Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ABBA on yliarvostettu

Vierailija
03.09.2021 |

Kyseessä kuitenkin yksinkertaista diskojumputusta soittava bändi. Ei ole diskotkaan olleet muodissa enää sitten 70-luvun ja hyvä niin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ABBAlla on niin tunnistettava eli omanlaisensa tyyli, että siitä joko pitää tai ei pidä. Minä en pidä. Jo pienenä totesin televisiossa näkemästäni esityksestä, että vanhoja naisia, joilla on tosi leveä peppu. :D

No en sentään ulkonäön perusteella tuomitse. En vain pidä korkeista naisäänistä, ja noiden kahden ääni on kun sirkkeliä korville. Tuolta kuulostaa, kun ilman kulku estetään nenän kautta ja puoliksi kiinni puristetusta kurkusta puhalletaan ilmaa läpi. ABBAn kappaleiden taustalla on myös kummallinen umpappaa-meininki, joka ei miellytä. 

Ymmärrän kyllä sen, että ABBA oli aikoinaan jotain uutta ja ihmeellistä. Tajuan senkin, että fanien into on kantanut kymmeniä vuosia. Mutta itse en tykkää.

Ei, ei se ollut silloin uutta, eikä varsinkaan ihmeellistä, ei todellakaan vuosikymmenellä, joka loi sellaisia legendoja, kuin Dawid Bowie, Queen, Eagles, Elton John, Pink Floyd, Bob Marley, Bee Gees, Led Zeppelin jne. 70-luvulla tuli valtavasti uutta musaa ja ABBA oli silloin vain yksi poppibändi muiden joukossa.

Minä olen aikalainen ja nuoruuteni osui juuri aikaan, kun Abba voitti euroviisut ja muistan erittäin hyvin, miten Abbaan silloin suhtauduttiin. Itse asiassa varsinkaan poikanahan ei voinut heitä noteerata lainkaan, muuten olisi menettänyt uskottavuutensa totaalisesti. Ja kyllähän se silloin imelältä tusinapopilta kuulostikin.

Näin vanhempana, mitä enemmän on tipahtanut nykymusiikin kelkasta, niin sitä enemmän on alkanut nostalgia puskemaan pintaan, eikä ne nuoruuden paskat bänditkään kuulosta lainkaan niin paskoilta, kuin silloin aikoinaan.

Mutta ei minulle Abba silti koskaan mitään ihmeellistä ole ollut, eikä ole vieläkään, vaikka nykyään ei enää kanava vaihdukaan, kun Abbaa alkaa tuutista tulemaan, vaan saatan jopa hyräillä mukana ;)

Oli se uutta ja ihmeellistä siinä mielessä, että Euroviisuista lähti liikkeelle epätavallisen tavallisen näköinen umpiruotsalainen, enemmän tai vähemmän mongertava tyttökaksikko taustallaan pari menninkäistä, ja musiikkina oli paradoksaalisesti selvästi tunnistettavaa hissimusiikkia. Ihan yhtä hyvin ryhmä olisi voinut jäädä kokonaan huomiotta, mutta sattumalta ei jäänyt, ja suosio ruokki itseään.

Vierailija
42/50 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä ole sietänyt sitä Dance Queen-ujellusta, ihan hirveä ja vissiin vielä bändin suurin hitti kun sitä soitetaan eniten!  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikälis tämä come back on vähän älytön, koska abbalaiset ovat kaikki jo reippaasti yli 70-vuotiaita. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon heidän ääniään on jouduttu muokkaamaan levylle, koska harvemmin tuon ikäisten äänet soivat enää yhtä heleästi kuin nuorilla tytöillä. Livenä laulu kuulostaa varmasti vähän mummomaiselta. 

Minä taas tykkäsin juuri siitä, että näistä uusista kappaleista kuulee, että esittäjät ovat vanhoja, ja sanoitukset myös sellaisia vanhemman ihmisen ajatuksia. Tyyli kuitenkin ihanasti ennallaan, jotenkin vaan mietteliäämpänä. Tykkäsin enemmän jumputuskappaleesta kuin balladista, ja koska ABBA tekee vain näitä kahdenlaisia kappaleita, kiva että nyt oli julkaistu yksi kummastakin kategoriasta.

Vierailija
44/50 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu eikä oo vieläkää tyttjen pyllyt leveitä. Keskiverto suomimamma on kolme kertaa leveämpi jo nuorena. ja rida on metsosopraano, ei mitenkää kimakka ääni vaan hyvin maltillinen ja sävykäs. Kyllä heitä mielellää vieläkin kuuntelee ja kahtelee.

Vierailija
45/50 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kuuntele enään abbaa, hevi tulee ja hevi tappaa

-sleapy sleapers

Vierailija
46/50 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakastanut Abbaa lapsesta asti, ihan mahtava bändi ja mitkä äänet Agnethalla ja Fridalla. Vau!

Vierailija
47/50 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oletko tosissasi :D? Abba teki perus paskaa mitä kaikki teki 70 luvulla ja ei muuttanu tai ole ollut muutenkaan musiikissa kovin iso vaikutus niinkuin Beatles (Beatles on kirjaimellisesti maailman vaikutusvaltaisin bändi/artisti ja populaari musiikin isoin tekijä) (ollut inspiraatio esim Abballe.) Kuuntele enemmän musiikkia

Vierailija
48/50 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oletko tosissasi :D? Abba teki perus paskaa mitä kaikki teki 70 luvulla ja ei muuttanu tai ole ollut muutenkaan musiikissa kovin iso vaikutus niinkuin Beatles (Beatles on kirjaimellisesti maailman vaikutusvaltaisin bändi/artisti ja populaari musiikin isoin tekijä) (ollut inspiraatio esim Abballe.) Kuuntele enemmän musiikkia

Vierailija
49/50 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, kuuntelen mieluummin Mozartia. 

Haukkuuko joku juntiksi jos ei tykkää jostain hiton abbasta?? :D 

Vierailija
50/50 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas ehta suomijuntti äänessä. Kuka suomalainen bändi saa vielä 70v, oltuaan 40v julkaisematta uutta musaa, yhä 17 miljoonaa striimausta kuukaudessa? Niinpä. Ja tässä ketjussa nämä juntit vielä yhteen ääneen leuhkii osaamattomuuttaan. LOL.

Maku ei ole osaamattomuutta. Se vaan yksinkertaisesti on joidenkin mielestä täyttä sontaa. Yksi huonoimpia bändejä kautta aikojen mun maun mukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme