Tunnetteko oikeasti köyhiä tai ylivelkaantuneita?
Ihmetyttää nämä keskustelut, että ei ole varaa siihen eikä tähän. Ja joo, ei tarvii olla varaa suihkukoneeseen tai satojen tuhansien kaulaketjuihin, mutta ihan tavallisiin asioihin niinkuin ruokaan, asumiseen, vaatteisiin, lääkkeisiin, autoon, harrastuksiin ja lomamatkoihin? Mä en tunne ketään, jolla ei olisi varaa lähteä vaikka ex tempore ravintolaan syömään tai laivaristeilylle.
Kommentit (64)
Tunnen. Olen itse sellainen. 2€ päivässä varaa ruokaan. Sillä ei hirveästi juhlita.
No meidän perhe on. Että ei tarvii kaukaa hakea.
Tunnen montakin kansaneläkkeellä olevaa.Oma anoppini esim jättää joskun verenpaine ym lääkkeitä ostamatta kun haluaa säästää. Harvemmin mitään uutta ostavat. Lapset kyllä sitten ostavat pesukoneita ym jos jotain tarvitsevat.
Tunnen. On sairautta, pitkittynyttä työttömyyttä jne. Ja lähin on oma perhe. Ulospäin kulissit on varmaan ihan hyvin, mutta elämme ihan kädestä suuhun. Perheessä 2 työssäkäyvää aikuista. Palkat ei nouse samaan tahtiin kuin kulut ja hinnat, näin se valitettavasti menee. Lisäksi painaa yritysvelat jotka jäi konkurssin myötä miehen niskoille. Joskus masentaa niin että en tekee mieli heittää hanskat tiskiin, jättää kaikki maksamatta ja antaa mennä. Ei tunnu aina ihmisarvoiselta elämältä. Sitten katsoo lapsiaan, miten ne osaa iloita pienestä, ovat vaatimattomia. Muistavatko aikuisena köyhät ajat. Rakkaus heihin pitää pinnalla juuri ja juuri.