Järjettömät vakuutusmaksut, miten pienentää?
Maksan vuodessa 1720€ vakuutusmaksuja. Asun vuokralla pienessä kolmiossa (70neliötä), vakuutus alle 100€/v. Kaksi sairasta lasta, joilla molemmilla onneksi otettu vakuutus vauvana, korvaa kaikki kulut, vakuutukset yhteensä 600€/v. Autoni joka on pakko olla työn takia, vakuutus 900€/v. Bonuksia ei ole kun vasta hankin ensimmäisen autoni. Itselläni on vakavan sairauden, tapaturman ja henkivakuutus 100€/v. Olen yh ja vakuutuksiin menee ihan liikaa kk-tasolla. Minstä te karsisitte ensimmäisenä? Lapsilta ei raaski ottaa, kotivakuutus on pakko olla, auton pitää pelittää että pääsee töihin, itselle jos sattuu jotain ollaan tyhjän päällä. Olen vertaillut eri firmoja ja alle 1700€ vuosihintaan en pääse... Vai pitääkö vaan luottaa et autolle ei käy mitään ja laskea vakuutus kaikkein surkeimpaan...
Kommentit (38)
Auton kaskovakuutus korvaa jos töppäät itse. Kaskon tilalla voisi olla rahajemma tonnin kauppakassia varten.... sillä hintaa saa hätätapauksessa alleen jonkun kotteron mikä vie paikasta toiseen.
5000 autossa kasko....
Jos haet korvausta, niin vakuutusyhtiö katsoo vuosimallia ja kilometrejä ja saat naurettavan pienen korvauksen suhteessa auton käyttöarvoon.
Tuon hintaisessa ei kannata pitää kaskoa vaan suunnitelmaa miten saat jonkun kotteron allesi jos tuo on pois pelistä.
-23-
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:43"]
5000 autossa kasko....
Jos haet korvausta, niin vakuutusyhtiö katsoo vuosimallia ja kilometrejä ja saat naurettavan pienen korvauksen suhteessa auton käyttöarvoon.
Tuon hintaisessa ei kannata pitää kaskoa vaan suunnitelmaa miten saat jonkun kotteron allesi jos tuo on pois pelistä.
-23-
[/quote]
Meillä on 400 e:n kottero ja varasuunnitelmana toinen samanlainen :) Vakuutus n. 600 e/vuosi.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:43"]
5000 autossa kasko....
-23-
[/quote]
Meillä on 400 e:n kottero ja varasuunnitelmana toinen samanlainen :) Vakuutus n. 600 e/vuosi.
[/quote]
Liikennevakuutusten bonusten karttuminen kestää... kyllä se siitä :)
Mulla on samalla 600€:lla lv ja kasko 15000 hintaisessa autossa. Varmaan ensivuonna jätän kaskon pois ja siirryn varasuunnitelmaan: joku rutku äkkiä alle ja sitten vasta mietitään miten se upgreidataan johonkin kymppitonniin tai yli.
Olin kolarissa, ei oma vika, ja peltikorjaamo hautoi autoani 3,5 kuukautta. 2kk jälkeen vastapuolen liikennevakuutuksesta todettiin että korjausaika on kohtuuton ja he ei enää maksa sijaisautoa, huomenna se sijaisauto on palautettava. Kiva tilanne sekin :)
Minulla ei ole lapsia eikä autoa, ja matkavakuutuksen saan liiton jäsenetuna. Enpä ole kokenut vakuutusmaksuja isoksi kulueräksi.
Miten ihmeessä teidän lapset voi sairastaa tuhansien Eurojen laskuja? Kroonisesti sairaita? Joku isompi juttu?
