Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska jengipahoinpitelyiden salaamisesta määrännyt taho ottaa vastuun..

Vierailija
09.10.2014 |

Jonkun pitäisi kantaa vastuu ja tulla esiin antamaan kunnon perustelut, miksi ihmisiä ei varoitettu. Itse en asu pääkaupunki seudulla, mutta meni usko poliisin ja turvallisuuteen, kun ei kerrota uhasta mikä kohdistuu vielä lapsiin ja nuoriin. Kyllä pitäisi olla oikeus tietää, silloin olisi mahdollisuus pienentää oman lapsen uhriksi joutumista, nyt vain lapset kulkivat tavalliseen tapaan yksin.

Joku sen päätöksen on antanut ja on vastuussa. Ja ihmettelen kyllä ettei aikaisemmin poliisit ole sitä vuotaneet, varmasti monet perheellisiä.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Luottamus poliisijohtoon on mennyt totaalisesti. Luottamuksen voi palauttaa vain johdon vaihto ja toimintatapojen perusteellinen muutos.

Mielikuvitusleikki: Pääkaupunkiseudulla pyörii skinheadjengi, joka puukottaa ja pahoinpitelee rajusti maahanmuuttajataustaisia lapsia ja nuoria. Tapaukset ovat alkaneet viime keväänä ja niitä on kertynyt todistettavasti jo yli 70. Uskooko kukaan, että poliisi olisi salannut tapahtumat viimeiseen asti?

Vierailija
2/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tekee valtakunnan suurin lehti? Hesari on kuoliaaksi vaiennut tämän aiheen. Tarvittiin yli 70 pahoinpideltyä lasta ennenkuin viitsittiin kirjoittaa pikku-uutinen kotimaan osastolle. Minusta pitäisi harkita tapauksen viemistä julkisen sanan neuvostoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt taas? Jokaisesta tapahtumasta on ollut lehdissä isot jutut. Tikkurila, Alppipuisto, Kauklahti, minä ainakin olen tiennyt noista jo siitä asti kun ne alkoivat koska olen vapaaehtoistöissä nuorison kokoontumispaikoilla viikonloppuiltaisin. Voisitteko te lasten ja nuorten vanhemmat myös mennä sinne ulos katsomaan, missä nuoret viettävät aikaansa ja kenen kanssa ja mitä siellä tapahtuu.

Älkääkä päästäkö sinne alle kasiluokkalaisia, tekee pahaa nähdä pieniä ottamassa mallia isommista iltapimeällä.

Vierailija
4/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää on muka jäänyt teiltä välistä? Alppilasta uutisoitiin heti, samoin Heurekasta. Muutenkin uutisissa on puhuttu kuukausia sitten näistä nuorista, jotka väkivalloin ryöstää uhriltaan vaikka älypuhelimen. Parista kaveruksesta on julkaistu kuvatkin uutisissa.

Vierailija
5/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:41"]

Mitä ihmettä nyt taas? Jokaisesta tapahtumasta on ollut lehdissä isot jutut. Tikkurila, Alppipuisto, Kauklahti, minä ainakin olen tiennyt noista jo siitä asti kun ne alkoivat koska olen vapaaehtoistöissä nuorison kokoontumispaikoilla viikonloppuiltaisin. Voisitteko te lasten ja nuorten vanhemmat myös mennä sinne ulos katsomaan, missä nuoret viettävät aikaansa ja kenen kanssa ja mitä siellä tapahtuu.

Älkääkä päästäkö sinne alle kasiluokkalaisia, tekee pahaa nähdä pieniä ottamassa mallia isommista iltapimeällä.

[/quote]

Minä en ole ainakaan ollut tietoinen näistä, mutta en asukkaan lähistöllä.

Kyllä tämä aika vaietulta tuntuu.

Vierailija
6/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:42"]

Miten tää on muka jäänyt teiltä välistä? Alppilasta uutisoitiin heti, samoin Heurekasta. Muutenkin uutisissa on puhuttu kuukausia sitten näistä nuorista, jotka väkivalloin ryöstää uhriltaan vaikka älypuhelimen. Parista kaveruksesta on julkaistu kuvatkin uutisissa.

[/quote]

On uutisoitu epämääräisesti yksittäistapauksista, vaikka on ollut hyvin tiedossa, että kyseessä on väkivaltarikoksia liukuhihnalta tehtaileva maahanmuuttajataustainen jengi. Niinikään on uutisoitu vain suuremmista tapauksista, sellaisista joita ei niiden kokoluokan takia ole oikein pystytty pimittämäänkään. Poliisi ei vieläkään katso tarpeelliseksi tiedonantoon, koska "asiasta on jo ollut tiedotusvälineissä" (vahingossa vuotaneen sähköpostiviestin ansiosta).

Vierailija
7/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:42"]

[/quote]

On uutisoitu epämääräisesti yksittäistapauksista, vaikka on ollut hyvin tiedossa, että kyseessä on väkivaltarikoksia liukuhihnalta tehtaileva maahanmuuttajataustainen jengi. Niinikään on uutisoitu vain suuremmista tapauksista, sellaisista joita ei niiden kokoluokan takia ole oikein pystytty pimittämäänkään. Poliisi ei vieläkään katso tarpeelliseksi tiedonantoon, koska "asiasta on jo ollut tiedotusvälineissä" (vahingossa vuotaneen sähköpostiviestin ansiosta).
[/quote]
Ja esimerkiksi Hesari yritti vääristellä asioita ja syyllistää uhreja väittämällä että kyseessä olisi ollut joukkotappelu.

Vierailija
8/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties peräkammareissaan luuraavat rassukat eivät ole olleet tietoisia tapahtumista. Me pääkaupunkiseudulla asuvat olemme kyllä olleet tietoisia nuorison paihoinvoinnista kumpuavasta väkivallasta. Siitä on myös tiedotettu, kenties jopa liikaa.

Vierailija
9/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:41"]

[/quote]

Minä en ole ainakaan ollut tietoinen näistä, mutta en asukkaan lähistöllä.

Kyllä tämä aika vaietulta tuntuu.

[/quote]No hesarissa on ollut isot jutut, iltalehdissä, Metrossa. On haastateltu asiantuntijoita, etsivä nuorisotyö on tehnyt työtä poliisin ja sosiaaliviraston kanssa jne. Miten tämä on voinut jäädä välistä? Tai sitten sinua ei ole kiinnostanut tarpeeksi jotta olisit lukenut asiasta.

Vierailija
10/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä uutisointi on jo niin tarkkaa, että pystyn arvuuttelemaan ketkä ovat vangittuna :)

Vierailija
11/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alettu uutisoida kun asia on mennyt näin törkeäksi ja räikeäksi. Mutta nyt on jo aika myöhäistä, todella monta pahoinpitelyä on tapahtunut. Vielä tarvittaisiin julkisuuteen kommentit heiltä, jotka ovat tästä vastuussa. Eli poliitikot, jotka ovat ohjeistaneet mediaa ja poliisia vaikenemaan.

Vierailija
12/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva" tietää että verorahojeni (veroprosentti 36%!!!) vastineeksi saan ainoastaan turvattomuuden tunnetta täällä Helsingissä, ja lisäksi näin bonuksena vielä tietää että viranomaiset eivät olekaan meidän puolella!

Vierailija
13/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen vakavan yhteiskuntaa koskevan ja uhkaavan asian pimittämisestä pitäisi antaa kunnon sanktioita niille tahoille jotka sitä ovat harrastaneet!

Vierailija
14/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan nuorisolla on kahinaa mutta itselleni tuli järkytyksenä että kyseessä on noin iso porukka ja käyttävät silmitöntä väkivaltaa täysin tuntemattomia kohtaan. Selkeät tuntomerkitkin olisivat varmaan olleet eduksi kun ekat tapaukset sattuivat ja peräänkuulutettiin havaintoja...

Vierailija
15/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi maahanmuuttajajärjestöt auttoivat poliisia saamaan tekijät kiinni.

Vierailija
16/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näistä tapahtumista kerrottu, esimerkiksi Heurekan alueen tappelusta kertova artikkeli (2.9.2014) vääristelee totuutta:

http://www.hs.fi/kaupunki/a1410058702334

Kerrotaan että "mukana oli maahanmuuttajataustaisia, suomalaisia ja mustalaisia".

Artikkelissa siteerataan vain maahanmuuttajataustaisia "nuoria".

Viitataan että "tappeluun osallistui..."

Sitten kuitenkin mainitaan sivumennen:

"Poliisi oli sunnuntaina tapahtumista vaitonainen. Se tiedotti, että nuorisojoukko ryösteli ja pahoinpiteli ihmisiä Heurekan puistossa lauantai-iltana.

Poliisin mukaan "etnistä taustaa omaava nuorisoporukka" varasti alaikäisiltä muun muassa matkapuhelimia ja lompakoita. Varkaat myös uhkailivat poliisin mukaan kohteitaan esimerkiksi pesäpallomailalla ja teräaseella."

Siis poliisin mukaan:

"NUORISOJOUKKO (ETNINEN) RYÖSTELI JA PAHOINPITELI IHMISIÄ HEUREKAN PUOISTOSSA.

ETNINEN JENGI VARASTI ALAIKÄISILTÄ MM. MATKAPUHELIMIA JA LOMPAKOITA. NÄMÄ MYÖS UHKAILIVAT KOHTEITAAN MM. PESÄPALLOMAILALLA JA TERÄASEELLA."

Kun lukee koko artikkelin pari kerjaa ja jättää toimittajan kirjoittaman paskan pois, niin kyllähän poliisi kertoi mitä todellisuudessa tapahtui, HS on vaan niin vitun huono lehti ettei sen artikkeleja kannata lukea. M40

Vierailija
17/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista. Vaikuttaa siltä, että ainoat uskovat poliisin salailleen asioita ovat rasisteja. Kaikki oikeat suomalaiset ja maahanmuuttajat tiesivät ongelmasta. Etteivät vain rasistiset tahot ole keskittyneet liikaa epäolennaisuuksiin?

Vierailija
18/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin poliisi varoittaa Lauttasaaressa liikkeellä olevasta autoilijasta

http://yle.fi/uutiset/uhkaava_autoilija_pelottelee_jalleen_lapsia_suojateilla_helsingissa/7515627

Ihan nyt tiedoksi myös sinne peräkammareihin, ettette taas huutele, että teitä ei varoitettu.

Vierailija
19/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 11:08"]

Kummallista. Vaikuttaa siltä, että ainoat uskovat poliisin salailleen asioita ovat rasisteja. Kaikki oikeat suomalaiset ja maahanmuuttajat tiesivät ongelmasta. Etteivät vain rasistiset tahot ole keskittyneet liikaa epäolennaisuuksiin?

[/quote]

Niillä oli kiire juosta huorissa.

Vierailija
20/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kerrottu mitään eikä varoitettu. Itse kävelin Kampin aukion läpi yöllä, samasta paikasta jossa sitä yhtä viatonta lyötiin puukolla.

SUOMEN POLIISI MÄTÄ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme