Yleisesti tykätty ruoka, jota sinä inhoat.
Tällainen ketju on ollut aiemminkin, mutta koska sen ideaa ei oikein tajuttu niin kokeillaan uudelleen. Eli nyt ei kysytä vain inhokkiruokaasi vaan inhokkiruokaasi, jonka et usko olevan yleinen inhokki vaan pikemminkin suuren yleisön suosikki.
Aloitan: minulla se on perunamuusi.
Kommentit (183)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:25"]Einekset yleensä, mutta erityisesti kananugetit ja kalapuikot ovat sellaisia joita en ikinä suuhuni pistä. Ällöttää se teollinen maku ja epäluonnollinen koostumus. Uskon että keskiverto perheessä syödään molempia melkein viikottain, mutta eivät kuulu minun ja perheeni ruokavalioon.
[/quote]
En kyllä usko että perheissä syötäis viikottain kaupan valmiita nugetteja tai kalapuikkoja...ei ne niin suosittuja ole.
En tykkää makaroonista. Enkä ketsupista.
Tuntuu että moni vain valitsee jonkun ruoka-aineen josta ei pidä ihan mielivaltaisesti ilman järkiperusteita. Aikuistukaa!
- Makkarat ja nakit. Myös lauantaimakkarat ja muut vastaavat leikkeleet.
- Melkein kaikki einekset ja valmisruoat. Ainoat mitä joskus kotiin ostan, on yksi ristoranten pakastepizza ja hernekeittopurkkeja löytyy kaapista hätävararuoaksi.
- Sinappi
- Punajuuri ja pinaatti kaikissa muodoissaan.
- Silakka ja silli
- Kaikki kylmäsavustetut ja graavatut kalat. Ei se maku niinkään, vaan se rakenne kun tuntuu suussa sille mitä se onkin, kypsentämätöntä kalaa. Yhh
- "Perusjuustot" eli siis arkijuusto, edam ja muut kumituotteet. Oltermannista menee se täyteläinen versio, mutta muuten ostan aina jotain oikeata juustoa.
Kaikkia noita syötiin kyllä vanhempien luona (tai siis muut söivät, minä en), nyt onneksi on saanut jo useamman vuoden ihan itse päättää mitä sieltä jääkaapista löytyy.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:55"]
Tuntuu että moni vain valitsee jonkun ruoka-aineen josta ei pidä ihan mielivaltaisesti ilman järkiperusteita. Aikuistukaa!
[/quote]
En tiedä millä tavalla teillä päin aikuistutaan, mutta meillä siihen liittyy esimerkiksi päätösvalta siitä mitä syö. Jotkut ruoka-aineet voi olla sellaisia että niihin totuttelemalla niistä oppisi pitämään paljonkin, ja silloin on vähän sääli jos ei uskalla haastaa itseään, mutta monet tässä mainitut ruuat on sellaista mautonta perushöttöä minkä pois rajaamisesta ei kyllä elämä kärsi.
Inhoan yli kaiken ananasta pizzassa tai lämpimissä ruuissa. Meinaa laatta lentää mausta.
Homejuustot kans.
Makaronilaatikko. Lasagne. Porkkana-, lanttu- ja maksalaatikko. Perunasalaatti. Punajuurisalaatti.
Makkarakeitto. Inhoan liemessä lilluvia makkaroita. Muuten makkara menee kyllä.
en voi sietää kanaa, nakkikastiketta, silliä ja pannareita (paitsi uunissa paistetut on hyviä, pannulla ei ei ei).
Kana, koska sen koostumus ällöttää. Yleensähän naisten pitäis vissiin tykätä kanasta, mutta mä olen poikkeus. Mielummin vaikka punaista lihaa, kalaa tai kasvisruokaa, kuin kanaa.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:35"]
Voileipäkakut. Kaikki kauheita
[/quote]
Minulla sama! Ja kyllä on jo opittu syömään ennen juhlia koska sen tietää mitä tässä maassa yleensä tarjotaan: voileipäkakkua ja coctail-piirakoita munavoilla. En voi sietää niitäkään.
Ja toinen: kinkkukiusaus ja paellat. Yök.
Chilitonnikala, ennen söin, nyt maistuu raaka kala seassa, hyi!!!
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:55"]
[/quote]
Kerran kävi niin, että anoppilassa maistoin palan tuoretta ananasta. Aikaisemmin olin sitä syönyt ja varsinkin purkkiversioita salaateissa ja pizzojen päälle. Tuli kummallinen tunne suuhun, alkoi pistellä ja tuntui siltä että kieli ja nielu puutuu. Säikähdin, tunnetta kesti jonkun aikaa.
Olin vuoden syömättä ananasta ja sitten kokeilin uudestaan. Taas sama juttu. En mennyt lääkäriin asian kanssa, totesin vain että on parempi olla syömättä ananasta. Aikuistuneet ja viisaat sukulaiset plus muutama ylemmän korkeakoulututkinnon saanut homo sapien sapiens on silti edelleen sitä mieltä, että kuvittelen vain ja että olen nirso. Itse en ymmärrä, mitä haittaa siitä on jos nätisti sanon että en nyt ota ananasta, kiitos.
Poronkäristys, yleensä kaikki riistaruoat - ei kiitos!
Sillit ja silakat
Sinappi
Aurajuusto
Kahvi