Juhannus Helsingissä - hyviä vinkkejä?
Olemme mieheni kanssa kaksin menossa Helsinkiin juhannukseksi. Olen etsinyt jotain vinkkejä mitä tehdä ja minne mennä. Kyselen kuitenkin vielä joidenkin helposti piiloon jäävien tekemisten perään. Jos tiedät hyvää tekemistä, annathan vinkkisi. Kiitos!
Kommentit (15)
Vilkaise sääennuste ja tee sitten suunnitelmat. Taitaa olla tänä juhannuksena melontakisat Mannerheimintiellä...
Kaikki muut lähtevät sieltä juhannuksena et voi olla aika tyhjä kaupunki, poislukien ne jotka eivät pääse lähtemään.
Vedätte käteen siellä hesoissa kun muut nauttii mökkeillen.
Seurasaaressa on ainakin ennen ollut Juhannusjuhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut lähtevät sieltä juhannuksena et voi olla aika tyhjä kaupunki, poislukien ne jotka eivät pääse lähtemään.
Ja poislukien ne, jotka eivät halua lähteä. Minä en halua lähteä mihinkään, eikä useimmat kaveritkaan. Mies on myös tyytyväinen kun ei tarvitse lähteä mihinkään.
Nautitte siitä, että kadut ovat tyhjiä.
Riippuu ihan siitä mitä haluatte tehdä. Ja toki säästäkin. Kokkoristeilyt ovat aika suosittuja. Pihlajasaari on suosittu paikka ja siellä on mahdollisuus myös naku-uinnille (naturistialue).
Nauttikaa ihan miten vain, mutta nauttikaa, voi nimittäin olla, että kesän jälkeen siinä kohtaa on vain radioaktiivinen kuoppa, mikäli ei kohta aleta puhumaan ja tekemään töitä myös rauhan eteen.
Kaikki on kiinni ja kadut on tyhjiä. Seurasaaressa on jotain. Kokko ainakin jos saa polttaa.
Juhannus on siitä tylsä juhla, että kaikki on kiinni. Vaikka just silloin olis aikaa mennä johonkin.
Seurasaaren Juhannus, Suomenlinna... kannattaa muistaa, että Rautatientorin metroasema on remontissa, samoin monta muuta työmaata ns. kantakaupungin alueella.
Ei ole Stadissa ollut autiota juhannuksena enää vuosikymmeniin. Baarit ovat auki ja niissä jengiä ihan kuin minä tahansa muunakin kesäisenä viikonloppuna.
Ysärillä oli kyllä juhannuksena aivan autiokaupunki. Kaikki paikat kiinni eikä ihmisiä missään. Siihen aikaan muutenkin sunnuntaisin ja iltamyöhällä ainoa auki oleva ruokakauppa oli asematunnelin Alepa.
Mun mielestä kyllä oikein tervetullut muutos, että kaupat ovat auki ympäri vuorokauden, oli sitten joulu, pääsiäinen tai juhannus. Ei tarvitse käydä ostamassa jääkaappia täyteen ennen juhlapyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Pysyn kotona enkä laita nokkaani ulos, ei tarvitse kuunnella/katsella suomalaisia juoppoja, toivottavasti monta hukkumista.
Helsingissä? Kaupunkihan on ihan tyhjä, varsinkin juopot on kaikki jonkun möksällä. Itse en osaa sanoa kuin Seurasaaren juhannus, siellä on yksi jussi oltu, kun ei oltu reissussa.
Juna-asemalle ja junalla jonnekin pois, muutama sata km.
Kiitos tuosta Suomenlinna- vinkistä. Tiedämme hyvin, mihin olemme tulossa ja ihan tarkoituksella. Mutta hainkin tässä juuri sellaisia ideoita, joita ei tule ulkopaikkakuntalaiselle heti mieleen.
Ap.
Pysyn kotona enkä laita nokkaani ulos, ei tarvitse kuunnella/katsella suomalaisia juoppoja, toivottavasti monta hukkumista.