Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei sille mitään voi. Ihmiset, jotka eivät ole Facebookissa

Vierailija
10.10.2014 |

kertakaikkiaan vaan unohtuvat, jäävät sivuun. Näin se menee.

Vähän surullista tietenkin.

Kommentit (225)

Vierailija
161/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan tapaile niitä kavereita kenen kaa oon facessa...en oikeestaa ees juttelekkaa niitte kaa..
Möllötä vaan kotona tai miehen luona ja sillon tällön käyn baarissa parilla. Yksin.

Vierailija
162/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oot sellainen tyyppi, etten varmaan sun seurassa hengaisi kuitenkaan, etkä sä mun. En tykkää ihmisistä, joiden mielestä laumamentaliteetti on ainoa oikea, ja jotka kuvittelee että muiden pitää mennä heidän ehtojensa mukaan. En muutenkaan välitä hengata hyvänpäiväntuttujen kera, ja hyvien kavereiden kanssa voi sopia menot muutekin.

Oon siitä ihan samaa mieltä, että ryhmätapaamisten sopiminen on facen paras ominaisuus, ja siinä face on loistava. Muuten homma on älytöntä oman hännän nostoa ja kyyläystä. Ei kaikkien tarvitse tietää kaikkien kaikkia asioita! Ja ei, en jaksaisi säätää eri piirejä asetuksiini, helpompaa olla pois. Suoraan sanottuna arvostan kavereitani ja koko ihmiskuntaa enemmän, kun ei tarvitse olla jakamassa kaiken maailman "hakkaaminen on paha, kannata väkivallan kieltämistä"- postauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:34"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:43"] Eivät nyt ehkä unohdu, mutta tapaamiset sovitaan facessa ensin, sit lähetetään 10 viestiä/soitetaan niille jotka ei siellä oo, ja todetaan, että heille ei sovi se ainoa tapaamisaika joka facessa saatiin jo monen kaverin kesken soviteltua. Sitten eivät tule. Ottaisivat itseään niskasta ja tekisivät sen tilin niin kuin ovat vuosia lupailleet. Eli useamman kaverin illanistujaiset jää heiltä helpommin väliin, kahdestaan heitä kyllä tapaan kuten muitakin. [/quote] Mites ois sähköposti/ doodle? Osa ei oo facessa ajankäytön takia, toiset sekopää-stalkkereiden takia, yksityisyysrajauksiin ei näytä voivan luottaa kun face muuttaa ehtoja miten sattuu. [/quote] Tyypillinen kommentti ihmiseltä, joka ei tunne FB:n asetuksia ja uskoo paniikkikirjoituksiin ja Seiskan uutisointeihin. Stalkkerit ei pääse suojattuihin profiileihin, jos käyttäjä itse ei dorkaile. [/quote] No en myöskään luota siihen etten itse dorkailisi :D. Onko sua ikinä stalkattu, tiedätkö miten ahdistavaa se on? [/quote] En ole tuo edellinen, mutta minua kyllä on stalkattu, eikä somella ollut asian kanssa mitään tekemistä. Ks. yksi aiemmista viesteistäni. Tilanne meni niin pitkälle, että oviin vaihdettiin turvalukot, privapuhelinnumeron muutin salaiseksi (työnumeroa en voinut) ja hetkeen en voinut liikkua yksin pimeällä. Vasta poliisin puuttuminen asiaan säikäytti stalkkerin. FB:n asetukset saa helposti sellaisiksi, ettei kukaan muu, kuin kaverisi, näe mitään sinusta. Btw, pahempaa se on, että joku hullu soittelee, huohottaa luuriin, seuraa sinua kaupungilla, seuraa sinua autolla, väijyy parkkipaikoilla kuin se, että joku sattuu näkemään kuvasi ja ehkä jopa kommenttisi (hui kamalaa) FB:ssa. Ap

[/quote]

No mua on stalkattu irl. Tyyppi luovutti, ja palasi sitten 10 v jälkeen kuttumaan facekaveriksi. Lopetin tilin. Kun se ei oo muutenkaan kovin loistava.

Vierailija
164/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:42"]Hö, ei mun kaverit ainakaan mitään tapaamisia facessa sovi. Siellä ollaan avoimia isoille porukoille, mutta ystävätapaamiset sovitaan tekstareilla tai soittamalla. Tai yksityisviesteillä. 

