Miksi puhelimeen puhutaan kaiuttimen kautta?
Olen tullut nuorten naisten kohdalla siihen tulokseen, että sillä halutaan suojata kasvojen meikkiä. Mutta varsinkin ei-kantasuomalaisilla tämä on hyvin yleistä ja äänentaso on jotain puheen ja huutamisen välillä. Miksi näin?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Itse kotona käytän mieluiten kaijutinta, koska en tykkää pidellä puhelinta korvaani vasten. Se kuumenee ja hiostaa ja käsi väsyy ja tykkään puuhailla jotain äänetöntä puhelun aikana, järjestellä tavaroita tai piirrellä tms. En meikkaa, joten ei siihen liity mitenkään. Ihmisten ilmoilla sitten perinteiseen tapaan luuri korvalla, ettei kaikkien tartte kuunnella puhelun molempia puolia.
Kaijutin, haista nyt hevon vee, tollo!
Vierailija kirjoitti:
Tuolla joku sanoi että käsi väsyy , taitaa olla niitä jotka pälpättää puhelimessa kokoajan ilman mitään asiaa.
Jotkut käy töissäkin ja joutuu työn takia paljon puhumaan puhelimessa.
Ja myös vapaa-ajalla syyt voi olla ergonomiset, kun haluaa huolehtia omasta terveydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kotona käytän mieluiten kaijutinta, koska en tykkää pidellä puhelinta korvaani vasten. Se kuumenee ja hiostaa ja käsi väsyy ja tykkään puuhailla jotain äänetöntä puhelun aikana, järjestellä tavaroita tai piirrellä tms. En meikkaa, joten ei siihen liity mitenkään. Ihmisten ilmoilla sitten perinteiseen tapaan luuri korvalla, ettei kaikkien tartte kuunnella puhelun molempia puolia.
Hehheh.. siinä joku on herännyt väärällä jalalla kauniiseen ja aurinkoiseen syysaamuun❤️
Ohis, mutta kukaan ei puhu puhelimeen kaiuttimen kautta, vaan ääni menee sisään aina mikrofonin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä puhelimen mukana tulee sellainen varoitus lappu, että kyseessä on 5G laite ja voi aiheuttaa esim syöpää pitkässä juoksussa. Joten näihin uusiin puhelimiin on hyvä puhua joko kaiuttimen kautta tai handsfreellä.
Voi myös siirtyä lyhyempien juoksumatkojen pariin. Vähentääkö se riskiä?
Herttaista miten luulet olevasi hauska. Et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä tätä "muotia". Bussissa EI kaikki halua kuulla sitä koko puhelua...
Aika juntti pitää olla, jos yleensä bussissa tai junassa rupeaa puhelua puhumaan.
Suomessa on sitten paljon juntteja. Erityisesti Helsingissä. Junttien keski-ikä noin 20v. Tummempi sävyisissä enemmän.
Se on sitä laatu asumista, josta me muualla asuvat olemme kiitollisia Helsingille! Sinne hesalaisten junttien ja tollojen sekaan sopii niiiiin hyvin nämä tuontitollotkin. Me muut elelemme ilman häiriöitä!
Kiitos Helsinki, tollomagneetti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehheh.. siinä joku on herännyt väärällä jalalla kauniiseen ja aurinkoiseen syysaamuun❤️
Ja niin rakki älähti kun kalikka kalahti!
Tollo, et osaa edes kirjoittaa!
Säälittävää!
Hehheh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä tätä "muotia". Bussissa EI kaikki halua kuulla sitä koko puhelua...
Aika juntti pitää olla, jos yleensä bussissa tai junassa rupeaa puhelua puhumaan.
Suomessa on sitten paljon juntteja. Erityisesti Helsingissä. Junttien keski-ikä noin 20v. Tummempi sävyisissä enemmän.
Se on sitä laatu asumista, josta me muualla asuvat olemme kiitollisia Helsingille! Sinne hesalaisten junttien ja tollojen sekaan sopii niiiiin hyvin nämä tuontitollotkin. Me muut elelemme ilman häiriöitä!
Kiitos Helsinki, tollomagneetti!
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta kukaan ei puhu puhelimeen kaiuttimen kautta, vaan ääni menee sisään aina mikrofonin kautta.
Ohisalo?
Itse keskeiset ihmiset kuvittelee että kyllä kaikki haluaa kuunnella minua ja minun puhelua
Vierailija kirjoitti:
Ja niin rakki älähti kun kalikka kalahti!
Tollo, et osaa edes kirjoittaa!
Säälittävää!
Hehheh!
Tulisi muuten pilkku tuonne päälauseen ja sivulauseen väliin. Tollo.
Enhän minä edes meikkaa. Jos meikin suojelu olisi tarkoitus, kai he olisivat hankkineet jonkun hands freen. Mulla ei sellaista ole, kun en käytä kaiutinta kovin usein. Vain silloin, kun puhelin on taskussa teen muita hommia.
Ihmiset kuvittelevat jossain mielisairauden rajamailla että kyllä kaikki ympärillä olevat haluaa kuunnella minua ja minun puhelua
Itse tykkään käyttää kotona kaiutinta, koska haluan pitää kädet vapaana ja saan rennomman asennon. Ja saatan puuhailla samaan aikaan ja hallita ajankäyttöäni.
Puhelimen pitäminen korvalla on luonnoton asento ja aiheuttaa niskajännitystä ja huonon ryhdin.