Suhteessa kolmas pyörä
Minusta tuntuu, että meidän suhteessamme on yksi ihminen liikaa. Tuttavapiirimme kuuluu nainen joka on miehen työkaveri vuosien takaa, eivät ole enää samassa työssä, mutta jäivät kavereiksi. Tämä on minulle täysin ok. On kuitenkin päivänselvää, että kyseinen nainen on ihastunut mieheeni. Silittelee ohimennessään mieheni käsivartta pienessä sievässä ollessaan, hakeutuu jatkuvasti tämän seuraan yhteisissä juhlissa, pitävät paljon yhteyttä. Vaikeaa kuvailla, mutta sen vaan huomaa käytöksestä. Minulle on täysin ok se, että meillä molemmilla on ystävinä sekä naisia että miehiä. Tämä kuitenkin häiritsee ja tunne on vahva siitä, että tässä naisessa on jotain mätää. Mies on niin sokea ettei huomaa mitään. Luotan häneen, mutta toivoisin häneltä ainoastaan vähän pelisilmää tässä, jotta hän ei tulisi vahingossa ruokkineeksi toisen kiinnostusta. En vaan tiedä miten puhua asiasta kun hän ei koko asiaa näe vaan väittää minun kehittelevän asiat omassa päässäni. Kertaakaan en ole häntä mistään syyttänyt tai epäillyt. Miten voin edetä asian kanssa vai annanko vain olla? Tunnen turvattomuutta tilanteen vuoksi, mutta tuntuu vaikealta ilmaista asiaa, koska en todellakaan halua vaikuttaa vainoharhaiselta tai mustasukkaiselta. Epäilen myös aika paljon itseäni tässä asiassa.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vähän samanlainen tilanne joskus vuosia sitten. Lopulta en enää kestänyt ja räjähdin. Tuli ero ja mies alkoi saman tien suhteeseen tämän naisen kanssa. Ero oli minun turhan mustasukkaisuuteni syy. Totuutta en tähän päivään mennessä tiedä ja se mietitytti pitkään.
Mitä teit kun "räjähdit"? Oliko väkivaltaa? Tavaroiden heittelyä? Otit yhteyttä miehen äitiin?
Varmasti ainakin karua kielenkäyttöä...
Itselläni oli kerran tilanne jossa ex-miehen naispuolinen työkaveri silitti mieheni käsivartta baarissa. Näin tilanteen ja tulistuin täysin. Tönin naista ja huusin täysillä pitämään näpit irti miehestäni. Mitä tästä seurasi?Exäni suuttui minulle. Puolustin vain reviiriäni. Mitä nainen voi tehdä tuossa tilanteessa? Katsella vierestä vittuuntuneena? Kyllähän mies vetäisi hivelijä miestä turpaan jos olisi sama toisin päin. Jos puutut, olet drama queen jos et sua ei kiinnosta?😂
ehkäpä tämä pyörä onkin mukavampaa seuraa kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma ettei mies yhtään tajua tilannetta?
Kuulostaa kyllä siltä, että mies todellakin tajuaa tilanteen. Ei vaan halua päästää siitä irti.
Pakkohan tuollainen on huomata ja tehdä siitä omat johtopäätöksensä. Siis miehen.
Ja koska tilanne on jo noin jatkuvaa, on selvää että on hyvät mahdollisuudet, että homma vakavoituu. nainen korottaa panoksia, kun huomaa, että ei koe vastustustakaan.
Ihan eri asia olisi, jos sen yhden kerran nainen ois ottanut vaikka jopa kaulasta kiinni kaikkien edessä pikku hiprakassa ja sanonut kuinka hyvä ystävä mies on tai jotain vastaavaa. Mutta tuo on jo liiallista ja kertoo naisen ajatuksista. Ja ne eivät nyt oikeasti ole päivänvalon kestävät. Hyi olkoon.
Mulla oli sellainen naisystävä aikoinaan, että baarissa kuiskasi korvaani, kuinka saa mieheni yhdellä sormen napsautuksella. Olin ihan että what???? Toisti sen vielä, että varmasti kuulen. Mieheni kuuli sen sitten myös. Ei silloin puhunut mitään, mutta kotona kertoi, että meinasi oksentaa. Siihen loppui ystävyys.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli kerran tilanne jossa ex-miehen naispuolinen työkaveri silitti mieheni käsivartta baarissa. Näin tilanteen ja tulistuin täysin. Tönin naista ja huusin täysillä pitämään näpit irti miehestäni. Mitä tästä seurasi?Exäni suuttui minulle. Puolustin vain reviiriäni. Mitä nainen voi tehdä tuossa tilanteessa? Katsella vierestä vittuuntuneena? Kyllähän mies vetäisi hivelijä miestä turpaan jos olisi sama toisin päin. Jos puutut, olet drama queen jos et sua ei kiinnosta?😂
Juu, en minä kyllä mitään väkivaltaa hyväksy enkä alkaisi tönimään ketään. Paras olisi rauhallisesti vakavalla ilmeellä kysyä, että miksi koskettelet miestäni. Mielestäni sellainen tehoaa parhaiten.
