Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei sille mitään voi. Ihmiset, jotka eivät ole Facebookissa

Vierailija
10.10.2014 |

kertakaikkiaan vaan unohtuvat, jäävät sivuun. Näin se menee.

Vähän surullista tietenkin.

Kommentit (225)

Vierailija
121/225 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 03:36"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:24"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:18"]Mulla on nuoruuden ajoilta kaveri, joka tekstiviestittää pikkukännissä melkein joka lauantai perinteisiä tekstareita. Oon yrittänyt sanoa, että tulisit Faceen tai ottaisit WhatsAppin tai Skypen tai Lyncin tai minkä vaan, niin olis helpompi jutella. Hän on aika pitkiä aikoja välillä työttömänä, rahaakaan ei siis liikoja ole, joten siksikin olisi parempi viestiä jollakin, mikä ei maksa tai kuluta saldoa. Oon jaksanut pitää yhteyttä ja vastata kiltisti niihin tekstareihin, vaikka kieltämättä välillä rasittaa. Itse en ikinä tekstaa hänelle, mutta ihan taatusti tulisi viestiteltyä mun aloitteestakin, jos hän olisi jossakin normaalissa yhteydessä kuten Fb. [/quote] Minullakin yksi tällainen, vähän syrjäytynyt vanha ystävä. Asuu yksin ja on aika yksinäinen. Sain houkuteltua hänet Facebookiin, ja nyt on siellä yhteydessä meihin vanhoihin kavereihin. Soitellaankin joskus, mutta kiva, kun voi kysyä kuulumisia helposti vaikka kesken työpäivän, tauolla. Hän on sairastellut vuosia, siksi jäänyt monesta asiasta sivuun, mutta kiva ollut huomata, että on vähän piristynyt, kun niin moni ystävä pitää yhteyttä tuon kautta nyt. [/quote]   Ette te mitään ystäviä ole. Kuinka usein käyt hänen luonaan? [/quote] En juuri koskaan. Hän asuu 500 kilsan päässä. Viimeksi hän kävi luonani kun kutsuin, siitä on nelisen vuotta. Viikottain vähintään olemme muuten yhteyksissä. [/quote] Tämän alapeukuttaja on varmaan sitä mieltä, että emme ole ystäviä, koska pidämme yhteyttä paljon FB:n kautta. Hänestä olisi ehkä parempi, jos en pitäis mitään yhteyttä tuohon ystävään, koska kerran asumme niin kaukana toisistamme ja on aika vaikea tapailla livenä. Olisi varmaan ollut parempi myös, jos en olisi pyytänyt häntä faceen, niin hänen ei tarvitsisi olla niiden kamalien facebook ihmisten (vanhoja kavereitaan) kanssa tekemisissä. Olisi kai parempi, jos yksinäinen jäisi vaan odottelemaan niitä puhelinsoittoja ja hyvin harvinaisia vieraita. Niin se olisi hyvä, kyllä. Kyllä se fb pilaa tässä sairastelevankin ihmisen elämän ihan täysin. =\

[/quote]

Onko jokin syy miksi et voi lähettää sähköpostia? Pitääkö kaikkien 350 fb kaveria pystyä seuraamaan teidän juttujanne. Miksi et ole skypessä ja soita? Hassua, jos ainoastaan facessa tapahtuva tiedottaminen on sinulle jotenkin ainut tapa osoittaa ystävyyttä.
[/quote]

niin vielä omalta osaltani vastaan: sähköposti nyt vaan on niin hiton kankea ja huono, vanhanaikainenkin privaviestintään, johon on tullut monia uusia ja kätevämpiä sovelluksia.
soittaakin voi, mutta fb:n ehdoton etu on se, että kaikki frendit on siinä "käden ulottuvilla". on me monesti tehty jonkun ystävän kanssa niinkin, että fb privassa toinen huikkaa, et avataan skypet. ja sitten skypetetään.

luin koko ketjun ja näyttää siltä, että täällä on kirjoittamassa aivan uunoja ja kalkkeutuneita ihmisiä. ja sille yhdelle, joka höpisee psykologiasta aivan kuin se olisi jotenkin uutinen tässä (viestintä-) asiassa ja väittää tuntevansa fb:n vaikkei siellä ole: höpsis. voithan sä aina kuvitella, mutta tuo on samanlaista shittiä kuin sekin, kun fanaattinen vela väittää tietävänsä, millaista on lapsen vanhempana oleminen. ;D

ps. ap, olisi mukava jos kävisit vielä kommentoimassa itsekin!
[/quote]
Kirjoitatko niitä sähköposteja taltalla ja vasaralla? Ei mulle mitään spämmiviestejä tule. Sellaiset kyllä suodattuu automaattisesti. Mulla on gmail app, senkun nappasee auki ja kirjoittaa ja lähettää. Ei kovin kankeaa tai vaikeaa. Ilmoitus tulee jos sinne tulee viesti. Ja kyllä jos kiire on ja pakko saada tieto heti perille laitan tekstarin tai soitan. Helppoa kun heinän teko.
Kai nykyaikana ystävyys on pelkkkää tiedottamista. Jos tiedotteet eivät tule perille, ei ystävyyttä enää ole. Helppous on avainsana. Jäljelle jäävät ihmiset, joiden kanssa on helppo tiedottaa. Samapa tuo olivatko he kivoja ja mukavia, tärkein ominaisuus kun ystäviä valitaan on, ovatko he fb:ssä vai ei. Menevätkö viestit sujuvasti perille.
Minulla ei ole mitään tarvetta perustaa ainoatakaan ryhmää. Ystävyys on kahdenkeskeistä.
Haukut muut, joista muut tavat ylläpitää ystävyyttä ovat parempia.
Minusta sinä olet kuin kokki, joka puhuu, että ainut tapa tehdä ruokaa on mikrossa, nopeaa ja heti valmista. Kuka viitsii enää hellaa tai uunia käyttää.
Fb on laiskan ystävän väline. Mahdollisimman monta kärpästä yhdellä iskulla. Jos lätkä ei osu, niin sehän on kärpäsen vika. Ihminen joka jättää ystävät, koska he eivät ole facessa, ei ole koskaan pitänyt näitä ihmisiä edes oikeina ystävinä.

Ainahan tosin tuollaista on tapahtunut. Koulu kun loppui, niin sinne jäi kaverit. Työpaikka vaihtui ja sinne vanhaan paikkaan jäi vanhat kaverit. Jos fb menisi kiinni, niin sinne jäisivät ne 542 parasta kaveria. Katsos, kun on niin hankalaa ja vaikeaa.

Ap kuvastaa täydellisesti ihmistä, jolle ystävyys on vain joitakin paikalla olevia ihmisiä, jotka vaihtuvat helppouden ja tilanteiden mukaan. Jos et ole helppo ja paikalla, niin aina löytyy muita helppoja ja paikalla olevia tilalle, joita voi kutsua ystäväksi.
Me muut, jotka jaksamme lähettää jopa kirjeen tai soittaa, eikä vaan 200 kirjainta, olemme kai kalkkiksia. Ei se mitään, jos sinun ystäväsi ovat vain fb privaviestin arvoisia. Sitä samaa olet todennäköisesti myös sinä heille.

Vierailija
122/225 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 03:31"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:24"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:18"]Mulla on nuoruuden ajoilta kaveri, joka tekstiviestittää pikkukännissä melkein joka lauantai perinteisiä tekstareita. Oon yrittänyt sanoa, että tulisit Faceen tai ottaisit WhatsAppin tai Skypen tai Lyncin tai minkä vaan, niin olis helpompi jutella. Hän on aika pitkiä aikoja välillä työttömänä, rahaakaan ei siis liikoja ole, joten siksikin olisi parempi viestiä jollakin, mikä ei maksa tai kuluta saldoa. Oon jaksanut pitää yhteyttä ja vastata kiltisti niihin tekstareihin, vaikka kieltämättä välillä rasittaa. Itse en ikinä tekstaa hänelle, mutta ihan taatusti tulisi viestiteltyä mun aloitteestakin, jos hän olisi jossakin normaalissa yhteydessä kuten Fb. [/quote] Minullakin yksi tällainen, vähän syrjäytynyt vanha ystävä. Asuu yksin ja on aika yksinäinen. Sain houkuteltua hänet Facebookiin, ja nyt on siellä yhteydessä meihin vanhoihin kavereihin. Soitellaankin joskus, mutta kiva, kun voi kysyä kuulumisia helposti vaikka kesken työpäivän, tauolla. Hän on sairastellut vuosia, siksi jäänyt monesta asiasta sivuun, mutta kiva ollut huomata, että on vähän piristynyt, kun niin moni ystävä pitää yhteyttä tuon kautta nyt. [/quote]   Ette te mitään ystäviä ole. Kuinka usein käyt hänen luonaan? [/quote] En juuri koskaan. Hän asuu 500 kilsan päässä. Viimeksi hän kävi luonani kun kutsuin, siitä on nelisen vuotta. Viikottain vähintään olemme muuten yhteyksissä. [/quote] Tämän alapeukuttaja on varmaan sitä mieltä, että emme ole ystäviä, koska pidämme yhteyttä paljon FB:n kautta. Hänestä olisi ehkä parempi, jos en pitäis mitään yhteyttä tuohon ystävään, koska kerran asumme niin kaukana toisistamme ja on aika vaikea tapailla livenä. Olisi varmaan ollut parempi myös, jos en olisi pyytänyt häntä faceen, niin hänen ei tarvitsisi olla niiden kamalien facebook ihmisten (vanhoja kavereitaan) kanssa tekemisissä. Olisi kai parempi, jos yksinäinen jäisi vaan odottelemaan niitä puhelinsoittoja ja hyvin harvinaisia vieraita. Niin se olisi hyvä, kyllä. Kyllä se fb pilaa tässä sairastelevankin ihmisen elämän ihan täysin. =\

[/quote]

Onko jokin syy miksi et voi lähettää sähköpostia? Pitääkö kaikkien 350 fb kaveria pystyä seuraamaan teidän juttujanne. Miksi et ole skypessä ja soita? Hassua, jos ainoastaan facessa tapahtuva tiedottaminen on sinulle jotenkin ainut tapa osoittaa ystävyyttä.
[/quote]

miten dorkia ihmisiä tässäkin ketjussa on??

tajuatko, että fb:ssä voi myös keskustella privana? ei, et tunnu tajuavan.

[/quote]
Mikä sinua kuitenkaan estää muunlaisen kommunikoinnin, jos kerran tiedät, ettei toinen ole facebookissa? Itsekkyys? Sinä olet siellä ja siksi muidenkin on se valittava. Mitä jos kerrankin kysyisit miten ystäväsi haluaisi, että heihin pidetään yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/225 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mäkin facessa, mutta mutta en mä oikeastaan enää päivittele, enemmän tulee käytettyä whatsappia.

t: 16 v

Vierailija
124/225 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävistä kukaan ei ole fb-ssä, ja ihan säännöllisesti tapailemme. Hyvän päivän tututuista en piittaa, eikä kuulumiset kiinnosta.

Vierailija
125/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 14:44"]Nyt en kertakaikkiaan jaksa lukea tätä koko ketjua. Vastaan vain ap:lle. Se, minkä facebook vie, ei mikään arvoista. Minä  en ole ollut koskaan facebookissa. Olen yhteydessä rakkaisiin ystäviin ilman sitä ja tapaan heitä paljon. Olen 40+. En koe jääneeni mistään paitsi ilman facebookia. Päinvastoin. Säästyn monelta turhalta päänvaivalta, paskanjauhannalta ja vähintäänkin siltä epävarmuudelta, mitä facebook monelle aiheuttaa. Av:lla voin jauhaa paskaa, kun haluan ja olla sitten 2 viikkoa poissa. Harvalta facebookissa olijalta tauko onnistuu. [/quote] Kuinka voit tietää, mitä se sinulle aiheuttaisi, ellet siellä edes ole? käyt Vauva-palstalla kuitenkin, eikä täällä oleva "paskanjauhanta" haittaa? "Se minkä fb vie, ei ole minkään arvoista." Hyvä niin, mutta miksi koet sitten tarvetta puhua ko. palvelusta niin negatiivisesti?

[/quote]

Lisään vielä, että tämä on yksi syy, miksi moni on fb:ssä eikä uskalla lähteä, vaikka mieli tekisi. Tällä fb pelaa mm. silloin, kun sieltä yrittää lähteä. Ihmisillä on kuvitelma, että jostain perustavaa laatua olevasta jää sitten paitsi. Minä aikakaan en jää.

Sitäkin vielä täsmennän, etten vihaa tai vieroksu sosiaalista mediaa. Käytän sitä kyllä hyödykseni paljonkin. Haluan hyödyt, en haittoja.

