Miehen anoreksiasta toipuva tytär suostuu syömään vaan tiettyjä kalliita ruokia
Ainoastaan tietyt juotavat jugurtit, graavilohi ja ruisleipä uppoavat. Maito, limsa, tai mehut ei kelpaa. Tämä on ongelma, koska minulla ja miehellä kaksi yhteistä lasta, joille kelpaa melkein kaikki mitä tarjotaan. Ja ostokset maksamme puoliksi. Lapseni (2kpl) tulevat kuitenkin kaksi kertaa halvemmaksi kuin miehen ainoa.
Kommentit (39)
Anorektikko on varmaan pitkään syönyt tosi vähän, myös rahallisesti ja tuskin nytkään isoja annoksia syö.
Eihän se edes ole sinun asiasi, millä mies tyttärensä ruokkii. Eikö lapsen äiti osallistu ollenkaan elatukseen, vai miksi tytön raha-asiat sinua niin vaivaavat?
Kun lukee osan kommentteja, niin ei voi kuin ihmetellä miten aikuinen ihminen voi kommentoida noin. Tietämätöntä ja sairasta porukkaa täällä. Anoreksia on vakava sairaus.
Jos jokin on kaksi kertaa jotain niin se ei voi olla vähemmän: "tulevat kuitenkin kaksi kertaa halvemmaksi". Jos vaikka 10 euroa on kaksi kertaa niin se on 20 euroa. Tarkoitat varmaan sanoa, että tukevat puolet halvemmaksi eli 0,5 x 10 euroa on 5 euroa.
Puhekieleen on juurtunut tämä ärsyttävä ja epätosi tapa puhua eli jokin on vaikka kymmenen kertaa vähemmän (halvempi/ kevyempi jne), kun tarkoitetaan, että jokin on yksi kymmenesosa siitä mihin verrataan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei niitä mehuja ja limsoja tarvi alkaa vetämään, mut miettikää itse mitä maksaa kun ruokavalio tosiaan on tuo, siinähän uppoaa yhden henkilön syömisiin jo päivittäin 10 euroa ja ylikin, pari-kolme juotavaa jugurttia( a 1,50e purkki) paketillinen(riittääkö 1...) graavilohta 5e ja ruisleipää, tuskin siinäkään halvin ruispala käy.. en ole ap, mutta toi kuulostaa just hyvältä teinitytön nyt saan huomiota leikiltä. Syömishäiriöstä toipuminen ei edellytä siirtymistä herkkuruokavaliolle, eli malliin jos ollut anoreksia niin seuraavaksi on jo joku muu ongelma.
No ei jogurtti ja ruisleipä ole kyllä mitään herkkuruokia vaan ihan tavallista arkiruokaa. Sitä lohta voi tehdä itse edullisemmin. Miten noita edes verrataan joihinkin limuihin ja mehuihin?
no kyllä ruisleipä graavilohella on herkkua, ainakaan mun melko hyvin tienaavan ole varaa sitä päivittäin vetää ja just se että pitää olla tietynlaista juotavaa jugurttia, veikkaan ettei lidlin halvimmat käy. Itse ruisleipä on kyllä arkiruokaa ja tavalliset jugurtit perhepakkauksessa.
Oletko se sama kateellinen miehen tyttären vihasta vai onko teitä montakin?
Ei kyllä ap osaa ruokkia niitä omiakaan kakaroita kun juomana tarjolla on maitoa, limsaa ja mehua. Meinasitko pilata niiden hampaat ennen aikuistumista? Mehu ja limu ei ole terveellistä. Ja todennäköisesti ap on läski, veikkaisin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sama kateellinen miehen tyttären vihasta vai onko teitä montakin?
* vihaaja
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että syö edes jotain ja nuohan ovat ihan terveellisiäkin.
Aivan. Olisin ap. n tilanteessa onnellinen, että hän syö. Maksaisin ruuat puoliksi. T. Äiti itsekkin
Sitä se on, kun lähtee uusperhekuvioihin mukaan.
Tuskin tällaista perheen sisäistä asiaa tarvitsee tällä palstalla pohtia eli apn aloitus turha ja ajattelematon.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se on, kun lähtee uusperhekuvioihin mukaan.
Niin tämä ap esim, ei tytär.
Ajattelisin myös että hyvä kun syö. Ja graavilohta voi tosiaan tehdä itsekin.
Toisaalta varmaan ei ole hyvä, jos ruokavalio jää tuollaiseksi. Eli oletan, että hän saa hoitoa ja ajan myötä ruokailu normalisoituu ja tää ongelma poistuu. Jos ei, niin sitten pitää hakea apua.
Kyllä siihen graaviloheen, kylmäsavuloheen ja savustettuun loheen kyllästyy hyvin pian. Minä ainakin kyllästyin. Viime kesän tappohelteiden aikana kun ei lämminruoka maistunut, niin lohta yllämainituissa muodoissa tuli syötyä hyvin usein, ihan kyllästymiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
ei niitä mehuja ja limsoja tarvi alkaa vetämään, mut miettikää itse mitä maksaa kun ruokavalio tosiaan on tuo, siinähän uppoaa yhden henkilön syömisiin jo päivittäin 10 euroa ja ylikin, pari-kolme juotavaa jugurttia( a 1,50e purkki) paketillinen(riittääkö 1...) graavilohta 5e ja ruisleipää, tuskin siinäkään halvin ruispala käy.. en ole ap, mutta toi kuulostaa just hyvältä teinitytön nyt saan huomiota leikiltä. Syömishäiriöstä toipuminen ei edellytä siirtymistä herkkuruokavaliolle, eli malliin jos ollut anoreksia niin seuraavaksi on jo joku muu ongelma.
Meillä menee 350 euroa per henkilö kuussa ruokaan. Ei kiinnosta pihistellä ruuasta yhtään.
Vaikka melkein kaiken on nähnyt ja kokenut, niin vauvapalstan aloittajien kehitysvammaisuus kuitenkin jaksaa aina yllättää. Voiko tätä alemmas vielä vajota?
Vierailija kirjoitti:
Mies ostaa itse oman ja tyttärensä ruuan. Sinä ostat omat ja lastesi ruuat. Näin asia on reilu kaikille.
Miten on reilua? Ne kaksi lasta on kuitenkin miehenkin. Ap:n pitää ostaa omat ruokansa ja maksaa puolet lapsiensa ruuasta. Miehen pitää ostaa tyttärensä, itsensä ja maksaa puolet kahden lapsen ruuasta.
Heh heh.. Jos ruisleipä on kallista, niin mene parempiin töihin :) Tai lähinnä käske tytön isän mennä.
Jos on siis toipumassa anoreksiasta, niin syököön mitä tahansa. Hänhän on siis toipumassa ja ilmeisesti alkanyt taas syödä jotain. Kyllä se syöminen siitä tasaantuu.