Enpä kyllä katselisi sitä, että joku hiplailisi ja silittelisi kumppaniani milloin missäkin.
Itselläni on ollut useampi syvä ystävyyssuhde miehiin. Aina olen kunnioittanut heidån parisuhteitaan ja tehnyt miehelle ja etenkin hän naiselleen kaikin tavoin selväksi, että kyse on pelkästään ja ainostaan ystävyydestä kysymys. Tuo nainen ei välitä sinusta eikä sinun tunteista pätkääkään. Mutta ei kyllä sinun mieskään.
Vierailija kirjoitti:
Jos näkisin, että joku tuttavanainen sivelee mieheni kättä toistuvasti humalassa, niin kyllä minä kysyisin ihan suoraan päin näköä häneltä, että miksi teet niin. Siinä voi sitten kumpikin seisoa hölmönä tämä nainen, sekä mies, joka ei muka mistään tiedä mitään.
Aika tökeröä syyttää koko ajan miestä. Se oikeasti VOI olla todella kiusallista sanoa omalle ystävälleen et "älä kosketa kättäni" wtf? Vaatisitteko jotain miespuolista ystävää tilille samasta? Tai ap:n naispuoliselta ystävältä?
Ehkä tuo ei edes miestä häiritse, vaikka se ei olisi muuten kiinnostunut naisesta. Eikä se ole väärin.
Mut joo, tuollainen epäily kyllä ajaa sen miehen pois varmasti. Ei tuollainen ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin kovistelemassa naista ja tekisin selväksi että näpit irti mun miehestä tai saa katua.
Valitettavasti tämä vain antaa sille toiselle naiselle ylemmyyden tunyteen ja tiedon toisen epävarmuudesta.
Itselläni tuo oli aikoinaan tapana, vaikka mies ei ollut yhdestäkään vosusta kiinnostunut. Kotona nyhjää kanssani edelleen. Mies nyt vaan sattuu olemaan komea. Minkäs teet. Ei flirttaile eikä anna aihetta, mutta jotkut ei vaan kunnioita toisten parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vähän samanlainen tilanne joskus vuosia sitten. Lopulta en enää kestänyt ja räjähdin. Tuli ero ja mies alkoi saman tien suhteeseen tämän naisen kanssa. Ero oli minun turhan mustasukkaisuuteni syy. Totuutta en tähän päivään mennessä tiedä ja se mietitytti pitkään.
Mitä teit kun "räjähdit"? Oliko väkivaltaa? Tavaroiden heittelyä? Otit yhteyttä miehen äitiin?
Varmasti ainakin karua kielenkäyttöä...
Ei mitään tällaista. Olen yleensä hillitty persoona, mutta silloin suutuin ja päästin pitkään pantatut tunteeni ulos, itkin ja huusin etten kestä tilannetta enää. Jälkeenpäin vieläpä pyytelin anteeksi kun olin kehdannut sillä tavalla hermostua. Tämän takia pidän tärkeänä, että asioista voidaan oikeasti suhteessa puhua ajoissa, muuten ne käsittelemättömät asiat saattaa purkautua ulos jossain kohti huonolla tavalla.
Heh, jos mies tulisi "vakavalla ilmeellä" kyselemään joltain mieheltä, et "miksi hipelöit naiseni kättä", niin hirvee itku ja poru miten kontrolloiva hullu ja miten nöyryyttävää alistamista ja ties mitä.
Tunnistakaa oman käytöksenne kaksinaismoralismi.
Vierailija kirjoitti:
Enpä kyllä katselisi sitä, että joku hiplailisi ja silittelisi kumppaniani milloin missäkin.
Itselläni on ollut useampi syvä ystävyyssuhde miehiin. Aina olen kunnioittanut heidån parisuhteitaan ja tehnyt miehelle ja etenkin hän naiselleen kaikin tavoin selväksi, että kyse on pelkästään ja ainostaan ystävyydestä kysymys. Tuo nainen ei välitä sinusta eikä sinun tunteista pätkääkään. Mutta ei kyllä sinun mieskään.
Entä jos joku silittelisi sua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näkisin, että joku tuttavanainen sivelee mieheni kättä toistuvasti humalassa, niin kyllä minä kysyisin ihan suoraan päin näköä häneltä, että miksi teet niin. Siinä voi sitten kumpikin seisoa hölmönä tämä nainen, sekä mies, joka ei muka mistään tiedä mitään.
Aika tökeröä syyttää koko ajan miestä. Se oikeasti VOI olla todella kiusallista sanoa omalle ystävälleen et "älä kosketa kättäni" wtf? Vaatisitteko jotain miespuolista ystävää tilille samasta? Tai ap:n naispuoliselta ystävältä?
Ehkä tuo ei edes miestä häiritse, vaikka se ei olisi muuten kiinnostunut naisesta. Eikä se ole väärin.
Mut joo, tuollainen epäily kyllä ajaa sen miehen pois varmasti. Ei tuollainen ole reilua.
Eihän tuossa miestä syytetä, vaan kysytään siltä kähmijältä itseltään miksi tekee niin. Ei tuollainen koskettelu ole normaalia kaveruutta etenkään miehen kumppanin edessä.
Minä en hyväksy, että joku miespuolinen ystäväni alkaisi kosketella minua ja voin kertoa, että mieheni puuttuisi asiaan välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Weee tee
Mies todennäköisesti kokee naisen kevyen lähentelyn harmittomana, ehkä imartelevana tai voi olla että kiusallisena. Joka tapauksessa ei halua tehdä asialle mitään.
Naispuoliselle kaverille ei viitsisi sanoa että lopeta hiplailu, sillä naisilla on ikävä tapa suuttua verisesti jos heidät torjutaan. Miehet ovat tottuneet kylmään kohteluun naisilta mutta varsinkaan puoleensavetävät naiset eivät miehiltä.
Kyllä mä tossa tilanteessa sanoisin miehelle että tuo kaverin käytös ei ole ok mulle. Eli saa luvan olla hetken näkemättä kaveria ja katsoa tilannetta myöhemmin uudestaan. Jos mies ei tähän suostu, niin eiköhän se olisi sillä selvä. Jos kumppani ymmärtää ja haluaa tukea sua niin kyllähän se tähän suostuis. Missä kunnioitus sua kohtaan ja teidän suhdetta kohtaan??
Siis joku ämmä hiplailee miestäsi ja sinä vaan ihmettelet? Mullakin oli joskus miesystävä, jolla oli paljon naispuolisia "kavereita". Jälkeenpäin selvisi että suurinta osaa oli pamputtanut ja ihan kirjaimellisesti yritti kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Heh, jos mies tulisi "vakavalla ilmeellä" kyselemään joltain mieheltä, et "miksi hipelöit naiseni kättä", niin hirvee itku ja poru miten kontrolloiva hullu ja miten nöyryyttävää alistamista ja ties mitä.
Tunnistakaa oman käytöksenne kaksinaismoralismi.
En tunnista ainakaan itseäni tästä, mutta onhan se aika huolestuttavaa, että joku antaisi vieraan miehen/naisen kosketella ja hipelöidä itseään vielä oman kumppanin edessä. Ja jos se kumppani näkee asiasta vaivaa, kuten kuuluukin, niin siitä suututtaisiin. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Olipas selkärangaton sika. Odotti räjähdystä, että sai oikeutuksen uudelle suhteelle. Kun eihän sitä nyt sairaalloisesti mustasukkaisen kanssa voi elää ja olla. "Outoa" että yhtäkkiä rakastui tuohon toiseen, vaikka pelkkiä kavereita olivat ;D Kaikenlaisia paskoja tämä maa päällään kantaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa miestä syytetä, vaan kysytään siltä kähmijältä itseltään miksi tekee niin. Ei tuollainen koskettelu ole normaalia kaveruutta etenkään miehen kumppanin edessä.
Minä en hyväksy, että joku miespuolinen ystäväni alkaisi kosketella minua ja voin kertoa, että mieheni puuttuisi asiaan välittömästi.
Eikö luulisi tuon koskettelun tapahtuvan salassa, jos jotain salattavaa on? Ehkä jotkut ovat enemmän koskettelijoita luonnostaan? Varsinkin humalassa. Kosketteleeko tämä nainen kaikkia?
Minua ei haittaa itseäni, jos minua koskee soveliaasti. Ja kyllä. Käden koskeminen lukeutuu tähän. Kokisin nöyryyttävänä, jos puolisoni tulisi kimpaantuneena tivaamaan asiasta. Samoin toki häntäkin saa koskea, en minä siitä hermostuisi.
Ihmisillä on erilaisia käsityksiä tässäkin asiassa.
Tämä suomalaiskulttuuri on niin jäykkää. Monessa maassa miehetkin pussailee toisiaan tavatessaan. Täällä ei voi edes omaa ystävää koskea.
En kokisi kyllä itseäni hölmöksi, jos tätä tapahtuu toistuvasti minun silmieni edessä. Kyllä varmasti kysyisin jossain kohtiin, että miksi hipelet mieheni kättä. Voi voi, jos nolaisin itseni, ei kiinnosta. Noloa sekin on, että muut näkee ja huomaa saman ja minä esittäisin vieressä, etten muka huomaa mitään.