Yksin asuva, paljonko tulosi ja paljonko maksat vuokraa?
Otsikossa kysymys.
Olen muuttamassa yksin ja pohdin onkohan tuleva vuokra kuitenkin liian suuri tuloihini nähden. Vertaistukea :)
Kommentit (65)
En maksa asunnostani vuokraa, vaan vastiketta. Noin 50 m2 kaksiosta 4,3€/m2/kk.
Nettopalkka n. 1900 e, vuokra 730 e.
En maksa mitään vuokria, ei ole pidemmän päälle taloudellista.
Omistusasunto siis.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten vastasit ketjuun, jossa kysyttiin vuokrasta?
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto siis.
Omistusasuminen ei selkeästi kannata, koska se heikentää lukutaitoa ja kykyä olla kommentoimatta ketjuihin, joissa puhutaan vuokrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten vastasit ketjuun, jossa kysyttiin vuokrasta?
Tämä on sama asia, kun ”mitä kuuluu arkimeikkiisi?”-lankoihin tullaan aina vastaamaan: ”en meikkaa!!” joten älä valita.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kysyi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto siis.
Omistusasuminen ei selkeästi kannata, koska se heikentää lukutaitoa ja kykyä olla kommentoimatta ketjuihin, joissa puhutaan vuokrasta.
Mitä varten olet noin äkäinen? 😈
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto siis.
No tätähän ei kysytty. Menetkö johonkin leipomisketjuunkin pätemään asian vierestä kuinka et syö ollenkaan sokeria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto siis.
En minä äkäinen ole :) Oikein hyvillä mielin kirjoittelen.
Tulot noin 1400 € netto, peruselämiseen 1000 € / kk. Netti, sähkö, puhelin, vuokra, vakuutus, ruoka, pari maksukanavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto siis.
Eiköhän sinuakin v'tuttaisi, jos kysyisit vaikka maidon litrahintaa ja saisit vastauksesi selostuksen siitä, miksi maitoa ei kannata juoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja kiitos yhteiskunnan saan erilaisia tukia n. 900 euroa / kk
Vuokrani on 470 euroa.
Vesi kuuluu vuokraan.
Edullinen vuokra sulla. - Itse olen myös työtön ja vuokani on 650€. + sähkö. - Ja ennen kuin joku kivahaa, että muuta niin suositelisin tutustumaan isommissa kaupungeissa perittäviin vuokriin. Ja samalla huomioida, missä mahd- työpaikoja on tarjolla. - Kyllä minä voin muutta öiden perässä mutta juuri nyt en koe sitä mielekkääksi; uskotttelen työllsitymsieni -vaikka sitten lyhyempäänkin pätkään- olevan paremmin mahdollsta nykyisellä asuinalueeltani kuin muuttamalla -joka myös maksaa-johonkin huomattavasti edullisemmalle alueelle
AP on selvästi uusi palstalla.
Vähänkin aikaa täällä pyörineet tietävät kysymättäkin palstan olevan täynnä lääkäreitä, lakimiehiä, ekonomeja ja muiden alojen asiantuntijoita, ja kaikkien asuvan omistusasunnossa ja tienaavan vähintään 4000/kk. Olemme (miehet) myös yli 185cm pitkiä ja parisuhteessa mallin kanssa. Tosin pari palsta-sinkkua naaraa naaraita tinderissä minkä kerkiävät. Palsta-naiset ovat kaikki veloja joiden mies on edellä mainittu huippuosaaja.
Täällä ei kukaan asu vuokralla.
Palkkaa jää käteen 1700 euroa kuukaudessa, asunto 48 neliön kaksio kerrostalossa, vuokraa maksan 560 e + 18 e vesimaksu / kk , asuinkaupunki Pohjanmaalla. Asun suhteellisen halvasti, asunto ei ole kovinkaan tasokas mutta näillä nyt mennään.
Vierailija kirjoitti:
AP on selvästi uusi palstalla.
Vähänkin aikaa täällä pyörineet tietävät kysymättäkin palstan olevan täynnä lääkäreitä, lakimiehiä, ekonomeja ja muiden alojen asiantuntijoita, ja kaikkien asuvan omistusasunnossa ja tienaavan vähintään 4000/kk. Olemme (miehet) myös yli 185cm pitkiä ja parisuhteessa mallin kanssa. Tosin pari palsta-sinkkua naaraa naaraita tinderissä minkä kerkiävät. Palsta-naiset ovat kaikki veloja joiden mies on edellä mainittu huippuosaaja.
Täällä ei kukaan asu vuokralla.
Nimenomaan pienituloisten kannattaa hankkia asunto nyt kun Kela vielä korvaa asumistukena yhtiölainankin osuuden. Vuokralla asuminen on yksinkertaisesti vain tyhmää nyt kun asuntolainaa suorastaan tuputetaan jopa työttömille ja korot ovat alhaalla. Nimenomaan nyt kannattaisi asunto ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja kiitos yhteiskunnan saan erilaisia tukia n. 900 euroa / kk
Vuokrani on 470 euroa.
Vesi kuuluu vuokraan.
Edullinen vuokra sulla. - Itse olen myös työtön ja vuokani on 650€. + sähkö. - Ja ennen kuin joku kivahaa, että muuta niin suositelisin tutustumaan isommissa kaupungeissa perittäviin vuokriin. Ja samalla huomioida, missä mahd- työpaikoja on tarjolla. - Kyllä minä voin muutta öiden perässä mutta juuri nyt en koe sitä mielekkääksi; uskotttelen työllsitymsieni -vaikka sitten lyhyempäänkin pätkään- olevan paremmin mahdollsta nykyisellä asuinalueeltani kuin muuttamalla -joka myös maksaa-johonkin huomattavasti edullisemmalle alueelle
helsinki (jossa on kuulemma suomen kallein asuminen), mellunmäessä yksiö 450 euroa kuussa
24% nettotuloista.