Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhelimeen puhutaan kaiuttimen kautta?

Vierailija
03.09.2021 |

Olen tullut nuorten naisten kohdalla siihen tulokseen, että sillä halutaan suojata kasvojen meikkiä. Mutta varsinkin ei-kantasuomalaisilla tämä on hyvin yleistä ja äänentaso on jotain puheen ja huutamisen välillä. Miksi näin?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uus puhelin on niin hiton raskas (en tajunnut ostaessani), että käsi väsyy hetkessä. Siksi pidän kotona sina kajarissa, ulkona pidän kyllä aina korvalla.

Vierailija
22/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä tätä "muotia". Bussissa EI kaikki halua kuulla sitä koko puhelua...

Aika juntti pitää olla, jos yleensä bussissa tai junassa rupeaa puhelua puhumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä tätä "muotia". Bussissa EI kaikki halua kuulla sitä koko puhelua...

Aika juntti pitää olla, jos yleensä bussissa tai junassa rupeaa puhelua puhumaan.

Suomessa on sitten paljon juntteja. Erityisesti Helsingissä. Junttien keski-ikä noin 20v. Tummempi sävyisissä enemmän. 

Vierailija
24/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen korona aikana oppinut siihen.. Etten siirrä pöpöjä naamalle.

Toki julkisessa paikassa puhelut on noin 2min.mittaisia. Ei mitään jaaritteluja.

Vierailija
25/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki julkisessa paikassa puhelut on noin 2min.mittaisia. Ei mitään jaaritteluja.

Puhdista sitä luuriasi niin ei ole pöpöjä ainakaan siinä määrin, että pitäisi noin paljon varoa. Ei korona korvasta kyllä tartu muutenkaan :D

Vierailija
26/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan korva ole naamassa. Ja maski on sitä varten, ettei pöpöt mene suu-nenä-alueelle. 

Vierailija
27/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdista sitä luuriasi niin ei ole pöpöjä ainakaan siinä määrin, että pitäisi noin paljon varoa. Ei korona korvasta kyllä tartu muutenkaan :D

Puhdistan aina kotiin tullessa.

No alussa opetettiin jo että kädet voi olla viruksesta ja siirtyy esim. Puhelimen kautta naamalle.

Tämä nyt on itsellä opittu tapa.. Mutta en puhu julkisilla paikoilla kuin sen pakollisen. Pikapuhelut.

Vierailija
28/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan korva ole naamassa. Ja maski on sitä varten, ettei pöpöt mene suu-nenä-alueelle. 

Puhelinhan ei ikinä koske poskea, eihän??

Ihan turha väittely. Itse toimin niin ja piste.

Ja niinkuin sanottu, ne puhelut maks min/kaks niin ei varmaan ketään häiritse.

En missään junassa istu ja lörpöttele tuntikaupalla.

Vierailija
29/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinhan ei ikinä koske poskea, eihän??

Ihan turha väittely. Itse toimin niin ja piste.

Ja niinkuin sanottu, ne puhelut maks min/kaks niin ei varmaan ketään häiritse.

En missään junassa istu ja lörpöttele tuntikaupalla.

Ei minulla koske poskea. Pidän puhelinta nimenomaan KORVALLA, ei naamalla. Minulla ainakin käy helposti niin, että jos vähänkään liikaa painan puhelinta poskea vasten, menee puhelu pitoon. Siksi pidän sitä niin, ettei se osu kuin vähän korvalle. Jos taasen koronaa pelkäisin, en kulkisi ollenkaan julkisissa. Niissä on pelkästään hengitysilmassa enemmän virusta kuin puhelimessa, joka vähän hipaisee poskea. 

Vierailija
30/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä puhelimen mukana tulee sellainen varoitus lappu, että kyseessä on 5G laite ja voi aiheuttaa esim syöpää pitkässä juoksussa. Joten näihin uusiin puhelimiin on hyvä puhua joko kaiuttimen kautta tai handsfreellä.

Puhelimen kanssa ei pidä juosta.

Vierailija
31/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä puhelimen mukana tulee sellainen varoitus lappu, että kyseessä on 5G laite ja voi aiheuttaa esim syöpää pitkässä juoksussa. Joten näihin uusiin puhelimiin on hyvä puhua joko kaiuttimen kautta tai handsfreellä.

Voi myös siirtyä lyhyempien juoksumatkojen pariin. Vähentääkö se riskiä?

Vierailija
32/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän muuten silloin puhelinta noin kun korvissani on luurit enkä oikein tiedä ottavatko puhetta niin siksi varmuuden vuoksu puhun siihen kännykän mikrofoniin. Ja luurit on siis äänikirjan kuuntelun vuoksi jonka puhelu keskeyttää.

Vierailija
33/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun äärettömän harvoin puhelimeen ja en oikeastaan ikinä kaiuttimeen. Varsinkin asiakaspalvelijan on välillä uskomattoman vaikea saada selkoa tai kuulla kun joku pitää kaiuttimella ja ääni kiertää. Yleensä olen ollut silloin törkeä ja pyytänyt reilusti vaihtamaan korvalle tai sitten lopettamaan puhelun.

Eikö sitä voisi käyttää esimerkiksi puhelimen mukana tulevia kuulokkeita/handsfree-laitetta?

Vierailija
34/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona puhun kaiuttimella, koska kuulen siten paremmin (ts. molemmilla korvilla). Niin ikään omaa äänenvolyymiaan on tällöin helpompi säädellä. Luuri korvalla ihmiset yleensä vähän huomaamattaan "huutavat". Julkisella paikalla en puhuisi kaiuttimella enkä soittaisi asiakaspalvelijoillekaan kaiutin päällä.

Vierailija
35/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu kaiuttimeen kirjoitti:

Helpoin tapa, varsinkin, kun puhelimen äänet ovat tosi huonot, eli kelvottomat ainakin iPhonella.

Sama ongelma kun päivitin uudempaan Samsungiin.

En kuule mitään, vaikka puhelin täysillä. Kuulen vasta kun kauitin on täysillä. Äänitaso vastaa vanhan puhelimen keskitasoa.

Vierailija
36/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat mölyapinat ne ovat huutamassa ja muutenkin perseilemässä julkisissa tiloissa. Eivät välitä tippaakaan lähellä olevista ja miksi siis vaivautuisivat edes nostamaan kättä, kun voivat huutaa tavalliseen tapaansa?

Vierailija
37/56 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet puhuu skype tms puheluja ja haluavat samalla nöhdä puhujan.

Toinen syy: mulla ainakin silloin tällöin jos pidän luuria korvalla, iho osuu johon näppäimeen kuten puhelun lopetus, laitto pitoon..... kaiuttimella ei käy näin.

En ole puhelimessa muiden kuullen.

Vierailija
38/56 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona puhun kaiuttimella, koska kuulen siten paremmin (ts. molemmilla korvilla). Niin ikään omaa äänenvolyymiaan on tällöin helpompi säädellä. Luuri korvalla ihmiset yleensä vähän huomaamattaan "huutavat". Julkisella paikalla en puhuisi kaiuttimella enkä soittaisi asiakaspalvelijoillekaan kaiutin päällä.

Mites ne kuulokkeet? Niistä tulee ääni oikeasti molempiin korviin ja vielä lähemmäksikin.

Vierailija
39/56 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kaiutinta. Kaiutin sotkee ääntä.

Vierailija
40/56 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla joku sanoi että käsi väsyy , taitaa olla niitä jotka pälpättää puhelimessa kokoajan ilman mitään asiaa.