T. Nainen 40v.

Ja eikö fb ole jo so last season? Nyt käytetään whatsuppia ja twitteriä.
[/quote]

Tekstareita käytän todella harvoin, WhatsAppia enemmänkin. Twitter ei ole mikään kaveripiirin viestintäväline, sen kautta viestitään laajemmin. Eivät nämä vinkujat ole tyypillisesti edes WhatsAppissa.

Soittaminen taas on rauhanhäirintää, jos kyse on vain jonkin tapaamisen säätämisestä isolla porukalla. Hyvä tavaton, mitä siitä tulisi, kun vaikka 30 frensiä yrittää sopia jonkin yhteisen jutun puhelimessa! Huh huh.

Ap

Vierailija
165/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

frensiä = frendiä

Ap

Vierailija
166/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun mun kaveritkaan ei ole facessa? Jos mä menisin niin en mä sais kun yhden ystävän vaan sinne. Eikös se olisi vähän noloa?

Vierailija
167/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:37"]

kertakaikkiaan vaan unohtuvat, jäävät sivuun. Näin se menee. Vähän surullista tietenkin.

[/quote]

Ehkä tosiaan he haluavat jäädä sivuun sinun keksitystä ja muka kivoista päivityksistäsi..

Vierailija
168/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:46"]Ap oot sellainen tyyppi, etten varmaan sun seurassa hengaisi kuitenkaan, etkä sä mun. En tykkää ihmisistä, joiden mielestä laumamentaliteetti on ainoa oikea, ja jotka kuvittelee että muiden pitää mennä heidän ehtojensa mukaan. En muutenkaan välitä hengata hyvänpäiväntuttujen kera, ja hyvien kavereiden kanssa voi sopia menot muutekin.

Oon siitä ihan samaa mieltä, että ryhmätapaamisten sopiminen on facen paras ominaisuus, ja siinä face on loistava. Muuten homma on älytöntä oman hännän nostoa ja kyyläystä. Ei kaikkien tarvitse tietää kaikkien kaikkia asioita! Ja ei, en jaksaisi säätää eri piirejä asetuksiini, helpompaa olla pois. Suoraan sanottuna arvostan kavereitani ja koko ihmiskuntaa enemmän, kun ei tarvitse olla jakamassa kaiken maailman "hakkaaminen on paha, kannata väkivallan kieltämistä"- postauksia.
[/quote]

Voi olla, ettei meillä natsaisi - tai sitten olisimme hyvätkin ystävät. Laumamentaliteetista en ole puhunut yhtään mitään, etkä sinä voi suhtautumistani sellaiseen päätellä näistä viesteistä. Puhun viestintävälineestä, en muusta.

Yritetään olla johdonmukaisia ja pysyä asiassa eikä tulkita rivien välejä. Kiitos.

Ap

Vierailija
169/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:50"]Mites kun mun kaveritkaan ei ole facessa? Jos mä menisin niin en mä sais kun yhden ystävän vaan sinne. Eikös se olisi vähän noloa?
[/quote]

Ongelma ei sitten koske sinua. Teidän kaveripiirinne mitä ilmeisimmin viestii muuten, jollei kukaan ole FB:ssa. Tuskin sinä valitat kahvipöydissä, että sinut jätetään sivuun.

Tuosta yhdestä kaverista: olen aika varma, että löytäisit useampia, ja jos olisit itse löydettävissä, joku vanha tuttu voisi löytää sinut. :) Jos haluat. Hauthan voi rajata niin, ettei sua kukaan löydä vaan etsit kaverisi itse.

Ap

Vierailija
170/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
171/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:46"]Ap oot sellainen tyyppi, etten varmaan sun seurassa hengaisi kuitenkaan, etkä sä mun. En tykkää ihmisistä, joiden mielestä laumamentaliteetti on ainoa oikea, ja jotka kuvittelee että muiden pitää mennä heidän ehtojensa mukaan. En muutenkaan välitä hengata hyvänpäiväntuttujen kera, ja hyvien kavereiden kanssa voi sopia menot muutekin. Oon siitä ihan samaa mieltä, että ryhmätapaamisten sopiminen on facen paras ominaisuus, ja siinä face on loistava. Muuten homma on älytöntä oman hännän nostoa ja kyyläystä. Ei kaikkien tarvitse tietää kaikkien kaikkia asioita! Ja ei, en jaksaisi säätää eri piirejä asetuksiini, helpompaa olla pois. Suoraan sanottuna arvostan kavereitani ja koko ihmiskuntaa enemmän, kun ei tarvitse olla jakamassa kaiken maailman "hakkaaminen on paha, kannata väkivallan kieltämistä"- postauksia. [/quote] Voi olla, ettei meillä natsaisi - tai sitten olisimme hyvätkin ystävät. Laumamentaliteetista en ole puhunut yhtään mitään, etkä sinä voi suhtautumistani sellaiseen päätellä näistä viesteistä. Puhun viestintävälineestä, en muusta. Yritetään olla johdonmukaisia ja pysyä asiassa eikä tulkita rivien välejä. Kiitos. Ap

[/quote]

sori, itsekin tulee joskus valitettua kun tieto on vaan facessa, oonhan sieltä omasta halustani pois et sikäli toki ymmärrän ärsytyksen. Mutta en vaan tykkää siitä! faceviestintä oli niin ohutta omaan makuun, että väkisin aloin päivitysten perusteella vierastaa omia ystäviäkin, jotka kaikki on huippuja irl. Ja stalkkeri siihen päälle, niin lähtö tuli. Oon kai tosikko, vaikka kasvokkain tykkään kyllä vitsailla.

Edelleen musta sähköposti ois ihan yhtä hyvä, vaikka vanhaa liittoa onkin. Niin määkin.

Vierailija
172/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
173/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:46"]Ap oot sellainen tyyppi, etten varmaan sun seurassa hengaisi kuitenkaan, etkä sä mun. En tykkää ihmisistä, joiden mielestä laumamentaliteetti on ainoa oikea, ja jotka kuvittelee että muiden pitää mennä heidän ehtojensa mukaan. En muutenkaan välitä hengata hyvänpäiväntuttujen kera, ja hyvien kavereiden kanssa voi sopia menot muutekin. Oon siitä ihan samaa mieltä, että ryhmätapaamisten sopiminen on facen paras ominaisuus, ja siinä face on loistava. Muuten homma on älytöntä oman hännän nostoa ja kyyläystä. Ei kaikkien tarvitse tietää kaikkien kaikkia asioita! Ja ei, en jaksaisi säätää eri piirejä asetuksiini, helpompaa olla pois. Suoraan sanottuna arvostan kavereitani ja koko ihmiskuntaa enemmän, kun ei tarvitse olla jakamassa kaiken maailman "hakkaaminen on paha, kannata väkivallan kieltämistä"- postauksia. [/quote] Voi olla, ettei meillä natsaisi - tai sitten olisimme hyvätkin ystävät. Laumamentaliteetista en ole puhunut yhtään mitään, etkä sinä voi suhtautumistani sellaiseen päätellä näistä viesteistä. Puhun viestintävälineestä, en muusta. Yritetään olla johdonmukaisia ja pysyä asiassa eikä tulkita rivien välejä. Kiitos. Ap

[/quote]

sori, itsekin tulee joskus valitettua kun tieto on vaan facessa, oonhan sieltä omasta halustani pois et sikäli toki ymmärrän ärsytyksen. Mutta en vaan tykkää siitä! faceviestintä oli niin ohutta omaan makuun, että väkisin aloin päivitysten perusteella vierastaa omia ystäviäkin, jotka kaikki on huippuja irl. Ja stalkkeri siihen päälle, niin lähtö tuli. Oon kai tosikko, vaikka kasvokkain tykkään kyllä vitsailla.

Edelleen musta sähköposti ois ihan yhtä hyvä, vaikka vanhaa liittoa onkin. Niin määkin.
[/quote]

Kiva kun perustelit vähän tarkemmin.

Ap

Vierailija
174/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
175/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä en oo koskaan sopinut yhtään tapaamista Facessa, eikä mun kavereista monikaan ole siellä, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Jos sun kaveripiirissä ap on idiootteja, ei se tarkoita että muuallakin olisi. Ja kyllä, kuten tuo yksi kirjoittaja kommentoi, niin juuri tuo sinun valittamisesi on sitä laumamentaaliteetin hakemista, vaikka et sitä jostain syystä myönnäkään. Et taida paljon asiasta ymmärtää, ja silloin on yleensä parempi pitää suunsa kiinni. Kaikki nyt vaan ei tykkää samoista asioista kuin sinä, sorry vaan.

Vierailija
176/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:42"]Hö, ei mun kaverit ainakaan mitään tapaamisia facessa sovi. Siellä ollaan avoimia isoille porukoille, mutta ystävätapaamiset sovitaan tekstareilla tai soittamalla. Tai yksityisviesteillä.  T. Nainen 40v. Ja eikö fb ole jo so last season? Nyt käytetään whatsuppia ja twitteriä. [/quote] :D tässä kommentoija, joka on todella inessä someskenessä. Vai oikein whatsupp ja twitter.

[/quote]

Juu, en ole inessä somessa, pakko myöntää. Eivätkä ole kaverinikaan. Enkä koskaan tunne tarvetta sopia 30 ihmisen tapaamisia muutoin kuin suvun kesken poistun punastellen keskustelusta.

T. Kalkkis 40v. ;-D 

Vierailija
177/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:42"]Hö, ei mun kaverit ainakaan mitään tapaamisia facessa sovi. Siellä ollaan avoimia isoille porukoille, mutta ystävätapaamiset sovitaan tekstareilla tai soittamalla. Tai yksityisviesteillä.  T. Nainen 40v. Ja eikö fb ole jo so last season? Nyt käytetään whatsuppia ja twitteriä. [/quote] :D tässä kommentoija, joka on todella inessä someskenessä. Vai oikein whatsupp ja twitter.

[/quote]

Juu, en ole inessä somessa, pakko myöntää. Eivätkä ole kaverinikaan. Enkä koskaan tunne tarvetta sopia 30 ihmisen tapaamisia muutoin kuin suvun kesken poistun punastellen keskustelusta.

T. Kalkkis 40v. ;-D 
[/quote]

:)

Ap

Vierailija
178/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:55"]

löytäisit useampia, ja jos olisit itse löydettävissä, joku vanha tuttu voisi löytää sinut. :) Jos haluat. Hauthan voi rajata niin, ettei sua kukaan löydä vaan etsit kaverisi itse. Ap

[/quote]

Ei minun tarvitse "etsiä" kavereita eikä niiden minua. Me tunnetaan ihan oikeassa elämässä ja ollaan yhteydessä koko ajan ilman facebookia. Jos joku ei ole minua kiinnostanut 10 vuoteen, enkä minä häntä, miksi nyt yhtäkkiä pitäisi alkaa kiinnostaa? Joku vanha luokkakaveri ala-asteelta on ihan ventovieras ihminen, eikä mua kiinnosta tippaakaan kuka se nykyään on. Ihan sama olisi arpapelillä alkaa heittää läppää jonkun täysin tuntemattoman kanssa. Miksi?

Vierailija
179/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuoruuden ajoilta kaveri, joka tekstiviestittää pikkukännissä melkein joka lauantai perinteisiä tekstareita. Oon yrittänyt sanoa, että tulisit Faceen tai ottaisit WhatsAppin tai Skypen tai Lyncin tai minkä vaan, niin olis helpompi jutella. Hän on aika pitkiä aikoja välillä työttömänä, rahaakaan ei siis liikoja ole, joten siksikin olisi parempi viestiä jollakin, mikä ei maksa tai kuluta saldoa.

Oon jaksanut pitää yhteyttä ja vastata kiltisti niihin tekstareihin, vaikka kieltämättä välillä rasittaa. Itse en ikinä tekstaa hänelle, mutta ihan taatusti tulisi viestiteltyä mun aloitteestakin, jos hän olisi jossakin normaalissa yhteydessä kuten Fb.

Vierailija
180/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:50"]Mites kun mun kaveritkaan ei ole facessa? Jos mä menisin niin en mä sais kun yhden ystävän vaan sinne. Eikös se olisi vähän noloa? [/quote] Ongelma ei sitten koske sinua. Teidän kaveripiirinne mitä ilmeisimmin viestii muuten, jollei kukaan ole FB:ssa. Tuskin sinä valitat kahvipöydissä, että sinut jätetään sivuun. Tuosta yhdestä kaverista: olen aika varma, että löytäisit useampia, ja jos olisit itse löydettävissä, joku vanha tuttu voisi löytää sinut. :) Jos haluat. Hauthan voi rajata niin, ettei sua kukaan löydä vaan etsit kaverisi itse. Ap

[/quote]

Mulla ei taida olla ketään sellaisia vanhoja tuttuja, joiden haluaisin löytävän itseni. Ja osaavathan he vaikka numerotiedustelusta hakea numeroni jos haluaisivat minut ihan oikeasti tavoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi