Miksei kaikki ihmiset elä oikein?
Miksei ihmiset elä oikeaoppisesti? Eläisivät normaaliin hyvään tapaan niinkuin normaalit hyvät ihmiset, niinkuin minä. Miksi ihmiset elää eri tavalla kuin minä, ihan omalla tavallaan, ihan omaa elämäänsä?
Kommentit (25)
Voihan sitä monella tavalla elää oikein ja normaalia elämää odottamatta samalla että kaikki eläisivät sen saman kaavan mukaan. Jos minä täällä huutelisin että oikein elämiseen kuuluu se, että seksiä odotetaan avioliittoon, niin tuskin saisin kauheasti tälle kannatusta vaikka se olisikin mielestäni oikein ja muunlainen käyttäytyminen tässä kohtaa olisi muuta kuin oikein.
Tai jos olisin sitä mieltä että on oikein olla juomatta viinaa ainakaan niin että siitä tulee niin känniin että alkaa sekoilemaan ja puhumaan läpiä päähänsä.
Voihan sitä kaikenlaista pohtia, mutta me emme mahdu kaikki samaan muottiin tai edes muottisarjaan.
Tottakai nyt jotain sääntöjä / lakeja pitääkin noudattaa.
Se ei silti sulje pois esim. sitä mitä ruokaa joku syö tai minkälaisia vaatteita on oikeus käyttää.
Älä valehtele, teet kuitenkin kaikki ne tuhat ja yksi asiaa täysin väärin mitä ip-lehdissä päivittäin luetellaan.
Melkoisen omituinen avaus. Mikä määrittelee sen, mikä on oikein elämistä?
Esimerkiksi tässä meidän kadulla ja lähiympäristössä asuu noin 30 perhettä.
Kaikki elävät normaalien yhteiskuntasääntöjen mukaan, eli ovat aivan tavallisia ihmisiä.
Mutta osa heistä touhuaa puutarhassa joka päivä, koti on viimeisen päälle puunattu aina. Toiset taas eivät jaksa hinkata kaikkea viimeisen päälle. Kummat elävät oikein?
Toisilla on lapsia, toiset eivät edes halua, kumpi oikein?
Meillä syödään päivällinen noin 17-18, toiset 20-21, kumpi on oikein elämistä?
Näitä erilaisuuksia on vaikka kuinka paljon, mikä sen määrittää mikä on oikein.
Toki jos aloittajalla on mielessä eläminen vastoin lakeja ja asetuksia, sekä muutoin vasten yleisiä hyviä tapoja, niin ymmärrän ihmetyksen. Mutta sinänsä kysymys on outo ilman mitään tarkennusta.
Miksi joku elää omaa elämäänsä, no kenen elämää sitten pitäisi saati voisikaan elää ?