En kestä facessa näitä äitejä..
.. Joidenka mielestä kaikki mitä lapsi tekee on joko huippu hienoa tai huippu hassua.
esim. Jorma-Liina puki tänään housut päähän, onpas hän hassu (not)
Kyösti-Jade puki paidan väärinpäin, jotta likatahrat eivä näkyisi etpuolella, kaikkea ne lapset keksiikin ( seuraava Einstein?)
Nico-Canna sanoi tänään kaupassa omo pesuainetta homo pesuaineeksi, kyllä nauratti ja hävetti ( kuolen nauruun)
Jos olet samaa mieltä jaa oma facebookvitutuksen aiheuttanut päivitys..
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 17:29"]
"Nyt on koti siivottu, piha haravoitu, pakastin sulatettu ja matonhapsut kiharrettu. Sitten kultamussukat kainaloon ja soffalle Putousta katsomaan ja maistelemaan itse tehtyjä suolattomia ja rasvattomia juuressipsejä, saahan sitä kerran viikossa herkutella, nih."
[/quote]
Ja puolikas suklaapala, perulaista 110% tummaa suklaata, elämä risaiseksi ja ensi viikolla sitten takaisin ruotuun :)
[/quote]
Vaikka en olekaan itse noin kirjoittanut, niin miten voin olla ainoa joka ymmärtää sen pienen vitsinväännön joka laihduttajalla on? Minusta tuo on hauska tapa ottaa asia, mutta olkoon sitten. Mitä facessa uskaltaa sitten kirjoittaa jos tälläinenkin kirjoitus vituttaa jotakuta?
[/quote]
Hauskaa tuo onkin, jos joku laihduttaja tekee noin. Tai siis sitä haluaa kannustaa. Mutta tässä tapauksessa tuskin on kyseessä ylipainoinen laihduttaja, vaan se 60-kiloinen espoolainen ratsastusta ja hot joogaa harrastava perheenäiti, joka tekee ison metelin siitä jos syö joskus yhden salmiakin.
Mun yks kaveri hehkuttaa lastaan jatkuvasti ja postailee siitä kuvia koko ajan.
- päiväkodissa sanottiin että "xxx on vahva luonne ja johtaja-ainesta, niitä tarvitaan täällä ujojen suomalaislasten keskuudessa". Jee! Tulevaisuuden johtajia siis!
- "Lapsen piirustukset on niin hienoja että alan ammattilainen sanoi xxx:n olevan tosi lahjakas ja suositteli taidekoulua"
- "Xxx on niin lahjakas tanssitunnilla että muut näyttävät suloisen hassuilta kompuroidessaan hänen rinnallaan"
- " Taas sai xxx kehuja kauneudestaan kauppareissulla :) No aika ihana prinsessa tuo onkin pusi pusi"
Todellisuudessa tämä lapsi on ihan tavallisen näköinen, hemmoteltu, kiukutteleva, kavereitaan ja äitiään pompotteleva hienohelma, joka saa kaupassakin avata pakkaukset ennen maksamista ettei vaan vedä raivareita. Mua kyllä ärsyttää nää tyttöä palvovat päivitykset ihan hirveesti.
Mua ärsyttää ne äidit jotka hokee koko ajan että: "Meidän Iisakki-Inari on niiiiiin sulonen" <3<3
Ja sit oikeesti se lapsi ei ole sulonen :D
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:09"]En jaksaisi lukea FB-päivityksiä kenenkään lapsista. Tai ehkä kerran vuodessa/per kaveri. En ole näiden lasten kaveri, enkä haluaisikaan olla. Itse en kirjoita lapsistani FB:ssä mitään yksityiskohtia, enkä varsinkaan laita lasten kuvia sinne. Saatan joskus kirjottaa, että käytiin lasten kanssa siellä tai tuolla, mutten monasti perhemenoja edes kirjaa (ketä oikeasti kiinnostaa, että käytiin lastenkonsertissa!) Nimillä en lapsista puhu ikinä. Toimin näin, koska haluan suojella lasten yksityisyyttä ja toisaalta pitää jonkun alueen elämässä lapsivapaana. Ajattelen näin vaikka lapset tietysti on parasta elämässäni.
En oikein edes jaksa käyttää enää FB:tä kun siellä on noita rasittavia mammakavereita, jotka laittaa jatkuvasti lastensa kuvia ja tekemisiä sinne. Toisaalta melkein vielä rasittavampaa on tämä toinen äärilaita, jotka vain valittavat siitä kuinka elämä lasten kanssa on niin kauheeta ja rankkaa ja ei voi itse tehdä sitä tai tätä. Siis mitä nää tyypit kuvitteli? Ajatteliko ne, ettei elämä muutu mitenkään lasten myötä tai että vauva tai pikkulapsi pärjää ihan ilman hoitoa ja valvontaa? Erään kaverini luulin katuvan todella paljon lasten hankkimista, kun valituksen määrä oli niin suurta. Oikein yllätyin, kun hän kerran päivitti siitä, kuinka ihana lapsi on. No, taisi jäädä ainoaksi positiiviseksi päivitykseksi tästä lapsesta. Onkin tosi ihanaa, että hän vielä päivittää usein. En tosin monastikaan lue hänen päivityksiään.
[/quote]
Onko työn rankkuuden valittaminen sitä ettei ole tajunnut että mitä se on? Kuulostat kamalalta ihmiseltä. Minulla on kavereina tutut ja jaan vain heidän kanssaan asiani ja kuvat. Lataamani kuvat ei loukkaa ketään.
Omat lapset on vielä alle 13 vielä niin eivät vielä facessa ole, saas nähdä minkälaisia kavereita ja kuvia heillä tulee olemaan. . ;)
Se että sinulla on estoja niin miksi haukkua muita?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 18:37"]"Ihanaa nyt kun teen lyhennettyä viikkoa eikä Ammo-Argentumin tarvii olla päiväkodissa perjantaita. Aamulla herättiin kiireettä ja leivottiin sämpylät, leivät, bostonkakku, mustikkapiirakka ja 1000 lusikkaleipää yhdessä. Yhdeksäksi mentiin voimaannuttamiskahvilaan, sitten kauppaan, lihatilalle, juurestarhalle, poimimaan omenat piirakkaan ja kokemaan verkot. Perkasimme ämpärillisen silakoita ja lypsin mädit 15 siiasta. Keritsimme pihalampaat (Ammis auttoi) ja pyöritimme vielä 100 uutta kiveäkin rannalta mäkeä ylös talon seinustaa koristamaan. Sitten pikalounaalle - katalonialaisia alkupaloja, burgundinpataa ja tarte tatin. Tämän jälkeen ensin matineaan ja sitten metsään, ihana puolukka-apaja, 3 ämpärillistä! (Ammo jaksoi kantaa yhden koko 3 km matkan kotiin). Päivällisen jälkeen perkasin pesuvadillisen pikkuporkkanoita ja ammeellisen luumuja ja keitin porkkana-luumuchutneytä. Ammo purkitti. Illalla teatteri Aasinperseeseen ja esityksen jälkeen pääsimme tapaamaan pääosien esittäjiä (selfiet ohessa). Iltapalaksi itsetehtyä leipää, karitsanyhtöä ja burgundinviiniä (etiketin chateaussa 20 ikkunaa rivissä). Sitten joogaharjoitukset, voimaantumistreeni höyrykylpy ja iltasaduksi Miiina ja Manu maastopalossa. Ihanan kiireetön päivä. Huomenna sitten silakkamarkkinoille, maalaismarkkinoille, marttojen joulupajalle ja matonkudontaverstaan kautta kotiin."
[/quote]
Rakastan Miinaa ja Manua, he eivät saa joutua maastopaloon :D statuspäivituksesi oli nerokas, nauran ääneen niin, että naapurit varmaan pelästyivät xD
Meidän Janica-Bedderi sanoi tänään "Äiti, minä rakastan sinua" Aaaaaaaw <3
Oikeesti sanoi: "Äääääiäiäiä miiii läläläl iiiu iiu aaa"
Yks kaveri pistää noita koko ajan, vaikka kaikki tietää ettei se lapsi osaa vielä puhua yhtään sanoja :D
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:49"]
Mua ärsyttää nää tekohauskat nimenväännökset Jannica- Petteri, Ilpo- Liisa jne. Kun laitatte näitä, jättäkää nuo "hassut" nimet pois. Ei jaksa enää naurattaa. Hauskuus meni niistä jo ajat sitten.
[/quote]
En vois olla enempää samaa mieltä! Nuo pilaa koko kirjoituksen ja saa kirjoittajan vaikuttamaan hieman ajasta jäljessä olevalta rassukalta, joka kuvittelee olevansa todella nokkela.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:49"]
Mua ärsyttää nää tekohauskat nimenväännökset Jannica- Petteri, Ilpo- Liisa jne. Kun laitatte näitä, jättäkää nuo "hassut" nimet pois. Ei jaksa enää naurattaa. Hauskuus meni niistä jo ajat sitten.
[/quote]
En vois olla enempää samaa mieltä! Nuo pilaa koko kirjoituksen ja saa kirjoittajan vaikuttamaan hieman ajasta jäljessä olevalta rassukalta, joka kuvittelee olevansa todella nokkela.
[/quote]
Nuohan on just hauskoja, sopivat tommoisiin facebook päivitys kertomuksiin "meidän janicca-pedderi"
tiukkapipot ei kestä, että heidän päivityksille nauretaan.
Tai sit Jannica on niiiiiiin hauskasti sotkenut naamansa mustikkakeittoon tai porkkanasoseeseen. Aijai kun naurattaa...
Mua sitten taas ärsyttää eniten ne äidit, jotka tulevat aina toisten päivityksiin pätemään kuinka heidän lapsensa on oppinut jonkun asian paljon aikaisemmin.
Esim. Äiti1: Meidän Jare-Tuuli oppi tänään seisomaan ilman tukea <33 Johon muut kommentoivat "oi mahtavaa" ja "<3". Kunnes paikalle tulee äiti2: "Meidän Pipariina-Ilpo oppi tuon jo 8 kk:n iässä" AAAARGH. Ketä kiinnostaa?? Ei se tee sinusta tai lapsestasi yhtään parempaa.
Itselläni ei siis (vielä) ole lapsia, mutta silti tälläinen vertailu ottaa päähän...
Ja aloittajalla on omia lapsia, en siis ole mikään lapsi vihaaja, sitä korttia on siis turha vetää esiin..
Onpa ap:lla paljon huonoja kavereita Facessa :O Pitäisikö sinun poistaa tuollaiset ja jättää sinne vain ne toisystävät, joka ovat oikeasti hauskoja?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:23"]Mulla kaveri joka julkaisee joka viikko miljoona samanlaista kasvokuvaa itsestään ja lapsestaan. Lisäksi tietty tämä jatkuva kehuminen "Meidän Viljonkka-Aanus on kyllä fiksu ja pitkä tyttö!"
[/quote]
Minusta lapset ovat aika vastenmielisiä pahimmillaan, ja parhaimmillaankin korkeintaan siedettäviä, pieniä apinoita hitaasti matkalla ihmisiksi sosiaalistumisen kautta. Niinpä tuntuukin joskus, kuin nämä lastensa ihastelijat olisivat osa jotain outoa sopimusta tai salaliittoa, jossa teeskennellään lasten olevan ihania ja suloisia. Oikeastihan ne ovat usein aika raadollisia ja hirveitäkin. Ja juu olen lapseton ihan omasta valinnasta, ja nyt varmaan joku haluaa kommentoida, että se on hyvä asia, ja niinhän se onkin.
(Lasten hankkiminen on narsismin hyväksyttävin muoto yhteiskunnassamme. "Aah noita ihania geeninjatkeitani".)