Työpaikan eriarvoisuus vituttaa
Akkavaltainen ala jonka pomona on saamaton, munaton nahjus, nainen. Täällä jyräävät ne jotka osaavat olla ilkeimpiä ja itsekkäimpiä ja joilla riittää pokkaa simputtaa toisia. Kiltit kestävät vuodesta toiseen. YT:t on ollut, porukkaa on vähennetty mutta tietyt jäärät ei suostu muuttamaan mitään. Pomo vain hyssyttelee. Mua vituttaa niin että pää räjähtää. Just nyt en ole itse kenenkään hampaissa (kumma kyllä) mutta tympäsee niiden puolesta jotka on. Jos lapset kiusaa koulussa niin ei se ole sen kummempaa työelämässä. Ja meillä vielä pomo joka mahdollistaa kaiken. Jos jotain päätetään, niin jotkut vaan päättävät jälkeen päin että eivät suostu ja that's it. Pomo sulkee silmänsä. Ja taas ollaan lähtöpisteessä. Ei helvetti tämmöstä voi olla! kerran oon vienyt asioita työsuojeluvaltuutetulle yms ja siitä tuli kokousta ja palaveria ja pöytäkirjaa ja valittajan maine. Oikeastaan mikään ei muuttunut. No, kunhan sai purkautua edes täällä.
Kommentit (15)
Niin tuttua, paitsi ettei pomo ole pelkkä nahjus, vaan hän on paha ihminen, oikeasti.
Eipä tuossa auta muu kuin että itsekin teet niinkuin haluat eikä niinkuin on päätetty. Meillä vähän sama tilanne töissä ja jo aikoja sitten huomasin, että on ihan turhaa sopia mitään yhdessä, koska vain osa työntekijöistä suostuu niitä sopimuksia noudattamaan. Joten sooloilen niinkuin mulle itselleni parhaiten sopii.
Onko teillä työsuojeluvaltuutettua? Ota häneen yhteyttä ja kysy miten toimit.
Lisäksi musta kyllä tuntuu että pomo myös halveksii alaisiaan, nauraa ja puhuu ivallisesti, varsinkin joillekin, jotka yrittää edistää toimintaa. Eli itsekin kannattaa muuttumattomuutta. Mutta miten tuommoset ihmiset jaksaa käydä töissä vuodesta toiseen? työnkuvana ilman pilaaminen, kiusaaminen, ilkeily ja pikkumaisuus. ap
Meillä eivät kollegat kiusaa vaan pomo ottaa jonkun silmätikukseen ja piikittelee kahden kesken. Olen se kohde nyt. Alan kerätä sanomiset paperille ja puhelimella äänittää. Se ei ole väärin.
Pomoissa on tavattoman paljon narsisteja, sehän on vanha totuus. Siitä johtuvat kärjistäen sanottuna lähes kaikki ongelmat työelämässä. Kammottavia "ihmisiä", eikä sitä pahuutta edes voi ihan käsittää, ennen kuin itse näkee aitiopaikalta, mitä se voi olla. Ja pahimmat lierot toden totta ovat jotain pikkupomoja, pienenpienen vallan kahvassa natseilemassa ja kieroilemassa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 12:49"]Pomoissa on tavattoman paljon narsisteja, sehän on vanha totuus. Siitä johtuvat kärjistäen sanottuna lähes kaikki ongelmat työelämässä. Kammottavia "ihmisiä", eikä sitä pahuutta edes voi ihan käsittää, ennen kuin itse näkee aitiopaikalta, mitä se voi olla. Ja pahimmat lierot toden totta ovat jotain pikkupomoja, pienenpienen vallan kahvassa natseilemassa ja kieroilemassa.
[/quote]
tämä niin totta. Tosin nykyinen pomoni on eka ikävä esimies. Jokin häiriö hänellä oltava. Selittää varmaan senkin miksi ei oletuon kummemmaksi edennyt vaikka koulutustakin on .
Naisia ei pitäisi päästää esimiesaseman. Ennemmin tai myöhemmin hän alkaa käyttää valtaansa väärin.
Väliportaan pikkupomot on pahimpia. Heillä kun ei ole varsinaista valtaa, muuta kuin simputtaa alaisiaan. Ja jos itsetunto on huono niin sitä on helppo pönkittää potkimalla alempiaan
Jokaisessa työpaikassa pitäisi olla sekä miehiä että naisia ja kaikenikäisiä molempia. Lauma keski-ikäisiä naisia, jotka on tehny 25 vuotta samaa hommaa samalla tuolilla on työpaikka from hell.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 12:56"]
Naisia ei pitäisi päästää esimiesaseman. Ennemmin tai myöhemmin hän alkaa käyttää valtaansa väärin.
[/quote]
En sanoisi noinkaan. Kyllä miehissä on myös semmosia tytöttelijöitä, jotka halveksii mm. naisia, vaikka itse eivät osaa edes sähköpostia lähettää. Narsistien ei pitäisi olla pomoja vaan sellaisten jotka osaa ajatella laajasti ja jotka haluaa pitää omien työntekijöiden puolta. Jotka luottaa että alaiset osaa työnsä. Ja tarvitaan johtajia jotka uskaltaa JOHTAA ja ottaa vastuun kun kova paikka tulee. Johtajan osa ei oo helppo mutta jos sille pallille haluaa ja siitä palkkaa nostaa niin pitäis sitä jotakin osata tehdäkin.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 12:56"]
[/quote]
Voi miesvihamies...sinut tunnistaa kilometrien päähän.
Ap, en tiedä haluatko vain provoilla mutta tuo nainen oli tuossa ihan ylimääräinen määritelmä. Kuvaamasi kaltainen työympäristö pätee huomattavasti useammin miesvaltaisilla aloilla.
Lähden heti jos löydän ja saan muuta työtä. ap