Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ABBA on yliarvostettu

Vierailija
03.09.2021 |

Kyseessä kuitenkin yksinkertaista diskojumputusta soittava bändi. Ei ole diskotkaan olleet muodissa enää sitten 70-luvun ja hyvä niin.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on oikeus mielipiteeseensä. Minusta Abba on dancemusan aatelia, ajattomia biisejä ja basso funkkaa mukavasti. Don't Shut Me Downissa seiskarin hittibuugia selvästi mukana.

Vierailija
22/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän ovat ihan makukysymyksiä. Ei ole väärin pitää tai olla pitämättä.

Minä kyllä tykkään ja osaan melkein kaikki kappaleet ulkoa. Olen 55 v. eli Abban kulta-ajan lapsi.

Siksi olin suorastaan liikuttunut, kun uusia kappaleita julkaistiin ja ne kuulin. Se sama, ihana tunne, mikä Abban kappaleista aina tulee, on tallella. Abballa on nimenomaan fiilis-musiikkia. Kohottavaa fiilistä. Nerokkaat säveltäjät ja hyvät laulajat.

Näin minä sen koen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää pari "uutta" biisiä kuulostaa siltä, että hittivuosien ylijäämälaaria on kaiveltu tiiviisti ja nämä sieltä sitten valikoitui.

Oisko nyt mummojen ja pappojen kannattanut olla koskematta siihen, mikä on tehnyt bändistä legendan. Nimittäin juuri se on bändin pitkän suosion salaisuus, ettei se ole koskaan lähtenyt rahastuskiertueille lopettamisen jälkeen, eikä ole muutenkaan yrittänyt lämmittää sitä minkä juuri oikeaan aikaan lopettivat.

Vierailija
24/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää pari "uutta" biisiä kuulostaa siltä, että hittivuosien ylijäämälaaria on kaiveltu tiiviisti ja nämä sieltä sitten valikoitui.

Oisko nyt mummojen ja pappojen kannattanut olla koskematta siihen, mikä on tehnyt bändistä legendan. Nimittäin juuri se on bändin pitkän suosion salaisuus, ettei se ole koskaan lähtenyt rahastuskiertueille lopettamisen jälkeen, eikä ole muutenkaan yrittänyt lämmittää sitä minkä juuri oikeaan aikaan lopettivat.

Abban pitkän suosion salaisuus on kyllä sen musiikki, joka on kestänyt aikaa ja josta pidetään yli sukupolvien ja yli vuosikymmenten.

Vierailija
25/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei oikeastaan kiinnosta jonkun mielensä pahoittaneen pellen ulina eikä se, arvostaako

Vierailija
26/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelen lähinnä death metallia, mutta onhan abballa nyt ihan järjetön määrä hittejä. Tietysti voi sanoa, että yliarvostettu, mutta niin on sitten melkein kaikki muukin.

Vierailija
27/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abban pitkän suosion salaisuus on kyllä sen musiikki, joka on kestänyt aikaa ja josta pidetään yli sukupolvien ja yli vuosikymmenten.

Toki niinkin, mutta legendoja heistä ei olisi tullut, jos olisivat monen muun aikalaisbändin tapaan lähteneet myöhemmin rahastamaan loputtomilla kiertueilla vanhoilla hiteillään. Bändeistä tulee legendoja, jos osaavat lopettaa ajoissa ja pitävät myös päätöksestään kiinni. Heidän päätöstään toki "auttoi" avioerojen myötä tulleet skismat.

Vierailija
28/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se on kaikkein yliarvostetuin bändi, Rollarit kuminaamoineen.

ABBA rules!

Vierailija
29/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki niinkin, mutta legendoja heistä ei olisi tullut, jos olisivat monen muun aikalaisbändin tapaan lähteneet myöhemmin rahastamaan loputtomilla kiertueilla vanhoilla hiteillään. Bändeistä tulee legendoja, jos osaavat lopettaa ajoissa ja pitävät myös päätöksestään kiinni. Heidän päätöstään toki "auttoi" avioerojen myötä tulleet skismat.

Tarkoitatko, että esimerkiksi The Who, The Rolling Stones, Metallica ja AC/DC eivät ole legendoja?

Vierailija
30/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin ABBA kuin Beatles.

Kyllähän Abballa harmoniat oli kohillaan, mutta onhan se nyt melkoinen vitsi edes yrittää verrata Abbaa Beatlesiin, se kun kuitenkin oli vain poppikvartetti, joka osasi tehdä melodisia biisejä.

Beatles oli kaiken perusta. Ilman Beatlesia tuskin olisi edes Abbaa tai ylipäätään koko rock musiikkia, joka kaikki perustuu enemmän tai vähemmän Beatlesin luomaan musiikkigenreen.

Beatles on eräs aikamme yliarvostetuimpia yhtyeitä, jonka merkittävin musiikillinen saavutus ovat kirkuvat fanit.

