Miten miehesi reagoi itkuusi?
Mun alkaa nauraa ja sanoo että taasko kierin itsesäälissä?!
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 23:02"]
Entinen tokaisi että "mitä sä taas siinä pillität". Nykyinen ottaa kainaloon. <3
[/quote]
Onkohan sun entinen myös mun entinen? Kuulostaa erittäin tutulta.
Meni nukuun.Ei edes huomannut,että itkin.Katselin kiusaamisiltaa ja tuli omia kurjia muistoja mieleen sekä samalla huoli omien ja muiden lasten tilanteesta.
Halaa, silittää, pussaa otsaan :) Riippuu miksi surettaa. Viimeksi itkin viikko sitten kun katsoin miehen kanssa kiiltokuvia- sarjaa. Kovasti itkin ja nyyhkytin, osui arkaan paikkaan. Mies pyysi viereen makaamaan sohvalle ja silittitteli :))))
mun ärsyyntyy ja lähtee jonnekin huitelemaan. siksi itken vain peiton alla hiljaa.
Suuttuu ja painuu vittuun vaikka en ees ois puhunu sille mitään tai purkanut siihen. En vaan tajua miks ei lähde lopullisesti.
Sanoo "kultaa..." tms. Jos jatkan niin tulee luo halaamaan ja lohduttamaan.
Mutta jos kyse on jonkin riidan/väittelyn kesken tapahtuvasta itkusta niin ei välttämättä reagoi. En reagoi silloin itsekkään, se ei ole silloin sellaista surullista nyyhkyttämistä vaan lähinnä vihaisilla kasvoilla valuvia kyyneleitä. Noh onneksi ei riidellä kuin hyvin harvoin. :)
Riippuu itkusta.
Jos leffaa katsellessa itken tai koulun kevätjuhlissa yms. itke, ottaa hellän otteen, kysyy oliko niitä nenäliinoja. Usein yrittää myös keventää tilannetta, kun tietää, etten tykkää itkeskellä julkisesti ja silti se itku aina tirahtaa.
kun suutun, niin itken välittömästi... ei reagointia. Riidan tai suuttumuksen jälkeen kyllä halituksi istuksitaan sohvalla tai sängyllä makoillaan.
Lähin itkutilanne oli, kun BB Joni sai siskonsa vauvauutisen. Tirahti itku ja mies sitten ei tajunnut tilannetta, oli omissa maailmoissaan koneellaan... Silleen fiksu. Näki vaan kun pyyhin kyyneleitä, niin heti tuo oli, että mistäs nyt surumieli vaiko yleisvitutus? Kerroin ja sitten otti haliin ja sanoit oot säkin kanssa mussukka ja suukotti.
Tulee lällyttämään, rutistelemaan ja pussailemaan niskaa ja päätä. Silloin, kun itken, on joku kuollut tai kaikki ihan päin persettä ja tosi kyseessä.
Yleensä suuttuu tai on välinpitämätön.
Ei ole koskaan ollut kertaa kun ei olisi ottanut syliin ja lohduttabut. Vaikka keskeb riidan
On tosi vihainen, vaikka itkisin juuri kuolleen läheisen tai kivun takia. Kai se tuntuu hänestä siltä, että hän menettää kontrollin minusta eikä siedä sitä että en pidä tunteitani kurissa. Tai sitten hän luulee, että ikäänkuin itkuni olisi hänen syytään ja syytän häntä jostakin (vaikka niin ei todellakaan ole) kun itken ja hän tekee vastahyökkäyksen... Vaikea käsittää hänen ajatusmaailmaansa. Keksiikö joku muu syytä, miksi mies voi käyttäytyä noin? Se on todella hämmentävää ja tuntuu pahalta. Mies ei itse osaa sanoa selitystä eikä itse huomaa suuttuvansa. Minä kyllä huomaan, että hän suuttuu.
Suuttuu. Raivoaa, pilkkaa tai muuttuu kylmäksi. Väittää että yritän manipuloida.
Lohduttaa, ottaa kainaloon ja halaa ja pusuttelee päätä, kysyy mikä hätänä. Nyt kun olen raskaana ja saatan alkaa itkeä kun en yltä ottaa lasia kaapista, niin mies toimii kuten ennenkin eli lohduttaa ja halii yms, mutta monesti mukana on myös nauru ja toteamus voi rakas mitä sä nyt itket? :D <3
Jos itken ihan vain tunteellisuuttani ( olen raskaana joten sitä on viime aikoina ollut liikkeellä paljon) kutsuu yleensä suloiseksi ja saattaa vähän naurahtaa/tulla halaamaan. Jos taas itken vihaitkua esim. riidan yhteydessä, ei sillä hetkellä reagoi, mutta pahimman mentyä ohi tulee kyllä aina halaamaan (jos päästän). Jos on aito suru, lohduttaa ja yrittää jutella/sylitellä olon paremmaksi. Mulla on kyllä ihana mies <3
Miksi miehillä niin usein on sellainen käsitys, että itkeminen on manipulointia? Ihmeellinen joukkoharha.[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 00:07"]
Suuttuu. Raivoaa, pilkkaa tai muuttuu kylmäksi. Väittää että yritän manipuloida.
[/quote]
"You start again?" Tai " don't fucking start that shit again" riippuen miksi itken. Ensimmäinen repla tulee silloin jos itken"muuten vaan" ja toinen silloin jos riidellään. Mä itken päivittäin syystä tai toisesta. Oon yliherkkä ja masentunut ja ajatukset alkaa pyöriä vanhoissa asioissa. Mielialat menee kuin vuoristorataa, saatan nauraa ja itkeä ja taas nauraa. Mies tietää tämän ja tietää että yleensä pillitän turhaan. Silloin siis naurahtaa tuon "You start again" ja alkaa heittää jotain vitsiä tai rupee tanssiin napatanssia munasillaan tms että sais mut nauraan. Joskus auttaa joskus vaan vituttaa.
.
Toinen repla tulee riidellessä kun heti alkumetreillä mulla alkaa kauhea itkujyperventilaatiokohtaus enkä pysty mitään puhumaan ja sit mua rupee itkettään vielä sekin etten pysty sanomaan mitään, en tuomaan omaa kantaani esille tai puolustamaan itseäni ja loppujen lopuksi haukon henkeä pitkän aikaa astmapiippu kädessä ja koko naama räässä ja asia ei ikinä selviä. Silloin mies huuta ton replan ja menee mököttään sänkyyn ja alkaa kuorsata. Ja mua tietysti itkettää entistä enemmän että mulla on NIIN paha olo ja toinen pystyy samaan aikaan vain nukkumaan
Harvoin itken niin ettei olisi mies pahoittanut mieltä. Silloin ei kyllä tule lähelle, koska tod näk torjuisin. Mutta, jos itken muuten vaan niin ottaa syliin, suukottaa otsaa ja kysyy mikä hätänä.
Naisen itku laskee miehen testosteronitasoja ja tekee tästä lempeämmän. Varmaan siksi ettei mies olisi nuijinut akkaa hengiltä ammoisina aikoina - ja miksei vieläkin. Syystä tai toisesta kaikilla tämä ei tietysti toimi.