Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään korona kotitesti näyttäny positiivista?

Vierailija
03.09.2021 |

Itselläni negatiivinen koti koronatesti bosan, sama kun lidlin, tokmannin tää apteekista. Mietin onko nää tulokset luotettavia? Antaako virhetuloksia usein, ja kumpaan suuntaan? Miten teillä? Oliko tuo kotitesti negat mutta verikoe positiivinen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä koronatestistä, mutta monissa muissa pikatesteissä ne tehdään ikään kuin "yliherkiksi" eli saattavat joskus harvoin näyttää positiivista, vaikka tautia ei ole. Testi saattaa esim. reagoida jonkun toisen taudin vasta-aineeseen.

Eli väärä positiivinen voi tulla, mutta väärää negatiivista käytännössä ei. Tämä siis siksi, ettei yksikään tauti jäisi huomaamatta, eli mieluummin liian herkkä, kun ei tarpeeksi tarkka.

Esim. sukupuolitauti- tai hiv-testin kanssa on näin. Positiivinen näyte joudutaan kuitenkin varmistamaan vielä uudestaan verikokeella, eli jos se olisikin väärä tulos, niin se selviää kuitenkin lopulta. Se odottaminen näiden testien välissä olisi kyllä aika kamalaa, mutta se on pienempi paha siihen verrattuna, kun että saa negan ja onkin oikeasti sairas.

Näissä testeissä siis negatiivinen on heti luotettava tulos, jos testi on tehty oikein, positiivinen pitää vielä varmuuden vuoksi tarkistaa.

Koronatestissäkin ketään ei määrätä karanteeniin kotitestin perusteella vaan määrätään uuteen testiin, joten kuulostaisi, että ehkä se pitää tämänkin kohdalla paikkansa.

Vierailija
22/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen hyllyt näyttäny mulle ostotestissä jo kolme kertaa negatiivista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotitesti näytti positiivista sen ainoan kerran kun sairastin koronaa. Muiten ollut aina nega.

Vierailija
24/30 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin tarkkuus arveluttaa. Mulla oli kotitestissä posit. Mutta myöhemmin otetussa virallisrssa negat.

Vierailija
25/30 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös kotitestit 2kpl posit. ja virallinen nega. Myöhemmin tein toisen valmistajan kotitestin ja se oli nega. Oireina kurkkukipu,lämpö ja jatkuva väsymys.

Vierailija
26/30 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bosan kotitesti antoi mulle positiivisen tuloksen. Oireitakin oli.

Vierailija
27/30 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oireinen ja heti testiin vahva positiivinen, viralliseen en päässyt. Tauti levisi töissä ja kaikilla tuli kotitestiin plussa,osa pääsi viralliseen testiin ja pos. niissäkin. Perhe ollut oireeton ja negoja kotitesteillä.

Vierailija
28/30 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä koronatestistä, mutta monissa muissa pikatesteissä ne tehdään ikään kuin "yliherkiksi" eli saattavat joskus harvoin näyttää positiivista, vaikka tautia ei ole. Testi saattaa esim. reagoida jonkun toisen taudin vasta-aineeseen.

Eli väärä positiivinen voi tulla, mutta väärää negatiivista käytännössä ei. Tämä siis siksi, ettei yksikään tauti jäisi huomaamatta, eli mieluummin liian herkkä, kun ei tarpeeksi tarkka.

Esim. sukupuolitauti- tai hiv-testin kanssa on näin. Positiivinen näyte joudutaan kuitenkin varmistamaan vielä uudestaan verikokeella, eli jos se olisikin väärä tulos, niin se selviää kuitenkin lopulta. Se odottaminen näiden testien välissä olisi kyllä aika kamalaa, mutta se on pienempi paha siihen verrattuna, kun että saa negan ja onkin oikeasti sairas.

Näissä testeissä siis negatiivinen on heti luotettava tulos, jos testi on tehty oikein, positiivinen pitää vielä varmuuden vuoksi tarkistaa.

Koronatestissäkin ketään ei määrätä karanteeniin kotitestin perusteella vaan määrätään uuteen testiin, joten kuulostaisi, että ehkä se pitää tämänkin kohdalla paikkansa.

Määrättiin minut kotiin kotitestin perusteella. Ja kyllä vääriäkin negoja on koronatesteissä. Viralliseen testiin en päässyt kipeänä.

Vierailija
29/30 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kotitestillä positiivisen tuloksen, kun pyörittelin puikkoa nielussa. Tarkkana sai olla että pystyi tuohon, mutta rauhallisesti toimien sain tuon tehtyä ilman yökkimistä. Se oli sekunti ja kaksi punaista viivaa.

Vierailija
30/30 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää just hämää.jo 2\3 perheestä koronassa ja oma kotitesti posi.oireita paljon mutta virallinen kurlaustesti nega!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi