksi väheni kuraattori käynneistä oli apua lapselle mutta nyt jo puhuu vaikeista asioista minullekkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä posistiivinen kokemus ala-asteelta. Nelosluokan aikana luokkahenki katosi ja tuli tytöt vastaan pojat -asetelma. Kiusaamistakin näiden ryhmien välillä oli ja yleistä dissaamista. Kuraattori piti muutamia oppitunteja ensin erikseen näille tyttö- ja poikaryhmille ja sitten koko luokalle yhteisesti ja sai tilanteen rauhoittumaan. Nyt luokka on kutosia ja hyvin vaikuttaa sujuvan.