Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko oikeasti köyhiä tai ylivelkaantuneita?

Vierailija
09.10.2014 |

Ihmetyttää nämä keskustelut, että ei ole varaa siihen eikä tähän. Ja joo, ei tarvii olla varaa suihkukoneeseen tai satojen tuhansien kaulaketjuihin, mutta ihan tavallisiin asioihin niinkuin ruokaan, asumiseen, vaatteisiin, lääkkeisiin, autoon, harrastuksiin ja lomamatkoihin? Mä en tunne ketään, jolla ei olisi varaa lähteä vaikka ex tempore ravintolaan syömään tai laivaristeilylle. 

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Työkyvyttömyyseläkkeelle 31 vuotiaana. Tulot takuueläke n. 734€/kk. Asumistuen jälkeen jää vuokrasta maksettavaa 210€/kk. Loput rahat jää minulle... JEE

En saa lääkkeisiin avustusta tai erityiskorvattavuutta. En saa myöskään sosiaalitoimisto mitään koska tuloni ovat vuokran jälkeen yli normin.

Nyt olen 37 vuotias ja odotan milloin kuolisin pois.

Vierailija
2/64 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhä. Sössin asiani ihan itse parikymppisenä ja jäin vaille kunnon koulutusta sekä hommasin n. 6000 euroa velkaa kun en vaan maksanut laskujani. En tiedä miksi mun aivot ei vaan toimineet kuten piti.

Nyt siis elän n. 800 eur/kk palkalla mieheni tienatessa hulppeat 1500 eur/kk. Pienen kaksiomme vuokra on päälle 700€ kuussa ja loppurahat menevät laskuihin ja ruokaan. Säästöjä ei jää penniäkään. Yritän lisätä työmäärääni jotta palkkani nousisi edes tonniin kuussa. Silloin voisin alkaa säästää sen 100 euroa kuussa. Ai niin ja ikää on 29.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:01"]Tiedän erään köyhän yh-äidin, jonka lapset sijoitettiin erossa isälle. Hän kertoi minulle kerran, ettei voi mennä töihin koska sitten hän joutuisi maksamaan elareita. Nyt hän makailee yksin kotona sossun kustantamana.
[/quote]

Vai että ihan yh-äiti, jonka lapset isällä. YH=yksinhuoltaja. Tässä tapauksessa se kyllä vaikuttaisi olevan isä, joka on yh, eikä suinkaan äiti...
[/quote]

Ja ylipäätään, piti taas mainita yh -sanalla jotain ilkeää. Yleisesti miesten ilmiöstä kysymys. Yh- äideistä iso osa on tilanteessa tahtomattaan, eivätkä kaipaa moraalista tuomiota.

Vierailija
4/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kahtia jakautunut vaikka aina toista väitetään. Toisilla on tarpeeksi rahaa peruselämiseen ja toisilla ei mitään. Paskat tämä mikään hyvinvointivaltio on.

Vierailija
5/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo.

Vierailija
6/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:55"]

Paska provo.

[/quote]

Ei ole provo. En tunne ketään, jolla ei olisi varaa ruokaan ja peruselämiseen. 

Vierailija
7/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:57"]

Paska provo.

[/quote]

[/quote]

Se ei tietenkään tarkoita etteikö näitä olisi, vaikka ei sinun lähipiirissä olisikaan.

Vierailija
8/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kahtia jakautunut vaikka aina toista väitetään. Toisilla on tarpeeksi rahaa peruselämiseen ja toisilla ei mitään. Paskat tämä mikään hyvinvointivaltio on.

[/quote]

Olen varmaan aika onnekas, kun en edes tunne niitä, joilla ei ole mitään. Jos joku tuntemani ihminen näkisi nälkää, kärsisi kylmästä ilman kunnollisia vaatteita tai olisi ilman asuntoa tai ei saisi hankituksi lääkärin määräämiä lääkkeitä, auttaisin erittäin mielelläni. 

Vierailija
9/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään köyhän yh-äidin, jonka lapset sijoitettiin erossa isälle. Hän kertoi minulle kerran, ettei voi mennä töihin koska sitten hän joutuisi maksamaan elareita. Nyt hän makailee yksin kotona sossun kustantamana.

Vierailija
10/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ei todellakaan ole varaa lähteä risteilylle, mutta onneksi en myöskään tykkää niistä. Ravintolassa emme käy kun hinta-laatusuhde on yleensä huono. Onneksi osataan kokata hyvää ruokaa kotonakin.

Vierailija
11/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:57"]

Paska provo.

[/quote]

[/quote]

Se ei tietenkään tarkoita etteikö näitä olisi, vaikka ei sinun lähipiirissä olisikaan.

[/quote]

No väitinkö minä niin? 

Vierailija
12/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskää tunne ..

Vierailija
13/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:53"]

Tunnen. Olen itse sellainen. 2€ päivässä varaa ruokaan. Sillä ei hirveästi juhlita.

[/quote]

Mikä sinut on ajanut tuohon tilanteeseen? Missä ovat ystäväsi ja sukulaisesi? Eikö kukaan auta sinua tilanteessasi? Saatko apua yhteiskunnalta?

Vierailija
14/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe. Ei voida ikinä tehdä mitään, ei ole autoa, omaa asuntoa ei tosin velkaakaan. Joka päivä on kitkuttamista toiseen. 

Vierailija
15/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten joku on tosi köyhä. 

Jos ei ole oikeasti varaa, niin sossu auttaa. Maksaa jopa reseptilääkkeet, sähkölaskun, kotivakuutuksen yms.

Vierailija
16/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:01"]

Tiedän erään köyhän yh-äidin, jonka lapset sijoitettiin erossa isälle. Hän kertoi minulle kerran, ettei voi mennä töihin koska sitten hän joutuisi maksamaan elareita. Nyt hän makailee yksin kotona sossun kustantamana.

Tämmöset tapaukset ihmettyttää:kakaroita kyllä tehdään muttei oo varaa elättää niitä sitten ei mennä töihin kun sossu lopettaa maksamisen!Hieno mennä taas huomenna töihin kun tietää että niistäkin rahoista menee osaa semmosille ihmisille jotka ei osaa suunnitella elämäänsä tuntia pidemmälle!

Vierailija
17/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:05"]

Jos ei ole oikeasti varaa, niin sossu auttaa. Maksaa jopa reseptilääkkeet, sähkölaskun, kotivakuutuksen yms.

[/quote]

Ei auta jos on munille menneen yrityksen takia kusessa.

Vierailija
18/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On auto ja asunto, mutta liikaa velkaa. Päältäpäin näytämme tosi hyvin toimiintulevilta, mutta todellisuus toista.

Vierailija
19/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole varaa lähteä risteilylle, pitäisi ostaa koko perheelle passit, junamatkat täältä etelään, ja sitten ne laivamatkat ja käyttörahat siellä... menisi kyllä satoja euroja, joten ei, ei ole varaa. Kerran vuodessa käydään omalla autolla jossain kotimaan kohteessa ollaan yleensä kolme yötä, siihenkin reissuun menee vähintään 800€. Ravintolassa voidaan käydä, mutta se on sitten se mäkkäri tai hese.

Vierailija
20/64 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:05"]

[/quote]

Ei todellakaan maksa mitään vakuutuksia! Se on tasan se sähkö, lääkkeet ja vuokra ja elämiseen 480€ vai mitä se on, mitään muuta ei saa, ei vaikka olisi hyvä syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän