TV2 Kiusaamisilta
Kommentit (134)
Ja taas sitä vanhaa virttä kuinka kiusaajalla on vain paha olo. Eikä ole. Kiusaajalla on ihan hyvä olo, vahva ja itsevarma.
Miten tämän asian kanssa työskentelevät voivat olla noin sokeita?
Kiusaajankin pitäisi kasvaa yhteiskuntakelpoiseksi, tasavertaiseksi ja vastuunsa tuntevaksi kansalaiseksi. Siksi vastaan pitäisi tulla myös selkeä raja: tähän asti, ei edemmäs. Loputon hyssytys ja ymmärtäminen ei auta kiusaajaa vaan estää hänen kasvuaan ihan tavallisena ihmisenä.
Mikään ei ole muuttunut vuosikymmenten saatossa. Varakkaista perheistä tulevat, koulussa ja lukiossa erinomaisesti menestyvät kiusaajat ovat edelleen TABU.
Juuri sellaisten kiusaamaksi jouduin itse kouluaikanani ja kiusaaminen oli älykästä, sadistista ja sairasta toimintaa, joka pysyi nokkelien järjestelyjen ja taitavien uhkailujen vuoksi lähes kokonaan piilossa opettajilta.
Enemmän keskustelua eikä näitä kiusattujen tarinoita!
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:34"]Jotkut ihmiset ovat vain yksinkertaisesti ilkeitä! Jotkut kiusaavat siksi että pystyvät siihen ja jopa nauttivat siitä.
[/quote]
Totta. Ja kun saavat tehdä niin.
Sosiaalisia taitoja kehiin pitäisi saada koulumaailmassa.
Eipä ainakaan ole Minttu Vettenterä mukana.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:11"]
Mikään ei ole muuttunut vuosikymmenten saatossa. Varakkaista perheistä tulevat, koulussa ja lukiossa erinomaisesti menestyvät kiusaajat ovat edelleen TABU.
Juuri sellaisten kiusaamaksi jouduin itse kouluaikanani ja kiusaaminen oli älykästä, sadistista ja sairasta toimintaa, joka pysyi nokkelien järjestelyjen ja taitavien uhkailujen vuoksi lähes kokonaan piilossa opettajilta.
[/quote]
joo juuri näin. Etenkin tosiaan jos ovat opettajien suosiossa, tai opettajien lapsia, kuten ne jotka kiusasivat minua. Helpompaa on puhua siitä, että kiusaajat tulevat huonoista oloista tms. kuin näistä, joiden olot ovat erinomaiset ja jotka kiusaavat niitä, keillä on vähemmän rahaa ja ankeammat kotiolot.
Tuo Samulin tilanne on kyllä ollut kamala.
Huomaa että kaikki koulut eivät ymmärrä kiusaamista. Kiusaaminen ei ole yksittäinen tapaus, kuten tämän miehen kertomus pojastaan. Saatikaan kun kysymys on erityislapsesta. Kiusaaminen on aina tarkoituksellista ja pitkäaikaista.
Toi kikattajaheiluttelijateinityttö ei ollut erityisen älykäs. Kiusaajat vaikuttaisi itse.
Tuo nuori tyttö puhuu asiaa vanhempien vastuusta!
Eiku joo, Ami Assulin oli se törppö. Ei tuo telkkarin toimittaja.