Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en laihdu. Olen syönyt tänäänkin vain kirsikkatomaatteja.

Vierailija
03.09.2021 |

En muuta. Vettä ja kahvia väliin.
Pituus 164cm/ paino 65k
Haluan 55 kiloon takaisin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö vähän ei tarkoita että laihtuu. Jos haluaa laihduttaa pitää silloinkin syödä 3-4 tunnin välein ainakin 5 kertaa päivässä. Ääh..

Eikä pidä! Olen laihtunut sillä että jätin joko lounaan tai iltaruuan pois. Töissä ollessa usein iltaruuan. Join sen sijaan 500 ml vettä, sitruunalla maustettuna. Nyt eläkeläisenä jätän lounaan pois koska syön aamupalaa myöhään. Sitäpaitsi opettelin pieniin annoksiin. Olo on hyvä ja kevyt, vatsa tottuu vähempään. Useimpina päivinä syön vain kaksi kertaa: klo 11 ja klo 18. Ja käyn vaa’alla joka aamu. Jos näyttää vaikka vain 50 gr enemmän kuin 24 tuntia aiemmin, jätän yhteen ateriaan!

Ei tsiisus kraist sentään. Tottuuhan ihminen vaikka puukkon selässä, jos makaa mahallaan. Kiva kun ihmisen elämä sujuu vaakaa tuijotellessa ja kaloreita laskiessa ja rasvaprosenttia mitatessa.

Vierailija
22/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ruoka napostelematta. Kaksi kertaa päivässä kylläiseksi niin huomaat jo päivässä tai kahessa kun turvotus jatkuvasta syömisestä poistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö ruoka napostelematta. Kaksi kertaa päivässä kylläiseksi niin huomaat jo päivässä tai kahessa kun turvotus jatkuvasta syömisestä poistunut.

Tuo ei sovi kaikille. Ihmisten elimistöt toimivat eri tavoilla. Toisille tuollainen pätkäpaastoilu sopii loistavasti, mutta toiset sitten taas voivat siinä tosi tosi huonosti. Suurimmalle osalle ihmisistä sopii hyvin se normaali syömisrytmi, 3-5 kertaa päivässä kohtalaisen kohtuullisen kokoisia annoksia. Itse olen törmännyt näihin "en pysty syömään kuin kaksi kertaa päivässä" tyyppeihin, jotka pakotettuna normaali ruokailurytmiin ovatkin yht'äkkiä alkaneet voida hyvin, enää ei tarvitse juosta vessaan heti ruokailun päätteeksi eikä iske nälkäkiukku puolessa välissä päivää. Toisaalta olen myös tutustunut henkilöön, joka voi hyvin, kun syö kerran päivässä.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen: Et laihdu kirsikkatomaatteja syömällä, ellet syö niitä ja vain niitä seuraavat 3kk. Jonka jälkeen todennäköisesti joudut jo sairaalaan.

Jos olet jo pitkään ollut hyvin niukkaenergisellä dieetillä, elimistösi on paniikissa eikä enää toimi. Et laihdu, et millään (tai ok, voit lopettaa syömisen kokonaan ja kuolet nopeammin). Todennäköisesti nälkäkuurisi aiheuttaa sen, että joko ahmit tai napostelet nälkääsi jossain vaiheessa.

Säännöllinen ateriarytmi, monipuolinen ravinto, oikean kokoiset annokset, kasvispainotteista ruokaa. Riittävästi nestettä ja sopivasti liikuntaa. Kilot eivät putoa yhdessä yössä, vaan ennemminkin kilo kuukaudessa- tahdilla. Ja sillä tahdilla pudotettuna eivät sitten tule jojona takaisin.

Vierailija
24/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa on vastaus kysymykseesi

Vierailija
25/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä paino tuon pituiselle, ei tarvetta enää laihduttaa.

Painan tuon verran ja olen 180cm..

Vierailija
26/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki väärin tässä yrityksessä.

Vierailija
27/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä paino tuon pituiselle, ei tarvetta enää laihduttaa.

Painan tuon verran ja olen 180cm..

Oletkin anorektikko. 

Vierailija
28/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkukaa. Joka päivä tunnin kävelylenkki, ja karkit, suklaat ja sipsit pois. Syökää terveellistä kotiruokaa. Herkuiksi marjoja ja hedelmiä.

Vierailija
29/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei sovi kaikille. Ihmisten elimistöt toimivat eri tavoilla. Toisille tuollainen pätkäpaastoilu sopii loistavasti, mutta toiset sitten taas voivat siinä tosi tosi huonosti. Suurimmalle osalle ihmisistä sopii hyvin se normaali syömisrytmi, 3-5 kertaa päivässä kohtalaisen kohtuullisen kokoisia annoksia. Itse olen törmännyt näihin "en pysty syömään kuin kaksi kertaa päivässä" tyyppeihin, jotka pakotettuna normaali ruokailurytmiin ovatkin yht'äkkiä alkaneet voida hyvin, enää ei tarvitse juosta vessaan heti ruokailun päätteeksi eikä iske nälkäkiukku puolessa välissä päivää. Toisaalta olen myös tutustunut henkilöön, joka voi hyvin, kun syö kerran päivässä.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen: Et laihdu kirsikkatomaatteja syömällä, ellet syö niitä ja vain niitä seuraavat 3kk. Jonka jälkeen todennäköisesti joudut jo sairaalaan.

Jos olet jo pitkään ollut hyvin niukkaenergisellä dieetillä, elimistösi on paniikissa eikä enää toimi. Et laihdu, et millään (tai ok, voit lopettaa syömisen kokonaan ja kuolet nopeammin). Todennäköisesti nälkäkuurisi aiheuttaa sen, että joko ahmit tai napostelet nälkääsi jossain vaiheessa.

Säännöllinen ateriarytmi, monipuolinen ravinto, oikean kokoiset annokset, kasvispainotteista ruokaa. Riittävästi nestettä ja sopivasti liikuntaa. Kilot eivät putoa yhdessä yössä, vaan ennemminkin kilo kuukaudessa- tahdilla. Ja sillä tahdilla pudotettuna eivät sitten tule jojona takaisin.

Säännöllinen ateriarytmi onkin hyväksi. Kunhan ymmärrät, että säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein. Jatkuvalla syömisellä ei painoa hallita. Tosin virallista suositusta noudattamalla ehkä joutuukin syömään kaiken aikaa, koska suosituksiin kuuluu ravinnotonta keinoruokaa, joka ei ravitse.

Vierailija
30/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöllinen ateriarytmi onkin hyväksi. Kunhan ymmärrät, että säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein. Jatkuvalla syömisellä ei painoa hallita. Tosin virallista suositusta noudattamalla ehkä joutuukin syömään kaiken aikaa, koska suosituksiin kuuluu ravinnotonta keinoruokaa, joka ei ravitse.

Kuten mitä? Aikakaan virallisissa suosituksissa ei ole kuin luonnontuotteita tai niistä valmistettuja ruokia. 

Vierailija
31/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP kenties Sanna Marin?

Vierailija
32/37 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mielestäsi on aitoa ruokaa, jos kasvikset, hedelmät, marjat, pähkinät, viljatuotteet, maitotuotteet ja lihatuotteet kerran ovat keinoruokaa?

Vierailija
33/37 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti: „Toi on jo syömishäiriö, hanki apua.“

Ei muuten ole! Vuodessa 16 kiloa ja lääkäri tyytyväinen arvoihin! Jos SINÄ et osaa laihduttaa ainoalla oikealla tavalla eli syöden vähemmän kuin kulutat, vaan tarvitset jotain naurettavia kepulikonsteja, se on sinun asiasi ja sääliksi käy!

Vierailija
34/37 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän. Tänään pistä tomaatit puoleksi.

Vierailija
35/37 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö vähän ei tarkoita että laihtuu. Jos haluaa laihduttaa pitää silloinkin syödä 3-4 tunnin välein ainakin 5 kertaa päivässä. Ääh..

Eikä pidä! Olen laihtunut sillä että jätin joko lounaan tai iltaruuan pois. Töissä ollessa usein iltaruuan. Join sen sijaan 500 ml vettä, sitruunalla maustettuna. Nyt eläkeläisenä jätän lounaan pois koska syön aamupalaa myöhään. Sitäpaitsi opettelin pieniin annoksiin. Olo on hyvä ja kevyt, vatsa tottuu vähempään. Useimpina päivinä syön vain kaksi kertaa: klo 11 ja klo 18. Ja käyn vaa’alla joka aamu. Jos näyttää vaikka vain 50 gr enemmän kuin 24 tuntia aiemmin, jätän yhteen ateriaan!

Ei tsiisus kraist sentään. Tottuuhan ihminen vaikka puukkon selässä, jos makaa mahallaan. Kiva kun ihmisen elämä sujuu vaakaa tuijotellessa ja kaloreita laskiessa ja rasvaprosenttia mitatessa.

Minä en tuijota vaakaa! Katson sitä tasan pari sekuntia aamuisin. En laske kaloreita! Painon nousu näkyy ehkä kerran kahdessa viikossa ja tietää yhtä dieetipäivää! Ja muuten, kuten sanoin, jätän lounaan pois koska eläkeläisenä syön myöhäisen aamupalan. Illalla syön just sen mitä haluan. Eilen se oli iso salaatti ja jauhelihapihvi paitettujen perunoiden ja parsakaalin kera, ja kunnon kastikkeella! En takuulla rasvaprosentteja mitannut! Viinilasillisenkin join.

Nimeenomaan painotan että VAAKA riittää jos haluaa laihtua! Ja talonpoikaisjärki!

Vierailija
36/37 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinkun laihdutetaan sillon syödään ateriat.5-6pientä ateriaa,liikutaan 2-8h.Liikuntaaaa...ei mitään terveyttä pilaavat en syö en syö.Silloin syömättä tai syö huonosti, ei laihdu yhtään.Oon monesti laidutellut kerran -35kg .En oo lihavan näköinen.Tän tavoite oli 47-50kg.160cm.Lenkillä käyn,pyöräilen .jne hyötyliikuntaa,pihatyöt jne

Vierailija
37/37 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maicha kirjoitti:

Silloinkun laihdutetaan sillon syödään ateriat.5-6pientä ateriaa,liikutaan 2-8h.Liikuntaaaa...ei mitään terveyttä pilaavat en syö en syö.Silloin syömättä tai syö huonosti, ei laihdu yhtään.Oon monesti laidutellut kerran -35kg .En oo lihavan näköinen.Tän tavoite oli 47-50kg.160cm.Lenkillä käyn,pyöräilen .jne hyötyliikuntaa,pihatyöt jne

Silloin kun laihdutetaan ei kylläkään syödä kaiken aikaa. Eikä kyllä muutenkaan.