Kolmiodraama. Miten toimisit?
Elikkä minulla noin kaksi kuukautta sitten päättyi pitkä parisuhde. Mies oli pettänyt ja minä katkaisin suhteen. Tämän jälkeen aloitin laastarisuhteen / friends with benefits suhteen hyvännäköisen ja ihanan miespuolisen ystävän kanssa. Molemmat sovittiin, että ollaan vapaita tapaamaan muita. No siinä kävikin sitten niin, että tämä mies alkoi tapailla ystävääni ja ystäväni halusi siirtyä seuraavalle asteelle parisuhteeseen miehen kanssa ja mies kertoi minulle. Ongelma tulee siitä, että siinä vaiheessa viimeistään tajusin, että olen rakastunut tähän ihanaan mieheen ja olen aikaisemmin menneisyydessä antanut ystävien poimia ensin yhteisiä ihastuksia, mutta tällä kertaa en tahdo vaan tahdon pitää tämän miehen itselläni, kuitenkin niin että ystävyys suhdekkin säilyisi, mutta en halua olla taas se matto mikä menneisyydessä olin joka antoi ystävien poimia parhaat ensin.
Miten te toimisitte tässä tilanteessa? Miten edetä?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Saatan olla väärässäkin mutta olen aina elänyt uskossa että myös miehillä on tunteet eli tässä ei ratkaise vain se mitä sinä haluat.
Valintaan ei edes tunteita tarvita. Mies voi valita tunteilematta molemmatkin. Kissatappelu on oikeastaan siinä vaiheessa ihan turhaa. Tai no ei ehkä miehen kannalta, kiihottaahan se että on haluttu.
Tappelin miehestä tietenkin. Olen alfanainen.
Eiköhän se mies sen päätä kumman kanssa on. Oddsit ei tässä kovin hyviltä näytä, jos on sinua pannessa ystäväsi kanssa jo sopinut parisuhteen aloittamisesta. Vaikka taistelisit miehestä niin todennäköisesti menetät sekä miehen, MUTTA myös ystäväsi.
Kerran tässä vaan eletään joten taistelisin rakkaudesta kaikellani! Voit esimerkiksi kertoa negatiivisia asioita ystävästäsi miehelle yms. ja lupailla että suostut kaikkeen mitä hän haluaa jos ottaa sut. Elä anna periksi! Itsekkin sain elämäni rakkauden tällä tavoin. Ystävään välit toki katkesi, mutta ei ole kaduttanut. 25 vuotta ollaan yhdessä oltu ja elämäni parasta aikaa. Joskus elämässä se vaan menee niin että yksi voi voittaa ja siinä on punnittava haluatko aina olla se kakkoseksi jäävä vai haluatko elämäsi rakkauden itsellesi ja onnellisen loppuelämän?
Vierailija kirjoitti:
Tappelin miehestä tietenkin. Olen alfanainen.
Alfanainen ei tappele kenestäkään vaan ottaa elikkä saa mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette? Kuulostaa kyllä sanalla sanoen keskenkasvuiselta pyytää jotain "strategiaa", jolla saisit ikään kuin huijattua tai puhuttua tämän miehen itsellesi.
Aikuisten ihmissuhteissa tuollainen pelaaminen on alhaista. Suhteet voivat kyllä muuttua kasuaaleista seksisuhteista joksikin suuremmaksi, mutta silloin ainoa keino on puhua asianosaisten kanssa rehellisesti tilanteesta. Millään peliliikkeellä et voi tässä päästä minnekään.
Kuulostaa myös oudolta, että sinä ja kaverisi ikään kuin voisitte päättää miehen kohtalosta. Mies päättää tunteistaan itse.
Kuvitelkaapa tilanne toisinpäin: kaksi miestä puhuisi naisesta kuin myynnissä olevasta autosta ja suunnittelisi "hankintasuunnitelmaa" naiselta kysymättä. Mikä huuto siitä syntyisi! Ei ole ok näinkään päin.
Molemmat ollaan 21 vuotiaita, mies on 23v. En kyllä ymmärrä miten ikä liittyy tähän asiaan mitenkään?
Pakkohan tässä on vähän pelata, että saa haluton lopputuloksen, kun on niin monta tekijää ja haluan että kaikki päättyy kaikkien osalta hyvin. Oletko koskaan kokenut tilannetta, että olet tajunnut että haluatkin miehen joka on valumassa ystävällesi? Voin sanoa että tuntuu painajaiselta. Ja jos saan tämän ystävän kanssa sovittua niin enköhän tuon miehen saa itselleni parisuhteeseen, jos hän jo kerran on ollut minun kanssa fwb-suhteessa. Eikai hän minun kanssa olisi intiimisti, jos ei olisi parisuhteeseen valmis?
Ap.
Ikäsi niin näkyy tässä viestissä. Mies päättää kuule ihan itse nämä asiat, et sinä sitä kaverisi kanssa sovi. Jos pystyisit sopimaan, niin silloin on hiiri eikä mies,eikö kukaan nainen sellaista miestä halua pidemmän päälle.
Luulen että haluat miehen juuri ja ainoastaan sen takia, että ystäväsi haluaa. Sitä ennen sua ei kiinnostanut. Sekin kertoo iästäsi paljon.
Taistelisin miehestä tietysti! Ei tuota tarvi edes miettiä!
N18
Vierailija kirjoitti:
Kerran tässä vaan eletään joten taistelisin rakkaudesta kaikellani! Voit esimerkiksi kertoa negatiivisia asioita ystävästäsi miehelle yms. ja lupailla että suostut kaikkeen mitä hän haluaa jos ottaa sut. Elä anna periksi! Itsekkin sain elämäni rakkauden tällä tavoin. Ystävään välit toki katkesi, mutta ei ole kaduttanut. 25 vuotta ollaan yhdessä oltu ja elämäni parasta aikaa. Joskus elämässä se vaan menee niin että yksi voi voittaa ja siinä on punnittava haluatko aina olla se kakkoseksi jäävä vai haluatko elämäsi rakkauden itsellesi ja onnellisen loppuelämän?
Outo ja itsekäs ajattelutapa. Miten voi olla onnellinen suhteessa joka on alkanut noin ja miten ei kaduta se mitä teki kaverilleen. Ei sovi ainakaan omaan moraaliin ja käytöstapoihin.
Jonkun miehen kyhäämä epäuskottava naisvihaprovo, jossa naiset esiretään stereotyyppisinä kissatappelijoina.
Vierailija kirjoitti:
Soitin kaverilleni ja sanoin, että jos vielä jatkaa miehen kanssa, niin teen rikosilmoituksen. Kaveri tuntui vähän säikähtävän.
Ap.
Oli aika helppo kirjoitustyylistä, kirjoitusasusta ja oikeinkirjoituksesta päätellä, että et ollut alkuperäinen kirjoittaja :)
Joku trolli tässä ketjussa yrittää väittää, että kyse olisi "naisvihaprovosta" ja varmaan itse kirjoittanut noi ylläkaltaiste provot.
Asiallinen ketju muuten kyllä 95%:sti ollut ja varmasti tuollaisia tilanteita tulee monilla nuorilla eteen, monilla vanhemmillakin.
Muisteleppa mitä sovitte alunperin? Nyt yrität kaverisi miestä varastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette? Kuulostaa kyllä sanalla sanoen keskenkasvuiselta pyytää jotain "strategiaa", jolla saisit ikään kuin huijattua tai puhuttua tämän miehen itsellesi.
Aikuisten ihmissuhteissa tuollainen pelaaminen on alhaista. Suhteet voivat kyllä muuttua kasuaaleista seksisuhteista joksikin suuremmaksi, mutta silloin ainoa keino on puhua asianosaisten kanssa rehellisesti tilanteesta. Millään peliliikkeellä et voi tässä päästä minnekään.
Kuulostaa myös oudolta, että sinä ja kaverisi ikään kuin voisitte päättää miehen kohtalosta. Mies päättää tunteistaan itse.
Kuvitelkaapa tilanne toisinpäin: kaksi miestä puhuisi naisesta kuin myynnissä olevasta autosta ja suunnittelisi "hankintasuunnitelmaa" naiselta kysymättä. Mikä huuto siitä syntyisi! Ei ole ok näinkään päin.
Molemmat ollaan 21 vuotiaita, mies on 23v. En kyllä ymmärrä miten ikä liittyy tähän asiaan mitenkään?
Pakkohan tässä on vähän pelata, että saa haluton lopputuloksen, kun on niin monta tekijää ja haluan että kaikki päättyy kaikkien osalta hyvin. Oletko koskaan kokenut tilannetta, että olet tajunnut että haluatkin miehen joka on valumassa ystävällesi? Voin sanoa että tuntuu painajaiselta. Ja jos saan tämän ystävän kanssa sovittua niin enköhän tuon miehen saa itselleni parisuhteeseen, jos hän jo kerran on ollut minun kanssa fwb-suhteessa. Eikai hän minun kanssa olisi intiimisti, jos ei olisi parisuhteeseen valmis?
Ap.
Ikäsi niin näkyy tässä viestissä. Mies päättää kuule ihan itse nämä asiat, et sinä sitä kaverisi kanssa sovi. Jos pystyisit sopimaan, niin silloin on hiiri eikä mies,eikö kukaan nainen sellaista miestä halua pidemmän päälle.
Luulen että haluat miehen juuri ja ainoastaan sen takia, että ystäväsi haluaa. Sitä ennen sua ei kiinnostanut. Sekin kertoo iästäsi paljon.
Päinvastoin. Fwb suhde voi olla miehelle este parisuhteeseen. Olet ollut (vain) helppoa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi ! En todellakaan olisi aikoinaan halunnut, että minä vinkuisin jonkun miehen perään! Kyllä se niin meni, että miehet yrittivät valloittaa minua ja minä tein valintani. Nyt yli 30 v. yhdessä.
” lupailla, että suostut kaikkeen, mitä hän haluaa, jos ottaa sut.” Voi pyhä yksinkertaisuus!
Taistelet tietenkin elämäsi rakkaudesta. Ei tässä ole mietittävää.
Elli 18v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi ! En todellakaan olisi aikoinaan halunnut, että minä vinkuisin jonkun miehen perään! Kyllä se niin meni, että miehet yrittivät valloittaa minua ja minä tein valintani. Nyt yli 30 v. yhdessä.
” lupailla, että suostut kaikkeen, mitä hän haluaa, jos ottaa sut.” Voi pyhä yksinkertaisuus!
Jos kyse on vuosisadan rakkaustarinasta jonka kokee yksi sadasta tuhannesta ihmisestä ja oivaltaa että siitä on kyse niin kyllä naisena koen, että silloin kyllä voi vinkua miehen perään ja taistella kaikella että sen saisi. Vuosisadan rakkaustarina on niin harvinainen onni, että ani harva edes tietää miten upeaa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” lupailla, että suostut kaikkeen, mitä hän haluaa, jos ottaa sut.” Voi pyhä yksinkertaisuus!Jos kyse on vuosisadan rakkaustarinasta jonka kokee yksi sadasta tuhannesta ihmisestä ja oivaltaa että siitä on kyse niin kyllä naisena koen, että silloin kyllä voi vinkua miehen perään ja taistella kaikella että sen saisi. Vuosisadan rakkaustarina on niin harvinainen onni, että ani harva edes tietää miten upeaa se on.
Jos joutuu vinkumaan ja taistelemaan, kyse ei ole vuosisadan rakkaustarinasta. Tämän tietää taas jokainen, mm. minä, sen kokenut.
Vuosisadan rakkaustarina tapahtuu itsestään, ilman, että kumpikaan joutuu kikkailemaan tai taistelemaan tai yrittämään sitä saada.
Sen vuoksi ei kannata nolata itseään näiden turhien juttujen kanssa, vaan kiittää miestä hyvistä panoista ja toivottaa kaverille, että hän saa mieheltä yhtä hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” lupailla, että suostut kaikkeen, mitä hän haluaa, jos ottaa sut.” Voi pyhä yksinkertaisuus!Jos kyse on vuosisadan rakkaustarinasta jonka kokee yksi sadasta tuhannesta ihmisestä ja oivaltaa että siitä on kyse niin kyllä naisena koen, että silloin kyllä voi vinkua miehen perään ja taistella kaikella että sen saisi. Vuosisadan rakkaustarina on niin harvinainen onni, että ani harva edes tietää miten upeaa se on.
Jos joutuu vinkumaan ja taistelemaan, kyse ei ole vuosisadan rakkaustarinasta. Tämän tietää taas jokainen, mm. minä, sen kokenut.
Vuosisadan rakkaustarina tapahtuu itsestään, ilman, että kumpikaan joutuu kikkailemaan tai taistelemaan tai yrittämään sitä saada.
Sen vuoksi ei kannata nolata itseään näiden turhien juttujen kanssa, vaan kiittää miestä hyvistä panoista ja toivottaa kaverille, että hän saa mieheltä yhtä hyviä.
Mitä sinä tiedät vuosisadan rakkaustarinasta?
Omassani taistelin miehessä ja rakkaustarinamme oli kuin suoraan Titanicista <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä tiedät vuosisadan rakkaustarinasta?
Omassani taistelin miehessä ja rakkaustarinamme oli kuin suoraan Titanicista <3
Mitähän siitä voisi tietää, kun ensimmäisestä silmäyksestä tiesi, että hän se on ja toinen koki samoin. Yhteisiä vuosia 38.
En tappelisi ikinä miehestä, se olisi alentavaa myös miehelle, aivan kuin hän olisi joku esine.
Mies toisaalta ei myös ikinä olisi katsellut mitään draamaa ja keppostelua, on suoraluonteinen.
Mitä tuossa sitten suotta kissatappelua järjestämään. Alapää käyttöön, mies valitkoon sen joka hänelle parhaiten sopii tai sitten molemmat.