Ei sille mitään voi. Ihmiset, jotka eivät ole Facebookissa
kertakaikkiaan vaan unohtuvat, jäävät sivuun. Näin se menee.
Vähän surullista tietenkin.
Kommentit (225)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:53"]
Mä en halua facebookiin enkä mihinkään muuhun sosiaaliseen mediaan. En halua että nimelläni hakemalla netistä löytyy minusta mitään. En halua erityisesti että oikeasti vaarallinen exäni löytää minut, kun olen hänen takiaan 8 vuotta sitten vaihtanut kaupunkiakin. Enkä muutenkaan tykkää että omia asioitani on julki netissä.
Toisaalta taidan olla muutenkin sen verran epäsosiaalinen, että minua lähinnä ahdistaisi jos jotkut vanhat tutut esim. kouluajoilta alkaisifat Facebookin kautta ottaa yhteyttä. En minä jaksaa enempää ihmissuhteita kuin mitä mulla on live-elämässä. Tämä tarkoittaa vain ihmissuhteita omaan mieheen, lapsiin, vanhempiini ja veljeeni. Enempää en jaksa enkä kaipaa. Ei sovi sosiaalinen media epäsosiaalisille ihmisille ;)
[/quote]
Nykyään pahinta on se, että rekrytkin alkaa mennä vaan jonkun linkedInin kautta. Siinä voi ilman omaa syytään menettää monta hyvää mahdollisuutta, kun toisen hulluuden vuoksi ei kerta kaikkiaan voi esim. työpaikkaansa kertoa netissä. Voisi edistysmielisimmät jo välillä pysähtyä miettimään, voisiko asioita hoitaa muutenkin kuin netissä, vaikka se niin helppoa onkin.
No jos ihmiset on laiskoja pitämään yhteyttä niin minkäs sille voi, tapahtuisi sitten varmaan muitakin kanavia pitkin. Mielestäni sellaiset ihmiset on kyllä vähän säälittäviä jotka arvottavat ystävyyden sen mukaan, käyttääkö joku tiettyä palvelua vai ei. Vähän sama kuin alkaisi vaatimaan että kavereilla pitää olla sähköpostina gmail eikä joku muu kun gmail tarjoaa jonkun erilaisen tavan pitää yhteyttä.
Yhteyttä kun voi pitää mm. soittamalla, tekstaamalla, whatsappissa yms. kautta, eli onhan se nyt aika naurettavaa alkaa vaatimaan ystäviltä sitä että heidän pitäisi liittyä johonkin että yhteydenpito olisi helpompaa. Onko oikeasti nykyään liikaa vaadittu että pidetään yhteyttä muutenkin kuin facebookissa? Taitaa olla ennemmin niin päin, että niillä jotka eivät facebookin kuulu sitä sosiaalista elämää on muutenkin ja muutakin tekemistä elämässä, ei heillä ole aikaa istua facebookissa (joka alkaa olla jo vähän so last season muutenkin) vaan elävät elämäänsä muualla kuin netissä. Vähän huvittaa jotkut facebook lampaat jotka ovat niin koukussa siihen etteivät näe muuta elämää siltä, kun kaikki pitäisi liittyä facebookiin, niin ystävät ja yhteydenpito. No eipä sillä, en ihmettele miksi perustajasta tuli miljardööri kun miettii miten psykologia toimii ja millaisia ihmiset ovat;)
Itse olen 25, en ole facessa, eikä ole kiinnostusta. Näen niitä joita haluan nähdä. Puhelimellakin voi vielä pitää yhteyttä, jopa soittaa.
Mä syrjäydyin facessa. Juttelin lähinnä siellä kaikkien kanssa. Kun poistin tilin niin aloin jutella enemmän taas puhelimitse ja näkemään ihmisiä
Nykyaika on somettamista. Jos haluaa pysyä perässä, pitää opetella uusia juttuja, niinhän se on aina ollut. Asiat muuttuu