Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Big Brother Suomi 2021 OFFICIAL

Vierailija
03.09.2021 |

Sunnuntaina alkaa taas! BB-taloon on rakennettu 100 neliötä lisää tilaa ja se on suunniteltu kokonaan uudelleen. Häätötilanteet hoidetaan tänä vuonna ennennäkemättömällä tavalla! Odotatko jo tulevaa kautta?

Kommentit (105262)

Vierailija
74321/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anssi sai reilusti eniten asukkailta

nimeämispisteitä (9 p.).

Bigbrother .fi -sivustolla näkyvistä nimeämis-videoista selviää, että Anssi sai nimeämiselleen kaikkein negatiivisimmat perustelut ja eniten yleistä kritiikkiä käytöksestään.

Jotkut asukkaat saavat lähinnä henkilökohtaista kritiikkiä, kuten "on pysynyt etäisimpänä mulle", "on niin erilainen kuin mä". Anssi puolestaan saa enemmän yleistä negatiivista kritiikkiä, joka pohjautuu hänen käyttäytymiseensä. Toisena poikkeuksena tosin on jo pidempään ollut Pekka!

Anssin käytöstä kuvaillaan mm. itsekeskeiseksi, ylimieliseksi, itsekkääksi, ilmapiiriä pilaavaksi, hyökkääväksi ja koko talon tunnelmaa madaltavaksi. Kuvaillaan, kuinka Anssin toinen persoona tulee ilmi, vaikka hän yrittää piilotella sitä. Asukkaat ovat huomanneet Anssin itsekeskeisyyden, mikä nousi häädön suurimmaksi perusteeksi.

Lopulta häädöstä päättää äänestäjät.

-->

-->

Anssilla vaikuttaa olevan fanikunta, joka on tähän saakka jättänyt huomiotta kaikki asukkaiden nimeämisissä huomioimat Anssin negatiiviset puolet. Monille on varmaankin vaikeaa avata silmät negatiivisille faktoille sen jälkeen, kun on jo ehtinyt päättää vakiintua tietyn henkilön kannattajaksi tai jopa ihailijaksi.

Anssin kohdalla on voinut käydä niin, että hänet on jo kauden alkupuolella ehtinyt hyväksyä jonkinlaisena sankarillisena nuorena miehenä hänen kasvutarinansa kuultuaan. Traaginen lapsuus, rikollinen nuoruus, lasten saanti ja omillaan toimeentulevaksi pelaajaksi pääseminen muodostavat selviytymistarinan. Kannattaa toki muistaa, että muillakin asukkailla on omat tarinansa, joillakin on lapsia, vaikeuksista selviämisiä, yksinäisyyttä, mitä vain. Kasvutarinan lähtökohdista Anssiinkin voi haluta suhtautua kannustavasti.

Erilaisen suhtautumisen puolesta kuiskailee kuitenkin Anssi itse.

Anssista tulee ilmi keskeneräisyys, sen negatiivisine puolineen, vaikka luultavimmin hän haluaisi estää sen paljastumisen. Hänellä on vielä paljon tekemistä luotettavuuden, rehellisyyden, positiivisen vuorovaikutuksen ja muiden ihmisten huomioon ottamisen ja arvostamisen opettelemisessa.

-->

-->

Anssi rehvakkaasti näyttää kaikille, kuinka hän voi haukkua ja väheksyä ihmisiä suoraan päin naamaa ja kuinka hän tekee sen kaikkien edessä ihan vain jos haluaa – ja hän haluaa. Anssi luo väheksyviä katseita ihmisiin ja pyrkii osoittamaan olevansa se, joka "tajuaa".

Hän pitää itseään niin mainiona, että hieman pehmentäessään puhettaan toisista luultavasti kokee olevansa sankarillisen kiltti muita kohtaan. Hän ei näytä aavistavan sitä tosiasiaa, että sen sanojen pehmentämisen läpi näkyy selkeästi hyödyn tavoittelu itselle, yritys antaa itsestä mukavampi kuva. Anssi ei näytä ymmärtävän, että kameroiden seuratessa hänen liikkeitään ja sanojaan tauotta muuallakin kuin päiväkirjahuoneessa, on siellä myöhäistä muutamia sanoja pehmentämällä luoda muut huomioonottavan ihmisen kuvaa.

Hän ottaa itselleen parhaat palat ja parhaat paikat aina kun mahdollista. Jos säännöt ovat sitä vastaan, niin Anssi omin käsin murentaa säännöistä omia mahdollisuuksiaan pienentävät osiot murusiksi lattialle.

Anssille sekin on vain yksi mahdollisuus lisää. Hän katsoo salaa, kun on käsketty pitää silmät kiinni ja ottaa salaa, jos olettaa, ettei jää kiinni.

Kiinni jäätyään hän on välinpitämätön.

Kasvutarina ei riitäkään Anssin finaaliin pääsyyn siitä syystä, että se on todella pahasti kesken.

Olisi väärin palkita Anssia tässä vaiheessa!

Eniten hyötyä Anssille itselleen ja hänen lähipiirilleen on siitä, ettei hän tule palkituksi BB:ssa. Hän saa silloin hyvän mahdollisuuden ymmärtää, ettei häntä ole asukkaana nähty täydellisen valmiina ihmisenä ja hyvät eväät sen pohtimiseen, minkä asioiden opettelemiseen hänen olisi panostettava kasvaakseen ihmisenä. BB:ssa tauottomasti kameroiden tallennettavana oleminen antaa Anssille erittäin hyvän pohjan itsetutkiskelun aloittamiselle!

Ps. Katso nimeämiset https://bigbrother.fi/uutiset/ne-kuittailut-ja-arvostelut-kolahti-silla…

Anssi pitääkin saada pois ennen finaalia. Striimien fanitus on ihan ok, mutta surkeaa olisi jos se veisi finaalista voittoon, kun muuten Ansssilla on niin paljon opettelemista vielä.

Mutta miten Anssi lähtee ennen sitä finaalia? Äänestyksissä hän jatkaa yhä käytöksestään huolimatta korkealla.

Vierailija
74322/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jassu on mainio persoona, olisin mielellään hänen äitinsä. Lisäksi auttaisin häntä velan takaisinmaksussa.

En haluaisi olla tuon äiti, enkä haluaisi tuommoista tyttöä. Kumpikaan.. 🤮

Älä ole huolissasi, ei sinusta Jassun äidiksi olisikaan. Toivottavasti mahdolliset lapsesi ovat kaikinpuolin sinua miellyttäviä, ettet joudu niitä hylkäämään kauppamatkalla.

Jassun äidiltä ei löytynyt käyttäessä maisterin papereita. Ei ole ollut opettajana pitkiin aikoihin. Olikin vain kielten opettaja. Miksi en viitsi tänne kirjoittaa, lukekaa. Minun teinit ei edes tuonne lähtisi.

Mikä on sinun äitisi koulutus?

Hammashoitaja, eikä ole valepapereilla töissä. Että revi siitä.

Oho, no onhan se kyllä hienompaa olla hammashoitaja kuin kielten opettaja.

Ei ole ollut pitkään aikaan kielten opettajana,. Luetko itse miksi vai pitääkö kertoa.

Jättäisitte asukkaiden läheiset rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
74323/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pekan nimeämisperusteet Villelle ja Melodylle ”koska hekin nimeävät minut”. No eipä nimenneet ja toinen näistä lähtee tänään. Villen ainoat pisteet tulivat vieläpä pelkästään Pekalta.

No Pekka pelasi hyvin. Pelastaa itsensä.

Itse aattelin Pekan nimeävän Villen että pelastuisi itse kun tiesi että hän häätöäänestyksessä. Heikoimman lenkin valitsi.