Vierailija
126/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

207 korjaa.. Sorppa, muutama muukin kirjoitusvirhe ja järkkypitkä lause. Sokeaa-sana meni kuitenkin ihan väärin:

"Minusta on aika sokeaa olla näkemättä facebookista aiheutuvia ongelmia. En toki väitä, että siitä seuraa pelkkiä ongelmia."

Vierailija
127/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 07:37"]

kertakaikkiaan vaan unohtuvat, jäävät sivuun. Näin se menee. Vähän surullista tietenkin.

[/quote]

Joku kommentoi, että ap tarkoitti, että fb:ssä olemattomat itkevät sivuunjäämistään ja siitä oli kyse. Missä se tässä lukee?

Vierailija
128/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne haluukin olla niin, urpo.

Vierailija
129/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nyt ehkä unohdu, mutta tapaamiset sovitaan facessa ensin, sit lähetetään 10 viestiä/soitetaan niille jotka ei siellä oo, ja todetaan, että heille ei sovi se ainoa tapaamisaika joka facessa saatiin jo monen kaverin kesken soviteltua. Sitten eivät tule. Ottaisivat itseään niskasta ja tekisivät sen tilin niin kuin ovat vuosia lupailleet. Eli useamman kaverin illanistujaiset jää heiltä helpommin väliin, kahdestaan heitä kyllä tapaan kuten muitakin.

Vierailija
130/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos on yli 30-vuotias, eikä käytä muita sosiaalisia medioita.

Vierailija
131/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole halunnut koukuttua. Ystäviä tapaan kuten aina. Siitä tykkään.

Vierailija
132/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä, mun isosisko 22-vee ei ole facebookissa, eikä kuulemma myöskään sinne ikinä mene, ja silti löytyy tosi laaja ystäväpiiri ja joka viikko näkee kavereitaan. Oli just viimeviikollakin kavereiden kesken Tampereella, sitä ennen Helsingissä. Tiesitkö, että elämää ja kavereita voi olla ilmankin facea? Ei kaikkien elämä pyöri tykkäyksien ympärillä.

Vierailija
133/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin sijaan ollaan nykyään ruvettu käyttämään aika paljon whatsappia ja siinä ryhmiä kaveriporukoille, muutama tuttu on jotka eivät ole hommanneet älypuhelinta ovat sitten myös jääneet vähän sivuun. Kyllä ihmisten on pysyttävä mukana kehityksessä.

Vierailija
134/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. On todella ärsyttävää, kun koko muu porukka on facessa ja yksi ei. Sitten sille yjdelle soitellaan ja kysellään passaako ja sovittiin näin onko ok? Ja tän yhden vastaus sit tiedotetaan koko muulle kaveriporukalle ja sama homma monta kertaa ja sit loukkaannutaan, jos joatain on sovittu ilman häntä.

Vierailija
135/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin facesta jonkin aikaa sitten. Samalla tavalla ystävät pitävät yhteyttä; joko watsappaavat, soittavat tai tekstaavat.

Vierailija
136/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä en ole huomannut. Tosin minulla ei ole mitään isoa kaveripiiriä, ei ole koskaan ollutkaan, joten tällaisia isoja illanistujaisia ei ole. Minulla on viisi hyvää ystävää ja heitä tapaan siinä missä ennenkin, kahden kesken tai joskus muutaman kerrallaan. En ole sellainen, joka viihtyy isoissa porukoissa tai puolituntemattomien kanssa.

Vierailija
137/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niin käy sitten. Aika kummaa kyllä olisi, että kun on vuosikaudet kaina tapaamisen lopuksi sovittu uusi aika, niin sitten me 80 % ystäväpiiristä, unohtuisimme.

Vierailija
138/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkös AP että Facebook on jo melko out teinien keskuudessa. Kohta unohdut itsekin josset oo instassa tai jossain muualla!

Vierailija
139/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mene faceen sen takia. Jos ystävyys siihen katkeaa, niin ei se silloin ole todellista ystävyyttä. Joka ei osaa sillä älypuhelimella soittaa tai vastata siihen, niin saa minun puolesta olla. Varsinkin jos ihmisten päivitykset on sitä mitä täällä kirjotellaan eli järkyttävää olen tehnyt sitä ja tätä, hyvä minä jne. Tai toinen ääripää, ei päivitä mitään, vaan kyttää toisia.

Vierailija
140/225 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB on tuulipukujen internet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän