Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhteessa kolmas pyörä

Vierailija
02.09.2021 |

Minusta tuntuu, että meidän suhteessamme on yksi ihminen liikaa. Tuttavapiirimme kuuluu nainen joka on miehen työkaveri vuosien takaa, eivät ole enää samassa työssä, mutta jäivät kavereiksi. Tämä on minulle täysin ok. On kuitenkin päivänselvää, että kyseinen nainen on ihastunut mieheeni. Silittelee ohimennessään mieheni käsivartta pienessä sievässä ollessaan, hakeutuu jatkuvasti tämän seuraan yhteisissä juhlissa, pitävät paljon yhteyttä. Vaikeaa kuvailla, mutta sen vaan huomaa käytöksestä. Minulle on täysin ok se, että meillä molemmilla on ystävinä sekä naisia että miehiä. Tämä kuitenkin häiritsee ja tunne on vahva siitä, että tässä naisessa on jotain mätää. Mies on niin sokea ettei huomaa mitään. Luotan häneen, mutta toivoisin häneltä ainoastaan vähän pelisilmää tässä, jotta hän ei tulisi vahingossa ruokkineeksi toisen kiinnostusta. En vaan tiedä miten puhua asiasta kun hän ei koko asiaa näe vaan väittää minun kehittelevän asiat omassa päässäni. Kertaakaan en ole häntä mistään syyttänyt tai epäillyt. Miten voin edetä asian kanssa vai annanko vain olla? Tunnen turvattomuutta tilanteen vuoksi, mutta tuntuu vaikealta ilmaista asiaa, koska en todellakaan halua vaikuttaa vainoharhaiselta tai mustasukkaiselta. Epäilen myös aika paljon itseäni tässä asiassa.

Kommentit (175)

Vierailija
61/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma ettei mies yhtään tajua tilannetta?

Mä olen myös ollut sokea kaverin ihastumiselle, joten ihastus voi vaikuttaa siltä että toinen on niiiin hyvä ystävä, ollaan ihan samaa mieltä kaikesta, ja kuin sielunsisarukset. Tämä tietenkin saattaa johtua ainoastaan siitä että ihastunut ihminen muuntautuu sellaiseksi kuin kuvittelee ihastuksen kohteen haluavan, jolloin ystävyys joka tuntuu toisesta aidolta ja sellaiselta mitä ei halua menettää, onkin vain silmänlumetta toisen puolelta. Siinä sitten se ihastunut osapuoli odottelee vain parsiuhteen heikkoa hetkeä, jolloin pääsee oikein olan takaa "tukemaan" tätä ystäväänsä. 

Sanon ihan suoraan että koska kokemusta on, en hyväksyisi tuollaista kolmatta pyörää suhteeseeni. 

Vierailija
62/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa antaa muuta neuvoa kuin että puhu suoraan miehellesi. Kerro miltä asia sinusta tuntuu.

Komean miehen vaimona olen tottunut että naiset ihastuvat mieheeni ja monesti yrittävät lähennelläkin. Tällaiseen tottunut mies osaa kyllä tehdä sille hienotunteisesti ja tyylikkäästi lopun.

Miksi sille miehelle nyt vaan pitäisi puhua? Ei se mitään myönnä eikä tiedä mistään mitään. Kannattaisi sille naiselle sanoa seuraavan kerran, kun käpälöi, että miksi tekee niin.

Mitä sille naiselle tarvitsee mitään sanoa? Eihän ap sen naisen kanssa ole suhteessa, tämä ei ole velvollinen mihinkään vastailemaan ap:lle. Puolisonsa kanssa aiheesta pitäisi puhua ja puoliso hoitakoon asian sen naisen kanssa.

Voin kertoa, ettei varmastikaan mies vastaile mihinkään eikä tiedä muka mistään mitään eikä myöskään hoida asiaa naisen kanssa :D jos näet, että joku hipelöi miestäsi sinun silmiesi edessä, niin etkö puutu asiaan?

No en todellakaan. Se on mieheni asia siihen puuttua, ei minun. Mieheni kanssa meillä on yhteiset säännöt, ei minkään randon naisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, jos mies tulisi "vakavalla ilmeellä" kyselemään joltain mieheltä, et "miksi hipelöit naiseni kättä", niin hirvee itku ja poru miten kontrolloiva hullu ja miten nöyryyttävää alistamista ja ties mitä.

Tunnistakaa oman käytöksenne kaksinaismoralismi.

En tunnista ainakaan itseäni tästä, mutta onhan se aika huolestuttavaa, että joku antaisi vieraan miehen/naisen kosketella ja hipelöidä itseään vielä oman kumppanin edessä. Ja jos se kumppani näkee asiasta vaivaa, kuten kuuluukin, niin siitä suututtaisiin. En ymmärrä.

Miksi on huolestuttavaa, että ystävä koskee ystäväänsä? :D Etkö sinä koske koskaan ystävääsi? Onhan tämä pidättyväinen kansa, mutta jotain rajaa...

Vierailija
64/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näkisin, että joku tuttavanainen sivelee mieheni kättä toistuvasti humalassa, niin kyllä minä kysyisin ihan suoraan päin näköä häneltä, että miksi teet niin. Siinä voi sitten kumpikin seisoa hölmönä tämä nainen, sekä mies, joka ei muka mistään tiedä mitään.

Aika tökeröä syyttää koko ajan miestä. Se oikeasti VOI olla todella kiusallista sanoa omalle ystävälleen et "älä kosketa kättäni" wtf? Vaatisitteko jotain miespuolista ystävää tilille samasta? Tai ap:n naispuoliselta ystävältä?

Ehkä tuo ei edes miestä häiritse, vaikka se ei olisi muuten kiinnostunut naisesta. Eikä se ole väärin.

Mut joo, tuollainen epäily kyllä ajaa sen miehen pois varmasti. Ei tuollainen ole reilua.

Eihän tuossa miestä syytetä, vaan kysytään siltä kähmijältä itseltään miksi tekee niin. Ei tuollainen koskettelu ole normaalia kaveruutta etenkään miehen kumppanin edessä.

Minä en hyväksy, että joku miespuolinen ystäväni alkaisi kosketella minua ja voin kertoa, että mieheni puuttuisi asiaan välittömästi.

Eikö luulisi tuon koskettelun tapahtuvan salassa, jos jotain salattavaa on? Ehkä jotkut ovat enemmän koskettelijoita luonnostaan? Varsinkin humalassa. Kosketteleeko tämä nainen kaikkia?

Minua ei haittaa itseäni, jos minua koskee soveliaasti. Ja kyllä. Käden koskeminen lukeutuu tähän. Kokisin nöyryyttävänä, jos puolisoni tulisi kimpaantuneena tivaamaan asiasta. Samoin toki häntäkin saa koskea, en minä siitä hermostuisi.

Ihmisillä on erilaisia käsityksiä tässäkin asiassa.

Tämä suomalaiskulttuuri on niin jäykkää. Monessa maassa miehetkin pussailee toisiaan tavatessaan. Täällä ei voi edes omaa ystävää koskea.

Voi kuule 😂 kyllä ihmiset tekee tuollaista ihan kiusaamismielessä ja loukkaamistarkoituksella! Sitä ei tehdä salassa, koska halutaan aiheuttaa jotain draamaa ja testailla kepillä jäätä. Se on sellaista vallan näyttämistä eikä arvosteta muita ihmisiä ja heidän suhteitaan.

Vierailija
65/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, jos mies tulisi "vakavalla ilmeellä" kyselemään joltain mieheltä, et "miksi hipelöit naiseni kättä", niin hirvee itku ja poru miten kontrolloiva hullu ja miten nöyryyttävää alistamista ja ties mitä.

Tunnistakaa oman käytöksenne kaksinaismoralismi.

En tunnista ainakaan itseäni tästä, mutta onhan se aika huolestuttavaa, että joku antaisi vieraan miehen/naisen kosketella ja hipelöidä itseään vielä oman kumppanin edessä. Ja jos se kumppani näkee asiasta vaivaa, kuten kuuluukin, niin siitä suututtaisiin. En ymmärrä.

Miksi on huolestuttavaa, että ystävä koskee ystäväänsä? :D Etkö sinä koske koskaan ystävääsi? Onhan tämä pidättyväinen kansa, mutta jotain rajaa...

En koskettele. Voin halata, kun nähdään ja kun lähdetään pois, mutta tapanani ei ole sivellä ystävieni ruumiinosia sukupuolesta viis. Ei minuakaan kosketella.

Vierailija
66/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minullakin tuollainen työkaveri.

Varmasti kotielämäkin parantuisi, varsinkin jos saisin matkustella tuollaisen hemaisevasti käyttäytyvän ex-kollegan kera.

Vierailija
67/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, ei hän ainakaan ole kovin vastaanottavainen jos yritän asiasta puhua.

Eli kettu on jo käynyt ystäväsi kolossa.

Vierailija
68/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli kerran tilanne jossa ex-miehen naispuolinen työkaveri silitti mieheni käsivartta baarissa. Näin tilanteen ja tulistuin täysin. Tönin naista ja huusin täysillä pitämään näpit irti miehestäni. Mitä tästä seurasi?Exäni suuttui minulle. Puolustin vain reviiriäni. Mitä nainen voi tehdä tuossa tilanteessa? Katsella vierestä vittuuntuneena? Kyllähän mies vetäisi hivelijä miestä turpaan jos olisi sama toisin päin. Jos puutut, olet drama queen jos et sua ei kiinnosta?😂

Weee tee

Jossain muualla tuota kutsutaan temperamentiksi, mutta Suomessa on oltava kultivoitunut ja niiiin sivistyneen pönöttävä. Kotona sitten kenties irrotellaan, mutta mitä väliä, kunhan on kulissit kunnossa. 

Jänniä nämä "akateemiset piirit", kun ollaan vuosia muka niin helvetin onnellisessa liitossa, vaikka on molemmilla jopa omat rakastajat. Mutta kun se yhteinen omaisuus, ja mitäköhän kaikki sukulaiset ja ystävätkin ajattelee jos me erotaan, kun ollaan koko elämä valehdeltu, että onni kukoistaa...

Vierailija
69/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitääs mitä ap sanoikaan:

"Silittää käsivartta ohimennessään"

Ja "hakeutuu jatkuvasti tämän seuraan yhteisissä juhlissa"

Siis hakeutuu oman ystävänsä seuraan? Shocking!!

Ei tuolla perusteella vielä mitään seksuaalista tuossa ole. Täytyis nähdä se kokonaistilanne.

Vierailija
70/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ole ihan selvää, nainen hiplaa miestäsi koska voi ja miehesi antaa hänen tehdä niin.  Minä olen asennoitunut niin, että minä osaan selvitä miehistä jotka tulevat ns. iholle. Ja oletan, että mieheni tekee samoin. Jos ei karkota naista, teen siitä selvän johtopäätöksen ja tämän tietää mieheni tasan tarkkaan.  

Lähentelijälle on aivat turha raivostua, sehän on kuin bensaa liekkeihin. Kiukkusi ja mustasukkaisuutesi osoittaa, että jotain saumaa on miehen suuntaan... 

Olepa nyt topakka ja kerro miehelle, että lähentelyn salliminen on selvä merkki siitä, että miehesi ON kiinnostunut tästä naisesta. KUKAAN ei salli epäkiinnostavan ihmisen lääppimistä.  

Vierailija
71/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolisena kaverina voin sanoa, että ei ole mitään tarvetta tai syytä sivellä miehen kättä ystävyyssuhteessa. Tainnut tulla ko. muijalla vauhtisokeus kun ei ole saanut "palautetta" käytöksestään. Kannattaa ystävällisesti huomauttaa asiasta ennen kuin homma räjähtää käsiin tavalla tai toisella.

Vierailija
72/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, ei hän ainakaan ole kovin vastaanottavainen jos yritän asiasta puhua.

Eli kettu on jo käynyt ystäväsi kolossa.

No tämähän se, tai ainakin rakkaus/ ihastumisentunne on jo vaihtanut kohdetta.

Vierailija
73/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos et yrittäisi esiintyä niin järkevänä? "Myöntäisit" kiusallisena totuutena, että juuri tämän naisen käytös harmittaa sinua, ja koet hänet uhkana "ilman mitään järkevää syytä" (vaikka sinulla siis syy on). Häpeillen tunnustat olevasi hiukan mustasukkainenkin, vaikka tiedät, ettei se ole tarpeen, luotathan mieheesi. Näin miehen olisi helpompi tarkkailla omaa ja kaverinaisen käytöstä, ja voi silti säilyttää uskonsa homman viattomuuteen. Itselleen mies voi selittää toimivansa sinun mieliksesi, kun sinulla nyt sattuu olemaan tällainen "järjetön" tunne. Hän saattaa jopa olla mielissään herättäessään mustasukkaisuutta, kunhan se on lievää.

Anteeksi, että olen olemassa?

Jotenkin tyypillistä _joillekin_ naisille noin monimutkainen pyörittely.

Kissa pöydälle, muutoin noita kehittelee mielessään liikaa eikä vastaukset spekuloimalla löydy. 

Tuntuu että moni on hirveän varovainen ihan selvässä asiassa. Varooko ihmiset sitä ettei oma käytös näyttäisi huonolta? En tajua, mitä sillä on tuossa tilanteessa väliä.... kärjistetysti sama, kuin että rimpuilet irti jonkun puskaraiskaajan otteesta ja tönäiset sen kumoon sitten. Niin että jäät kysymään vielä että eihän sua sattunut ja mä voin korvata vaatteiden pesun. 

Joku laumakäytöksen vinksahtanut muoto tai vahvaa epävarmuutta, anteeksi että olen olemassa. 

Vierailija
74/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mennyt lankaan siinä, että haluat vaikuttaa ei-mustasukkaiselta, koska siihenhän aina vedotaan näissä tapauksissa.

Tämä. Itselläni yksi suhteen kulmakivistä on se ettei tarvitse olla mustasukkainen. Ymmärrän mitä termillä tarkoitetaan, mutta en pysty tunnistamaan sitä itsessäni. Ei minua haittaa jos joku on miehestäni kiinnostunut, näin käy muutamia kertoja vuodessa, mutta jos mies alkaisi kaveeraamaan ihastuneen naisen kanssa niin se olisi kyllä eron paikka. Aina kun olen ollut "mustis" niin kyllä se syy on ollut siinä että mies toimii väärin minua kohtaan. Ja kyllä, mieheni kanssa olemme puhuneet nämä asiat jo aika päiviä sitten, ja sama koskee molempia. Meidän parisuhde on molemmille kaikista tärkein asia, eikä mikään muu mene sen edelle. Kun molemmat ovat vakaasti tätä mieltä, niin on vaikea nähdä miten siihen sopisi mustasukkaisuutta.

Vierailija
75/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla perusteella vielä mitään seksuaalista tuossa ole. Täytyis nähdä se kokonaistilanne.

Tämä nainen varmaan hiplaa myös naispuolisia kavereitaan samalla tavalla, eikö? 

Sehän noissa miesnais-ystävyyksissä usein on erona samaa sukupuolta olevien ystävyyteen, että ei miehet koskettele miespuolisia kavereitaan. Mutta kun kaverina on nainen, niin tätä ystävää pitää koskea ja sen pitää antaa koskea. Se kuuluu aitoon ystävyyteen. 

Paitsi jos molemmat on miehiä, niin ei silloin koskeminen ole kiva. 

Vierailija
76/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kertaakaan en ole häntä mistään syyttänyt tai epäillyt. Miten voin edetä asian kanssa vai annanko vain olla? Tunnen turvattomuutta tilanteen vuoksi, mutta tuntuu vaikealta ilmaista asiaa, koska en todellakaan halua vaikuttaa vainoharhaiselta tai mustasukkaiselta. Epäilen myös aika paljon itseäni tässä asiassa."

noin yleisesti, tätä ominaisuutta en ole naisissa tajunnut. Et ole ainoa joka tuollaisessa minun mielestäni melko perusteellista ja avointa käsittelyä vaativassa asiassa lähinnä miettii ettei vaikuttaisi mustikselta tai takertuvaiselta. 

Voisiko joku selittää mulle miksi tällainen reagointi on kohtuullisen yleistä? Itse ainakin pidän selvänä, että kaikkien kanssa ei tarvitse olla hyvissä väleissä, muiden mielipiteet mun käytöksestäni ovat herttaisen yhdentekeviä jos toisessa vaakakupissa on parisuhde tai sen ongelma. 

Eli kun itseäni ei kiinnosta pätkääkään se miltä toimintani tai tekemiseni tuossa tilanteessa vaikuttaisi, enkä ainakaan ikinä syyttäisi itseäni siitä että kyselen tai kummastelen. Mistä tuo ajattelu oikein kumpuaa? 

Haluaako tuo ap tässä tapauksessa jotenkin vain koko ajan miellyttää ihan kaikkia tahoja, ettei kellään olisi paha oli tai kukaan vahingossakaan ajattelisi että ap on jotenkin ulkopuolinen? 

