Big Brother Suomi 2021 OFFICIAL
Sunnuntaina alkaa taas! BB-taloon on rakennettu 100 neliötä lisää tilaa ja se on suunniteltu kokonaan uudelleen. Häätötilanteet hoidetaan tänä vuonna ennennäkemättömällä tavalla! Odotatko jo tulevaa kautta?
Kommentit (105262)
Anssi ei tiedä Syke-sarjaa? Kuinka tynnyrissä voi elää, kun tuota on tehty monta kautta?
Heti kun leffan nimi selvisi, Jassu sanoi selvästi pahoillaan, että Pekka ois niin tykännyt tästä. Symppis Jassu. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samir, Lasse ja Taavi eivät taoda Akia seuraansa kaivata. Paha siihen on sitten tunkeutua.
Sami taas ei taida kaveria kaivatakaan, tai ei ainakaam enää, kun Katja lähti. Katjan perässähän Sami aina hiihteli, vähän rasittavuuteenkin asti, ja nyt kun väki on vähentynyt, Sami on yksinäinen susi.
En mä tosin erityisesti näe Akin mitenkään porukoituneen supertiiviisti Pekan ja Anssinkaan kanssa. Sitä vaan jutustelee asioista sellaisten kanssa, jotka vaivautuvat vastaamaan..
Hyvin sanottu, just näinhän se käytännössä taitaa olla. Mua on häirinny pitkin kautta, kun monissa tilanteissa kun Aki aloittanut keskusteluja, niin tyypit ehkä vastaa lauseella parilla, mutta ei jatka juttua mitenkään, puhu enempää tai kysy takaisin. Sellaista sosiaalista kyvyttömyyttä ja haluttomuutta monilla.
Kyllä minun täytyy myöntää, että itsekään en osaisi Akin kanssa keskustella. Hän ottaa puheenvuoron ja sanoo hitaasti ja pitkästi jonkun itsestäänselvyyden, joka sanottiin jo aikoja sitten tai kaikki muutenkin tietävät. Tai sitten toistaa jonkin vitsin, jolle muut jo ehtivät nauraa. Paitsi jos puhuu metsäkoneista niin sitten osaa puhua kiinnostavasti.
Samir keskusteli metsäkonesimulaattorin jälkeen Akin kanssa todella pitkään niistä työkoneista. Sami jutteli alkukaudesta pitkään Akin kanssa metsänhoidosta. Niitä oli ihan kiva kuunnella.
Joo, muistankin yhden keskustelun Samin ja Akin välillä. Aki kertoi, että haluaisi joskus uralla edetä "seuraavalle tasolle", johon Sami kysyi naama pokerilla: "Ai onko siinä kopissa joku ylempi taso, johon voi nousta?"
Joo, tasokasta keskustelua Samilta, kerta kaikkiaan. Olkoon vitsi, mut miten tuosta elaboroit keskustelua mihinkään? Vaihtiksethan on, että Sami vittuilee tai on idootti. No, nyt jälkikäteen tajuan, että Samin tapauksessa huumorikin on vaihtoehto, mut en syytä Akia siitä, että tuotakaan keskustelua ei sit jatkettu.
Joskus tuntuu, että lähtösuhtautuminen Akiin on tietty, ja se aiheuttaa sen, että Aki kokee olevansa altavastaaja, jännittää ja sitten ei oikein saa joko seuratuksi keskustelua tai jotain.
Aki näyttää keskustelevan vähän eri tavalla eri ihmisten kanssa, joten veikkaisin ongelman olevan enemmän vuorovaikutuksessa kuin suoraan älyssä.
Sinä nostat yhden ainoan Samin vitsin ja sen perusteella väität, että hänen kanssaan ei voi keskustella. Sinä et ilmeisesti nähnyt esim sitä keskustelua ihan kauden alussa saunassa, jossa puhuivat kahdestaan metsänhoidosta. Samoin ovat keskustelleet usein kolmistaan Juhanin kanssa politiikasta. Mutta sinä olet varmaankin kääntänyt kameran pois, kun mennään vakavampiin aiheisiin, joten ethän sinä näistä voi tietääkään.
