Haapasalo goes America
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:17"]
Mua ihmetytti ne ihmiset. Kaikki vaikuttivat ihan junteilta. Venäjä ohjelmissa taas porukka olivat ihan sivistyneen oloisia.
[/quote] Katso sanakirjasta mitä "bias" tarkoittaa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:34"]Huvitti se tankerokieli kenkäkaupassa [/quote] Englannin opettajana täytyy sanoa, että suomalaiset ääntävät englantia melko hyvin verrattuna esimerkiksi muihin Pohjoismaihin, myös Haapasalo.
[/quote] Englannin opettaja ei ole kai sitten kuullut norjalaisten puhuvan englantia. Voihan tietysti olla niin etta siella annetaan vain hienosti aantavien puhua englantia julkisesti.
[/quote]
Itse asun Norjassa ja kyllähän täällä keskimäärin hyvä englanninkielentaito ihmisillä on (ainakin nuoremmilla) ja suurimpana erona suomalaisiin on ehkä se, että englantia käytetään keskimäärin aika rohkeasti. Kuitenkin olen esim. töissä törmännyt sekä useaan vähän yli 5-kymppiseen jotka eivät todellakaan osaa englantia, että alle 3-kymppisiin, jotka eivät uskalla tai halua puhua englantia vaikka todennäköisesti osaavatkin. Mitä ääntämiseen tulee, norjalaisten puhumana englanti kuulostaa usein ehkä pehmeämmältä ja tavallaan sujuvammalta kuin suomalaisaksentilla puhuttu, mutta eipä se mitään täydellisesti äännettyä sekään ole. Kyllä norjalaisillakin on omat sudenkuoppansa, joista puhujan tunnistaa norjalaiseksi (esim. vaikkapa omituiset painotukset, väärin äännetyt vokaalit).
Mikä ihme siinä on että aina yritetään keksiä maristavaa toisten puhumasta vieraasta kielestä? Haapasalon englanti tai venäjä eivät (tietenkään) ole natiivitasolla, hänen äidinkielensä on suomi. Hänen kielitaidossaan ei kuitenkaan ole mitään häpeiltävää, saati sitten mahtailun aihetta besserwissereille. Haapasalo on mainio esimerkki toimivasta ja hyödyllisestä kielitaidosta.
Elämä ei ole mikään kielioppitesti! "Täydellisyyden" vaatiminen on epäinhimillistä, eikä siihen lopulta kukaan pysty.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:17"]
Mua ihmetytti ne ihmiset. Kaikki vaikuttivat ihan junteilta. Venäjä ohjelmissa taas porukka olivat ihan sivistyneen oloisia.
Aikas vellip..seen vaikutelman antoi kun ei uskaltanut harjoitella ampumista niiden prepperien kanssa. Liekö edes armeija käytynä Haapasalolla kun pyssyt noin pelottaa.
Ihan oikeasti luettuani satunnaisesta syystä ajauduin tänne ja luin läpi... myötähäpeä. Ei kai suomalaiset o tämmösiä oikeesti? Vaan täällä vauvassa ja PIENI vähemmistö? Tosin kun yleistä menoo kattoo, kattoo uskokin. Tai oikeastaan mä varmaan luulen olevani joku ajatteleva, sivistyny yksilö. Pellehä mä oon ja muut on oikeessa ja analysoi asiaa hienosti. Kiitos ja anteeksi. Ja kattokaa "sarkasmi" sanakirjasta.
Minun mielestä kyseinen ohjelma on aivan paras. Ja että sopii lapsile minun mielestäni. Koirakin tykkää katellä :)
Haapasalon puhetyyli on käsittämättömän rasittava, ei riitä, että puhuu epäselvästi, vaan vielä nuotilla. Tämä siis suomen osalta.
Venäjä-ohjelmsita olen katsonut vain sukukansakierroksesta osia ja siinä esitti niin naurettavia kysymyksiä ihmisille, kuin olisi ensi kertaa paikan päällä. Toisaalta venäläiset ovat lapsellisia, heitä ei ehkä ärsytä yksinkertaistukset niin paljon, koska harrastavat sitä itsekin.
Mielestäni Villen Venäjä-aiheiset sarjat olivat paljon parempi kuin tämä Amerikasta kertova. Ihmiset, tapahtumat ja ilmiöt olivat mielenkiintoisempia. Varsinkin ne pari ekaa sarjaa. Ehkä siinä viimeisimmässä Venäjä-aiheisessa sarjassa tuntui, että Ville jotenkin väsähti.. Tai siis sarja ei tuntunut aidolta vaan jotenkin pakolla tehdyltä. Lisäksi siinä ärsytti Villen epäselvä puhe..olisiko johtunut siitä tissuttelusta, jota tuntui läpi sarjan harrastavan.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:19"]
Mielestäni Villen Venäjä-aiheiset sarjat olivat paljon parempi kuin tämä Amerikasta kertova. Ihmiset, tapahtumat ja ilmiöt olivat mielenkiintoisempia. Varsinkin ne pari ekaa sarjaa. Ehkä siinä viimeisimmässä Venäjä-aiheisessa sarjassa tuntui, että Ville jotenkin väsähti.. Tai siis sarja ei tuntunut aidolta vaan jotenkin pakolla tehdyltä. Lisäksi siinä ärsytti Villen epäselvä puhe..olisiko johtunut siitä tissuttelusta, jota tuntui läpi sarjan harrastavan.
[/quote] Tassa sarjassa puhuu kuin lukisi lapselle jotain satua liioitelluilla aanenpainoilla.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 15:42"]
Haapasalon puhetyyli on käsittämättömän rasittava, ei riitä, että puhuu epäselvästi, vaan vielä nuotilla. Tämä siis suomen osalta.
Venäjä-ohjelmsita olen katsonut vain sukukansakierroksesta osia ja siinä esitti niin naurettavia kysymyksiä ihmisille, kuin olisi ensi kertaa paikan päällä. Toisaalta venäläiset ovat lapsellisia, heitä ei ehkä ärsytä yksinkertaistukset niin paljon, koska harrastavat sitä itsekin.
[/Hirveän nolo ja hävettävä. Umpikännissä koko ajan. Miksi tästä ei puhuta? saa humalassa myös autolla ajaa. ei ihme kun sanoi että haluaa ajaa syrjäteitä. highwaylla pyörii poliiseja. huono tilannetaju ja ihmistuntemus. tosiaan, silloin kyseli ihmisiltä tyhmiä ja taas sama. miten nelonen ottaa tän ja miten aito media kehtaa ede stuottaa tätä. onko se niin alkkis ettei se itse tajua että tuo todella näkyy ulospäin. todennäköisesti joskus luemme villen muistelmista, kuinka se dsanoo ettei muista näiden teosta yhtään mitään. alkoholistien maasta hirveän hävettävää. ja kyllä, käännän aina kanavaa kun tämä alkaa. quote]
Tai jospa hän halusi samanmalliset bootsit, mutta tummemmalla värillä, vai kuvitteletko kaikki bootsit samanmalliseksi vaikka? Ainoa ero olisi väreissä?
Ainakin rapakon takana, missä ollaan totuttu pikkusen laajempaan valikoimaan kuin täällä kotimaassa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:23"]
Mua häiritsi se maissipellolle kuseminen. Miksi pirussa sellaista kuvataan ja vielä näytetään telkkarissa? :D
[/quote] Ja viela kahteen kertaan, yksikin olisi riittanyt.
[/quote] Antakaa ny vähä armoa, pulloonko ois pitänyt lorotella.
[/quote]
Mutta miksi piti kuvata se lorottelu?
[/quote] No on Haapasalo sitten lannoittanut amerikkalaista maaperään?
[/quote]
Pyh ja pah kusi mitään lannoita, oletko ikinä nähnyt, miltä näyttää nurmikko sen jälkeen kun esim. koiria on päästetty pihalle pissalle? Ruohossa on silloin vaaleita läikkiä. Pissa tekee pahaa kasveille.
Virtsassa on kuona-aineita, ei mitään lannoitetta.
Siis Ville kylläkin juuri näissä matkaohjelmissaan juuri pyrkii kansanmiesten parii, eli tavallisten ihmisten, eikä minnekkään pintaliitäjien klubeihin. Venäjällä Ville vain oikeasti on niin suuri julkisuuden henkilö, että hänelle tulee kutsuja myös sinne parempiin piireihin kesken ohjelman.
Mutta kyllä samanlaista hillbilly meinikiä Ville näyttää myös Venäjän maaseudulla kuin tässä Amerikan ohjelmassa.
Olisi nyt samalla ostanut farkut noiden saappaiden seuraksi. Puolisaareen ulottuvat mustat housut ovat niin koomillinen naky kaarmeennahkasaappaiden ja kymmenen gallonan hatun kanssa etta en jaksa keskittya noihin hulluihin juttuihin. Ja taas pissattiin. Toivottavasti tata ei myyda USAaan minaan suomalaisena kulttuuritarjontana. t.usalainen
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:04"]
Usalaisen kysymyksia ja havaintoja (ei tarvitse vetaa mitaan nenaan ;):
Puhuu ihan ymmarrettavaa englantia jota ei tarvitse ollenkaan haveta ja nimitella tankeroksi, minua ihmetytti suomen paatoksellisuus mutta en ole kuullut puhuttua suomea pitkaan aikaan.
Miksi piti nayttaa ihan puliukolta? Ei ihme etta vain kateinen kelpasi (vitsi). Chicagossa kaveli edes takaisin samojen Metroraiteiden alla vaikka olisi ollut paljon kiinnostavampaa nakymaa edes vilautettavaksi. Ja ainainen kulunut Al Capone juttu, se kuoli kuppaan kauan sitten. Kysytaanko Pohjanmaalla Isontalon Antista ja Rannanjarvesta aina kun tavataan?
Tuollaisissa kuppilamaisemissa en ole itse koskaan kaynyt mutta kukin tavallaan. Cowboybootseja ja hattuja ei KUKAAN kayta Chicagon lahettyvillakaan :D. Ja se lausutaan Aamish ei amishi.
[/quote]
Osaatko katsoa uudestaan siitä näkövinkkelistä, että tästä on Venäjälle oma versionsa?
[/quote] En nyt oikein ymmarra. Mista paasen katsomaan venalaista versiota ja milla tavalla se eroaa tasta suomalaisesta? Niinko etta USAssa ajellaan viela 60-luvun autoilla ja hevoskarryilla? t.usalainen