Kaksi syytä.

Joko ollaan liian erilaisia viestintätavoilta, eli aivan eri ääripäissä siitä miten suhteessa käyttäydytään(eikä tämä yleensä korjaannu, ikävä kyllä)

Tai sitten pedataan itselle mahdollisuus olla muidenkin kanssa, ja mikäs sen kätevämpää kuin syyllistää tällöin omasta käytöksestä muita. Tämä on sukua sille että väittää toisen olevan mielisairas, jos ei haliua huonoa kohtelua.

Vierailija
77/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset juhlat, joissa oletettavasti paljonkin kenties porukkaa, ja nainen toistuvasti hakeutuu saman varatun miehen seuraan ja hivelee kättä ja kiehnäilee ympärillä. En ymmärtäis vaikka juhlisivat kolmisinkin vaan, ja kaverukset jutustelisivat koko illan keskenään, ap:n tarjoillessa yksinään "kaveripariskunnalle".

Miksi ei hakeudu tasapuolisesti muiden miesten seuraan tai juttele kaikkien kanssa? Selvä tapaushan tämä on.

Vierailija
78/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa antaa muuta neuvoa kuin että puhu suoraan miehellesi. Kerro miltä asia sinusta tuntuu.

Komean miehen vaimona olen tottunut että naiset ihastuvat mieheeni ja monesti yrittävät lähennelläkin. Tällaiseen tottunut mies osaa kyllä tehdä sille hienotunteisesti ja tyylikkäästi lopun.

Miksi sille miehelle nyt vaan pitäisi puhua? Ei se mitään myönnä eikä tiedä mistään mitään. Kannattaisi sille naiselle sanoa seuraavan kerran, kun käpälöi, että miksi tekee niin.

Ite en koskaan sanoisi tuollaiselle naiselle mitään. Toki tästä tilanteesta erilaisen tekee se että mies ja nainen on kavereita keskenään, jolloin asia olisi pitänyt hoitaa joa aikaa sitten. Onka nämä kaksi siis oleet kavereita jo ennen kuin ap ja mies ovat tavanneet? Ja jos ovat, niin mikä on parin historia ennen kuin ap tuli mukaan kuvioihin?

Vierailija
79/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sille naiselle tarvitsee mitään sanoa? Eihän ap sen naisen kanssa ole suhteessa, tämä ei ole velvollinen mihinkään vastailemaan ap:lle. Puolisonsa kanssa aiheesta pitäisi puhua ja puoliso hoitakoon asian sen naisen kanssa.

Voin kertoa, ettei varmastikaan mies vastaile mihinkään eikä tiedä muka mistään mitään eikä myöskään hoida asiaa naisen kanssa :D jos näet, että joku hipelöi miestäsi sinun silmiesi edessä, niin etkö puutu asiaan?

Olen eri, mjutta en puutu asiaan, se on mieheni tehtävä, ja se paree tehdä samantien, tai muuten ei hyvä heilu.

Vierailija
80/175 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, tuntisin itseni aivan hölmöksi, jos puuttuisin tuollaiseen itse. Jos mies itse ei ymmärrä tehdä loppua tuollaisesta ja välttelee asiasta keskustelua, niin en näe suhteella tulevaisuutta (jos ap:n kanta on se, ettei kolmatta pyörää suhteessa hyväksy). Ainahan miehellä on mahdollisuus pettää, ei se naisesta kiinni ole, jos sitä haluaa. Sitten pitää vain harkita hyväksyykö tällä tavalla käyttäytyvän miehen. Minusta on aika hullua olettaa, että alkaisin häätää naisia mieheni ympäriltä - ja kyllä sitä hulluna varmasti muutkin pitäisivät. 

En kokisi kyllä itseäni hölmöksi, jos tätä tapahtuu toistuvasti minun silmieni edessä. Kyllä varmasti kysyisin jossain kohtiin, että miksi hipelet mieheni kättä. Voi voi, jos nolaisin itseni, ei kiinnosta. Noloa sekin on, että muut näkee ja huomaa saman ja minä esittäisin vieressä, etten muka huomaa mitään.

Tuota nolompaa onkin enää vain se että mies antaa moisen jatkua kaikkien silmien edessä tekemättä mitään asialle.