En mä väittänyt mitään yleisesti Samista. Sami nyt vaan toimi noin tuossa yhdessä keskustelussa, motiiveja voin vain arvailla.
Enemmänkin kyse oli siitä, miten Akille/Akin kanssa (ainakin joskus) puhutaan, ei siitä miten muut yleisesti keskustelee.
Mä olen itsekin sosiaalisesti joskus kömpelö, ja sit ihmiset puhuu mulle kuin idiootille, ja siitä on lopputuloksena todella outoja tilanteita. Kai mä olen sit vaan vajaaälyinen?
Kyllä sinä tuossa aiemmassa kommentissasi mielestäni melko selvästi väitit, että Samin kanssa ei pysty keskustelemaan. En oikein muuten ymmärrä, miksi vastaukseksi kommenttiini vedit yhden tilanteen, ellet halunnut käyttää sitä yleisenä esimerkkinä Samin käytöksestä keskustelutilanteissa.
Kaikillehan välillä heitetään vitsiä. Ei Aki ole tuossa suhteessa yhtään sen kummempi. En tiedä voiko sitä kutsua vajaaälyisyydeksi, mutta kyllä se jotain kertoo, jos joudut useinkin tilanteisiin, että sinun kanssasi ei haluta jutella tai jutellaan alentuvasti. Itse en kyllä käyttänyt missään sanaa vajaaälyinen. Tarkoitin vain, että on todella raskasta puhua ihmisen kanssa, joka on täysin eri aaltopituudella eikä esimerkiksi ymmärrä vitsejäsi kuin vasta selitettynä.
Ei Aki ole mitenkään huumorintajuttomana tuolla esiintynyt, joten en nyt sanoisi, että ongelma olisi se vitsi sinänsä, mut tuokin oli vaan niin outo heitto. Toinen keskusteli asiallisesti, toinen laittoi (ilmeisesti?) leikiksi.
Tää nyt oli kuitenkin vain yksi esimerkki, se oli niin outo juttu, että jäi mieleen. Ei mitenkään vakavaa, mutta hyvä esimerkki kuitenkin.
No mistä se kertoo? Minusta se kertoo esimerkiksi siitä, että kokee sosiaalisen kanssakäymisen vaikeaksi/epämiellyttäväksi/itselle vieraaksi, ja on sen vuoksi poissa omalta mukavuusalueeltaan, eikä pysty suoriutumaan normaalisti.
Miksi te nyt jauhatte jostain yksittäisestä Samin vitsistä, kun minä puhuin Akista yleisesti keskustelukumppanina? enkä kyllä väittänyt Akia huumorintajuttomaksi vaan tarkoitin, että hän ymmärtää usein vitsit hitaammin kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus kun tuo Melody ei voi yhtä ainutta keskustelua käydä ilman englannin kieltä. Ja kaiken lisäksi hän osaa sitä paljon huonommin kuin esim minä. Käyttää vääriä fraaseja ja taivutukset ihan päin honkia.
Melody, tuo BB-talon oma Gangsta Mama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samir, Lasse ja Taavi eivät taoda Akia seuraansa kaivata. Paha siihen on sitten tunkeutua.
Sami taas ei taida kaveria kaivatakaan, tai ei ainakaam enää, kun Katja lähti. Katjan perässähän Sami aina hiihteli, vähän rasittavuuteenkin asti, ja nyt kun väki on vähentynyt, Sami on yksinäinen susi.
En mä tosin erityisesti näe Akin mitenkään porukoituneen supertiiviisti Pekan ja Anssinkaan kanssa. Sitä vaan jutustelee asioista sellaisten kanssa, jotka vaivautuvat vastaamaan..
Hyvin sanottu, just näinhän se käytännössä taitaa olla. Mua on häirinny pitkin kautta, kun monissa tilanteissa kun Aki aloittanut keskusteluja, niin tyypit ehkä vastaa lauseella parilla, mutta ei jatka juttua mitenkään, puhu enempää tai kysy takaisin. Sellaista sosiaalista kyvyttömyyttä ja haluttomuutta monilla.
On se raskasta kun Akilla tulee muutama sana minuutissa ulos.
En mäkään jaksais Akin kans jutella. Raskasta juttuseuraa.
Ei ole raskasta,täytyy vaan kuunnella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas Pekka ja Anssi siellä jauhavat, miten paljon muut pelaavat. Tulee mieleen viime kausi, kun Ella oli täysin varma, että Krisse haukkuu tätä koko ajan eikä tajunnut, että oli itse ainoa selän takana läyhääjä.
Asiaa puhuivat. Nimeämisethän sen todistivat, ketkä ovat juonitelleet ja äänestävät prikuulleen samalla tavoin.
Näinhän se menee ja jokainen järkevä sen tajuaa, jos haluaa.
Meloni puuttuu joka asiaan..tuolla polttamisella ei hyvä seuraa..yskä jo...
Vierailija kirjoitti:
Miksi kamera seuraa aina melodya tupakalle, samoin kuin läyhäjengiä yleensäkin?
Siksi että sinä ja muut stalkkerit pystyisitte seuraamaan mitä läyhäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotantohan pitää Jassu pellenään, kun suoltaa suustaan millon mitäkin. On niitten ohjelmanumero. Nauravat takanapäin. Tyttö Reppana kun kasvaa aikuiseksi joskus, tajuaa sen itsekin. Joka kerta tunnen myötähäpeää.
Samaa on keskusteltu naisten kanssa sairaalaosaston kahvihuoneessa.
Onpa yllättävää, että naiset läyhäämässä ja haukkumassa muita naisia kuin mikäkin haaskalintuparvi
Kaksi naisille epäedullista asiaa on se, että nainen haukkuu toisia naisia herkemmin kuin miehiä eli kohdistaa nimenomaan toisiin naisiin ikävää arvostelua ja se, että ensimmäisen jälkeen naisten yleistetään inhoavan toisia naisia.
Kumpikin pitää paikkansa vain joidenkin ihmisten kohdalla. Suuri osa naisista ei tee kumpaakaan. Jäljelle jäävillekään ei olisi niin epäedullista, kun lopettaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun täytyy myöntää, että itsekään en osaisi Akin kanssa keskustella. Hän ottaa puheenvuoron ja sanoo hitaasti ja pitkästi jonkun itsestäänselvyyden, joka sanottiin jo aikoja sitten tai kaikki muutenkin tietävät. Tai sitten toistaa jonkin vitsin, jolle muut jo ehtivät nauraa. Paitsi jos puhuu metsäkoneista niin sitten osaa puhua kiinnostavasti.
Samir keskusteli metsäkonesimulaattorin jälkeen Akin kanssa todella pitkään niistä työkoneista. Sami jutteli alkukaudesta pitkään Akin kanssa metsänhoidosta. Niitä oli ihan kiva kuunnella.
Joo, muistankin yhden keskustelun Samin ja Akin välillä. Aki kertoi, että haluaisi joskus uralla edetä "seuraavalle tasolle", johon Sami kysyi naama pokerilla: "Ai onko siinä kopissa joku ylempi taso, johon voi nousta?"
Joo, tasokasta keskustelua Samilta, kerta kaikkiaan. Olkoon vitsi, mut miten tuosta elaboroit keskustelua mihinkään? Vaihtiksethan on, että Sami vittuilee tai on idootti. No, nyt jälkikäteen tajuan, että Samin tapauksessa huumorikin on vaihtoehto, mut en syytä Akia siitä, että tuotakaan keskustelua ei sit jatkettu.
Joskus tuntuu, että lähtösuhtautuminen Akiin on tietty, ja se aiheuttaa sen, että Aki kokee olevansa altavastaaja, jännittää ja sitten ei oikein saa joko seuratuksi keskustelua tai jotain.
Aki näyttää keskustelevan vähän eri tavalla eri ihmisten kanssa, joten veikkaisin ongelman olevan enemmän vuorovaikutuksessa kuin suoraan älyssä.
Sinä nostat yhden ainoan Samin vitsin ja sen perusteella väität, että hänen kanssaan ei voi keskustella. Sinä et ilmeisesti nähnyt esim sitä keskustelua ihan kauden alussa saunassa, jossa puhuivat kahdestaan metsänhoidosta. Samoin ovat keskustelleet usein kolmistaan Juhanin kanssa politiikasta. Mutta sinä olet varmaankin kääntänyt kameran pois, kun mennään vakavampiin aiheisiin, joten ethän sinä näistä voi tietääkään.
En mä väittänyt mitään yleisesti Samista. Sami nyt vaan toimi noin tuossa yhdessä keskustelussa, motiiveja voin vain arvailla.
Enemmänkin kyse oli siitä, miten Akille/Akin kanssa (ainakin joskus) puhutaan, ei siitä miten muut yleisesti keskustelee.
Mä olen itsekin sosiaalisesti joskus kömpelö, ja sit ihmiset puhuu mulle kuin idiootille, ja siitä on lopputuloksena todella outoja tilanteita. Kai mä olen sit vaan vajaaälyinen?
Kyllä sinä tuossa aiemmassa kommentissasi mielestäni melko selvästi väitit, että Samin kanssa ei pysty keskustelemaan. En oikein muuten ymmärrä, miksi vastaukseksi kommenttiini vedit yhden tilanteen, ellet halunnut käyttää sitä yleisenä esimerkkinä Samin käytöksestä keskustelutilanteissa.
Kaikillehan välillä heitetään vitsiä. Ei Aki ole tuossa suhteessa yhtään sen kummempi. En tiedä voiko sitä kutsua vajaaälyisyydeksi, mutta kyllä se jotain kertoo, jos joudut useinkin tilanteisiin, että sinun kanssasi ei haluta jutella tai jutellaan alentuvasti. Itse en kyllä käyttänyt missään sanaa vajaaälyinen. Tarkoitin vain, että on todella raskasta puhua ihmisen kanssa, joka on täysin eri aaltopituudella eikä esimerkiksi ymmärrä vitsejäsi kuin vasta selitettynä.
Enkä nyt tiedä mitä aukiselittämistä tuollaisessa vitsissä on, tuohan on pahimpia puujalkojakin surkeampi. Siksi luulenkin, että se saattoi hyvinkin oli Samin lievää vittuilua siitä, että Aki voi edetä urallaan korkeintaan noin.
En kyllä tarkoittanut tuossa mitään tiettyä Samin vitsiä vaan ylipäätään, miksi joidenkin kanssa on raskasta keskustella. Tässäkin alkaa olla hieman sellaista virettä nyt, että aaltopituutemme eivät vain kohtaa lainkaan ja joudun selittämään jokaisen kommenttini sinulle.
No, siitä voi varmaan olla vähintään kahta mieltä siitä mikä tästä keskustelusta teki raskaan. Hyvin sait sen kuitenkin vietyä aiheen pois siitä, että Aki jännittää selvästi talossa oloa ja tuota osin superekstroverttia porukkaa, ja sit joskus pääsee siitä roolistaan ulos, on selkeä ja sujuvasanainen, mutta siihen moodiin pääseminen on joskus vaikeaa, jos muut kohtelee kuin idioottia.
Okei, sinä näet asian noin. Minä taas olen nähnyt todella monta tilannetta, jolloin Akille annetaan keskustelussa puheenvuoro ja oikeasti halutaan kuunnella, mutta kun sieltä suusta tulee juuri niitä aiemmin mainitsemiani itsestäänselvyyksiä, niin porukka jotenkin vaikenee. Vähän sama tapahtui Nooran kanssa, että kun muut keskustelevat miten vähän raaka-aineita talossa on käytettävissä, tämä tösäyttää, että voitaisiinko tehdä mokkapaloja. Tai kun sanotaan vitsillä, että nyt olisi ykköstä tarjota, sitten minuutin päästä toteaa hyvänä vitsinä, että ykköspesää olisi tarjolla, kun kaikki tajusivat viittauksen jo minuutti sitten.
Mitähän iloa tuotanto luulee tuosta "Päiväni murmelina" -tehtävästä olevan 24/7:n katsojille? Niillä itsellään on hauskaa vai? Samoin monet viikkotehtävät, neulojen kaivamiset heinäsuovasta, kivien hakkaamiset, ovat olleet puuduttvaa katsottavaa. Noista(kin) asukkaista irtoaisi paljon viihdyttävämpää sisältöä, jos jaksettais tehdä jollain muulla tyylillä kuin "kunhan nyt jotain keksitään, tyhmät katsoo kuitenkin".
Vierailija kirjoitti:
Meloni puuttuu joka asiaan..tuolla polttamisella ei hyvä seuraa..yskä jo...
No niinpä näytät sinäkin puuttuvan.
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus kun tuo Melody ei voi yhtä ainutta keskustelua käydä ilman englannin kieltä. Ja kaiken lisäksi hän osaa sitä paljon huonommin kuin esim minä. Käyttää vääriä fraaseja ja taivutukset ihan päin honkia.
Eikä Mellu ole ainoa, vaan tällaisia tyyppejä on aika monta ainakin pääkaupunkiseudulla. Ja se on jotenkin kummallista ja hupaisaa. Enpä ole juuri törmännyt ruotsinkieliseen henkilöön, joka suoltaisi puheensa lomaan jatkuvasti ruotsinkielisiä lauset, du vet? Till exempel om vi pratar om musik eller filmer. Tai venäjää taitavaa heittämässä jatkuvasti venäjänkielistä matskua, ya lyublyu smotreth Tom Hardy, tu znaesh? Tai vastaavasti saksaa, ranskaa jne.
Jos olisin Taavi heittelisin vironkielisiä lauseita joka paikkaan keskustellesani Mellun kanssa. Luulen Taavin osaavan myös venäjää jonku verran, niin niitäkin lauseita voisi nakkailla. Ville heittelemään saksan kielen lauseita.
Kun Andte voitti bb:n aikoinaan, hän ei tainnut montaakaan saamenkielen sanaa puhua, vaikka se hänen äidinkielensä on. Muistan joikhaamisen lapinpuvussa pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Anssi ei tiedä Syke-sarjaa? Kuinka tynnyrissä voi elää, kun tuota on tehty monta kautta?
Ei taatusti katso televisiota ja jos jossain muualla on kyseiseen sarjaan törmännyt, ei ole kiinnittänyt huomiota. Anssin mielenkiinnon kohteet ovat muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Talon tylsimykset on jäämässä finaaliviikolle, jota ei varmasti kovin moni viitsi seurata 247:sta ainakaan. Siellä sitten pönöttää Aki tupakkapaikalla, Sami käkättää jossain nurkassa ja Samir käy vähän kuntoilemassa ja joutuu ruokkimaan tylsimyskaverinsa porilaisilla, kun näistä ei kumpikaan osaa ruokaa tehdä, tai viitsi. Kukaan ei puhu mitään, ellei Akille pari kertaa viikossa anneta kaljaa, niin tulee kontenttia.
Minä olen se joka kerroin, että olisin mielelläni Jassun äiti. Perustelen nyt.
Jassussa on paljon epäsovinnaisia piirteitä, jatkuva ajatusten suoltaminen ilman kontrollia, kiroilu, alkoholinkäytto överit jne.
Jos kykenee sivuuttamaan nämä, huomaa, että hänellä on hyvin rikas ja persoonallinen mielikuvitus. Kuka muu polttaisi järvet ja ihmettelisi miksi ällöttävän makuiset kalat lisääntyvät. Luovaa ajattelua, ei ulkoa opittua ja matkittua joltain toiselta. Jotain taiteilijaa hänessä on ja se minua hänessä viehättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiire tuolla on? Eihän heillä muuta olekaan kuin aikaa.
Ihanaa miten kivasti Mellu ja Ville bondailee talossa. Varmasti saavat tästä elinikäisen kaveruuden ja hengailevat ulkomaailmassakin, kun liikkuvat samoilla kulmilla muutenkin
Melodyn ja Samin puheesta välillä vaikeata saada selvää. Melody jopa kuiskaa ja molemmat madaltaa ääntään. Karmeata nuo kiekaisut ja kova nauru yhtäkiä.