On tavattoman ylimielistä sanoa, että nykymusiikki "perustuu" Yellow submarinen kaltaisiin "mestariteoksiin".

Toki joka vuosi on julkaistu kappale, joka imitoi enemmän tai vähemmän Beatlesia ja joka päätyy Briteissä listalle.

Mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, että kyseinen yhtye olisi kaiken alku ja juuri.

Ehkäpä sinunkin kannattaisi yrittää tutustua aiheeseen avoimin mielin ilman Beatles-laseja.

Vierailija
31/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin kuminaama vammainen Jagger on tehnyt viimeksi uuden biisin? Otahan mallia, rollareitten säälitävillä keikoilla läskit vanhukset siideripäissää fanittavat.

Vierailija
32/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kelpo melodioita, kuuntelen tosin toisenlaista musiikkia aivan. Jos satun kuulemaan kaupan radiosta en poistu.

Vierailija
33/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän ABBAn musiikista, olen aina pitänyt.

Ihan yksi lysti mitä siitä joku on mieltä.

Vierailija
34/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ABBAlla on niin tunnistettava eli omanlaisensa tyyli, että siitä joko pitää tai ei pidä. Minä en pidä. Jo pienenä totesin televisiossa näkemästäni esityksestä, että vanhoja naisia, joilla on tosi leveä peppu. :D

No en sentään ulkonäön perusteella tuomitse. En vain pidä korkeista naisäänistä, ja noiden kahden ääni on kun sirkkeliä korville. Tuolta kuulostaa, kun ilman kulku estetään nenän kautta ja puoliksi kiinni puristetusta kurkusta puhalletaan ilmaa läpi. ABBAn kappaleiden taustalla on myös kummallinen umpappaa-meininki, joka ei miellytä. 

Ymmärrän kyllä sen, että ABBA oli aikoinaan jotain uutta ja ihmeellistä. Tajuan senkin, että fanien into on kantanut kymmeniä vuosia. Mutta itse en tykkää.

Ei, ei se ollut silloin uutta, eikä varsinkaan ihmeellistä, ei todellakaan vuosikymmenellä, joka loi sellaisia legendoja, kuin Dawid Bowie, Queen, Eagles, Elton John, Pink Floyd, Bob Marley, Bee Gees, Led Zeppelin jne. 70-luvulla tuli valtavasti uutta musaa ja ABBA oli silloin vain yksi poppibändi muiden joukossa.

Minä olen aikalainen ja nuoruuteni osui juuri aikaan, kun Abba voitti euroviisut ja muistan erittäin hyvin, miten Abbaan silloin suhtauduttiin. Itse asiassa varsinkaan poikanahan ei voinut heitä noteerata lainkaan, muuten olisi menettänyt uskottavuutensa totaalisesti. Ja kyllähän se silloin imelältä tusinapopilta kuulostikin.

Näin vanhempana, mitä enemmän on tipahtanut nykymusiikin kelkasta, niin sitä enemmän on alkanut nostalgia puskemaan pintaan, eikä ne nuoruuden paskat bänditkään kuulosta lainkaan niin paskoilta, kuin silloin aikoinaan.

Mutta ei minulle Abba silti koskaan mitään ihmeellistä ole ollut, eikä ole vieläkään, vaikka nykyään ei enää kanava vaihdukaan, kun Abbaa alkaa tuutista tulemaan, vaan saatan jopa hyräillä mukana ;)

Vierailija
35/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa ykköspyssy. Vähän kuin Danny, mutta nelinkertaisena. Itse olisin kuitenkin pitänyt esiintymisestä nykykuosissa eikä playbackina retroukkeleina.

Vierailija
36/50 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomimammat kateellisina ruotsalaisille. Taas. xD

Vierailija
37/50 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neroutta se oli. Joka kappale nousi levymyyntien kärkeen. Paluu ei vain yleensä onnistu kenelläkään

Vierailija
38/50 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikälis tämä come back on vähän älytön, koska abbalaiset ovat kaikki jo reippaasti yli 70-vuotiaita. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon heidän ääniään on jouduttu muokkaamaan levylle, koska harvemmin tuon ikäisten äänet soivat enää yhtä heleästi kuin nuorilla tytöillä. Livenä laulu kuulostaa varmasti vähän mummomaiselta. 

Vierailija
39/50 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista musiikkia, mikä kaikkia voisi miellyttää, ei yhtikäs mitään sellaista. Abba -tai taustansa, kumpi, sitten lie vai molemmat -  osasi markkinoida hyvin: Helppo nimi, minkä voi lausua missä maassa tahansa helposti, tarttuvat kappaleet ja euroviisuvoitto. Laulajat on ok, itse musiikista en itsekään perusta. Meitä, jotka emme oikeasti osaa laulaa ollenkaan, on tosi vähän. Kyse on siitä, kuka hyödyntää äntään ja osaamistaan eniten. 

Vierailija
40/50 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abba hyvä, punk paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi