Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 17, pettäjä ja raskaana

Vierailija
08.10.2014 |

Mitä oikein teen? Olen vuonna -97 syntynyt tyttö. Minulla on poikaystävä, joka on tällä hetkellä 24-vuotias. Olemme olleet yhdessä nyt vuoden, ja asumme toistemme kanssa. Viime kuussa menin yksin bileisiin, ja join itseni känniin. No, en muista paljoa siitä illasta, mutta heräsin jonkun toisen pojan/miehen vierestä seuraavana aamuna. Seksiä oli ainakin harrastettu, sen tiedän (ilman ehkäisyä siis).
Juuri edellisenä päivänä olin myös harrastanut seksiä poikaystäväni kanssa (ehkäisyn kanssa). Nyt tänään tajusin, että minulla oli oireita, jotka saattaisivat liittyä raskauteen: pahoinvointia, raudan makua suussa yms... No, ostinpa sitten 3 raskaustestiä apteekista. Kaikki näyttivät positiivista. No, itkin ja olin shokissa. Poikaystäväni ei siis ole ollut tänään kotona, eli hän ei tiedä tästä mitään.

Mutta siis:
1. Onko mitenkään mahdollista, että lapsi olisikin poikaystäväni eikä sen toisen miehen/pojan?
2. Miten kerron tästä vanhemmilleni ja poikaystävälleni?
3. En pysty tekemään aborttia, mutten myöskään halua ryhtyä äidiksi. Onko adoptioon antaminen hyvä ratkaisu?

Anteeksi, jos tämä oli sekavaa, suomi ei ole äidinkieleno, vaan olen suomenruotsalainen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole suomenruotsalainen.

Vierailija
2/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Synnytä kersa

2. Tutki isyys

3. Päätä pidätkö kersan vai annatko adoptioon

4. Et anna adoptioon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri provon mahdollisuus, mutta tietysti voi olla poikaystäväsi. Katso mihin aikaan sinulla oli ovulaatio ja täsmääkö se suunnilleen tuohon iltaan, kun olit toisen miehen kanssa.

Vierailija
4/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi minkälaisen sopan oletkaan nyt itsellesi keittänyt. On tietenkin aina mahdollista että vauva on myös poikaystäväsi, mutta todennäköisempää toki että olisi tuon toisen. Sen saa varmuudella selville vasta isyystestillä joka tehdään syntymän jälkeen.

Kannattaa nyt harkita tarkkaan ja ottaa pieni aikalisä. Tiedätkö kuinka pitkällä raskautesi on? Abortin saa normaalein perustein viikkoon 12 asti, joten ennen sitä sinun olisi tehtävä päätöksiä. Adoptioon antaminen on mainio vaihtoehto jos et koe olevasi valmis aborttiin etkä äidiksi, siten vauvasi saisi ainakin varmasti rakastavan kodin.

Tsemppiä!

Vierailija
5/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:04"]Et ole suomenruotsalainen.
[/quote]

Kuinka niin?

Vierailija
6/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:07"]Voi minkälaisen sopan oletkaan nyt itsellesi keittänyt. On tietenkin aina mahdollista että vauva on myös poikaystäväsi, mutta todennäköisempää toki että olisi tuon toisen. Sen saa varmuudella selville vasta isyystestillä joka tehdään syntymän jälkeen.

Kannattaa nyt harkita tarkkaan ja ottaa pieni aikalisä. Tiedätkö kuinka pitkällä raskautesi on? Abortin saa normaalein perustein viikkoon 12 asti, joten ennen sitä sinun olisi tehtävä päätöksiä. Adoptioon antaminen on mainio vaihtoehto jos et koe olevasi valmis aborttiin etkä äidiksi, siten vauvasi saisi ainakin varmasti rakastavan kodin.

Tsemppiä!
[/quote]

Kiitos

Vierailija
7/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:07"]Voi minkälaisen sopan oletkaan nyt itsellesi keittänyt. On tietenkin aina mahdollista että vauva on myös poikaystäväsi, mutta todennäköisempää toki että olisi tuon toisen. Sen saa varmuudella selville vasta isyystestillä joka tehdään syntymän jälkeen.

Tsemppiä!
[/quote]

Kiitos
[/quote]

ja olen ollut n. 4 tai 5 viikkoa raskaana, tai niin kauan siitä pettämisestä on aikaa...

Vierailija
8/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kyllä on mahdollista. Ei voi kuitenkaan olla varma ennen kuin isyys selvitetään

2. Istuta alas ja kerro. Alku voi olla sokki mutta ei perhe tällasesta hylkää.

3. MIETI. Tämä on yksinomaan sinun päätöksesi. Älä kuuntele muiden painostuksia. Raskaus voi laittaa osan sun kropasta sellaseen kuntoon että huhhuh. Plus synnytys... (Kannustan aborttiin)

ps. Kiitos tästä, todella. Mietin juuri tänään että oonko ihan kummajainen kun kaikki kaverit panee ympäri kyliä ja mä oon vielä neitsyt. Taidan pitää jalkani ristissä vatsedeskin.

Terv. 17v tyttö

Vierailija
9/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää...

Vierailija
10/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Lupaa mulle, ettet synnytä lastasi. Älä vaan laita geenejäs kiertoon, ole kiltti.

Vierailija
11/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:07"]Voi minkälaisen sopan oletkaan nyt itsellesi keittänyt. On tietenkin aina mahdollista että vauva on myös poikaystäväsi, mutta todennäköisempää toki että olisi tuon toisen. Sen saa varmuudella selville vasta isyystestillä joka tehdään syntymän jälkeen. Kannattaa nyt harkita tarkkaan ja ottaa pieni aikalisä. Tiedätkö kuinka pitkällä raskautesi on? Abortin saa normaalein perustein viikkoon 12 asti, joten ennen sitä sinun olisi tehtävä päätöksiä. Adoptioon antaminen on mainio vaihtoehto jos et koe olevasi valmis aborttiin etkä äidiksi, siten vauvasi saisi ainakin varmasti rakastavan kodin. Tsemppiä! [/quote] Kiitos [/quote] ja olen ollut n. 4 tai 5 viikkoa raskaana, tai niin kauan siitä pettämisestä on aikaa...

[/quote]

Raskauden kesto lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä, joten periaatteessa olet viikoissa hieman edellä tätä. Jos siis et harrastanut seksiä menkkojen aikaan. 

Vierailija
12/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi on kaikin puolin ikävä... Et kertonut tilanteen taustoja kauhean tarkasti, joten siinä mielessä vaikeaa sanoa mitään. Vain sinä itse voit tehdä päätökset, mutta jos olisin tilanteessani: 

1. Kävisin vielä terveyskeskuksessa varmistamassa, että olen raskaana. Kysyisin eri vaihtoehdoista, ja juttelisin hoitajan /lääkärin kanssa tilanteesta avoimesti. 

2. Kertoisin poikaystävälle totuuden, silläkin uhalla, että hän raivostuu ja heittää ulos asunnosta. Totuus on paras lähtökohta tulevaisuuden kannalta joka tapauksessa, päädyit lapsen kanssa mihin lopputulokseen tahansa. Et voi tehdä aborttiakaan kertomatta poikaystävällesi. Miksi et asu vielä vanhempiesi luona? Voitko muuttaa takaisin heidän luokseen, jos tilanne sen vaatii? Olisin mahdollisesti myös yhteydessä tähän isäehdokas numero 2:een... 

3. Miettisin ratkaisua lapsen suhteen. Puhuisin poikaystävän /äidin /luotettavan ystävän tai muun henkilön kanssa tilanteesta. Päätös täytyy tehdä melko nopeasti, jos päädyt aborttiin. 

Tsemppiä tilanteeseesi!:) 

Vierailija
13/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti. En näe asiaasi muita ratkaisuja.

Vierailija
14/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on provo, mutta jos ei olis ja siellä päässä oikeasti istuisi nuori tyttö, joka on nyt pahassa pulassa, niin älä ota kenenkään pahoja sanoja täällä itseesi. Olet nuori ja kaikki mokaavat välillä jopa emämunauksia ja kaikista niistä selviää jos päättää niin ja jopa viisastuu. Toivottavasti sinulla on hyviä ihmisiä ympärilläsi, joilta saat tukea, mitä ikinä päätätkin. Elämä on kummallinen seikkailu. Ota siitä kaikki irti, äläkä anna kenenkään lannistaa. Voimia ja tsemppiä!

Vierailija
15/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni? Kerro jo sille Talelle!

Vierailija
16/21 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:41"]Sanni? Kerro jo sille Talelle!
[/quote]

Hitto ehdit ensin :D

Vierailija
17/21 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikakalleilla testeillä voi myös tarkistaa isyyden jo raskauden aikana, Sanni. Sanni, kerro talelle terkkuja!

Vierailija
18/21 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti ja tunnetun ja selvin päin valitun isän pulla uuniin

Vierailija
19/21 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oot mitä toisella viikolla raskaana ja jo tiedät sen.... provoooooo

Vierailija
20/21 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 01:12"]Siis oot mitä toisella viikolla raskaana ja jo tiedät sen.... provoooooo
[/quote]

Täh?