Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kotiäiti ja juon viiniä arki iltana

Vierailija
09.10.2014 |

Lasi tai kaksi silloin tällöin rankan päivän jälkeen.
Onko siinä jonkun mielestä jotain pahaa?
Humalanhakuisesti en juo kun muutaman kerran vuodessa kun pääsen viihteelle ystävien kanssa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:05"]

Tästä ketjusta tajuaa, kuinka neuroottisia meillä ollaan alkoholin suhteen. Joopa joo, pari lasia viiniä on suorin tie helvettiin. Pian olet menettänyt työpaikkasi, perheesi ja kotisi, paskantelet housuihsi kadulla ja törmäilet öristen vastaantulijoihin.

[/quote]

Siis täh, luemmeko samaa ketjua? Täällähän on yläpeukutettu kaikki viinaan rohkaisevat viestit ja vastavuoroisesti alapeukutettu jos on ollut hiemankin kritiikkiä. Itse otan myöskin lasin viiniä sillon tällöin mutta tajuan että alkoholissa piilee myös ongelma. On täällä ollut asiallisiakin viestejä liittyen siihen mitä alkoholi voi negatiivisessa mielessä ihmiselle tehdä. Miksi se on aina tiukkapiposuutta? Olen itse alkoholistiperheestä jossa äitini tissutteli illat ja isä oli jokaisissa juhlissa kännissä joten tiedän mistä puhun. Tiedän myös että alkoholia voi käyttää fiksusti. Kai näissä ketjuissa saa puhua puolesta ja vastaan ilman että on ördäilevä alkkis tai tiukkapipo?
[/quote]

Voi toki, mutta ketjuun eksyy aina se joka aloittaa haukkumaan jokaista vähänkään käyttävää alkoholistiksi.

Vierailija
22/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:05"]

Tästä ketjusta tajuaa, kuinka neuroottisia meillä ollaan alkoholin suhteen. Joopa joo, pari lasia viiniä on suorin tie helvettiin. Pian olet menettänyt työpaikkasi, perheesi ja kotisi, paskantelet housuihsi kadulla ja törmäilet öristen vastaantulijoihin.

[/quote]

Siis täh, luemmeko samaa ketjua? Täällähän on yläpeukutettu kaikki viinaan rohkaisevat viestit ja vastavuoroisesti alapeukutettu jos on ollut hiemankin kritiikkiä. Itse otan myöskin lasin viiniä sillon tällöin mutta tajuan että alkoholissa piilee myös ongelma. On täällä ollut asiallisiakin viestejä liittyen siihen mitä alkoholi voi negatiivisessa mielessä ihmiselle tehdä. Miksi se on aina tiukkapiposuutta? Olen itse alkoholistiperheestä jossa äitini tissutteli illat ja isä oli jokaisissa juhlissa kännissä joten tiedän mistä puhun. Tiedän myös että alkoholia voi käyttää fiksusti. Kai näissä ketjuissa saa puhua puolesta ja vastaan ilman että on ördäilevä alkkis tai tiukkapipo?
[/quote]

Voi toki, mutta ketjuun eksyy aina se joka aloittaa haukkumaan jokaista vähänkään käyttävää alkoholistiksi.
[/quote]

Niin no, mehän olemme av-palstalla. Täällä kannattaa pikkasen oppia suodattamaan, ihan jokaiseen kommenttiin ei kannata takertua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin no, mehän olemme av-palstalla. Täällä kannattaa pikkasen oppia suodattamaan, ihan jokaiseen kommenttiin ei kannata takertua.
[/quote]

Joo, mutta keskustellessa kai asiasta saa puhua puoleen ja toiseen myös kommenteista.

Vierailija
24/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees.

Vierailija
25/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan okei. Mä juon itse kans saunasiiderin tai kaksi, jos otetaan niin pitkät löylyt että ehtii.

Vierailija
26/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen hakee itse oman rentoutumistyylinsä, kunhan et anna tuon lipittelyn riistäytyä käsistä. Täällä on usein ollut ikäviä juttuja juuri äitien alkoholismista ja sen seurauksista lasten ahdistukseen.

Kannattaisi pitää ryyppypäivien välillä kunnollisia taukoja.

Vierailija
27/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin jos tästä taloudesta löytyis viiniä...

Vierailija
28/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aökoholistit selittelee ja hakee hyväksyntää teoilleen

Vierailija
29/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pysyy tossa parissa lasissa niin kaikki hyvin.Toisaalta jos ei osaa olla yhtään iltaa ilman niin se kuulostaa huonolta.

Vierailija
30/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:17"]Jokainen hakee itse oman rentoutumistyylinsä, kunhan et anna tuon lipittelyn riistäytyä käsistä. Täällä on usein ollut ikäviä juttuja juuri äitien alkoholismista ja sen seurauksista lasten ahdistukseen.

[/quote]

Eihän se ole ryyppäämistä jos juo lasin tai kaksi.
En ole ikinä krapulassa, urheilen päivittäin ja hoidan 1,5 vuotiaan, kodin siivoukset, euoan laitot jne..ei vaikuta siis mitenkään arkeeni että illalla saatan juoda välillä vähän viiniä ennen nukkumaan menoa.

-Ap

Vierailija
31/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:17"]Jokainen hakee itse oman rentoutumistyylinsä, kunhan et anna tuon lipittelyn riistäytyä käsistä. Täällä on usein ollut ikäviä juttuja juuri äitien alkoholismista ja sen seurauksista lasten ahdistukseen.

[/quote]

Eihän se ole ryyppäämistä jos juo lasin tai kaksi.
En ole ikinä krapulassa, urheilen päivittäin ja hoidan 1,5 vuotiaan, kodin siivoukset, euoan laitot jne..ei vaikuta siis mitenkään arkeeni että illalla saatan juoda välillä vähän viiniä ennen nukkumaan menoa.

-Ap
[/quote]

Ja tätä ei todellakaan tapahdu päivittäin tai edes viikottain.

-Ap

Vierailija
32/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sitä ihmettelen jos oikeasti JOKA ILTA juot sitä viiniä... muuten ihan normaalia ja jees, itsekin otan välillä viikonloppuisin pari siideriä tai lasin viiniä.

Vierailija
33/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo ihan rauhassa, miksi tänne pitää perustella miten liikut, mitä kotitöitä teet tai miten se viinin lipittäminen vaikuttaa arkeesi vai vaikuttaako lainkaan. Enemmän minä tuota sinun selittelyä ihmettelen kuin niitä viinilasillisia. Kyllä useimmat ihmiset rajansa tietävät. Sitten voi ehkä olla ongelma jos et enää pärjää ilman.

Vierailija
34/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen punaviiniä on jopa hyväksi terveydelle joidenkin tutkimusten mukaan.

Vierailija
35/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä muutakaan tekemistä sulla olisi!

Vierailija
36/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huolissani ja selityksesi ovat todella selityksiä. Koska olet ollut ilman viiniä viimeksi? Onko sinulla ihan oikeasti niin "rankkoja" päiviä, että tarvitset viiniä "rentoutumiseen"? En usko. On ihan sama miten hoidat kuntoasi ja itseäsi, mutta alkoholisti olet. Minkä verran miehesi repii viiniä? Kuinka paljon teillä menee viiniä viikossa? Entä kuukaudessa? Oletko kertonut tästä juomisestasi esim. neuvolassa? Ja vika kysymys: mitä viiniä jaksat juoda joka päivä, mikä ihmeen viini on niin hyvää...?

Vierailija
37/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholin nauttiminen ole suomalaisten mielestä koskaan ongelma. Ja alkoholin kulutus vaan lisääntyy ja lisääntyy, samoin siihen liittyvät ongelmat, koska se vaan on aina "ihan okei rentoutua".

Vierailija
38/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ongelmaa. Go ahead!

Vierailija
39/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei kamalaa, lasillinen viiniä on maailmanloppu. Päivi tuu apuun, kielletään viini! :D

Pyhpah, Euroopassa muualla tuo on ihan normaalia elämästä nauttimista. Lasi viiniä ei tee kenestäkään alkoholistia!

Vierailija
40/56 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:31"]Ei alkoholin nauttiminen ole suomalaisten mielestä koskaan ongelma. Ja alkoholin kulutus vaan lisääntyy ja lisääntyy, samoin siihen liittyvät ongelmat, koska se vaan on aina "ihan okei rentoutua".
[/quote]

Niinpä. Nykyään ollaan alkoholinkulutuksessa Pohjoismaiden kärjessä ja jopa reippaasti ohitettu muitakin isoja Euroopan maita. Jostainhan sekin kertoo.