Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko onnellinen, että sait synnyttää lapsesi

Vierailija
09.10.2014 |

alateitse? Mulle sektio olisi ollut ja olisi edelleen pettymys.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen. Toivon että tämän toisen synnytys olisi yhtä helppo

Vierailija
2/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, toisen kohdalla sain päättää sektio vai alatie, mutta kahdesta kurjasta se parempi, eli alatie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se kiva, että se onnistui alateitse. Riskittömämpää eikä jäänyt mitään arpia mahaan.

Vierailija
4/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen, halusin mahdollisimman luomun synnytyksen.

Vierailija
5/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin alateitse, mutta ihan sama, miten syntyi, kunhan sekä äiti että lapsi voivat hyvin. En minä sitä synnytystä jaksa miettiä, vaan lasta :)

Vierailija
6/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen että kaikki meni molemmilla kerroilla ok ja vaikka synnyttäminen oli kamalaa (kipu) niin onhan nyt sekin koettu ja siitäkin selvitty 2 kertaa.

Vierailija
7/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka synnytinkin ilman kivunlievitystä ja pitkän kaavan mukaan, ei minulle ole sillä synnytystavalla mitään merkitystä. Vain lapsella ja hänen hyvinvoinnilla on.

Vierailija
8/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi onnellinen, kun kaikki 4 synnytystä meni luomusti alateitse. Pidin sitä tosi tärkeänä. Kunnes viidennen synnytys päätyi sektioon, kiireelliseen sellaiseen. Tiukat paikat sekä äidillä, että lapsella. Huomasinpa vaan, ettei sillä ollutkaan mitään väliä. Yhtään mitään. Ainoa mikä harmitti, oli pitkä (5h) ero vauvasta, kun itse heräämössä. Ja toipuminen oli ihan toista. Mutta silti, ei mitään väliä kun lopputulos oli <3333333

Vierailija
9/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen! Kuopus hengaili pysyvästi perätilassa, kunnes onneksi pari viikkoa ennen synnytystä kääntyi ja mahtui kääntymään. Olin ollut jo paskajäykkänä sektioajatuksesta... Esikoisen tehtyäni ihmettelin sairaalassa sektioäitejä tipassa ja hiipimässä käytävillä tai tuotattamassa ruokia sänkyyn... ei oikein innostanut.

Vierailija
10/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Etenkin nuoremman lapsen syntymä oli hieno kokemus! Sain juuri sopivat kivunlievitykset jne., ja synnytyksen jälkeen oli olo adrenaliinihöyryissä sellainen, että olisi voinut juosta maratonin (tuskin olisin jaksanut kuitenkaan..)

Vierailija
11/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut odotuksia, joten ne ikään kuin ylittyivät, koska kaikki sujui ok. (Toista se vauva-arki olikin sitten...)

Vierailija
12/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, parasta oli että sain vauvan puskettu ulos, kyllä ne supistukset sen verran tuskaiset oli. Ei enää ikinä.

Vierailija
13/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:14"]Jostain se ylpeys on näköjään revittävä... "Olen parempi äiti/nainen, kun olen lapseni alapäästäni maailmaan pinnistänyt." Hohhoijaa.

[/quote]
Ai että hyvät muistot synnytyksestä=ylpeyttä??

Minulle synnytykset ovat olleet ykiä elämän huippuhetkistä mutta ylpeyden kanssa asialla ei ole tekemistä.

Vierailija
14/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen että selvisin hengissä sekä alateitse synnyttäessäni esikoisen että kaksosten syntymästä kiireellisellä sektiolla. Esikoisen synnyttämiseen luulin kuolevani, kaksosten syntyessä oli järkyttävän kamalaa, ja jälkikäteen melkein toivoin kuolleeni, niin kipeä olin.

Vierailija
15/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vaikka ensimmäinen synnytys oli kamala. Halusin synnyttää toisenkin lapsen alakautta.

Vierailija
16/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen että sain terveen lapsen.

Vierailija
17/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen että normaalisynnytys onnistui sairaalassa. Onnellinen myös siitä, että mahdollisuus sektioon olisi ollut, jos tarve olisi vaatinut. Maailmassa yhä monet äidit ja lapset kuolevat synnytykseen tai niihin liittyviin komplikaatioihin. 

Vierailija
18/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:40"]Kyllä olen! Kuopus hengaili pysyvästi perätilassa, kunnes onneksi pari viikkoa ennen synnytystä kääntyi ja mahtui kääntymään. Olin ollut jo paskajäykkänä sektioajatuksesta... Esikoisen tehtyäni ihmettelin sairaalassa sektioäitejä tipassa ja hiipimässä käytävillä tai tuotattamassa ruokia sänkyyn... ei oikein innostanut.
[/quote]

Vai että ihan ihmettelit... no olisit vielä mennyt hihasta nykäisemään ja kysynyt kaikki mieltä kaihertavat asiat kun synnyttänyt nainen saa sinut niin hämilleen :)

Vierailija
19/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:14"]Jostain se ylpeys on näköjään revittävä... "Olen parempi äiti/nainen, kun olen lapseni alapäästäni maailmaan pinnistänyt." Hohhoijaa.

[/quote]
Niinpä. Kun olen perseeni repinyt niin olen niiiin paljon parempi äiti kuin ei perseensä repinyt. Voi luoja!

Vierailija
20/62 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska olen onnellinen, että vain sektiolla pystyin synnyttämään terveen lapsen. Lapseni serkku jäi samanlaisessa tilanteessa vammaiseksi eikä koskaan pysty itsenäiseen elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi