Masennusta(ko)?
Voinko olla siis masentunu? Viime kuukausien aikana olen tuntenut suurta alakuloa etenkin yksin ollessani. Tuntuu etten saa mitään aikaiseksi, esim. opiskelutehtävien aloittaminen tuntuu ylivoimaselta. Olen hyvin stressaavassa tilanteessa ja parisuhteeni on ihan kuralla. Vaikka olen miltei koko ajan hyvin väsynyt niin yöuneni on tosi katkonaista (heräilen tunnin, parin välein ja valvon sitten noin tunnin pätkiä. En vain saa unta.)
Kuitenkin välillä tunnen itseni hyvin iloiseksi, yleensä sosiaalisissa tilanteissa kuten yliopistolla tai bileissä alkoholin vaikutuksen alaisena. Eikö masennuksessa ole alati tyhjä olo ja mieli maassa? Edellä mainituissa tilanteissa olen ihan kuin kuka tahansa muu, mutta yksin ollessa (tai esim. yksin kaupungilla tai mieheni läsnä ollessa kotona kun riitelemme hyvin usein) olen todella apea ja mikään ei huvita. Onko tämä vain hetkellinen ruumini tapa reagoida stressiin vai masennusta? En uskalla ottaa yhteyttä mihinkään, jos tämä ei ole vakavaa...
Kommentit (7)
Mitäs sä siinä menettäisit vaikka ottaisitkin yhteyttä jonnekkin? :)
No suoraan sanottuna olisi noloa jos tämä olisikin ohi menevä vaihe :( kun välillä muiden seurassa olo on hyvinkin pirteä ja mietin usein sellaisina hetkinä että ylireagoin yksin ollessani. Sitten kotona monet arkiset asiat tuntuvat tosi raskailta ja mieli on surullinen.
Suomessa on niin paljon m.terveys ongelmia, että mikäli tämä ei ole vakavaa niin resursseja menisi hukkaan oikeasti apua tarvitsevilta..
Ole rohkea ja mee juttelemaan esim. Terveydenhoitajalle.
Itse en oo vielä uskaltanut :(
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:23"]No suoraan sanottuna olisi noloa jos tämä olisikin ohi menevä vaihe :( kun välillä muiden seurassa olo on hyvinkin pirteä ja mietin usein sellaisina hetkinä että ylireagoin yksin ollessani. Sitten kotona monet arkiset asiat tuntuvat tosi raskailta ja mieli on surullinen.
Suomessa on niin paljon m.terveys ongelmia, että mikäli tämä ei ole vakavaa niin resursseja menisi hukkaan oikeasti apua tarvitsevilta..
[/quote]
AP tämäkin (saakelin mobiili)
Pahoittelut kirjoitusvirheistä, olen puhelimella!
AV