Meillä ei todellakaan ole kummallakaan ollut mitään vakuutusta ja ihan musta huijausta koko juttu. Miksi ihmeessä? Yksityisellä voi käyttää, jos ei saa aikaa terkkariin, vakavat sairaudet (syöpä tmv.) menee kuitenkin julkiselle, joten missä on sitten se tarve näille vakuutuksille? Mulle tulee mieleen, että käytetään jokaisesta nuhasta lasta lääkärillä, teetetään verikokeita ja jälkitarkastuksia, popsitaan turhia kuureja jne. Lopputuloksena ollaan ylpeitä, kun niin paljon on vakuutuksesta hyötyä. Oma lapselle sai liimakorvan yhdestä flunssasta noin 1-vuotiaana. Sain ajan terkkariin, lähetteen korvapolille (noin viikon päähän) ja sieltä suoraan putkitusjonoon. Putkitukseen sain lähetteen 28.6. ja putkitus oli 23.7. ja tämä julkisella suuressa kaupungissa. Nopeaa toimintaa minun mielestä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 14:25"]
Okei eli ei nuo maksut taida sitten suuret ollakaan...
Lapset ovat vielä pieniä ja vakuutusten hinnat ovat vain nousseet vuosi vuodelta. Liekö syynä huono asiakas, kun korvauksia haettu useita tuhansia. Ehkä turvallisuuden tunteesta pitää vain maksaa. Aiemmin asuimme pienellä paikkakunnalla ja siellä kunnallinen sairaanhoito toimi. Nykyisessä kotikaupungissa ei tulisi mielenkään viedä lapsia viikonloppuna päivystykseen jonottamaan... Eli lapsivakuutukset pysyy.
Autovakuutus laskee tietysti vuosi vuodelta kun bonuksia kertyy.
Ap
[/quote]
Lapsivakuutuksesta en kyllä minäkään tinkisi. Sitäkin ehdin itse jo keväällä miettiä, kun lapset ovat niin perusterveitä, että tunsin maksavani ihan turhasta. No, sittenpä kävikin niin, että toinen lapsista joutui yllättäen leikkaukseen. Ei mitään henkeä uhkaavaa tai kiireellistä, mutta kiusallinen ja elämää rasittava vaiva, jonka leikkausta julkisella puolella olisi jouduttu odottamaan luultavasti kuukausia. Yksityisellä puolella leikkausaika järjestyi alle viikossa. Kyllä siinä vaiheessa, kun tuhansien eurojen korvaushakemusta vakuutusyhtiölle täyttelin, olin taas iloinen, että vakuutus oli voimassa.
Ei ihme että rahaa menee noiden autojenne takia.
Mä pystyn määrittelemään matkakuluni kun käytän julkisia.
No mä pääsin leikkaukseen vähän yli kuukaudessa. Maksu n. 65 euroa.
Terv.k.maksut 0 euroa.
Osa ihmisistä nähtävästi luulee että mikään ei toimi jos ei oo vakuutuksia. Sitä kuolee, ei mukamas saa hoitoa ja jää kitumaan.
Ja tätä turvallisuuden maksimointia vak.yhtiöt hyödyntävät.
5000 euron autoon max hirvipalovarkaus. Ei mitään muuta.
Kilpailuta autovakuutus. Mulla on n 5000€ arvoinen auto jonka liikennevakuuutus ja osakasko maksaa vuodessa 300€ ja risat (OP).
Ehdottomasti kilpailuta vakuutukset, etenkin auto. Noin halvassa autossa ei kannata pitää ainakaan parasta kaskoa, koska maksat ihan turhasta. Jos mälläät autosi, saat ehkä siitä 4000 €. Ja sen summan kerrytät halvemmalla vakuutuksella pian takaisin itsellesi.
Jos sinulla olisi 30 000 €:n auto, olisi ihan eri pitää kallista kaskoa.
Eli autoon tietysti pakollinen kiikennevakuutus ja lisäksi joku pienin kasko, alentaa hintaa monta sataa vuodessa.
Oman henkivakuutuksesi ja kotivaakutuksen voi toki kilpailuttaa, mutta minusta ne summat kuulostavat ihan kohtuullisilta.
Mulla on 4500e maksanut auto ja todellakin vain pakollinen liikennevakuutus