Aki teki miehen työn.

Muut pelkää melodya etteivät uskalla edes nimetä.

Minkälaisina, jo varjoaanko säikähtävinä olentoina, muita asukkaita oikein pidät. Aliarvioit heitä.

Vierailija
74324/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä on päässyt leffaan? Onko jotain palkintoja?

Vierailija
74325/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samir, Lasse ja Taavi eivät taoda Akia seuraansa kaivata. Paha siihen on sitten tunkeutua.

Sami taas ei taida kaveria kaivatakaan, tai ei ainakaam enää, kun Katja lähti. Katjan perässähän Sami aina hiihteli, vähän rasittavuuteenkin asti, ja nyt kun väki on vähentynyt, Sami on yksinäinen susi.

En mä tosin erityisesti näe Akin mitenkään porukoituneen supertiiviisti Pekan ja Anssinkaan kanssa. Sitä vaan jutustelee asioista sellaisten kanssa, jotka vaivautuvat vastaamaan..

Hyvin sanottu, just näinhän se käytännössä taitaa olla. Mua on häirinny pitkin kautta, kun monissa tilanteissa kun Aki aloittanut keskusteluja, niin tyypit ehkä vastaa lauseella parilla, mutta ei jatka juttua mitenkään, puhu enempää tai kysy takaisin. Sellaista sosiaalista kyvyttömyyttä ja haluttomuutta monilla.

Kyllä minun täytyy myöntää, että itsekään en osaisi Akin kanssa keskustella. Hän ottaa puheenvuoron ja sanoo hitaasti ja pitkästi jonkun itsestäänselvyyden, joka sanottiin jo aikoja sitten tai kaikki muutenkin tietävät. Tai sitten toistaa jonkin vitsin, jolle muut jo ehtivät nauraa. Paitsi jos puhuu metsäkoneista niin sitten osaa puhua kiinnostavasti. 

Samir keskusteli metsäkonesimulaattorin jälkeen Akin kanssa todella pitkään niistä työkoneista. Sami jutteli alkukaudesta pitkään Akin kanssa metsänhoidosta. Niitä oli ihan kiva kuunnella. 

Joo, muistankin yhden keskustelun Samin ja Akin välillä. Aki kertoi, että haluaisi joskus uralla edetä "seuraavalle tasolle", johon Sami kysyi naama pokerilla: "Ai onko siinä kopissa joku ylempi taso, johon voi nousta?"

Joo, tasokasta keskustelua Samilta, kerta kaikkiaan. Olkoon vitsi, mut miten tuosta elaboroit keskustelua mihinkään? Vaihtiksethan on, että Sami vittuilee tai on idootti. No, nyt jälkikäteen tajuan, että Samin tapauksessa huumorikin on vaihtoehto, mut en syytä Akia siitä, että tuotakaan keskustelua ei sit jatkettu.

Joskus tuntuu, että lähtösuhtautuminen Akiin on tietty, ja se aiheuttaa sen, että Aki kokee olevansa altavastaaja, jännittää ja sitten ei oikein saa joko seuratuksi keskustelua tai jotain.

Aki näyttää keskustelevan vähän eri tavalla eri ihmisten kanssa, joten veikkaisin ongelman olevan enemmän vuorovaikutuksessa kuin suoraan älyssä.

Sinä nostat yhden ainoan Samin vitsin ja sen perusteella väität, että hänen kanssaan ei voi keskustella. Sinä et ilmeisesti nähnyt esim sitä keskustelua ihan kauden alussa saunassa, jossa puhuivat kahdestaan metsänhoidosta. Samoin ovat keskustelleet usein kolmistaan Juhanin kanssa politiikasta. Mutta sinä olet varmaankin kääntänyt kameran pois, kun mennään vakavampiin aiheisiin, joten ethän sinä näistä voi tietääkään. 

En mä väittänyt mitään yleisesti Samista. Sami nyt vaan toimi noin tuossa yhdessä keskustelussa, motiiveja voin vain arvailla.

Enemmänkin kyse oli siitä, miten Akille/Akin kanssa (ainakin joskus) puhutaan, ei siitä miten muut yleisesti keskustelee.

Mä olen itsekin sosiaalisesti joskus kömpelö, ja sit ihmiset puhuu mulle kuin idiootille, ja siitä on lopputuloksena todella outoja tilanteita. Kai mä olen sit vaan vajaaälyinen?

Kyllä sinä tuossa aiemmassa kommentissasi mielestäni melko selvästi väitit, että Samin kanssa ei pysty keskustelemaan. En oikein muuten ymmärrä, miksi vastaukseksi kommenttiini vedit yhden tilanteen, ellet halunnut käyttää sitä yleisenä esimerkkinä Samin käytöksestä keskustelutilanteissa.  

Kaikillehan välillä heitetään vitsiä. Ei Aki ole tuossa suhteessa yhtään sen kummempi. En tiedä voiko sitä kutsua vajaaälyisyydeksi, mutta kyllä se jotain kertoo, jos joudut useinkin tilanteisiin, että sinun kanssasi ei haluta jutella tai jutellaan alentuvasti. Itse en kyllä käyttänyt missään sanaa vajaaälyinen. Tarkoitin vain, että on todella raskasta puhua ihmisen kanssa, joka on täysin eri aaltopituudella eikä esimerkiksi ymmärrä vitsejäsi kuin vasta selitettynä. 

Vierailija
74326/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jassu on mainio persoona, olisin mielellään hänen äitinsä. Lisäksi auttaisin häntä velan takaisinmaksussa.

Älä ole huolissasi, ei sinusta Jassun äidiksi olisikaan. Toivottavasti mahdolliset lapsesi ovat kaikinpuolin sinua miellyttäviä, ettet joudu niitä hylkäämään kauppamatkalla.

Jassun äidiltä ei löytynyt käyttäessä maisterin papereita. Ei ole ollut opettajana pitkiin aikoihin. Olikin vain kielten opettaja. Miksi en viitsi tänne kirjoittaa, lukekaa. Minun teinit ei edes tuonne lähtisi.

Ei ole ollut pitkään aikaan kielten opettajana,. Luetko itse miksi vai pitääkö kertoa.

Samaa mieltä. Jassua ja läheisiään stalkkaava tyyppi on erityisen pelottavan oloinen. Kunnon vainoaja.

Vierailija
74327/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samir, Lasse ja Taavi eivät taoda Akia seuraansa kaivata. Paha siihen on sitten tunkeutua.

Sami taas ei taida kaveria kaivatakaan, tai ei ainakaam enää, kun Katja lähti. Katjan perässähän Sami aina hiihteli, vähän rasittavuuteenkin asti, ja nyt kun väki on vähentynyt, Sami on yksinäinen susi.

En mä tosin erityisesti näe Akin mitenkään porukoituneen supertiiviisti Pekan ja Anssinkaan kanssa. Sitä vaan jutustelee asioista sellaisten kanssa, jotka vaivautuvat vastaamaan..

Hyvin sanottu, just näinhän se käytännössä taitaa olla. Mua on häirinny pitkin kautta, kun monissa tilanteissa kun Aki aloittanut keskusteluja, niin tyypit ehkä vastaa lauseella parilla, mutta ei jatka juttua mitenkään, puhu enempää tai kysy takaisin. Sellaista sosiaalista kyvyttömyyttä ja haluttomuutta monilla.

En mäkään jaksais Akin kans jutella. Raskasta juttuseuraa.

Vierailija
74328/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä on päässyt leffaan? Onko jotain palkintoja?

Jassu, Taavi ja Lasse pääsivät katsomaan Syke-elokuvan. Siellä oli jotain jääteetölkkejä, irtokarkkeja ( tai olisko ollut lakuja ) ja ehkä poppareita. Mukavat säkkituolit missä istuivat. 

Vierailija
74329/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melody lähtee tänään. Mutta vähän outo kausi. Voittaja voi olla melkein kuka vaan

Vierailija
74330/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänhän esiintyy julkisuudessa.

Vierailija
74331/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä tolla samilla on ? pakko istua maassa, ei syö, onko pakko otta vastaa palkinto, yöhousut livessä

Alushousut tyynyn alla

Vierailija
74332/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen koulutus, filmaist. Kielten ope

Vierailija
74333/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä Samin suosiota.

Älä välitä, en minäkään ymmärrä jasmiinan suosiota.

Mulla on niin päin, että en tajua asukkaisiin kohdistuvaa suoranaista inhoa. 

En ymmärrä minäkään, etenkään kun siihen on jo alkanut tulla vainoamisen piirteitä, eli sukulaisten ja läheisten tietojen kaivelua ja kunnianloukkauksia. Toi stalkkeri on tosi härö.

Vierailija
74334/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen..... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

24/7 juuri nyt kirjoitti:

Taavin 5 pullaa menee nyt jakoon. Jokainen asukas saa puolikkaan pullan, Taavi leikkaa pulliaan jotka sai päivän aikana.

Jätti yhden pullan kaappiin huomiseksi Samille ja puolitettavaksi meni 4 pullaa. Eipä ihme että täällä on jatkuvasti väärää tietoa kun noin heikkoa katsojilla näkemisen ymmärtäminen.

Epähuomiossa jäi kirjoittamatta, pahoittelut. Tajusin kyllä :) Toivottavasti Sami syö pullansa.

Fiksusti Taavilta tehty, yhteinen se palkinto olikin, kaikki suorittivat eilistä tehtävää.

Taavi kalastelee vain ääniä itselleen illan häädössä, esittää hyvää jätkää just silloin kun itselle eduksi

Yhdellä pullalla ei mitään ääniä kalastella.

Miksiköhän se siinä tapauksessa piti tehdä niin suurieleisetsi ja näyttävästi. Oikein kaukaa kovaan ääneen huutaa keittiöön kävellessä, kameraan vilkuillen, että antakaas tää pulla Samille huomenna.

Pekkää teatteria ja pisteidenkalastelua katsojilta, ihan selvä homma.

-eri

Vierailija
74335/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melody lähtee tänään. Mutta vähän outo kausi. Voittaja voi olla melkein kuka vaan

Ei voi olla mutta siitä en lähde kinaamaan.

Vaihtoehtoja on kolme.

Vierailija
74336/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä minäkään, etenkään kun siihen on jo alkanut tulla vainoamisen piirteitä, eli sukulaisten ja läheisten tietojen kaivelua ja kunnianloukkauksia."

No juuri näin. Kaikkein alhaisinta oli, kun joku haukkui jo lapsiakin. 

Vierailija
74337/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas Pekka ja Anssi siellä jauhavat, miten paljon muut pelaavat. Tulee mieleen viime kausi, kun Ella oli täysin varma, että Krisse haukkuu tätä koko ajan eikä tajunnut, että oli itse ainoa selän takana läyhääjä. 

Vierailija
74338/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on erikoislääkäri, alanaan endokrinologia

Tupakoiko hän raskausaikanaan vai tuliko susta muusta syystä kehitysvammainen?

Ai kuten sinusta?

Vierailija
74339/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yäk, Lassen rintakarvat.

Ne on sexyt. Hyvältä näyttää Lasse ilman paitaa.

Harmi ku moni mies sheivaa pois rintakarvat.

Vierailija
74340/105262 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi Ville voikin olla noin neitimäinen ? Kauan ne meinaa jauhaa tossa Mellun kanssa kuka lähtee ? Tekevät itsensä vain pellen näköiseksi kun keskustelevat asiasta.

Ketju on lukittu.