Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuva, paljonko tulosi ja paljonko maksat vuokraa?

Vierailija
03.09.2021 |

Otsikossa kysymys.

Olen muuttamassa yksin ja pohdin onkohan tuleva vuokra kuitenkin liian suuri tuloihini nähden. Vertaistukea :)

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot noin 2600 e/kk, vuokra 1150 euroa. Iso kaksio Helsingin keskustassa. Mies jätti koronan kynnyksellä, jäin tähän koska en jaksanut muuttaa ja koska koronan aikana oon mielummin käyttänyt rahaa tilavaan asumiseen ja mahdollisuuteen liikkua kävellen ja fillarilla.

Kaveripariskunnalla on pieni kaksio helsingin keskustassa vuokra 1600 euroa joten halvalla pääset.

Joo, sekin on vaikuttava tekijä. Oli löytö aikanaan, tämä on vielä ylin kerros puistonäkymillä. Katselin kyllä yksiöitäkin mut sit totesin että en viitsi parin satasen säästön takia muuttaa nyt, kun joutuu tekemään töitä kotona - tänne oon kirjahyllyllä eristänyt "työhuoneen" kun tilaa on (54 m2).

Vierailija
62/65 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen sijoittaja, joten minulla ei ole tuloja sillä tavalla kuin jollain ansiotyöläisellä on. tuloni ovat myyntivoittoja ja vaihtelevat. Joinakin kuukausina 0 euroa, jos en ole myynyt mitään, joinakin enemmän. Vuokrani on 440 euroa kuussa. Kyseessä on pieni kaupunkiasunto, alueella, jota ihmiset pitävät vain köyhän väen ja rikollisten sekä narkkareiden alueena. Onhan täällä niitäkin, mutta ei meidän talossa ja kun ovet on aina lukossa, ei ole mitään ongelmia asua täällä. Olen aina muuttanut ns. massan ihmisten hylkimille paikoille, koska en ole niin tyhmä että maksaisin jostain statuksesta tai siitä, että ihmiset luokittelevat rahatilanteeni väärin. On itse asiassa mukavaa, jos joku luokittelee minut köyhäksi. Säästyn monelta "vaivalta". Tililläni pidän vain puolen vuoden vuokrien kokoista hätävaraa + kuukausittaista käyttörahaa, koska haluan sijoittaa kaiken ylimääräisen. Mökkikautena viihdyn paljon mökillä, siinä ei ole kovinkaan paljon kustannuksia, mutta tästä ei enempää, koska ap kysyi vuokrasta.

Ap kyseli, että onko tuleva vuokra liian iso tuloihinsa nähden. Suosittelen tekemään taulukon, johon laitat kaikki kuukauden menosi ja katsot paljonko jää jäljelle, älä jätä huomioimatta sellaisia menoja, jotka eivät tule kuukausittain, mutta ovat kuitenkin läsnä elämässäsi vuosittain. Sitä vähemmän kun maksat vuokraa, selviät. Jos haluat saada säästöönkin jotain, niin tietenkin otat sen huomioon sitten vuokran määrässä.

Kerroin tuossa 1. kappaleessani logiikkani asuntoni valintaan. Suosittelen samaa. Ei oikeasti ole väliä sillä onko kuulopuheiden mukaan joku kaupunginosa pahassa maineessa, vain sillä on väliä, että se talo, johon olet muuttamassa on hyvä. kaikki säästetty raha on hyvää rahaa.

Olemme samaa puuta! Itsellä tilava kaksio, oma ja maksettu, samoilla spekseillä.

Asumiseen menee suuressa yliopistokaupungissa 260e (sisältää myös autotallin). 1850e käteen vakitöistä,osakkeisiin vähintään 500e/kk. Elelen sinkkuna. Ketjussa kyseltiin vuokratasosta,mutta en malttanut olla komppaamatta tätä mielipidettä siitä, että asumisen suhteen voi vähän nuukailla ja säästää niissä menoissa.

onpa hauska tavata toinen vastavirtaan uija näissä asumisasioissa, yleensäkin kannattaa aina katsoa sinne minne se ns. suuri massa ei katso, olen huomannut. kodin yksi suurimmista tekijöistä on sisustaminen, joten ne ulkoiset seikat ja muu lähiympäristö on oikeasti hyvin marginaalinen tekijä. minä en ole halunnut ostaa tästä kaupungista asuntoa, koska kun muutin tänne, niin ei vain tuntunut siltä, että asuisin täällä pitkään - toisin kävi, ja kun samalla tuntui, että kun en asu kuitenkaan täällä pitkään, niin fiksumpaa vuokrata. Ei voi kaikkea ennustaa aina. Nyt sitten taas on sellainen fiilis, että olen katselemassa viereistä kaupunkia, että jos sieltä ostaisi asunnon, niin ei viitsi lähteä täältä ostamaan,joten olen jumahtanut tähän asuntoon. tässä on uskomattoman toimiva ja hyvin suunniteltu perusarkkitehtuuri/tilasuunnittelu.

Unohdin vielä mainita että töihin on 15 min pyöräilymatka. Säästöä sekin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra 250 €, joka sisältää veden ja sähkön.  Nettotulot n. 4000 €/kk. Höperö eläkelläinen vuokraa kämppää käytännössä vastike+sähkökulut hinnalla joten omistuasuntoa ei ole ollut ole mitään järkeä ostaa jo viidettätoista vuotta putkeen ja tulot voi sijoittaa asunnon sijaan johonkin järkevämpään.

onnittelut hyvästä löydöstä

Vierailija
64/65 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot 1 420 e/kk, vuokra 890 e/kk. Hki, pääradan varrella. Kitsaasti elellään.

Vierailija
65/65 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitukia ei kai tuloiksi sinällään lasketa, mutta muutakaan ei ole, joten kerrotaan sitten ne. Eli saan noin 900 € nettona kuukaudessa ja tästä menee vuokraan 550 €.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi