Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Lumon tyylisiä asunnonvuokrausfirmoja on?

Vierailija
25.06.2024 |

Siis sellaisia, joissa on mahdollista vuokrata asunto vain täyttämällä vuokrausilmoitus netistä. Sellaisia jotka toimisivat muuallakin kuin jossain pk-seudulla? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaako sinua kohdata vuokranantaja?

Vierailija
2/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä näkemättä asuntoa vuokraa. Nettikuvat voivat antaa harhaanjohtavan/väärän kuvan todellisesta asunnon kunnosta / talon sekä naapuruston tasosta. Esitä tarkentavia kysymyksiä.

Suosittelen käymistä paikan päällä. Kysele etukäteen ulkopuolisten mielipiteitä kohteesta.

Yksityisten henkilöiden kanssa ole erityisen varovainen, on paljon huijareita ja takuuvuokran kyselijää, jopa sellaisia, joissa kohdetta ei ole edes olemassa. Lykkyä Ap!

Vierailija
4/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sato.

Vierailija
5/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumo ja Sato pk ja isot kaupungit. M2-kodit pk-seutu. Yksityiseltä vuokratessa neuvottelemalla pääset molempia osapuolia miellyttävään soppariin, toki vuokralainsäädäntöä mukaillen.Voin neljää kohdetta vuokraavana yksityisenä kokemuksesta sanoa, että hyvä vuokralainen on timanttia arvokkaampi.

Vierailija
6/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi vähän ahdistaa. Ei missään nimessä kannata vuokrata yksityiseltä, jos firma on vaihtoehto. Paljon vähemmän kusetusta ja säätöä.

Vierailija
7/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodisto/Newsec ja Helsingissä Auroranlinna. Asunto on kyllä hyvä käydä katsomassa paikan päällä, mutta periaate on että väistyvä vuokralainen esittelee, tai huoltomies, tai kuten minulle kävi, sain avaimet ja katsastin asunnon itse.

Vierailija
8/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen isoa mestaa, niin vuokralainsäädäntöä ja oikeuksia valvotaan  tiukasti. Yksityisestä et voi tietää mikä hiippari se pahimmillaan on.Tyttärelläni  vanhempi mies, jolta lehti-ilmon kautta vuokrasi (naimisissa oleva mies omakertomansa muk.) kävi päiväaikaan nuuhkimassa hänen kämpällä useita kertoja. Naapurin otti minuun yhteyttä somen kautta ja kertoi epäilyksensä nähtyään miehen 10 minuutin pituisilla omin avaimin tapahtuneilla oudoilla käynneillä. Oikeusjuttu edessä.

Vierailija
9/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miten vuokraat netin kautta niin asunto kannattaa aina käydä kattomassa. Siihen on myös aina mahdollisuus. Esim Lumolla on monesti kohteesta kuvat missä asunto on juuri rempattu mutta sen jälkeen asunnossa on asuttu, joten kuviin ei kannata luottaa. Käy aina katsomassa kohde.

Vierailija
10/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa sopimusta ilman käyntiä. Yksityisten vuokranantajian kanssa vaadi heti videopuhelu, jossa näet hänen olemuksensa plus hän on itse kohteessa ja antaa reaaliaik. kuvan siitä sinulle huone kerrallaan. Jos tässä kohtaa ei hierrä, voit jatkaa sopparin tekoon etänäkin.

Vierailija
11/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juli Living. 

Eiköhän noissa kaikissa firmoissa ole sama systeemi, että voit vuokrata asunnon netissä, jonka jälkeen sinulla on mahdollisuus käydä katsomassa asunto (kannattaa ehdottomasti käydä!!) ja sen jälkeen sinulla on oikeus purkaa tyyliin vuorokauden sisällä se sopimus jos asunto ei vastaakaan sitä mitä sen ajattelit olevan. 

Ihan kätevää.

Vierailija
12/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halavemmalla saa yksityiseltä. 

Vierailija
13/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Kodit. Näitä on ainakin Tampereen seudulla

Vierailija
14/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota yksityiseltä ainakaan ennen entisten vuokralaisten konsultointia. Heiltä kuulet totuuden siemeniä kaikista tarvittavista faktoista, mm. se TÄRKEIN: onko vuokranantaja kiinnostunut myös asukkaan hyvinvoinnista, ja omista velvollisuuksistaan vaiko kylmästi vain rahan perässä, muusta viis. Inhimillisyys ja empatia ovat hyvin arvokkaita ominaisuuksia myös vuokrasuhteessa ja luovat turvallisuutta uuden kodin perustaksi.

Vierailija
15/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avara.

Jossain viestissä ehdotettiin M2, mutta eihän siltä saa suoraan vuokrattua netistä? M2-asunnot ovat varallisuusrajoitettuja, niihin täytyy tehdä hakemus.

Vierailija
16/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juli Living. 

Eiköhän noissa kaikissa firmoissa ole sama systeemi, että voit vuokrata asunnon netissä, jonka jälkeen sinulla on mahdollisuus käydä katsomassa asunto (kannattaa ehdottomasti käydä!!) ja sen jälkeen sinulla on oikeus purkaa tyyliin vuorokauden sisällä se sopimus jos asunto ei vastaakaan sitä mitä sen ajattelit olevan. 

Ihan kätevää.

Ei ole kaikissa samaa systeemiä. Jollakin firmalla on niin, että asunnon saa vuokrata suoraan netistä, mutta silloin asuntoa ei saa tulla katsomaan etukäteen.

Ja joillakin ei voi vuokrata netistä suoraan ollenkaan.

Vierailija
17/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole tarkoituskaan vuokrata näkemättä asuntoa, tarkoitin vain näitä joissa täytät hakemuksen netissä, asunto on sen jälkeen käytännössä sinulle varattu ja sitten käyt katsomassa ja teet lopullisen päätöksen. 

Tuo Kodisto on mainituista ainoa jolla on täällä tuollaisia asuntoja, ei kyllä ollut kummoisia vapaana, joko jossain 10km päässä keskusta (ei ole kovin iso kaupunki joten on todella kaukana) tai sitten niissä muuten vaan vähiten houkuttelevissa kaupunginosissa. 

Vierailija
18/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota yksityiseltä ainakaan ennen entisten vuokralaisten konsultointia. Heiltä kuulet totuuden siemeniä kaikista tarvittavista faktoista, mm. se TÄRKEIN: onko vuokranantaja kiinnostunut myös asukkaan hyvinvoinnista, ja omista velvollisuuksistaan vaiko kylmästi vain rahan perässä, muusta viis. Inhimillisyys ja empatia ovat hyvin arvokkaita ominaisuuksia myös vuokrasuhteessa ja luovat turvallisuutta uuden kodin perustaksi.

En jaksa pelätä yksityisiä, olen asunut kuudessa yksityisen kämpässä ilman ongelmia. Mistä minä niitä entisiä vuokralaisia edes löytäisin ja vielä monikossa? 

Vierailija
19/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halavemmalla saa yksityiseltä. 

Mutta vaikeammin, kun muuttaa luottotiedottoman avopuolison kanssa. Olen kirjoittanut jo vuokra-asuntohakemuksiin asiallisesti ja selvästi että minulla on luottotiedot mutta avopuolisollani ei, ja silti näytössä vuokranantaja aina yllättyy että toisella meistä ei ole luottotietoja. En jaksaisi sitä uudestaan ja uudestaan. Nykyisessä asunnossa sentään kävi tuuri ja luottotietoja ei edes kysytty.

En tiedä pitäisikö mun vain kysellä kaksiota itselleni, mies olisi siellä alussa vain "kylässä" ja jossain vaiheessa kysyisin että voiko kumppanini muuttaa asuntoon virallisesti myös. 

Vierailija
20/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumo ja Sato pk ja isot kaupungit. M2-kodit pk-seutu. Yksityiseltä vuokratessa neuvottelemalla pääset molempia osapuolia miellyttävään soppariin, toki vuokralainsäädäntöä mukaillen.Voin neljää kohdetta vuokraavana yksityisenä kokemuksesta sanoa, että hyvä vuokralainen on timanttia arvokkaampi.

Monenko karaatin timantista nyt puhutaan? Itse vuokranantajana olen sitä mieltä että vuokralaiset ovat kuin minkin rehua, yhtä arvokkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi