Ei sille mitään voi. Ihmiset, jotka eivät ole Facebookissa
kertakaikkiaan vaan unohtuvat, jäävät sivuun. Näin se menee.
Vähän surullista tietenkin.
Kommentit (225)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:40"]Ehkä ne haluukin olla niin, urpo.
[/quote]
Moni ei halua, sitten itkevät, kun ei kutsuta mihinkään eikä mistään kukaan muista kertoa. Omassa tuttavapiirissä on useita tällaisia tyyppejä. Kaikki sanovat heille, että oma vika, mikset ole FB:ssa. Tätä vinkumista on yhdenkin tutun suusta kuulunut vuodesta 2009, mutta ei saa ihminen liityttyä FB:iin, ei kyllä ole muuallakaan somessa. Ihan täyspäinen, työssäkäyvä alle nelikymppinen nainen on hän, mutta tämä on jotenkin ylivoimaisen vaikeaa hänelle, ja kuitenkin jaksaa valittaa siitä toistuvasti (että jää syrjään).
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:15"]Tiesitkös AP että Facebook on jo melko out teinien keskuudessa. Kohta unohdut itsekin josset oo instassa tai jossain muualla!
[/quote]
Nyt onkin kyse aikuisista. Ja kyllä, minä olen myös Instagramissa ja Ellossa, muiden muassa.
Ap
En kaipaa sellaisia "ystäviä", jotka unohtavat ja hylkäävät jonkun nettiohjelman perusteella. Minun rakkaat ystäväni eivät hylkäisi, vaikka jättäisin koko netin ja puhelimen kokonaan. Tulisivat kylään tai kirjoittaisivat vaikka kirjeitä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:43"]
Eivät nyt ehkä unohdu, mutta tapaamiset sovitaan facessa ensin, sit lähetetään 10 viestiä/soitetaan niille jotka ei siellä oo, ja todetaan, että heille ei sovi se ainoa tapaamisaika joka facessa saatiin jo monen kaverin kesken soviteltua. Sitten eivät tule. Ottaisivat itseään niskasta ja tekisivät sen tilin niin kuin ovat vuosia lupailleet. Eli useamman kaverin illanistujaiset jää heiltä helpommin väliin, kahdestaan heitä kyllä tapaan kuten muitakin.
[/quote]
Mites ois sähköposti/ doodle? Osa ei oo facessa ajankäytön takia, toiset sekopää-stalkkereiden takia, yksityisyysrajauksiin ei näytä voivan luottaa kun face muuttaa ehtoja miten sattuu.
[/quote]
Sähköposti on todella kankea ja vanhaa liittoa, ei sitä kukaan normaali ihminen käytä vapaa-ajan viestintään. Doodlessa ja Sumplissa sovitaan paljonkin menoja, mutta linkit niihin jaellaan somessa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:40"]Ehkä ne haluukin olla niin, urpo. [/quote] Moni ei halua, sitten itkevät, kun ei kutsuta mihinkään eikä mistään kukaan muista kertoa. Omassa tuttavapiirissä on useita tällaisia tyyppejä. Kaikki sanovat heille, että oma vika, mikset ole FB:ssa. Tätä vinkumista on yhdenkin tutun suusta kuulunut vuodesta 2009, mutta ei saa ihminen liityttyä FB:iin, ei kyllä ole muuallakaan somessa. Ihan täyspäinen, työssäkäyvä alle nelikymppinen nainen on hän, mutta tämä on jotenkin ylivoimaisen vaikeaa hänelle, ja kuitenkin jaksaa valittaa siitä toistuvasti (että jää syrjään). Ap
[/quote]
tiedötkö, että joillain on ihan oikeasti stalkkereita tai jopa sellainen työ, jossa ei saa facessa olla.
Yhden kerran olemme käyttäneet Facea yllätyssynttäreiden järkkäämiseen, koska juhlakalu ei Facessa ollut itse. Näin yllätyksen paljastumisen riski oli pienempi. Muuten kyllä on pääosin sähköposti käytössä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:30"]En kaipaa sellaisia "ystäviä", jotka unohtavat ja hylkäävät jonkun nettiohjelman perusteella. Minun rakkaat ystäväni eivät hylkäisi, vaikka jättäisin koko netin ja puhelimen kokonaan. Tulisivat kylään tai kirjoittaisivat vaikka kirjeitä.
[/quote]
Ehkä sinä et kaipaa, mutta monelle tämä on ongelma, ja sitten valittavat yksinäisyyttään. Ap on oikeassa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:40"]Ehkä ne haluukin olla niin, urpo. [/quote] Moni ei halua, sitten itkevät, kun ei kutsuta mihinkään eikä mistään kukaan muista kertoa. Omassa tuttavapiirissä on useita tällaisia tyyppejä. Kaikki sanovat heille, että oma vika, mikset ole FB:ssa. Tätä vinkumista on yhdenkin tutun suusta kuulunut vuodesta 2009, mutta ei saa ihminen liityttyä FB:iin, ei kyllä ole muuallakaan somessa. Ihan täyspäinen, työssäkäyvä alle nelikymppinen nainen on hän, mutta tämä on jotenkin ylivoimaisen vaikeaa hänelle, ja kuitenkin jaksaa valittaa siitä toistuvasti (että jää syrjään). Ap
[/quote]
tiedötkö, että joillain on ihan oikeasti stalkkereita tai jopa sellainen työ, jossa ei saa facessa olla.
[/quote]
Mikä on sellainen työ, ettei FB:ssa saa olla?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:43"]
Eivät nyt ehkä unohdu, mutta tapaamiset sovitaan facessa ensin, sit lähetetään 10 viestiä/soitetaan niille jotka ei siellä oo, ja todetaan, että heille ei sovi se ainoa tapaamisaika joka facessa saatiin jo monen kaverin kesken soviteltua. Sitten eivät tule. Ottaisivat itseään niskasta ja tekisivät sen tilin niin kuin ovat vuosia lupailleet. Eli useamman kaverin illanistujaiset jää heiltä helpommin väliin, kahdestaan heitä kyllä tapaan kuten muitakin.
[/quote]
Mites ois sähköposti/ doodle? Osa ei oo facessa ajankäytön takia, toiset sekopää-stalkkereiden takia, yksityisyysrajauksiin ei näytä voivan luottaa kun face muuttaa ehtoja miten sattuu.
[/quote]
Tyypillinen kommentti ihmiseltä, joka ei tunne FB:n asetuksia ja uskoo paniikkikirjoituksiin ja Seiskan uutisointeihin. Stalkkerit ei pääse suojattuihin profiileihin, jos käyttäjä itse ei dorkaile.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:28"]
[/quote]
[/quote]
Mulla on itselläkin ollut stalkkeri, puhelinhäirikkö ja irl-vahtaaja, josta pääsin eroon vasta poliisin avulla. FB:ssä tai muualla somessa ei ongelmia. FB-profiiliani ei löydy Googlella eikä seinällä näy mitään ei-kavereille. Tervetuloa todellisuuteen, luddiitit.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:43"] Eivät nyt ehkä unohdu, mutta tapaamiset sovitaan facessa ensin, sit lähetetään 10 viestiä/soitetaan niille jotka ei siellä oo, ja todetaan, että heille ei sovi se ainoa tapaamisaika joka facessa saatiin jo monen kaverin kesken soviteltua. Sitten eivät tule. Ottaisivat itseään niskasta ja tekisivät sen tilin niin kuin ovat vuosia lupailleet. Eli useamman kaverin illanistujaiset jää heiltä helpommin väliin, kahdestaan heitä kyllä tapaan kuten muitakin. [/quote] Mites ois sähköposti/ doodle? Osa ei oo facessa ajankäytön takia, toiset sekopää-stalkkereiden takia, yksityisyysrajauksiin ei näytä voivan luottaa kun face muuttaa ehtoja miten sattuu. [/quote] Tyypillinen kommentti ihmiseltä, joka ei tunne FB:n asetuksia ja uskoo paniikkikirjoituksiin ja Seiskan uutisointeihin. Stalkkerit ei pääse suojattuihin profiileihin, jos käyttäjä itse ei dorkaile.
[/quote]
No en myöskään luota siihen etten itse dorkailisi :D. Onko sua ikinä stalkattu, tiedätkö miten ahdistavaa se on?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:43"]Eivät nyt ehkä unohdu, mutta tapaamiset sovitaan facessa ensin, sit lähetetään 10 viestiä/soitetaan niille jotka ei siellä oo, ja todetaan, että heille ei sovi se ainoa tapaamisaika joka facessa saatiin jo monen kaverin kesken soviteltua. Sitten eivät tule. Ottaisivat itseään niskasta ja tekisivät sen tilin niin kuin ovat vuosia lupailleet. Eli useamman kaverin illanistujaiset jää heiltä helpommin väliin, kahdestaan heitä kyllä tapaan kuten muitakin.
[/quote]
Täysin totta omassakin kavwripiirissä!! Ärsyttävää, että vaativat erikoiskohtelua.
En käytä mitään julkista, en facebookkia enkä apseja. Ystäviä eikä menoa puutu.
Mä saan ainakin ihan hyvin vanhimpaan veljeeni yhteyden ilman facebookkia. Nuorimpaan en, vaikka se käyttää facebookkia. Keskimmäiseen niin ja näin. Eli ts, eiköhän se ole ihan väleistä kiinni, kuinka ihmisen saa kiinni ja kuinka ei.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:43"] Eivät nyt ehkä unohdu, mutta tapaamiset sovitaan facessa ensin, sit lähetetään 10 viestiä/soitetaan niille jotka ei siellä oo, ja todetaan, että heille ei sovi se ainoa tapaamisaika joka facessa saatiin jo monen kaverin kesken soviteltua. Sitten eivät tule. Ottaisivat itseään niskasta ja tekisivät sen tilin niin kuin ovat vuosia lupailleet. Eli useamman kaverin illanistujaiset jää heiltä helpommin väliin, kahdestaan heitä kyllä tapaan kuten muitakin. [/quote] Mites ois sähköposti/ doodle? Osa ei oo facessa ajankäytön takia, toiset sekopää-stalkkereiden takia, yksityisyysrajauksiin ei näytä voivan luottaa kun face muuttaa ehtoja miten sattuu. [/quote] Tyypillinen kommentti ihmiseltä, joka ei tunne FB:n asetuksia ja uskoo paniikkikirjoituksiin ja Seiskan uutisointeihin. Stalkkerit ei pääse suojattuihin profiileihin, jos käyttäjä itse ei dorkaile.
[/quote]
No en myöskään luota siihen etten itse dorkailisi :D. Onko sua ikinä stalkattu, tiedätkö miten ahdistavaa se on?
[/quote]
En ole tuo edellinen, mutta minua kyllä on stalkattu, eikä somella ollut asian kanssa mitään tekemistä. Ks. yksi aiemmista viesteistäni. Tilanne meni niin pitkälle, että oviin vaihdettiin turvalukot, privapuhelinnumeron muutin salaiseksi (työnumeroa en voinut) ja hetkeen en voinut liikkua yksin pimeällä. Vasta poliisin puuttuminen asiaan säikäytti stalkkerin.
FB:n asetukset saa helposti sellaisiksi, ettei kukaan muu, kuin kaverisi, näe mitään sinusta.
Btw, pahempaa se on, että joku hullu soittelee, huohottaa luuriin, seuraa sinua kaupungilla, seuraa sinua autolla, väijyy parkkipaikoilla kuin se, että joku sattuu näkemään kuvasi ja ehkä jopa kommenttisi (hui kamalaa) FB:ssa.
Ap
Hö, ei mun kaverit ainakaan mitään tapaamisia facessa sovi. Siellä ollaan avoimia isoille porukoille, mutta ystävätapaamiset sovitaan tekstareilla tai soittamalla. Tai yksityisviesteillä.
T. Nainen 40v.
Ja eikö fb ole jo so last season? Nyt käytetään whatsuppia ja twitteriä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:42"]Hö, ei mun kaverit ainakaan mitään tapaamisia facessa sovi. Siellä ollaan avoimia isoille porukoille, mutta ystävätapaamiset sovitaan tekstareilla tai soittamalla. Tai yksityisviesteillä.
T. Nainen 40v.
Ja eikö fb ole jo so last season? Nyt käytetään whatsuppia ja twitteriä.
[/quote]
:D tässä kommentoija, joka on todella inessä someskenessä. Vai oikein whatsupp ja twitter.
Surullista vain sinulle, joka olet itse fb:n orja. Voi olla, että ilo on täysin niiden puolella, jotka jättäytyvät pois fb:sta, unohtavan sinut ja elävät ihan oikeaa elämää.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:43"]
[/quote]