Haluan alkaa suorittajaksi. Mitä tulee ottaa huomioon?
Haluan siis alkaa sellaiseksi ihmiseksi, joka koko ajan suorittaa asioita ja on mahdollisimman kurinalainen ja ahkera. Siis sinä joka pidät itseäsi suorittajana, kerro esimerkki päiväöhjelmastasi, niin saan vähän osviittaa.
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:46"]Olet ap SÄÄLITTÄVÄ. Ole oma itsesi ja jos se ei miehellesi kelpaa niin mies voi vapaasti poistua muille teille. Et saa kenenkään arvostusta, jos et opi ensin itse arvostamaan itseäsi.
[/quote]
Niin olenkin. Ja keksin juuri tien siitä ulos: armottoman suorittamisen. Sepä se, ettEi mies ole mihinkään poistunut, kun mun moittiminen on varmaan niin tyydyttävää. Ja olen todellakin antanut siihen aihetta! Ap
Uskon kyllä itsekin arvostavani itseäni enemmän, mitä enemmän suoritan, eli ei tässä mahdollinen miehen antama tunnustus läheskään kaikkea merkitse. Enkä todellakaan aio mitenkään esitellä sille suorituksiani. Ap
Ap, jos olet vakavissasi, lue Brian Tracyn "Maximum Achievement". Siinä on kaikki neuvot, mitä tarvitset. Mutta onnellisuutta se ei takaa...
Kiitos vinkistä! Onnellisuus onkin vain sellaista höpönlöpöä. Ap
Ap, sä alat vaikuttaa aika hauskalta. Ironia tuntuu olevan läsnä: olet miehellesi itse asiassa vihainen (ehkä ihan syystä) ... ja/mutta. Siis jos haluat laittaa hyvää ruokaa ja leipoa, siitä vain. Yks hyvä on, että teet viikon ruokalistan etukäteen - ja mahdollisesti vaikka kuinka paljon valmiita ruokia pakkaseen. Lasagnea, keittoja, kastikkeita, piiraita...
Sit siis voit edetä askel kerrallaan. Jos aloitat tuosta ruoasta, lisää seuraavalla viikolla vaikka siivoaminen - ja rehellisesti, jos lenkkeilet ja käyt salilla (olikse niin?) , hoidat vauvaa ja siivoat ja teet kaikki safkat niin mun mielestä sä teet jo ns. kaiken mitä sun täytyis tässä elämänvaiheessa, työssäkäyvä mieskin vois kyllä ottaa vähän vastuuta siivouksesta ja safkoista. 8976
Imurointia mies ei suostunut mulle luovuttamaan vaikka vaadin. Tuo pakkasen täyttäminen ruuilla ja leivonnaisilla tulee ehdottomasti tapahtumaan. Ei tullut mulle edes mieleen! Osoittaa taas, miten pihalla olen perheenäidin tehtävistä... ap
05:15 herätyskello soi
05:15-06:30 aamupala, lapsen herätys, koirien ulkoilutus ja töihin lähtö lapsen hoitopaikan kautta
7:00 - 15:30 töissä
15:30-17:00 matka kotiin, lapsen nouto hoidosta, ruokailu
17:00-18:00/18:30 ulkoilua metsässä koirien ja lapsen kanssa
18:30-20:15 leikkiä lapsen kanssa samalla siivoillen yms yms, mahdollinen kauppareissu, lapsen nukkumaanmeno
20:15-22:00 suihku, iltapala, koirien iltakusetus ja nukkumaan
Siinä mun worst case päivä kun olen yksin vastuussa koko huushollista
Arvaa miks se tuli mulle mieleen? No kun mä olen työtön laiskaperse ja must ois tosi kivaa jos mul ois safkat valmiina pakkasessa XD ... luin joskus opiskeluaikana jostain toisesta opiskelijasta, joka teki aina isot satsit ruokaa ja pakasti sopivina annoksina. Ihailin häntä, mutta en silti koskaan noudattanut esimerkkiä (tosin mulla ei moneen vuoteen ollut opiskeluaikana pakastinta, mikä ehkä vähän selittää...) 66
Kuuluuko suorittajuuteen omista suorituksista puhuminen? Mies nimittäin puhuu (mulle), mä aattelin olla puhumatta. Ap
Eiköhän se siitä sitten viimeistään huomaa, etten ole enää laiska, kun - mihinkään - yhteiseen aikaan mulla ei enää aikaa ole :D
Ap
Kunhan vaan laihdun 5 kg, miehet kiinnostuvat, olen kaunis ja onnellinen! Kaikki asiat alkavat rullata elämässä! Ongelmat ratkeavat!
Musta tuntuu, että ap:llä on vähän vastaava fantasia tän "suorittamisen" kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 08:43"]
Kuuluuko suorittajuuteen omista suorituksista puhuminen? Mies nimittäin puhuu (mulle), mä aattelin olla puhumatta. Ap
[/quote]
Kuuluu, mutta silleen mukahuolettomasti sivulauseessa omia saavutuksia vähätellen. Humblebrag. "Vitsi kun kolottaa niskoja kun kävin eilen kaks kertaa salilla." "Harmi kun en ehtinyt tehdä kun näitä sämpylöitä enkä juuresta ruisleipää kun piti kirjoittaa kymmenen sivua gradua kahteen tuntiin samalla." "Sori en ehtinyt askarrella itse tätä onnittelukorttia kun Eevi-Janessan viulusooloesitys alkoi viideltä ja sain oman maan vihanneksista tehdyn vegeluomuruoan pöytään vasta vartin yli neljä."
Mutta voiko olla suorittaja, jos ei puhu kellekään tekemisistään? Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:09"]
Mutta voiko olla suorittaja, jos ei puhu kellekään tekemisistään? Ap
[/quote]
Voi olla. Mutta itseriittoinen suorittaja ei voi olla puhumatta saavutuksistaan.
Ota narsistinen mies! Auttaa, jos haluat suorittajaksi. Kokoajan tulee uusia vaatimuksia ja palautetta kun epäonnistunut täyttämään kaikkea.
terveisin, "tyhmä ja läski" KTM ja maratoonari.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:20"]Ota narsistinen mies! Auttaa, jos haluat suorittajaksi. Kokoajan tulee uusia vaatimuksia ja palautetta kun epäonnistunut täyttämään kaikkea.
terveisin, "tyhmä ja läski" KTM ja maratoonari.
[/quote]
jos olisit lukenut koko ketjun, tietäisit että miehen kritiikki on koko jutun takana. Paitsi että olen oikeasti ollut laiska omastakin mielestäni. Joten vaatii todella dramaattisen muutoksen, että pääsen eroon laiskan leimasta. Ap
-Älä lepää hetkeään
-Stressaa siitä, jos lepäätkin
-Haali harrastuksia, ystäviä, lapsia
-Opiskele töiden ohella
-Pilaa parisuhteesi suorittamalla sitäkin
-Varaudu palamaan loppuun
Mä en ollut ennen suorittaja, en sitten ollenkaan. Nyt olen kuitenkin siinä pisteessä, että hukutan kaaoottisen elämäni suorittamiseen. En lepää hetkeäkään.
Mä olin suorittaja ja sit sairastuin masennukseen. Masennuksesta toipumisen avaimeksi olen tajunnut: ole epäsuorittaja!
Hyviä neuvoja. Opiskella en enää kykene, se oli helvetillistä töiden ja perheen ohella, enkä saanut sillä tippaakaan arvostusta, vaan ennemminkin valitusta siitä, että olisi pitänyt kerralla opiskella oikein. Ystävät eivät tässä mielentilassa kiinnosta (ja ystäviin ja harrastuksiin keskittyminen on varmaan sekin laiskottelua miehen mielestä). Parisuhde on jo pilalla. Miten suoritetaan parisuhdetta? Seksiä aloin jo muutama kk sitten suorittaa, eipä parantanut suhdetta (tuonut arvostusta mulle) ja nytpä se ei sitten enää voisi vähempää kiinnostaa. Joten lisää lapsia ei ihan äkkiä ole tulossa :P
ap
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 21:46"]Ai sulla olikin jo kaksi tutkintoa. Olet siis oikeilla jäljillä, puuttuu siis vaan että alat hyödyntää niitä täyspäiväisesti!
[/quote]
On mulla koulutusta vastaava työpaikka. Nyt olen äitiyslomalla. Ap